Doden na explosies concert Ariana Grande in Manchester

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:36

Over dat schuldig voelen, projecteer dan liever niet je eigen gevoelens op iemand anders die je bovendien niet kent, alleen uit de media. De suggestie van schuldig voelen alleen al vind ik in dit geval misplaatst. Zelfs als Ariana Grande daadwerkelijk had aangegeven dat ze zich schuldig voelde, hetgeen ze naar mijn weten niet gedaan heeft.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:12

Ik heb de eerste respectloze meme al voorbij zien komen op fb :r

Galantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:49

Askja schreef:
Over dat schuldig voelen, projecteer dan liever niet je eigen gevoelens op iemand anders die je bovendien niet kent, alleen uit de media. De suggestie van schuldig voelen alleen al vind ik in dit geval misplaatst. Zelfs als Ariana Grande daadwerkelijk had aangegeven dat ze zich schuldig voelde, hetgeen ze naar mijn weten niet gedaan heeft.

Ariana Grande heeft na de aanslag letterlijk "i'm so sorry" getwitterd. Ik denk dat daaruit wel af te leiden valt dat ze zich schuldig voelt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Doden na explosies concert Ariana Grande in Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:52

Ik zou me, als ik in haar schoenen zou staan, iig heel rot voelen, heel verdrietig. Boos, machteloos.
Ze staat daar om iedereen een leuke avond te bezorgen, en die avond eindigt dan op zo'n verschrikkelijke manier.

Nee dat gaat je niet in koude kleren zitten...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:04

Denk dat i'm so sorry wat te letterlijk vertaald wordt...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:06

Ze is ook maar een mens, lijkt mij meer dan redelijk dat ze zich slecht voelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:11

Jeetje, het is ook nooit goed. Als ze niks geschreven had en haar tour gewoon had doorgezet was de wereld ook te klein geweest...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:15

In Amerika zeggen ze toch altijd I'm sorry for you wanneer iemand overlijdt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:27

Killyenn schreef:
Er zit toch ook geen moreel verwijt in? Het was een constatering, waarschijnlijk vanuit purny's eigen gevoel dat zij moeite zou hebben met schuldgevoel als zoiets zou gebeuren en dus sympathie heeft voor haar toestand. Waarom er nou meteen weer bovenop een onschuldige opmerking gesprongen moet worden snap ik niet. Niemand zegt dat ze zich schuldig móét voelen en het was alleen maar goed bedoeld.

Dank je.
Laatst bijgewerkt door purny op 24-05-17 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:29

En ze wil de kosten van de begrafenissen betalen van alle slachtoffers. Een prachtig gebaar naar mijn mening.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:35

Galantje schreef:
Askja schreef:

Ariana Grande heeft na de aanslag letterlijk "i'm so sorry" getwitterd. Ik denk dat daaruit wel af te leiden valt dat ze zich schuldig voelt

Als ze daar zeggen sorry for your loss moet je dat sorry ook niet zo letterlijk nemen als schuld op zich nemen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:35

Ik denk inderdaad ook niet dat "I'm so sorry" een directe Nederlandse betekenis is. Het wordt hier in Noord Amerika ook veel gebruikt om machteloosheid en empathy aan te tonen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:19

Er zijn binnen 30 minuten 100.000 mensen op het Museumplein in Amsterdam.

Knap, 100.000 man controleren in 30 min!

Laten we hopen dat het allemaal vanavond wél goed gaat. :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:07

Galantje schreef:
Askja schreef:

In het Engels/Amerikaans betekent "I'm so sorry" meestal "ik vind het heel erg"...

En waar hebben we het over jongens. Hebben we nu een discussie over of ze zich schuldig voelt of niet...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:00

_Snow_White schreef:
Ik denk inderdaad ook niet dat "I'm so sorry" een directe Nederlandse betekenis is. Het wordt hier in Noord Amerika ook veel gebruikt om machteloosheid en empathy aan te tonen.

Kan je vertalen als "Ik vind het heel spijtig" en dus inderdaad niet als in "Ik heb spijt/voel me schuldig". Maar spijtig wordt niet zo vaak gezegd in Nederland, denk ik? Eerder jammer/sneu/etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:52

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:30

Mooie, recht-uit-het-hart-reactie inderdaad. Hopelijk leest Ariana Grande dit ook.

Er wordt na een aanslag altijd erg veel aandacht besteed aan de vraag of de beveiliging beter had gemoeten, of de monitoring van radicaliserende jongeren. Blijkt daarbij dat daar iets in mis is gegaan, dan is het gemakkelijk een schuldige of nalatige partij aan te wijzen. Politie, inlichtingendiensten, evenementenorganisatie, de regering. Of, in bredere zin, de westerse maatschappij aan wijzen als schuldige omdat die de betreffende jongeren geen kansen biedt/stigmatiseert/het leven zuur maakt, en die maar bommen blijft gooien op 'onschuldige burgers' in Syrië - waarmee het uiteraard vanzelfsprekend is dat die jongeren zich bekeren tot IS. De Brits-Libische dader van de aanslag in Manchester studeerde bedrijfswetenschappen aan de universiteit, maar kapte met zijn studie omdat hij IS interessanter vond. Omdat hij het aantrekkelijker vond om onschuldige kinderen op te blazen in een concerthal. Niemand die hem hiertoe dwong, puur eigen keuze. Dus wie is hier nu schuldig?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:10

Ik weet niet of mensen het hier al weten maar vanavond is het benefiet concert in Manchester live te zien via bnn om 20:00 uur. Voor degene die dat zouden willen zien, nu met een dubbele lading met door de aanslagen van gisteren

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:45

Heb hem opstaan

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:48

Ik ook. Hoop zo enorm dat er niks gebeurd vanavond.
De sfeer zit er iedergeval goed in daar gelukkig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:52

Dit is zo'n toepasselijk nummer. Maar dan op de verkeerde manier

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:01

Hier staat de tv ook aan, respect hoe er mee omgegaan is!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:50

Wauw Coldplay was zo goed <3

Edit: Coldplay was natuurlijk met een c ipv g
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 04-06-17 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt