Sizzle schreef:Als dan vervolgens blijkt dat er daarmee een bepaalde groep gehinderd word in zijn ideale wens dan is maar net de vraag: wie heeft er meer recht.
Alleen doe je daar wel een wat flauwe karakterisatie: de 'ideale wens'. Maar daar gaat het niet zomaar om.
Citaat:
Afdwingen dat budget winkels dezelfde kwaliteit en service leveren is wat mij betreft niet aan de orde, dan zijn het geen budget zaken meer.
Nogmaals: het is geen service, het is een plicht.
Citaat:
Zou de maatschappij dan met gemeenschapsgeld een service winkel in stand moeten houden?
Volgens mij hoeft het bij drogisterijen niet met gemeenschapsgeld, en gaat het er alleen om of we iets meer geld of iets minder naar de aandeelhouders laten vloeien, maar zelfs als het wel om gemeenschapsgeld zou gaan dan zou ik zeggen: ja, als dat een betere manier is om zaken in te richten dan is dat een goede overweging. ZEKER als het alternatief is dat we duur alternatief vervoer moeten regelen, van gemeenschapsgeld, of dat mensen niet meer zelfstandig kunnen blijven wonen.
Een beetje onderhoud in onze gemeenschap als gemeenschap lijkt me een prima besteding van gemeenschapsgeld
Citaat:
Overigens is dit een enorm vergrijst dorp met een enorm zorgcentrum. Het zorgcentum heeft een supermarkt gekoppeld aan zijn woongroep, dag vrije keus voor de patient, maar wel nette service.
Is dat beter? en wie bepaald dat?
Wie bepaalt dat:
- de betrokkenen
- de wet- en regelgeving en die bepalen we met ons allen.