Wat een afschuwelijk gebeuren zeg... ik heb hier echt geen woorden voor. Ik las het eerder al en ik kan mij er echt geen voorstelling van maken. Toen ik zelf deze leeftijd had, wilde ik juist dat alle dieren gelukkig en wel waren en vond ik alles eerder zielig.
Wel zit ik met wat vragen net zoals de rest natuurlijk
. En ik ben benieuwd naar jullie mening! Ik weet natuurlijk niet uit welk gezin het desbetreffende kind komt en hoe deze is opgevoed..
Veronderstel dat het van een jagersfamilie of een slagersfamilie komt etc etc? Of een kind wat op een boerderij is opgegroeid ziet ook wel eens meer gebeuren dan een kind die niks is gewend. Zo kun je het hele verhaal ook weer van een andere kant bekijken. Bijvoorbeeld van een wereldvreemd kind die geen dieren is gewend.
Ook weet ik dat sommige duivenmelkers bij een overschot aan duiven hun vogels beperken door de mindere duiven te doden door hun nek om te draaien.
Wordt er dan met hele andere ogen naar het kind gekeken? Misschien zeg ik nu iets heel stoms hoor, maar zou dit geen invloed hebben op het gedrag van dit kind? Een kind kopieert namelijk snel het gedrag van hun ouders.
Verder zegt in mijn ogen opvoeding ook niet alles. Soms is er gewoon iets mis gegaan in het koppie van een persoon. Het lijkt mij heel lastig om als buitenstaander iets mee te kunnen.