"Wij willen minder vluchtelingen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:00

Cer schreef:
interessant verhaal allemaal dit..

Wat maakt het verschil nou precies? 100 jaar, of 40 jaar? 3 generaties of 1 generatie?

Gewoon nieuwsgierig :j

Voor de wet of voor de mens..? Daar zit wel een verschil in vind ik. Ik vermoed dat de gemiddelde persoon iemand als Nederlander ziet, op het moment dat hij zich heeft aangepast aan de Nederlandse cultuur (werk, taal en gewoonten). Er zijn genoeg mensen die binnen een jaar aan deze eisen voldoen. Die zullen imo sneller als Nederlander gezien worden, dan degene die al 15 jaar in NL woont, maar nog niet de taal spreekt, weigert aan de NL cultuur te conformeren of mee te doen in de maatschappij.

De vraag die dan uiteraard opkomt is; wanneer wordt er ervaren dat iemand zich conformeert aan de Nederlandse cultuur?

Allemaal een kwestie van perceptie.

Mizora

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:11

Ik schijn ergens Franse roots te hebben. Nederland heeft sowieso al extreem veel migratie achtergrond. Daarnaast zijn de huidige grenzen daar niet altijd geweest. Hele stukken van Nederland waren onbegaanbaar, ze stonden het hele jaar of in ieder geval het grootste gedeelte van het jaar onder water.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:22

ElineS schreef:
CharmingS schreef:
Wat een onzin dat als je vind dat er meer rekening gehouden mag worden met inwoners van NL dat je dan meteen tegen vluchtelingen bent..

Moet zeggen dat ik ze liever ook niet hier in NL had gehad en dat er helemaal geen oorlog was.
Maar ik dacht altijd dat NL voor gelijke behandeling was, en nu lijkt het er op dat dat dus helemaal niet het geval is.

Ik heb altijd geleerd dat je hard moet werken om geld te verdienen en heb dit altijd gedaan, heb geleerd dat geld niet uit de lucht komt vallen, of je nu getraumatiseerd bent of niet!

Zou toch graag willen dat mijn buurman die in de oorlog heeft gevochten niet naar de voedselbank zou hoeve gaan. Dat hij nieuwe schoenen kan kopen aangezien hij gaten in zijn zolen heeft. Dat hij hulp zou krijgen thuis omdat hij niet zo goed ter been is. Maar hij krijgt niks extra's, maar als er dan mensen komen die helaas ook hebben moeten vluchten voor de oorlog zijn hun opeens meer als iemand die voor zijn eigen land heeft gevochten en daar zelfs zijn vingers bij is verloren.

Daarnaast vind ik het prima dat ze geld krijgen, maar ook hun moeten daar voor werken, en dan is dat aan instanties om die mensen aan het werk te krijgen, ook al is het maar schoeffelen of papier prikken.

Kan niet zo goed tegen dat verschil. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik tegen die mensen ben

Grootste onzin die ik ooit heb gehoord.. Er zijn banen genoeg, en niet alleen dat maar ze kunnen voor de gemeente werken hoor, werk zat... Papier prikken rotondes schoeffelen mijn straat ligt vol met bladeren en niemand komt het opruimen.

Heb een tijdje zonder werk gezeten en heb tussen het solliciteren gewoon vrijwilligers werk gedaan. Niets mis mee hoor..

Als ze de taal leren zouden ze zelfs nog iets voor onze ouderen kunnen betekenen om ze mee naar buiten te nemen of activiteiten te doen. Maar ik hoor alleen maar getraumatiseerd dit en dat, als ze iets meer dankbaarheid zouden tonen denk ik dat heel erg veel mensen anders er over gaan denken!!

:r

Er zitten moeders bij die hebben mee gemaakt dat hun baby voor hun eigen ogen in het vuur werd gegooid, hun mannen en zonen de hoofden afgehakt, dochters en zijzelf die verkracht werden..

Maar het is alleen maar trauma dit en dat en ze moeten wat meer dankbaarheid tonen??

Serieus? Mijn god, wat voor emotieloos egoïstisch mens ben je?

De meesten zijn zwaar getraumatiseerd. Hebben zware verliezen geleden. Een super zware reis achter de rug. Zijn hier in NL, in een vreemd land, spreken de taal niet, kennen de mensen niet, zitten in een overvol AZC, zijn gescheiden van hun familieleden, hebben weinig spullen en geen geld.. Maar prioriteit is dat ze dankbaarheid tonen aan het Nederlandse volk? Wat een arrogantie.

