'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:20

Haha ieder zijn ding. Ik was begonnen vanwege het milieu en de kosten. Met 1 cup van 15 euro kun je een paar jaar vooruit. Daarna besefte ik pas alle andere voordelen.. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:23

Anoniem schreef:
lieveli schreef:
Ik kan me er echt niet druk om maken. Natuurlijk denk ik wel 'ieuw', maar als zij er zo gelukkig van wordt juich ik dat alleen maar toe.

En als ze bij jou op visite komt terwijl ze gezellig aan het freebleeden is? }>

Ik heb een rode bank _O-

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:32

Bhriseis schreef:
Maar ik voel geen jeuk of irritatie van tampons :o? Maar jullie kunnen wel erg goed verkopen :P

Heb geen aandelen hoor :')

Welk merk gebruik je? In Yoni zitten geen chemicaliën bijvoorbeeld, daar had ik ook geen last van behalve droogte daarbinnen :+ dus toen de cup gekocht. Idd 15 euro voor de komende 10 jaar.
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 02-05-18 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:33

J0anieke schreef:
Haha ieder zijn ding. Ik was begonnen vanwege het milieu en de kosten. Met 1 cup van 15 euro kun je een paar jaar vooruit. Daarna besefte ik pas alle andere voordelen.. :')

(Beetje offtopic)
Ik snap eigenlijk niet waarom niet meer mensen het gebruiken als het eigenlijk zoveel meer voordelen heeft dan tampons/maandverband? :+
Nu is het dat ik zelf geen tampons kan gebruiken dus zo'n ding waarschijnlijk ook niet, maar het lijkt me toch echt een verlossing.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:33

DezeNaam schreef:
J0anieke schreef:

(Beetje offtopic)
Ik snap eigenlijk niet waarom niet meer mensen het gebruiken als het eigenlijk zoveel meer voordelen heeft dan tampons/maandverband? :+
Nu is het dat ik zelf geen tampons kan gebruiken dus zo'n ding waarschijnlijk ook niet, maar het lijkt me toch echt een verlossing.

Mensen vinden het vooral vies.. maar ik zie het probleem niet haha.
Waarom kan je geen tampons gebruiken als ik vragen mag? Mag ook in pb

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:35

Free bleeden- dus ook zonder cup lijkt mij, en ook zonder voorbehoedsmiddel (want dat beïnvloedt alles ook)

Ik heb tijdens volle maan een serieuze niagara-situatie, en vind het inderdaad 'onrein' (lees: goor) om alles onder het bloed en slijm te hebben. Kleren, lakens, matras, stoelen, dekens, zadel, seatsaver... ik hou liever tijd over om op een andere manier met mijn oervrouw in contact te komen, dan dát allemaal schoon te moeten maken.

Tenslotte heb ik weinig zin om mijn auto om te dopen naar 'menstruatie mobiel' (ironisch rood issie ook nog). Mijn collega's vinden het denk ik ook fijner als mijn bureaustoel niet zompig is en meurt.

Laurora

Re: 'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:39

Sorry hoor, even een klein beetje off topic.
Wat die cups betreft, daar ben ik ook best benieuwd naar. Ik kan geen tampons gebruiken en ik vraag me af of ik die cups wel kan gebruiken.
Zitten ze niet vervelend? Is het niet onwijs moeilijk om in te brengen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:49

Laurora schreef:
Sorry hoor, even een klein beetje off topic.
Wat die cups betreft, daar ben ik ook best benieuwd naar. Ik kan geen tampons gebruiken en ik vraag me af of ik die cups wel kan gebruiken.
Zitten ze niet vervelend? Is het niet onwijs moeilijk om in te brengen?

Nee, maar je moet er wel eentje vinden die bij je past. Er is trouwens een topic in bokt over menstruatiecups. Misschien al een tijdje niet op gereageerd, maar daar zijn wel meiden die verder op vragen willen beantwoorden (inclusief ik :) ) en je kan daar natuurlijk ook al een hoop informatie in vinden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:56

Popstra schreef:
Achaiah schreef:
Allejemig wat een respectloze reacties :=
Ik word (praise the lord) niet meer ongesteld ivm spiraal maar toen ik dat nog wel elke maand werd deed ik ook freebleeding, al was dat toentertijd nog geen woord ;)
Overdag droeg ik wel tampons aangezien het nogal onpraktisch is met een bloedbad op je broek naar school te gaan maar in de nacht sliep ik op een zeiltje en oude handdoeken. En ja dat was in de ochtend een aardige smurrie op mijn benen en bed maar wilde niet anders. Met een tampon slapen.. Ik slaap echt nooit weer dan, en met een maandverband in een onderbroek vind ik zomogelijk nog smeriger voelen.
Maargoed als ik jullie mag geloven ben ik een smerig monster :O

En dat deed je ook als je het bed met een ander deelde?

Ik ben ook benieuwd of je toen een partner had die naast je sliep?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:00

DezeNaam schreef:
Giolli schreef:
[ [url=m/MsQHl3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit krijg je natuurlijk ook straks. :j

Ik vind dit een beetje een ongepaste reactie. Dit heeft waarschijnlijk helemaal niks met free bleeding te maken maar puur gewoon om de transcommunity te ondersteunen, leuk om hun hier ook even belachelijk te komen maken.

En een cup is volgens mij hygiënischer omdat er geen schimmels/bacteriën in gaan kunnen broeden, wat bij maandverband en zeker bij tampons dus wel gevaarlijk kan zijn als je het te lang draagt.

