Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Keet schreef:Prima. Blijkbaar ken jij de betreffende collega en zijn verleden en heden beter als wij die met hem samenwerken. Heel bijzonder hoe jij het altijd beter schijnt te weten
Keet schreef:Prima. Blijkbaar ken jij de betreffende collega en zijn verleden en heden beter als wij die met hem samenwerken. Heel bijzonder hoe jij het altijd beter schijnt te weten
vibabu schreef:Bij dit soort discussies moet ik toch altijd een beetje denken aan het boek van Ayaan Hirsi Ali. Waarom was zij ook alweer van pvda naar vvd gegaan? Interessant boek om haar visie te lezen over hoe zij het ervaren heeft als vluchteling te komen.
xAlice schreef:Wat ook interessant is is dat er vaak links en rechts bij gehaald wordt. En dan is het meestal links die vluchtelingenhulp wil en rechts die dat niet wil. Logisch, maar degene die rechts roepen willen meestal juist sociale gelijkheid, een links kenmerk. Ga je dan VVD of PVV stemmen, dan krijg je dat de vluchtelingenhulp stopt maar het geld uiteindelijk naar dingen als ... geen dividendbelasting gaat. Het is allemaal niet zo zwart wit dus. Rechts stemmen alleen omdat je vluchtelingenhulp wilt stoppen gaat de problemen die je denkt op te lossen niet oplossen.
xAlice schreef:Wat ook interessant is is dat er vaak links en rechts bij gehaald wordt. En dan is het meestal links die vluchtelingenhulp wil en rechts die dat niet wil. Logisch, maar degene die rechts roepen willen meestal juist sociale gelijkheid, een links kenmerk. Ga je dan VVD of PVV stemmen, dan krijg je dat de vluchtelingenhulp stopt maar het geld uiteindelijk naar dingen als ... geen dividendbelasting gaat. Het is allemaal niet zo zwart wit dus. Rechts stemmen alleen omdat je vluchtelingenhulp wilt stoppen gaat de problemen die je denkt op te lossen niet oplossen.
BloemBloem schreef:Soms heb je pech .....
Serieus ... ik ken mensen die al meer dan 50 jaar getrouwd zijn, en uit elkaar werden getrokken omdat ze niet samen in een tehuis mochten (!) Lief en leed met elkaar gedeeld, altijd samen....
En aan de andere kant wordt er een gezin herenigd, nou sorry hoor, maar daar kots ik letterlijk van! Mede door het belastinggeld van de oude bessies, komen deze families weer samen, maar hé ja ... sorry gevalletje pech![]()
![]()
Je moet je diep schamen!
NatasjavE schreef:xAlice schreef:Wat ook interessant is is dat er vaak links en rechts bij gehaald wordt. En dan is het meestal links die vluchtelingenhulp wil en rechts die dat niet wil. Logisch, maar degene die rechts roepen willen meestal juist sociale gelijkheid, een links kenmerk. Ga je dan VVD of PVV stemmen, dan krijg je dat de vluchtelingenhulp stopt maar het geld uiteindelijk naar dingen als ... geen dividendbelasting gaat. Het is allemaal niet zo zwart wit dus. Rechts stemmen alleen omdat je vluchtelingenhulp wilt stoppen gaat de problemen die je denkt op te lossen niet oplossen.
Dit is inderdaad wat mij het meest blijft verbazen.
Nikass schreef:De dubbele moraal van "rechts" Nederland (in elk geval CDA, VVD, PVV): wij willen niet betalen aan ontwikkelingshulp en wij willen niet echt investeren in duurzaamheid/milieu.
Daardoor weten we zeker dat er in de toekomst meer (klimaat) vluchtelingen komen. Maar die willen we ook niet! Dus dan maar richting loze uitspraken als "alle grenzen dicht" en bezuinigen op integratie van asielzoekers.
Wel willen we dik verdienen aan de wapenhandel, waardoor ver van ons bed verschrikkelijke oorlogen kunnen worden gevoerd. Hé maar die mensen moeten vervolgens niet onze kant op willen vluchten want dat is dan wel weer heel erg lastig, en dan moet dat bloedgeld misschien wel aan die vluchtelingen besteed worden, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Maar van de puinhoop die we ervan maken kunnen we altijd de islam of de foute asielzoeker de schuld geven. Want als je een hond wil slaan vindt je altijd wel een stok.
