Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:Over dat schuldig voelen, projecteer dan liever niet je eigen gevoelens op iemand anders die je bovendien niet kent, alleen uit de media. De suggestie van schuldig voelen alleen al vind ik in dit geval misplaatst. Zelfs als Ariana Grande daadwerkelijk had aangegeven dat ze zich schuldig voelde, hetgeen ze naar mijn weten niet gedaan heeft.
Killyenn schreef:Er zit toch ook geen moreel verwijt in? Het was een constatering, waarschijnlijk vanuit purny's eigen gevoel dat zij moeite zou hebben met schuldgevoel als zoiets zou gebeuren en dus sympathie heeft voor haar toestand. Waarom er nou meteen weer bovenop een onschuldige opmerking gesprongen moet worden snap ik niet. Niemand zegt dat ze zich schuldig móét voelen en het was alleen maar goed bedoeld.
Galantje schreef:Askja schreef:Over dat schuldig voelen, projecteer dan liever niet je eigen gevoelens op iemand anders die je bovendien niet kent, alleen uit de media. De suggestie van schuldig voelen alleen al vind ik in dit geval misplaatst. Zelfs als Ariana Grande daadwerkelijk had aangegeven dat ze zich schuldig voelde, hetgeen ze naar mijn weten niet gedaan heeft.
Ariana Grande heeft na de aanslag letterlijk "i'm so sorry" getwitterd. Ik denk dat daaruit wel af te leiden valt dat ze zich schuldig voelt
Galantje schreef:Askja schreef:Over dat schuldig voelen, projecteer dan liever niet je eigen gevoelens op iemand anders die je bovendien niet kent, alleen uit de media. De suggestie van schuldig voelen alleen al vind ik in dit geval misplaatst. Zelfs als Ariana Grande daadwerkelijk had aangegeven dat ze zich schuldig voelde, hetgeen ze naar mijn weten niet gedaan heeft.
Ariana Grande heeft na de aanslag letterlijk "i'm so sorry" getwitterd. Ik denk dat daaruit wel af te leiden valt dat ze zich schuldig voelt
_Snow_White schreef:Ik denk inderdaad ook niet dat "I'm so sorry" een directe Nederlandse betekenis is. Het wordt hier in Noord Amerika ook veel gebruikt om machteloosheid en empathy aan te tonen.