Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:03

Electra63 schreef:
http://www.ad.nl/binnenland/zitting-om- ... ~add3772e/

Hier wordt het mooi uitgelegd.
De school mag geen onderscheid maken . :D

Dus als de school dan had beslist geen foto's dit jaar te maken is dat juridisch ok. Want niemand krijgt een foto.

Zou die dochter dan niet elke avond staan wenen hebben aan de kast omdat er geen foto staat?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:15

dromertje2 schreef:
Electra63 schreef:

Dus als de school dan had beslist geen foto's dit jaar te maken is dat juridisch ok. Want niemand krijgt een foto.

Zou die dochter dan niet elke avond staan wenen hebben aan de kast omdat er geen foto staat?

Nee, de school moet een datum prikken die geen verband houdt met een religieuze feestdag.
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn :D

Het is duidelijk dat in dit soort topics de vooroordelen weer zichtbaar worden. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:16

AD.nl schreef:
3. Waarom krijgen katholieke kinderen niet vrij voor carnaval, dat is toch ook een religieus feest?

Dat klopt, maar carnaval begint altijd in het weekend. Het ministerie van Onderwijs vindt daarom dat er voldoende tijd is om carnaval te vieren buiten schooltijd.

Ik weet niet hoor, maar alles onder de grote rivieren heeft een hele week carnavalsvakantie...

Cowgirl schreef:
Idd. Leven vast van een uitkering dus dan is die 10.000 euro wel handig.

Van de zotte dit.

Say what? :oo

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:18

Als men foto s wil trekken. Als de school beslist om er geen meer te maken is dat ook hun goed recht. Want het is dan toch voor iedereen gelijk?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:22

dromertje2 schreef:
Als men foto s wil trekken. Als de school beslist om er geen meer te maken is dat ook hun goed recht. Want het is dan toch voor iedereen gelijk?

Nee... School houdt wel rekening met christelijke feestdagen en niet met islamitische feestdagen, dat is een onderscheid, dus niet iedereen is gelijk.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:24

Cowgirl schreef:
Britta31 schreef:
Dit heeft toch niets met het geloof te maken.Ze wil gewoon gratis geld.

Idd. Leven vast van een uitkering dus dan is die 10.000 euro wel handig.

Van de zotte dit.

dat blijft speculeren , maar tja iemand die voldoende verdient heeft geen gratis advocaat....
En van het uurloon van een advocaat kun je zeker een gecostummeerdeklassenfoto laten maken! ( dan is het voor iedereen een feestje)!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:31

Eisen kan altijd. Of de moeder het krijgt is een tweede. Ik hoop het niet. Wil trouwens graag van iemand die op een islamitische school zit weten of daar ooit een schoolfotograaf komt. Een beeltenis maken van iets wat een ziel heeft , werd tenslotte afgekeurd door de profeet. Mijn streng gelovige moslim kennissen uit een ver verleden, hadden nooit een foto of beeldje in huis. Dat de moeder haar kinderen niet leert dat het leven soms bestaat uit keuzes maken, is niet iets wat ze de school kan verwijten.
Snap niet dat de rechter deze zaak niet ontvankelijk verklaart.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:31

Gianti schreef:
Electra63 schreef:
Ik ben blij dat ik nog een paar Bokkers tegenkom in dit topic met wie ik het eens ben ;)

En vinden jullie ook terecht wat mevrouw eist na de reactie van de school en geboden oplossingen?
Nope. Absoluut onzinnig!

Toch zou ik als ouder zijnde ook niet tevreden zijn met de geboden oplossing. In mijn optiek staat religie, in dit geval, boven school/onderwijs. Uiteraard bedoel ik hier te zeggen dat het om een incidentieel iets gaat, absoluut niet structureel.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:39

Wat een misselijk topic, sommige mensen althans.. Als ik dit überhaupt 'mensen' kan noemen, jullie lijken wel beesten.
Wat een vooroordelen, het zijn allemaal buitenlanders, ze heeft natuurlijk een uitkering want ja hé het is een moslim.. :r

Afijn, had de school er rekening mee moeten houden? Ja, erg dom dit.. Zoveel feestdagen zijn er nou ook weer niet. En hoe vaak komt het voor dat er 10 verschillende religies op 1 school zitten, waar er rekening mee gehouden moet worden.

