Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Nee.
Het is beslist.
Dit heet democratie.
Er is geen vraag Ja of Nee.
Het is beslist.
Het is er door.
Het onderwerp is afgedaan.
Het is over.
Shadow0 schreef:Er is hier nauwelijks discussie? Geen echte, met argumenten en inhoud enzo.
Verder heeft het alle kenmerken van #ophef-media: het krijgt veel aandacht omdat het zo lekker makkelijk is om er ophef over te creeren. Dat zegt verder helemaal niets over het werkelijke belang ervan of over hoezeer het leeft, alleen maar dat het iets is dat vaak herhaald wordt. Tsja, net als de kledinglabeltjes van de Hema. Echt.. ook als het 1500 keer in de krant staat vinden de meeste mensen het niet belangrijk. Het is een makkelijk gespreksonderwerp, je kunt er makkelijk wat van vinden, maar het doet er niet echt toe. Hoe vaak het herhaald wordt zegt niets over hoe belangrijk het is.
En die vraag over waarom het zo belangrijk is moet, vind ik, wel beantwoord worden als je vindt dat er 30 miljoen aan gespendeerd moet worden. Een referendum is geen speelgoed.
fleur1970 schreef:Maar het feit dat hier maar ook op allerlei andere plaatsen zoveel discussie is rechtvaardigt toch juist het streven naar een referendum.
In kranten, tijdschriften, fora, televisie en radio discussies zoals ze ook hier gevoerd worden heb je overal en nu is het wat minder heftig maar toen de voorstellen door de 2 kamers moesten was het voorpagina nieuws.
Juist omdat er zoveel discussie is lijkt het me zinvol een referendum te ondersteunen zodat niet alleen de politiek zijn zegje kan doen maar iedereen.
Ierpier schreef:Het woord "natuurlijk" misbruiken betekent "natuurlijk" niet dat je gelijk hebt. Het blijft "natuurlijk" jouw mening dat je dat "natuurlijk" niet vindt kunnen. Heb genoeg debatten gevoerd om die truc te herkennen
Shadow0 schreef:Dan ga ik een poging wagenEr is hier nauwelijks discussie? Geen echte, met argumenten en inhoud enzo.
Verder heeft het alle kenmerken van #ophef-media: het krijgt veel aandacht omdat het zo lekker makkelijk is om er ophef over te creeren. Dat zegt verder helemaal niets over het werkelijke belang ervan of over hoezeer het leeft, alleen maar dat het iets is dat vaak herhaald wordt. Tsja, net als de kledinglabeltjes van de Hema. Echt.. ook als het 1500 keer in de krant staat vinden de meeste mensen het niet belangrijk. Het is een makkelijk gespreksonderwerp, je kunt er makkelijk wat van vinden, maar het doet er niet echt toe. Hoe vaak het herhaald wordt zegt niets over hoe belangrijk het is.
En die vraag over waarom het zo belangrijk is moet, vind ik, wel beantwoord worden als je vindt dat er 30 miljoen aan gespendeerd moet worden. Een referendum is geen speelgoed.
rien10 schreef:Dat zeg ik ook niet, ik voeg iets toe en stel er komt een referendum en daardoor komt die wet er toch niet (lijkt me zeer sterk, maar het zou kunnen) dan gaat het dus over wel/geen donor zijn - en het wel/niet moeten doorgeven.Het topic is niet wel of niet donor zijn.
TS heeft dit topic geopend omdat zij wil dat wij voor een referendum gaan.
Dat doet zij hier, en op andere plekken. Andere fora.
Ailill schreef:Hieruit blijkt, want dit onderwerp is nu een beste tijd actueel, dat men het dus belangrijk acht.
Citaat:De wijziging in het donorschap vind ik persoonlijk ook best een ding. Tot 2020 heeft men volledig zelf in de hand wat er met zijn of haar lichaam gebeurt, niemand anders mag hier, zonder zijn/haar nadrukkelijke toestemming, iets over beslissen en niemand hoeft hier ook maar iets voor te doen (los van enkele voorbeelden is dit wel de standaard).
rien10 schreef:Er is geen discussie over het feit of hier een referendum over moet komen.
Je haalt dingen door elkaar.
Karl66 schreef:Ierpier schreef:Het woord "natuurlijk" misbruiken betekent "natuurlijk" niet dat je gelijk hebt. Het blijft "natuurlijk" jouw mening dat je dat "natuurlijk" niet vindt kunnen. Heb genoeg debatten gevoerd om die truc te herkennen
Je zou natuurlijk ook inhoudelijk kunnen reageren en uitleggen waarom jij het geen onzin vindt... Niet op de inhoud reageren is ook een debat-trucje
rien10 schreef:Dan nog. Het is beslist. Het is gedaan. De keuze is gemaakt.