Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:26

safina schreef:
A3a1 schreef:
DNA sporen laat je al achter als je een hand geeft :+

Het DNA-spoor waarmee de match was, betrof een daderspoor. Kan een daderspoor zijn omdat het op een plek zat waar alleen een dader het had kunnen achterlaten, of door de herkomst: omdat het bijvoorbeeld bloed of sperma was. Politie zegt niet waarom het een daderspoor betrof. Die info zullen we nog wel even voor zichzelf willen houden voor een eventueel toekomstig verhoor van de verdachte.

Maar het was dus geen spoor van "een handje geven", want dan noemen ze het geen daderspoor.

Je hebt gelijk, ik reageerde op wat mensen die zeiden dat het moeilijk was DNA achter te laten maar dat is niet waar....het is eenvoudig je dna achter te laten, eerder onmogelijk haast om het niet te doen.

En wat ik in dezelfde post zei: ze gaan echt geen voor en achternaam en foto plaatsen, als ze niet 100& zeker zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:13

Bismarck schreef:
Roosch schreef:
Wat ik me afvraag.. om verzorgingsproducten, gas of een treinkaartje te kopen moet hij geld hebben. Zijn bankgegevens moeten hier toch wat over kunnen vertellen. Waar heeft hij voor het laatst gepind? Wordt er nog gebruik gemaakt van zijn rekening?

Maar die heb je niet nodig als je in het bos woont en je je te voet verplaatst. Zeker nu in de zomer valt het niemand op als je door de natuur trekt met je rugzak.

Klopt. Maar ik refereerde naar het stuk wat boven mij gedeeld wordt. Daarin wordt gezegd dat hij erg op , zijn hygiëne gesteld is en in zijn filmpjes bepaalde materialen nodig lijkt te hebben om te overleven dus dat de kans bestaat dat hij opduikt bij (plaatselijke) winkeltjes. Dan zal hij geld nodig hebben. En dat geld moet ergens te traceren zijn lijkt mij. Ofwel hij heeft eerder een groot bedrag opgenomen ofwel hij gebruikt zijn pas ofwel...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:34

Maar als ik hem tegen zou komen in het bos zou ik jem echt niet herkennen hoor en zeker niet iemand uit het buitenland waar de zaak amper tot niet leeft. Kortom of hij wordt nu binnen een maand gevonden of iedereen is het vergeten over een maand en hij lijd zijn leven door.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:47

sureido schreef:
Maar als ik hem tegen zou komen in het bos zou ik jem echt niet herkennen hoor en zeker niet iemand uit het buitenland waar de zaak amper tot niet leeft. Kortom of hij wordt nu binnen een maand gevonden of iedereen is het vergeten over een maand en hij lijd zijn leven door.

Ze hebben twintig jaar aan die zaak gewerkt. En jij denkt dat ze over een maand zeggen; ja jammer dan. We vinden hem niet?
Dat vindt ik humor. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:53

Sunnda schreef:
sureido schreef:

Ze hebben twintig jaar aan die zaak gewerkt. En jij denkt dat ze over een maand zeggen; ja jammer dan. We vinden hem niet?

Dat denk ik niet.
Maar als een spoor dood loopt houdt het wel op.
Dan moet je A opzoek of je nog andere sporen/aanwijzingen kunt vinden of hopen op dat hij ergens gesignaleerd wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:58

Ladygiroc schreef:
Was bij het half 8 nieuws op RTL 4 idd :j

Klopt! Het werd idd bij RTL4 Nieuws gezegd dat hij mogelijk 2 dagen bij een vrouw heeft gelogeerd.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-08-18 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 01:00

Citaat:

Citaat:
Dat denk ik niet.
Dan moet je A opzoek of je nog andere sporen/aanwijzingen kunt vinden of hopen op dat hij ergens gesignaleerd wordt.

Dat is de afgelopen twintig jaar niet anders geweest.. ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 01:29

Sunnda schreef:
Citaat:

Citaat:
Dat denk ik niet.