Schadevergoeding en rechter? Nee had ik ook niet gedaan, overdreven.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:39

purny schreef:
@Cinderella:De fotograaf kon niet op een andere dag. Kan gebeuren. Moet een school dan maar stad en land afgaan omdat mevrouw niet de aangeboden vervangende tijd wil en kan? Er zijn alternatieven aangeboden en als mevrouw die niet wil accepteren so be it

Juist.

Stel nou dat die hele school slechts 5 moslimkinders had. Fotograaf kon echt alleen deze dag, laat je dan vanwege deze 5 kinders deze kans lopen. Of maak je er het beste van?

Ik baal van mensen zoals deze vrouw. Gelijk maar weer met de discriminatie/ racismekaart gaan smijten. Dit doet haar en haar gemeenschap echt geen goed hoor.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:41

Ja heel logisch, tegenwoordig is iedereen zowat fotograaf :+ Dus er was vast geen andere te vinden :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:42

Voor mij is het simpel.

Naar school gaan is wettelijk voorgeschreven voor kinderen tot een bepaalde leeftijd. Leerplicht heet dat. Uitgangspunt is dus dat de kinderen op school hoorden te zijn.

Geloven is een keuze. Vrijheid van godsdienst heet dat. Je mag geloven, het hoeft niet. Het is al heel coulant dat er de mogelijkheid is dat een school er kinderen vrij voor kan/mag geven.
Als je kiest voor een (facultatieve) geloofsactiviteit tijdens leerplichturen prima, maar dan moet je ook niet miepen als je kind iets mist.

En de discussie “wel vrij op christelijke feestdagen” gaat niet op. Dat zijn afspraken tussen de sociale partners en zo hebben we dat in Nederland geregeld. Daar heeft een school (maar ook een bedrijf of instelling) geen vrije keuze in. Dus als je daar iets aan wil veranderen, dan moet je het op de politieke agenda krijgen. En daar sta ik niet afwijzend tegenover hoor, ik wil best hemelvaart en 2e paas-, pinkster- en kerstdag ruilen tegen 4 extra (verplichte) vakantiedagen/legaal spijbeldagen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:46

Onali schreef:
purny schreef:
@Cinderella:De fotograaf kon niet op een andere dag. Kan gebeuren. Moet een school dan maar stad en land afgaan omdat mevrouw niet de aangeboden vervangende tijd wil en kan? Er zijn alternatieven aangeboden en als mevrouw die niet wil accepteren so be it

Juist.

Stel nou dat die hele school slechts 5 moslimkinders had. Fotograaf kon echt alleen deze dag, laat je dan vanwege deze 5 kinders deze kans lopen. Of maak je er het beste van?

Of je stelt je op als klant en zegt tegen de fotograaf: "Ik snap uw planningsprobleem. Ik zal dan ook op zoek gaan naar een andere fotograaf" en dan kijk je eens wat gebeurt.

Onali schreef:
Ik baal van mensen zoals deze vrouw. Gelijk maar weer met de discriminatie/ racismekaart gaan smijten. Dit doet haar en haar gemeenschap echt geen goed hoor.

"De gemeenschap" heeft hier helemaal niks mee te maken en heeft ook geen enkele invloed op deze domme actie. Ik kan dus met de beste wil van de wereld niet verzinnen waarom iemand over dit onderwerp naar 'de gemeenschap' zou moeten gaan wijzen.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:05

Cowboy55 schreef:
Onali schreef:

"De gemeenschap" heeft hier helemaal niks mee te maken en heeft ook geen enkele invloed op deze domme actie. Ik kan dus met de beste wil van de wereld niet verzinnen waarom iemand over dit onderwerp naar 'de gemeenschap' zou moeten gaan wijzen.

Toch gebeurt dit wel. Dat bewijst deze topic maar weer...

Jammer dat er hierdoor weer een religie discussie ontstaat, terwijl dat helemaal niet relevant is...

Ik snap ook werkelijk niet waarom men zich zo druk kan maken om een schoolfoto. Volgend jaar weer een kans. Haar kind is echt niet de eerste die een schoolfoto mist.