Daarnaast, hoe dan? Ik denk dat mensen in de AZC's zelf genoeg dankbaarheid tonen. Maar dat ze dankjewel zeggen tegen de persoon die kleding uitdeelt komt niet in de krant nee. Alleen maar als er iets negatiefs is, zoals klachten over hoe ze wonen etc, dat komt uitgemeten in de krant.

Maar dat betekend dat dankbaarheid er niet is. Natuurlijk wel.

Verder is prioriteit hun eigen leven weer op orde krijgen, met hun familie herenigd worden.. De verschrikking van de oorlog verwerken.. Overleven. Die mensen kampen met allerlei trauma's en depressies en die wil jij leuk met ouderen aan de wandel sturen. Super idee. Veilig. Dat men daar nog niet eerder is opgekomen zeg >;) Gewoon getraumatiseerde mensen met allerlei psychologische problemen aan het werk zetten! Want je moet geld verdienen, getraumatiseerd of niet. Jep, slim man!

Je spreekt alleen maar over wat zij voor ons kunnen doen. Werken en dankbaar zijn... Je vergeet dat het niet om ons gaat, maar om HUN.. Dat zij veilig zijn en weer een leven kunnen opbouwen, na verschrikkelijke trauma's te hebben meegemaakt.

Dan gaat daar maar het regeringsgeld naartoe. Want mensenlevens zijn mij toch wat meer waard dan het geld wat ik haast niets van merk dat het minder is. Ik heb eten, een dak boven mijn hoofd en kleren.. Zolang dat geregeld is, heb ik niets te klagen..

Bijna iedereen hier in NL heeft onderdak en eten.. Zo niet, zijn er altijd verschillende oplossingen en instanties. Het is niet overal een vetpot, maar er zijn opvangnetten, manieren en hulp om er bovenop te komen. We hebben het hier goed. De rest wat we hebben, naast onderdak, kleding en eten, is luxe.. En die luxe is niet belangrijker dan mensen in nood.

Ik sta maar al te graag mijn televisie abonnement af, mijn telefoon abonnement, mijn fitness abbo.. In ruil voor mensenlevens. Maar veel mensen blijkbaar niet.. Want dat is eigenlijk wat er gezegd word, als mensen klagen over dat wij het zo slecht hebben en eigen volk eerst. Onze luxe en behagen is belangrijker dan mensenlevens.

Bah.

Sowieso kan ik slecht tegen 'eigen land eerst' mensen. Het is puur toeval dat je binnen de grenzen van Nederland bent geboren en niet ergens in Syrië. Toeval, meer niet.. Waarom maakt dat toeval het zo dat jij meer recht hebt op iets? Jij bent Nederlander dus jij bent meer waard en hebt meer rechten dan de buitenlander die hier binnen komen? Waarom? Omdat je het geluk hebt gehad hier geboren te worden?

Dat vind ik dus kul. Niks eigen mensen. De hele wereld zijn onze mensen en als we kunnen helpen, dan hebben we de plicht om te helpen.

Wauw, ik ga er niet te ver op in vind ik de moeite niet waard.

Maar wou wel even jou duidelijk maken, dat jij mij absoluut niet kent. En geen idee hebt hoe ik in elkaar steek! Mij een egoistisch persoon noemen terwijl je geen idee hebt wie ik ben. Ga jou ook niet eens vertellen over wat ik wel allemaal heb gedaan voor die mensen in AZC's. De mensen die bij mij in de buurt zitten kom ik iedere week bezoeken in mijn eigen tijd met mijn massagestoel om ze van hun spanning en klachten af te helpen.. Maar omdat ik een mening heb en het niet overal mee eens ben ga jij mij een egoist noemen. BAH!!!

Ik heb niets tegen vluchtelingen maar ik ben wel voor een eerlijke behandeling, en dat mag ik best zeggen zonder dat mensen mij gaan uitmaken voor vanalles en nog wat.

En ja ik weet wat sommige van deze mensen hebben meegemaakt, verschrikkelijk vind ik dat echt waar. Maar ik kan er niet meer mee als dat ik doe. Maar dit bedoel ik dus met vrijheid van meningsuiting. Want als je iets vind ben je meteen een verschrikkelijk persoon!! ElineS ja veel vluchtelingen mogen meer dankbaarheid tonen ja, je hebt mij nooit horen zeggen dat ik ze allemaal bedoel!! Dus voor je aannames gaat maken denk na voor je iets zegt. Internetheld!!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:37

Moderatoropmerking:
Dit onderwerp roept altijd sterke meningen en emoties op, maar elkaar aanvallen is daarbij niet nodig toch? :) Waardeer de ander als discussiepartner, ook al heb je niet dezelfde mening. Door heel boos te reageren of iemand te beledigen verliest de discussie z'n inhoud, dat is zonde.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:17

Vealosz schreef:
Ik las ergens ook dat er iemand in een bejaardentehuis werkte, en niet vond dat de ouderen het slecht hebben. Kijk verder dan je eigen werk. Lang niet alle tehuizen, of instellingen zijn hetzelfde.

Ja. Dat was ik. En nog vind ik het onzin. Mijn opa zit in een ander verzorgingstehuis. Ook helemaal dik voor elkaar. Zoals ik al zei is dat eerder een kwaliteits verschil dan bezuinigingen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:36

Citaat:
Blue_Eyes schreef:

De Pietendiscussie is voor zover ik weet gestart door een Antilliaan en aangeslingerd door een Surinaamse - niet eens allochtonen, gewoon mensen uit het Koninkrijk der Nederlanden, Suriname althans nog wel toen zij geboren werd ;)

En deze man had een financiële reden.
Hij dacht er een schadevergoeding uit te kunnen halen en was ook belust op macht.

Wat een "leuke" verdachtmaking!
De man werkte als beveiliger en heeft ander werk moeten zoeken.

Bron: nrc, 20 november 17.
Kop van het artikel: Ik vind het voldoende als er over wordt nagedacht.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 23-11-17 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:37

Wat heeft zwarte piet met vluchtelingen te maken?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:36

Alles heeft tegenwoordig met vluchtelingen te maken. En met Zwarte Piet. Wist je dat nog niet? :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:46

Ja want alles is hun schuld.. :j :')

Iedereen met een verblijfsvergunning is een statushouder? Die krijgen dus echt niet van alles hoor.
Mijn man heeft ook een verblijfsvergunning, en weet je wat wij krijgen? Helemaal niks :+
Gelukkig had hij na aankomst in NL binnen 2 weken werk, anders hadden we het alleen van mijn salaris moeten doen. Gelukkig was dat onze eigen keus.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:59

Cowboy55 schreef:
Alles heeft tegenwoordig met vluchtelingen te maken. En met Zwarte Piet. Wist je dat nog niet? :+

I wan't a ticket to the moon please :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:07

Is 1660 is een voorvader van mijn vader uit Duitsland naar Nederland gekomen en heeft zich in Smilde gevestigd. Van daaruit komt mijn familie. oliebol, ik ben dus ook ene migrant. Aha, nu snap ik waarom ik tegen zwarte piet ben. Komt omdat ik migrant ben! :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:17

ElineS schreef:
Is 1660 is een voorvader van mijn vader uit Duitsland naar Nederland gekomen en heeft zich in Smilde gevestigd. Van daaruit komt mijn familie. oliebol, ik ben dus ook ene migrant. Aha, nu snap ik waarom ik tegen zwarte piet ben. Komt omdat ik migrant ben! :')

Precies wat ik dacht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:24

Wellicht komt het bij mij omdat ik van afkomst Joods ben. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:25

CharmingS schreef:
Wat heeft zwarte piet met vluchtelingen te maken?

Helemaal niets, tenminste, dat zou zo moeten zijn. Degenen die met Zwarte Piet in hun maag zitten, zijn over het algemeen geen vluchtelingen. Toch krijgen zij er wel de schuld van en dat tekent ook meteen het hele probleem - vluchtelingen krijgen de schuld van allerlei dingen waar ze niets mee te maken hebben, van ouderenzorg tot het zwartepietengedoe.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:00

Vreselijk domme opmerkingen hier, just sayin'.
Jullie kunnen je niet eens voorstellen wat hun meemaken.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:05

Misschien daar dan, maar ik denk dat het bij een professionele instelling echt geen kwaliteitsverschil is. Ik weet het bij mij op de instelling wel zeker dat het bezuinigingen zijn. Voorheen 8000 man in dienst, en nu nog maar 3500. Rara?
Giolli schreef:
Ja. Dat was ik. En nog vind ik het onzin. Mijn opa zit in een ander verzorgingstehuis. Ook helemaal dik voor elkaar. Zoals ik al zei is dat eerder een kwaliteits verschil dan bezuinigingen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:10

Maar ALLE kosten aan de vluchtelingen zijn alsnog slechts een fractie van de zorgkosten voor ouderen. Om precies te zijn, 3%. Dus in plaats van 3500 werknemers zou je er 3600 hebben. Je gaat alsnog niet terug naar die 8000.