Dat is de afgelopen twintig jaar niet anders geweest.. ;)

Klopt. Ik ben ook een woordje vergeten
Er staat dat denk ik niet.. moet zijn dat denk ik ook niet... ik bedoel dus dat ik het met je eens ben.

Maar tevens... het kan nog best een hele poos duren voordat hij opgepakt is.
Ze zullen het zeker niet opgeven.
Maar als het spoor dood loopt en hij ergens in the middle of nowhere is. En zich goed kan redden in de natuur.
Dan kan het nog wel even duren.

Ik hoop natuurlijk dat hij zo snel mogelijk een domme fout maakt en tegen de lamp loopt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 01:57

Sunnda schreef:
sureido schreef:

Hij zit in het buitenland en ik durf te wedden dat als ie in Barcelona over straat loopt niemand hem herkend zeker niet omdat er geen recente foto van de afgelopen tijd is. Dus wat ik humor vind is dat jij denkt dat iemand die in Spanje woont waar het wss nog niet eens op het nieuws komt of misschien een keer. Ik hoop echt dat hij gevonden wordt maar ik heb er gewoon een hard hoofd in.

Ze hebben er niet 20 jaar aan gewerkt maar omdat ze nu nieuwe technieken hebben wordt het heropend.

Spanje is een voorbeeld trouwens maar ik gok echt op buiten Europa als ik eerlijk ben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 02:08

Ik denk dat dat wel mee valt. Er duiken ook nog geregeld tips over Maddie McCann op dat ze zou zijn gezien en die is nu toch echt al zo'n 10 jaar ouder als ze nog leeft.
Bovendien staat hij op de internationale opsporingslijst en daarvan komen er wel vaker mensen na jaren nog boven water.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 03:42

sureido schreef:
Hij zit in het buitenland en ik durf te wedden dat als ie in Barcelona over straat loopt niemand hem herkend zeker niet omdat er geen recente foto van de afgelopen tijd is. Dus wat ik humor vind is dat jij denkt dat iemand die in Spanje woont waar het wss nog niet eens op het nieuws komt of misschien een keer. Ik hoop echt dat hij gevonden wordt maar ik heb er gewoon een hard hoofd in.

Ze hebben er niet 20 jaar aan gewerkt maar omdat ze nu nieuwe technieken hebben wordt het heropend.

Spanje is een voorbeeld trouwens maar ik gok echt op buiten Europa als ik eerlijk ben.

ik ken mensen die 10 jaar' illegaal in A,dam hebben geleefd. geen uitkeering geen huis.
klusjes in de horeca cash in hand, slapen in het vondelpark en in de winter bij een paar groeilampen.
ga maar zoeken tussen al die mensen.
Maar voor leven tussen de mensen heb je geld nodig, kleine baantjes dus.
als hij in de natuur blijft heeft hij extreem weinig nodig, alleen tandpasta?

Het is denk ik normaal dat nu de verhalen gaan komen die niet juist zijn.
mensen die op hem lijken, hopelijk tot hij het wel is.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 04:56

Dat niet herkend worden zou ik niet zo zeker van zijn.
Ook in Frankrijk en Duitsland gaat het als een lopend vuurtje rond. Dit toch onder de chauffeurs, maar ook deze praten met klanten, die thuis weer over hebben.
Dus vergeten word dit niet snel.

Ik hoop vooral dat hij nog levend gevonden word. En de rest is aan het gerecht,

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 06:56

Hij heeft alleen best een 13 in een dozijn hoofd :=
Ik ken zo al meerdere mensen die voor hem aangezien kunnen worden, dan is een speld in een hooiberg wel een heel klein speldje :=

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:48

ik denk ook niet dat ze hem vinden.Als je ziet hoe er al naar hem gezocht is door vrienden en honden toen hij nog niet eens onvindbaar hoefde te zijn.Dat mensen dingen zien die er niet zijn is niet vreemd.Zie idd Maddy mac cain die werd ook overal gespot.Dat was een veel grotere zaak overal meer in het nieuws.
Hier in belgie is de zaak genoemd in het nieuws,maar als item tussen alle anderen,dus bij wie blijft zoiets hangen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:50

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:52

Ik denk eerlijk gezegd ook dat hij niet gevonden wordt. In ieder geval voorlopig niet. Misschien over jaren.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:02

Gevonden zal hij ooit wel hetzij dood of levend.
Kijk maar naar hoessein, dat heeft ook enorm lang (Zo uit het blote hoofd) geduurd, maar is toch gelukt.

De vraag is natuurlijk ook in hoeverre verdachte op de hoogte is dat hij op DIT moment gezocht word.
Hij is zonder telefoon vertrokken.
Ongetwijfeld omdat hij aanvoelde dat zijn geheim uitkwam, maar hij hoeft maar 1 x te denken 'Dat dna onderzoek duurt een lange tijd dus ik kan nog wel ff de bewoonde wereld in'.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:12

moyra schreef:
Kijk maar naar hoessein, dat heeft ook enorm lang (Zo uit het blote hoofd) geduurd, maar is toch gelukt.

De vraag is natuurlijk ook in hoeverre verdachte op de hoogte is dat hij op DIT moment gezocht word.
Ongetwijfeld omdat hij aanvoelde dat zijn geheim uitkwam, maar hij hoeft maar 1 x te denken 'Dat dna onderzoek duurt een lange tijd dus ik kan nog wel ff de bewoonde wereld in'.

Dat hij zonder telefoon vertrokken is betekend niet dat hij nu geen telefoon of ander middel heeft waarmee hij het nieuws kan lezen.

Ik hoop van niet natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:13

Vast een prepaid gekocht of iets , GPS mee voor de route

Die weet vast wel even onder de radar te blijven

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:26

daantjuhhh schreef:
moyra schreef:

Dat hij zonder telefoon vertrokken is betekend niet dat hij nu geen telefoon of ander middel heeft waarmee hij het nieuws kan lezen.

Ik hoop van niet natuurlijk

Dat klopt en daarom zeg ik Dat het de vraag is in hoeverre hij op de hoogte is ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:28

moyra schreef:

Dat is toch wel iemand van een heel ander kaliber, daar zaten ze met veel en veel zwaardere middelen achteraan. Kun je toch niet vergelijken met een gewone crimineel.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:33

Hij werd ook aan alle kanten geholpen ;)
En natuurlijk werd daar veel zwaarder geschud bij ingezet, maar deze verdachte als onvindbaar te bestempelen vind ik ook erg naïef.
De tijd zal het leren hoe het afloopt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:35

Waar ik me vooral zorgen over maak is dat de zaak op heel veel fronten verjaard is sinds begin deze maand. Ja, als ze rond krijgen dat hij Nicky vermoord heeft dan gaat hij de cel in, maar veel van de andere vergrijpen die makkelijker te bewijzen zijn zijn verjaard.
Ik ben zelf erg bang dat zijn advocaat er straks een verhaal omheen tovert waarin hij de verjaarde vergrijpen bekent, de moord niet bewezen kan worden en hij vrijuit gaat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:45

moyra schreef:
Hij werd ook aan alle kanten geholpen ;)
En natuurlijk werd daar veel zwaarder geschud bij ingezet, maar deze verdachte als onvindbaar te bestempelen vind ik ook erg naïef.
De tijd zal het leren hoe het afloopt.

Onvindbaar is inderdaad een heel boute stelling. Niemand kan op dit moment weten of hij wel of niet gevonden zal worden dat is gewoon afwachten. Moeilijk vindbaar is een betere term.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:01

Als ik nu in de natuur zou moeten overleven, zou ik maken dat ik naar het zuiden trok. Overleven in de winter is niet makkelijk, zowel qua temperatuur als qua hoeveelheid beschikbaar voedsel.