Moeten we dan iedereen maar zomaar binnen laten? Zitten er geen klootzakken tussen de asielzoekers? 1e nee, en 2e ja.
En ja er zijn problemen met integratie van bepaalde bevolkingsgroepen.
Dat zou moeten betekenen dat we structurele oplossingen moeten aandragen, waarbij we uitgaan van kwaliteiten, van kansen en van eerlijke verdeling. De vraag is of we dat echt willen. Een beetje populistisch blaten en met een heleboel maten meten is tenslotte veel makkelijker.
Even nog een late reactie op een post van Bruintje een paar pagina's terug: Ik begrijp nooit waarom een vluchteling "dankbaar" moet zijn dat hij in ons land wordt opgevangen?
En dan: ik betaal liever belasting dat ten goede komt aan vluchtelingen of mensen die een uitkering (bijstand, Wajong, whatever) nodig hebben dan bijvoorbeeld aan de kinderbijslag die mijn zusje krijgt, terwijl zij en haar man ruim twee keer modaal verdienen. Al vanaf de geboorte van de kinderen verdwijnt die kinderbijslag rechtstreeks op de spaarrekening en gaan ze er leuk van op vakantie.
Waarom worden mensen altijd zo fel als geld besteed wordt aan allochtonen en Nederlanders aan de onderkant van de samenleving en
niet als dit geld terecht komt bij Nederlandse mensen en bedrijven die er al heel warmpjes bij zitten en het totaal niet nodig hebben?
Citaat:Bedrijven die er warmpjes bij zitten?.
Zo makkelijk is het in NL niet meer om in iedergeval als zelfstandig ondernemer je nek boven water te houden hoor.
Werknemers zijn tot het bot beschermd (ook als ze niet goed functioneren, zie ze maar eens fatsoenlijk kwijt te raken binnen een klein bedrijf).
Mijn man is zelfstandig ondernemer en werkt 6 dagen per week, als ik die belasting aanslagen voorbij zie komen en wat hij aan marge heeft, om te huilen.
Citaat:Dus dat warmpjes erbij zitten is natuurlijk een opmerking van niets als we het hebben over mensen die zelfstandig aan de slag zijn.
Citaat:Ik geloof dat in NL de belastingen torenhoog zijn in vergelijking met andere landen, we hebben nauwelijks draagvlak om nog meer te dragen.
Pensioenleeftijd blijven ze alsmede ook fijn naar boven afronden.
Citaat:Leraren tekorten met name in grote steden...( op bepaalde scholen wil je geen les geven)
En hoe komt dat?
'Bepaalde bevolkingsgroepen' doen minimale moeite zich aan te passen, blijven hun eigen normen en waarden doordrukken binnen deze samenleving.
Nagini schreef:De overheid zal er dus iets aan moeten doen om meer tevredenheid te kweken bij de 'gewone Nederlander', zodat de focus van de vluchtelingen afkomt en hen ook gegund wordt wat ze verdienen, namelijk hun gezin en familie en werk.
Want nu wordt elke tegenslag gemeld in het nieuws en als tegenhanger wordt er een pluspunt voor de vluchteling/buitenlander genoemd en hierbij draagt de media alleen maar bij aan haatzaaierij.
Nagini schreef:Ik denk dat het probleem is dat er zo'n tweestrijd is tussen rechts en links.
Iets nationalistischer wil niet gelijk zeggen dat je een nieuwe nazi staat aan het op richten bent bijv.
Je kan best strenger zijn om je eigen land te beschermen want je eigen burgers gaan toch voor?
En dat mag toch gezegd worden? Maar op een of andere manier is dat in NL zowat ongehoord want dan ben je gelijk een vluchtelingenhater (wat ik totaal niet ben overigens).
Ik denk dat de balans kwijt is in NL. En die moet terug gevonden worden.
Zolang NLers diep ongelukkig zijn over hoe er met hen word omgegaan (vooral mbt zorg, pensioen, premies) t.o.v. ''die vluchtelingen'', zal de situatie nooit verbeteren.