Urbanus

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:14

Wat er niet duidelijk in het artikel staat is dat de foto's speciaal voor de moslimse kindjes 's morgens vroeg werden genomen. Het kind in dit artikel is het énige moslimkind dat de foto gemist heeft. De moeder zegt geen bericht te hebben gehad hierover/ze zaten in de moskee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:20

Booooo schreef:
Ja heel logisch, tegenwoordig is iedereen zowat fotograaf :+ Dus er was vast geen andere te vinden :j

Ja want elke idioot kan nette professionele foto's afleveren waar mensen voor betalen :+

Verder zou het zomaar kunnen dat deze fotograaf al jaren naar tevredenheid voor deze school werkt. dan ga je niet naar een ander omdat er één keer een planningsconflict is

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:23

lieveli schreef:
Wat er niet duidelijk in het artikel staat is dat de foto's speciaal voor de moslimse kindjes 's morgens vroeg werden genomen. Het kind in dit artikel is het énige moslimkind dat de foto gemist heeft. De moeder zegt geen bericht te hebben gehad hierover/ze zaten in de moskee.

Nou dat is in dit topic ook al een paar keer genoemd maar daar wordt stelselmatig overheen gelezen, want anders kan je niet doorzeuren... :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:24

Cer schreef:
lieveli schreef:

Nou dat is in dit topic ook al een paar keer genoemd maar daar wordt stelselmatig overheen gelezen, want anders kan je niet doorzeuren... :Y)

Oh is het zo'n discussie geworden }:0 :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:25

Electra63 schreef:

De school heeft geen onderscheid gemaakt, maar gewoon een normale schooldag geprikt voor de schoolfoto's. Volgens deze mevrouw had de school juist wel onderscheid moeten maken door te kijken naar het geloof van een of meerdere leerlingen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:28

cer schreef:
lieveli schreef:
Oh is het zo'n discussie geworden }:0 :=

Y)(^) #bijgebrekaanpopcornsmiley

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:28

Mens moet niet zeuren. Er zijn alternatieven geboden, die wilde ze niet, nou primaaa :evaw:

En dan ook nog 10.000 euro van een school (want die zitten al zo lekker in de slappe was) eisen. Van zulke mensen word ik misselijk :r

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:31

Het is een foto....kom op zeg wat een onzin allemaal

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:39

Cer schreef:
lieveli schreef:

Je kunt niet van een afstand bepalen wie in welke categorie valt wat dat betreft. In zowel de islam als het christendom heb je strengere en minder strenge stromingen. In iedere kerk zijn de gewoonten anders, vermoedelijk ook in iedere moskee?
Mijn kinderen zitten op een evangelische school, althans, de jongste nog. Er zijn ouders die een schoolreisje naar de Efteling willen organiseren, er zijn er ook die dat zien als Sodom en Gomorra (want er wordt getoverd, er zijn heksen en feeën). Er zijn ouders die hebben moeite met lesgeven over de evolutietheorie, er zijn er die vinden dat dat er gewoon bij hoort. Er zijn ouders die op zondag om 8.00 in de kerk zitten, er zijn er die om 11.00 in de kerk zitten, er zijn er die op zaterdag gaan of helemaal niet. Er zijn er die vinden dat je op zondag best een ijsje kunt halen of kunt sporten, er zijn er die vinden dat de zondag een echte rustdag is en je niks mag doen. Voel je hem? Zo veel mensen, zo veel meningen, ook binnen een religie.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:45

Booooo schreef:
Wat een misselijk topic, sommige mensen althans.. Als ik dit überhaupt 'mensen' kan noemen, jullie lijken wel beesten.
Wat een vooroordelen, het zijn allemaal buitenlanders, ze heeft natuurlijk een uitkering want ja hé het is een moslim.. :r

Afijn, had de school er rekening mee moeten houden? Ja, erg dom dit.. Zoveel feestdagen zijn er nou ook weer niet. En hoe vaak komt het voor dat er 10 verschillende religies op 1 school zitten, waar er rekening mee gehouden moet worden.

Schadevergoeding en rechter? Nee had ik ook niet gedaan, overdreven.

Als het een oer hollandse muts was geweest had ik precies hetzelfde gezegd ;) .
Ik ben echt niet rasistisch ofzo..ben voor zwarte piet :P

Het gaat toch gewoon helemaal nergens meer over. Alleen maar om de centen en zielig zijn.

Ailill

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:48

Ik denk dat je de zaken los moet zien. Ja het is vervelend voor moeder (of voornamelijk haar dochter) en ja, in mijn optiek, had de school meer moeite mogen doen.

Moet dit €10.000,- kosten? Absoluut niet.