Cowgirl schreef:mvdende schreef:Want waarom zou je tofu kauwen en vleesvervangers zijn goor. Nou ik kan je vertellen die vleesvervangers zijn super lekker! Helaas rete duur, en daar zit de knelling. Alles wat goed is is duur. Broodje hamburger 1 euro, vega optie 5+ euro. Alles wat goed voor ons is blijft duurder worden. Want ik denk dat als beter vlees zoals van de bio slager goedkoper word. Mensen vanzelf daarvoor gaan kiezen. Maar ook als mensen vaker kennis maken met lekkere vega gerechten ook die op het menu komen.
Er is ook een heel stuk onwetendheid.
Zeker mee eens! Ik zou graag wat vaker een vleesvervanger eten, maar dit is zoveel duurder dan vlees. Als biologisch vlees even duur zou zijn als de kiloknaller, is de keuze snel gemaakt. Dan kies ik voor biologisch.
Helaas heb je nu 200g biologisch voor de prijs van 1kg kiloknaller. En dat is veel te veel voor mijn budget
Nogmaals die van de Lidl en Aldi zijn prima te betalen en best lekker.
Ik eet ze steeds meer. Ik denk dat ik nog 1 of 2x per week iets van vlees eet en een keertje vis. De rest is vega.
Wel vind ik het jammer dat de soja zoals alpro best duur is. Ik vind het erg lekker en heb veel minder last van mijn buik dan wanneer ik melk/yoghurt of kwark eet.
Dat wissel ik dan een beetje af.[/quote]
Alpro sla ik altijd in als hij in de bonus is, helaas heb ik geen Aldi of Lidl in de buurt. Maar kan wel vragen of mijn moeder ze een keer meeneemt.