De overheid zal er dus iets aan moeten doen om meer tevredenheid te kweken bij de 'gewone Nederlander', zodat de focus van de vluchtelingen afkomt en hen ook gegund wordt wat ze verdienen, namelijk hun gezin en familie en werk.
Want nu wordt elke tegenslag gemeld in het nieuws en als tegenhanger wordt er een pluspunt voor de vluchteling/buitenlander genoemd en hierbij draagt de media alleen maar bij aan haatzaaierij.
Nikass schreef:Ik geloof dat Janneke al eea voor me gezegd heeft![]()
Het gaat in mijn reactie idd niet over het mkb Ravellie, maar om de bedrijven als Shell en Unilever, want dat zijn de bedrijven waar de VVD graag geld aan geeft. Als ik dan toch belasting moet betalen, dan liever voor de opvang van vluchtelingen of milieubescherming, dan dat de directeur van Shell nog een extra dure auto erbij kan kopen.
En dan heb je zoiets als fundamentele rechten van de mens. Die (zouden moeten) gelden voor iedereen. Dus ook voor mensen die vluchten uit oorlogsgebied. Bijzonder dat jij vindt dat ZIJ dankbaar moeten zijn dat wij bereid zijn een stukje veilige aarde voor hen ter beschikking te stellen, maar dat WIJ Nederlanders helemaal niet dankbaar hoeven zijn voor alle veiligheid en goede voorzieningen waar wij vanaf onze geboorte zomaar aanspraak op mogen maken.
Nee joh, wij hebben echt bijzonder veel reden om overal over te zeiken en ontevreden over te zijn.
Nagini: ik zou niet weten waarom "eigen volk eerst" zo vanzelfsprekend zou moeten zijn. We kunnen wat dat betreft nog wat leren van de gastvrijheid van sommige andere landen.
ravellie schreef:Dat mis ik weleens in Nederland: Nationalistisch zijn![]()
Merk ik weinig van.
In Amerika hangt de vlag trots naast de woning, dreunen ze hun lied op.
Hier? word je uitgelachen om het Wilhelmus en wordt moeilijk gedaan over een Nederlandse vlag in bijv het gemeentehuis
Gewone Nederlander mag je overigens ook niet meer zeggen he
Dan moet je meteen met feiten komen wat een gewone Nederlander is ( zucht).
.
Nikass schreef:Ik geloof dat Janneke al eea voor me gezegd heeft![]()
Het gaat in mijn reactie idd niet over het mkb Ravellie, maar om de bedrijven als Shell en Unilever, want dat zijn de bedrijven waar de VVD graag geld aan geeft. Als ik dan toch belasting moet betalen, dan liever voor de opvang van vluchtelingen of milieubescherming, dan dat de directeur van Shell nog een extra dure auto erbij kan kopen.
En dan heb je zoiets als fundamentele rechten van de mens. Die (zouden moeten) gelden voor iedereen. Dus ook voor mensen die vluchten uit oorlogsgebied. Bijzonder dat jij vindt dat ZIJ dankbaar moeten zijn dat wij bereid zijn een stukje veilige aarde voor hen ter beschikking te stellen, maar dat WIJ Nederlanders helemaal niet dankbaar hoeven zijn voor alle veiligheid en goede voorzieningen waar wij vanaf onze geboorte zomaar aanspraak op mogen maken.
Nee joh, wij hebben echt bijzonder veel reden om overal over te zeiken en ontevreden over te zijn.
Nagini: ik zou niet weten waarom "eigen volk eerst" zo vanzelfsprekend zou moeten zijn. We kunnen wat dat betreft nog wat leren van de gastvrijheid van sommige andere landen.
ravellie schreef:Dat mis ik weleens in Nederland: Nationalistisch zijn![]()
Merk ik weinig van.
In Amerika hangt de vlag trots naast de woning, dreunen ze hun lied op.
Hier? word je uitgelachen om het Wilhelmus en wordt moeilijk gedaan over een Nederlandse vlag in bijv het gemeentehuis
Citaat:Gewone Nederlander mag je overigens ook niet meer zeggen he
Dan moet je meteen met feiten komen wat een gewone Nederlander is ( zucht).