vec schreef:sneeuwpop schreef:Ik snap echt niet waarom de man nog een sollicitatie gesprek mocht doen.
so wat enorm kortzichtig...
Waarom is dat kortzichtig?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
studiemiep schreef:Ik vind dat mensen zich horen aan te passen aan de gebruiken die gelden in het land waar ze wonen/werken.
Als ik wil werken in een zwaar islamitisch land waar het normaal is dat vrouwen een hoofddoek dragen dan draag ik die ook.
Als een "buitenlandse"man in NL wil werken dan schud hij ook maar mooi vrouwen de hand........
studiemiep schreef:Ik vind dat mensen zich horen aan te passen aan de gebruiken die gelden in het land waar ze wonen/werken.
Als ik wil werken in een zwaar islamitisch land waar het normaal is dat vrouwen een hoofddoek dragen dan draag ik die ook.
Als een "buitenlandse"man in NL wil werken dan schud hij ook maar mooi vrouwen de hand........
bigone schreef:studiemiep schreef:Ik vind dat mensen zich horen aan te passen aan de gebruiken die gelden in het land waar ze wonen/werken.
Ts heeft al aangeven dat deze sollicitant hier geboren en getogen is. En misschien zit ook daar net de kneep, we zijn zo tolerant dat iedereen hier kan opgroeien met alle normen en waarden die het gezin van uit het geloof aanhangt. Tot er dit soort zaken op hun weg komt, meestal word zo'n sollicitant niet afgewezen op zijn specifieke houding tav handen van vrouwen schudden maar is er iemand meer geschikt. Want word dit wel aangegeven dan word er door sommigen meteen het stempel discriminatie op geplakt en ergens is dit ook zo. Maar ik vraag me af hoe je hier kunt blijven vasthouden aan je levensovertuiging wanneer de samenleving steeds meer intolerant word.
ClauH schreef:Maar als hij je wel een hand zou geven zou het voor hem dus betekenen dat hij jou niet respecteert.
Dat zou je dus liever hebben?
Ook een beetje krom toch?
Edit. Dubbel post met Vjestagirl.
Gewoon een beetje wederzijds respect voor elkaars gewoonten kan geen kwaad toch?
IMJ schreef:Ik heb ook een enkele patiënt die geen hand wil geven vanuit geloofsovertuiging. Dit vind ik prima hoor.
Maar als ik mijn patiënten geen hand zou willen geven weet ik zeker dat dat niet prima is.
Dús als werknemer in een functie met vrouwelijke klanten vind ik hem niet geschikt voor de functie.
Palmera schreef:Ik vind het heel bijzonder dat mensen een gebedsruimte op de werkvloer hebben/krijgen/vragen. Je geloof oefen je, imo, niet uit op de werkvloer.
Met een recent topic m.b.t telefoongebruik op de werkvloer in mijn achterhoofd (schijnt voor velen niet te kunnen) vind ik het zo nodig nóg bijzonderder.
IMJ schreef:Ik vind echt dat het heel erg aan de te bekleden functie ligt.
Bij ons in de huisartsenzorg (zeker in mijn regio) kan je het echt niet maken geen hand te geven. Hier zou zo iemand niet aangenomen worden. Behalve als schoonmaker. Want dan is er geen direct patiëntencontact.
Vjestagirl schreef:Palmera schreef:Ik vind het heel bijzonder dat mensen een gebedsruimte op de werkvloer hebben/krijgen/vragen. Je geloof oefen je, imo, niet uit op de werkvloer.
Met een recent topic m.b.t telefoongebruik op de werkvloer in mijn achterhoofd (schijnt voor velen niet te kunnen) vind ik het zo nodig nóg bijzonderder.
Geloof oefen je overal uit. Waarom zou je een prima kandidaat niet aannemen, omdat hij/zij een paar keer per dag een paar minuten moet bidden?
Vjestagirl schreef:Palmera schreef:Ik vind het heel bijzonder dat mensen een gebedsruimte op de werkvloer hebben/krijgen/vragen. Je geloof oefen je, imo, niet uit op de werkvloer.
Geloof oefen je overal uit. Waarom zou je een prima kandidaat niet aannemen, omdat hij/zij een paar keer per dag een paar minuten moet bidden?
Tytonidae schreef:Vjestagirl schreef:Geloof oefen je overal uit. Waarom zou je een prima kandidaat niet aannemen, omdat hij/zij een paar keer per dag een paar minuten moet bidden?
Bekijk het eens van een andere kant: 'Geloof' is een ouderwetse perceptie en past misschien gewoon niet meer in de moderne tijd.
tamary schreef:want die inspanning ben je als vrouw kennelijk niet waard. Praktijkervaring in dit soort gevallen komt daarmee overeen. Het zgn. respect blijft niet beperkt tot geen hand geven, vrouw is minderwaardig ipv respectwaardig (al dan niet incl. op voetstuk geplaatst).
Vjestagirl schreef:Hoe kun je nou het ontstaan van alles, de zingeving van het leven als ouderwets bestempelen?
Vjestagirl schreef:Ik geloof dat ik (afhankelijk van de functie waarnaar hij solliciteert) dit niet zo'n probleem zou vinden. Wel zou ik graag van hem horen of er meer van dit soort dingen zijn waar hij tegenaan loopt, zodat je kunt beoordelen of er kans is dat dit in de toekomst meer problemen op gaat leveren.
enzino schreef:En een moslima met een hoofddoek zou dan ook een probleem zijn, want in Nederland heb je geen pet op als je binnen bent.
Vjestagirl schreef:Omdat het productieproces gewoon doorgaat en je geacht wordt op je plek te zijn tot je wordt afgelost. Bidden doe je maar in je eigen tijd.Geloof oefen je overal uit. Waarom zou je een prima kandidaat niet aannemen, omdat hij/zij een paar keer per dag een paar minuten moet bidden?
purny schreef:IMJ schreef:Ik heb ook een enkele patiënt die geen hand wil geven vanuit geloofsovertuiging. Dit vind ik prima hoor.
Maar als ik mijn patiënten geen hand zou willen geven weet ik zeker dat dat niet prima is.
Dús als werknemer in een functie met vrouwelijke klanten vind ik hem niet geschikt voor de functie.
Ik kan me nog herinneren(heel gek maar volgens mij heb ik een fotografisch geheugen of gewoon oog voor detail) dat de leerlingen van de kappersschool geen handen gaven wegens de griepgolf. Stond ook netjes aangegeven met een bord bij de balie