En ja, er zit veel verschil tussen de verschillende professionele instellingen. Dat zag ik al bij mijn opa. Hij lag er prima bij, terwijl de verhalen van de horrorverpleeghuizen toen al wijdverspreid waren. Gelukkig op het moment niemand in een verzorgingstehuis. Mijn oma is nu nog goed genoeg, en zodra ze dat niet meer wordt zal er zorg ingekocht worden. Mijn andere opa en oma zijn niet in een verzorgingstehuis overleden.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:13

Je ziet me ook nergens zeggen dat het hetzelfde is, of iets dergelijks. Het enige waar ik voor pleit is gelijkheid. Die uitleg ga ik niet nog een keer geven, dan moet je maar even terug lezen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:42

Vealosz schreef:
Je ziet me ook nergens zeggen dat het hetzelfde is, of iets dergelijks. Het enige waar ik voor pleit is gelijkheid. Die uitleg ga ik niet nog een keer geven, dan moet je maar even terug lezen.

Eh - dat woord gelijkheid geloof ik nu wel.
Libertë, egalité, fraternité zeiden de Fransen rond hun revolutie van 1789.

Gelijkheid tussen wie en wie?

(Aan bejaarden wordt meer geld uitgegeven dan aan vluchtelingen. Eerst jaren wegkwijnen zonder/ nauwelijks begeleiding - na het verkrijgen van een status een lening, that's it. Dingen als inburgeringscursus zelf (terug)betalen.)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:49

Maar dat willen sommige mensen niet zien want dat past niet zo in hun straatje.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:51

Of jullie willen de mening van andere niet zien, en de uitleg al helemaal niet omdat dat niet past bij wat Nederland doet/wilt/verwacht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:23

Vealosz schreef:
Of jullie willen de mening van andere niet zien, en de uitleg al helemaal niet omdat dat niet past bij wat Nederland doet/wilt/verwacht.

Tja, sorry.
Ik heb even teruggebladerd.

Jou is gebleken dat een vluchteling 50 euro per week heeft. 200 dan wel 250 per maand.
Dit is GEEN zakgeld, het is alles. Ook die inburgeringscursus, kleren, stomerij, vervoer etc moeten ze er van betalen.
Dat is onder het sociaal minimum.

Van mij mag je dit vergelijken met bejaarden , die hebben wel recht op tenminste bijstandsniveau = sociaal minimum.
Ruim 500 per maand, ruim het dubbele.

Maar toch krijg ik niet het gevoel dat jouw pleidooi voor gelijkheid inhoudt dat vluchtelingen meer zouden moeten krijgen.
...dus ik ben het spoor bijster.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:29

Janneke2 schreef:
Vealosz schreef:

Tja, sorry.
Ik heb even teruggebladerd.

Jou is gebleken dat een vluchteling 50 euro per week heeft. 200 dan wel 250 per maand.
Dit is GEEN zakgeld, het is alles. Ook die inburgeringscursus, kleren, stomerij, vervoer etc moeten ze er van betalen.
Dat is onder het sociaal minimum.

Van mij mag je dit vergelijken met bejaarden , die hebben wel recht op tenminste bijstandsniveau = sociaal minimum.
Ruim 500 per maand, ruim het dubbele.

Maar toch krijg ik niet het gevoel dat jouw pleidooi voor gelijkheid inhoudt dat vluchtelingen meer zouden moeten krijgen.
...dus ik ben het spoor bijster.

_/-\o_ _/-\o_

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:55

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:28

Ehm, wat precies klopt niet...?

Ik heb de link aangeklikt en daar staat heus dat een vluchteling het zelf betaalt.
(Het kan via een lening, maar dan betaal je het heussies waar ;) nog steeds zelf. Ouderen die AOW krijgen hoeven dit niet terug te betalen.)

Dus wees nou eens duidelijk ipv alleen maar te roepen dat ik het fout zou hebben.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 23-11-17 22:31, in het totaal 3 keer bewerkt