Ach ga toch weg joh. :') Ben je helemaal besodemieterd. Als er iets ongepast is is het deze hele discussie wel en al die andere rotgeinjes betreft discriminatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:11

Dat jij er niet mee te maken hebt, wil niet zeggen dat het niet bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:17

Ik denk dat het artikel wat aangedikt is en de waarheid wat meer in het midden ligt. Als zij er blij van wordt en er verder niemand mee lastig valt vind ik het prima. Ik moet er zelf alleen niet aandenken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:23

lieveli schreef:

Daar gaat dit plaatje niets aan veranderen of verergeren. Het is letterlijk met een knipoog geplaatst. Niet zo flauw zijn hoor... Nog even en we kunnen niets meer hebben van elkaar want alles is discriminatie.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:29

Cup heb ik al meerdere keren over nagedacht maar durf het niet. Lijkt mij een vies/raar iets.. ook al hoor ik alleen maar lof.
Waar is dat topic over menstruatie cup? Zo word er wel veel off-topic gekletst

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:30

Giolli schreef:
lieveli schreef:

Daar gaat dit plaatje niets aan veranderen of verergeren. Het is letterlijk met een knipoog geplaatst. Niet zo flauw zijn hoor... Nog even en we kunnen niets meer hebben van elkaar want alles is discriminatie.

Ik ben niet flauw maar ik vind je erg fel reageren. Alsof jou iets persoonlijks wordt aangedaan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:32

_Dracarys schreef:
Bhriseis schreef:
Maar ik voel geen jeuk of irritatie van tampons :o? Maar jullie kunnen wel erg goed verkopen :P

Heb geen aandelen hoor :')

Welk merk gebruik je? In Yoni zitten geen chemicaliën bijvoorbeeld, daar had ik ook geen last van behalve droogte daarbinnen :+ dus toen de cup gekocht. Idd 15 euro voor de komende 10 jaar.

Gewone Tampax en ik heb echt nergens last van. Misschien scheelt het dat ik echt erg licht ongesteld ben sinds de pil? Maar ik onthoud je tip wel voor mocht ik toch ooit last krijgen! Bedankt voor alle info :-) Het lijkt me in elk geval fijner dan weer maandverbanden te gebruiken, brrr...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:35

sanso schreef:
Cup heb ik al meerdere keren over nagedacht maar durf het niet. Lijkt mij een vies/raar iets.. ook al hoor ik alleen maar lof.
Waar is dat topic over menstruatie cup? Zo word er wel veel off-topic gekletst

Ik heb m zojuist omhoog geschopt :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:36

Zo voelt het ook. :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:41

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:57

Fijn voor haar dat ze het allemaal lekker laat lopen. Erg onhygiënisch en ook nog gevaarlijk, maar ja he ieder zijn ding. Maar dat ze het op haar gezicht gaat smeren vind ik toch wel heel erg bijzonder. :\

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:16

Mensen weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen om zich te onderscheiden van anderen en een beetje media-aandacht te krijgen. :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:17

Giolli ik heb niks gezegd over discriminatie, enkel dat ik jouw reactie ongepast vond. Dat het met een knipoog geplaatst is is ook weer zo'n excuus. Ik kan zeker wel tegen een grapje, als het dan ook echt grappig is en niet alleen de intentie heeft om mensen belachelijk te maken.

Nuja, even terug naar free bleeding. Na wat meer filmpjes gekeken te hebben ( :+ ) zie ik toch dat meerdere mensen van die puppy pads gebruiken om hun menstruatie mee op te vangen... Tja, dat je het thuis doet kan ik nog begrijpen, maar in het openbaar vind ik het dan weer een andere zaak.
Ik zie er alleen het nut niet van in. Dan kan je elke dag je broek in de was gooien. Als je dan nog eens zeven dagen lang je maandstonden zou hebben draag je mogelijk zeven broeken in één week (zoveel broeken heb ik niet eens :') ). Wat een waterverspilling moet dat zijn. :+

Al kan ik nog wel begrijpen dat sommige mensen liever geen maandverband/tampons/... gebruiken. Maar dan zou je dat toch op een plaats willen doen waar je gewoon zonder kleren kan rondlopen en andere mensen niet moeten gaan uitkijken of ze in een bloedvlek gaan zitten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:20

In plaats van op een zeiltje te zitten kan je toch ook een verband/vod/weetikveel IN je slip doen?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:26

Tja maar het is net het punt dat ze niks in hun broek steken. :))
Als ik het zo bekijk vind ik het ook maar erg raar. Want uiteindelijk is er niks 'free' aan (behalve misschien dat ze geld besparen door geen producten te kopen, maar dat halen ze met waterkosten wel weer op denk ik), daarom dat het mij logischer lijkt dat je zoiets ook echt 'free' doet en je (onder)broek er uiteindelijk ook niet mee volhangt...
Zoals bijvoorbeeld dat filmpje (volgens mij heeft het ook op Bokt gestaan) van die vrouw die bevalt in een rivier (?) in de natuur, dat is 'free'. Maar elke maand een week in het bos gaan wonen voor je menstruatie zal moeilijk zijn vrees ik. :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:45

Ik maak helemaal niemand belachelijk, je doet alsof ik de afbeelding ontworpen heb. Het is toch gewoon toepasselijk over wat er hier gediscussieerd wordt? Wat maakt het uit dat ik de discussie trans er bij haal. Ik zeg er niets negatiefs over.

Oh wat een bloedbad zal het worden als iedereen dit ging doen. -O-