Sabri schreef:Ik vind het verdrietig te merken dat veel mensen in dit topic de groep wajongers afschilderen als soort profiteurs. Mensen die werken moeten blij zijn dat ze dit uberhaupt kunnen.
Daar heb je een punt. Maar mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen en niets bijdragen mogen blij zijn dat ze überhaupt een uitkering krijgen.
Citaat:De korting op wajongers vind ik schandalig. De banen waar wajongers op hopen zijn wegbezuinigd. Of werkgevers nemen je domweg niet aan omdat je een ziekte hebt/gaten in je CV. Laten we eerst daar wat aan doen.
wajongers moeten er zelf iets aan doen waardoor hun afstand tot de arbeidsmarkt kleiner wordt. Bijvoorbeeld door vrijwilligerswerk aan te pakken. Ik zou het wel een goed idee vinden om Wajongers te verplichten om vrijwilligers werk te gaan doen op last van een extra korting op de uitkering. Door het vrijwilligerswerk kunnen ze beter een idee krijgen over wat hun (on)mogelijkheden zijn
Sabri schreef:Of de groep rijken aanpakken die steeds rijker worden. DAT zijn de echte profiteurs! Niet de gehandicapten!
Maar dat is een hele andere discussie. We praten hier over de (on)terechte verlaging van de Wajong.
Een kennis heeft bekkeninstabiliteit vanaf haar 12de. verplaatst zich met een elektrische rolstoel. Is praktisch verlamd vanaf haar nek. Ze kan amper een glas thee aan haar mond zetten (lang leve de lange rietjes). Ze kan niet zelfstandig naar het toilet en daarom komt er op afgesproken tijden iemand haar naar het toilet brengen. Ze heeft een hele goede baan in de verzekeringswereld. Een andere vriendin heeft een serieuze vorm van autisme waardoor ze heel gestructureerd werk moet doen. Zij is een kei in het archief van de rechtbank. Zo heb ik nog wel wat van die voorbeelden. Maar helaas ook een vriendin met borderline die vind dat ze niet kan werken. Of een vriend met autisme die lekker achter de pc wil hangen en met rust gelaten wil worden. Ik ben helaas nog nooit iemand tegengekomen waarvan ik kan zeggen dat die terecht Wajong kreeg.
Ik vraag me wel eens af wat voor een geweldige excuses de Wajongeren hier hebben om niet te kunnen werken. Er is niemand die hier zijn situatie durft bloot te geven in de hoop dat er meer begrip komt. Dat zegt eigenlijk al wel genoeg