Ik ben een blanke hetero vrouw en dus snap ik niets van het leven.

Ik ben in de wieg gelegd om te discrimineren want dat deden mijn over-over-over grootouders ook en dat zit dus blijkbaasr in mijn genen.
Love to sarcasme.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieshorses schreef:Maar wat is nou precies het doel hiervan?
Dat sommige mensen zich fijn voelen omdat ze niet als man of vrouw worden gezien.
Anderen hebben misschien wel heel veel moeite met het feit dat ze dalijk naar een openbaar
toilet moeten waar het andere geslacht ook zijn behoefte moet doen.
Dat mannen hun handen niet kunnen wassen omdat een stel vrouwen staan te tutten voor
de spiegel. Of het misschien erg onaangenaam is als je als vrouw zijnde naar een wc moet
waar een paar aangeschoten mannen staan te buurten.
Als we het toch over mierenneuken hebben.
Een vrouw die graag genderneutraal behandeld wilt worden heeft menstruatiepijn dus moet naar
de winkel om pijnstillers te halen.
Oh nee, er staat Feminax op het doosje ookwel Female/Feministisch. Maar ik voel me geen vrouw.
Dat de NS voortaan reizigers ipv dames en heren omroept zal mij een worst wezen.
Maar ik weet zeker dat een ook genoeg mensen die zich wel Vrouw/Man voelen zich erg benadeeld
voelen door deze genderneutrale veranderingen. Om maar een voorbeeld te pakken, wat ik hierboven beschrijf.
Ik ken los van dit ook geen genderneutrale mensen, ik ken wel mensen die transgender zijn. Die dus erg graag een geslacht willen benadrukken, alleen niet hetgeen zoals zij geboren zijn.
Of mensen die bi zijn, omdat zij niet kijken naar geslacht maar naar persoonlijkheid en daarop een partner uitkiezen.
Prima toch? Lekker doen en laten, maar om nou ookal zoiets als 'ik heb geen geslacht' te gaan invoeren vind ik echt nonsens.
En het is niet verboden om als vrouw in mannenkleding te lopen of Barbies te kopen voor kleine jongetjes.
Lieshorses schreef:Ik ken los van dit ook geen genderneutrale mensen, ik ken wel mensen die transgender zijn. Die dus erg graag een geslacht willen benadrukken, alleen niet hetgeen zoals zij geboren zijn.
Of mensen die bi zijn, omdat zij niet kijken naar geslacht maar naar persoonlijkheid en daarop een partner uitkiezen.
Prima toch? Lekker doen en laten, maar om nou ookal zoiets als 'ik heb geen geslacht' te gaan invoeren vind ik echt nonsens.
En het is niet verboden om als vrouw in mannenkleding te lopen of Barbies te kopen voor kleine jongetjes.
Tytonidae schreef:Lieshorses schreef:Ik ken los van dit ook geen genderneutrale mensen, ik ken wel mensen die transgender zijn. Die dus erg graag een geslacht willen benadrukken, alleen niet hetgeen zoals zij geboren zijn.
Ik ken ook een paar transgenders. Die jarenlang hebben gedaan over hun transitie. En die zo blij zijn als ze eindelijk mevrouw worden genoemd ipv meneer(of andersom). Die zoveel blijdschap ervaren als niet alleen zichzelf, maar ook de maatschappij om hen heen, hen erkent als het gender waar zij zich mee identificeren. En dan worden er dit soort maatregelen geïmplementeerd die hun het geluk weer uit de handen neemt. Dat is enorm zuur.
Lieshorses schreef:Een vrouw die graag genderneutraal behandeld wilt worden heeft menstruatiepijn dus moet naar
de winkel om pijnstillers te halen.
Oh nee, er staat Feminax op het doosje ookwel Female/Feministisch. Maar ik voel me geen vrouw.
Dat de NS voortaan reizigers ipv dames en heren omroept zal mij een worst wezen.
Maar ik weet zeker dat een ook genoeg mensen die zich wel Vrouw/Man voelen zich erg benadeeld
voelen door deze genderneutrale veranderingen. Om maar een voorbeeld te pakken, wat ik hierboven beschrijf.
gekvanfleur schreef:Ja, want ik ben een vrouw en daar ben ik trots op en ik wil dus niet dat 0.1 procernt van de bevolking ervoor zorgt dat ik niet meer wordt aangesproken naar wie ik ben en hoe ik mij voel.
Schoentje schreef:Danique schreef:Hoe gedraagt een standaard heterovrouw zich dan?
Niet zoals ik in ieder geval. Maar ik snap het, ik had ook 'standaard heterovrouw' niet mogen gebruiken, want ook hier beginnen we aardig gevoelig te worden
Palmera schreef:gekvanfleur schreef:Ja, want ik ben een vrouw en daar ben ik trots op en ik wil dus niet dat 0.1 procernt van de bevolking ervoor zorgt dat ik niet meer wordt aangesproken naar wie ik ben en hoe ik mij voel.
Dit dus! En ik ben al mijn hele leven zonder persoonlijke twijfel vrouw. Maar ik heb er ongelooflijk hard voor moeten knokken om mezelf als interessante, mooie en vrouwelijke vrouw te zien! Want voor het gros van de buitenwereld voldoe ik niet aan het beeld van die perfecte vrouw. Maar nu ik wat ouder ben heb ik geleerd dat ik wel een perfecte vrouw ben. Misschien niet voor iedereen. Wel voor mezelf.
En dat word mij nu afgenomen? Ik stel gewoon voor dat eenieder zichzelf accepteerd. Maar neem mij niet af dat ík vrouw ben!
Felicxa schreef:Ik werd door deze even getriggerd..In mijn geval corrigeerde ik iemand gewoon vriendelijk en naderhand kon er ook wel om gelachen worden. Ik lig daar echt niet wakker van, ik denk dat (bijna) niemand daar wakker van ligt of er over valt.
Cer schreef:Het kan natuurlijk ook gewoon op zo'n manier uitgelegd worden dat de meerderheid het prima begrijpt, door wèl andere groepen te stigmatiseren.Nou ja, ik ben ook heel benieuwd hoe dit uitgelegd wordt,zonder andere groepen te stigmatiseren