Gedoe over turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:21

Jennyj01 schreef:
Niet 100% geaccepteerd? Door wie dan? Er is een verschil tussen het zo ervaren en of het daadwerkelijk zo is.

Inderdaad. En discriminatie gebeurt op allerlei vlakken om allerlei redenen.
Turkse, Marokkaanse jongeren worden ongetwijfeld gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Maar ze moeten kijken naar wat daar dan de oorzaak van is. En proberen daar wat aan te veranderen. Zodat de beeldvorming kan worden bijgesteld.

Overigens wordt ik ook gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Ik ben 54 jaar en geen werkgever neemt mij nog in dienst omdat de werkgeverslasten hoger zijn voor een oudere werknemer dan voor een jongere. Dus ben ik min of meer gedwongen ZZP-er maar als gevolg van de onduidelijke koers die de Overheid vaart op het gebied van het ZZP-schap is de spoeling ook dun. Door het optrekken van de pensioengerechtigde leeftijd mag ik dan straks nog heel lang in de bijstand. Ook een leuk en uitzichtloos uitzicht.
Dus leer die jongeren ook maar eens verder kijken dan hun eigen voordeur.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:25

Babootje schreef:
Jennyj01 schreef:
Niet 100% geaccepteerd? Door wie dan? Er is een verschil tussen het zo ervaren en of het daadwerkelijk zo is.

Inderdaad. En discriminatie gebeurt op allerlei vlakken om allerlei redenen.
Turkse, Marokkaanse jongeren worden ongetwijfeld gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Maar ze moeten kijken naar wat daar dan de oorzaak van is. En proberen daar wat aan te veranderen. Zodat de beeldvorming kan worden bijgesteld.

Overigens wordt ik ook gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Ik ben 54 jaar en geen werkgever neemt mij nog in dienst omdat de werkgeverslasten hoger zijn voor een oudere werknemer dan voor een jongere. Dus ben ik min of meer gedwongen ZZP-er maar als gevolg van de onduidelijke koers die de Overheid vaart op het gebied van het ZZP-schap is de spoeling ook dun. Door het optrekken van de pensioengerechtigde leeftijd mag ik dan straks nog heel lang in de bijstand. Ook een leuk en uitzichtloos uitzicht.
Dus leer die jongeren ook maar eens verder kijken dan hun eigen voordeur.

Precies, keer op keer lijken ze alle vooroordelen waar te maken. Cijfers liegen nou eenmaal niet. En daar doe ik niet alle Turken op, ook andere bevolkinggroepen en zelfs Nederlanders.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:28

Cer: Ben het met je eens hoor, want ze afgelopen weekend gedaan hebben kan niet.

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/09/me ... f-a1496558

http://www.volkskrant.nl/binnenland/sol ... ~a3552293/

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/solli ... t-niet-mee

De laatste zeer recent..

Wat is hier gebrek aan succes aan? Het is niet voor niks dat ze in willen gaan voeren dat je anoniem kan solliciteren. Dus zonder naam.

Omdat er uit een hele grote groep, een aantal rotte appels tussen zit.

Babootje: Geen werkgever neemt mij nog in dienst omdat de werkgeverslasten hoger zijn voor een oudere werknemer dan voor een jongere.
Dit is appels met peren vergelijken.. Iemand met de naam Ali maakt de werkgeverslasten niet hoger dan iemand met de naam Pietje.

spatter: waar haal je zulke redenaties vandaan? 8)7 Ik ben Nederlands, getrouwd met een Turk uit Turkije. Die heel zijn leven in Turkije heeft gewoond. En nu word ik dan zogenaamd terug in mijn keurslijf gedwongen? :') Wat een redenaties. Ik heb een FB groep met vrouwen/meiden met een turkse partner/vriend. En het gaat er echt niet zo aan toe hoor.

Cer

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:37

Ik vind het nog wel meevallen... ja het is wat ongelukkig om iemand een donker gekleurde neger te noemen, maar hij heeft ook nog eens geen ervaring met computers... dus sja... dat laatste is dan ook van belang.

Ik ben zelf ook wel afgewezen op leeftijd, op kledingkeuze, op social media posts etc... Ik weet zeker dat mensen anderen aanduiden als 'die dikke', 'die met die rode kakbroek', die 'rooie' etc...

maar volgens mij is dit een discussie die al uit den treure gevoerd is...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:38

HorseTimeXL schreef:
Precies, keer op keer lijken ze alle vooroordelen waar te maken. Cijfers liegen nou eenmaal niet. En daar doe ik niet alle Turken op, ook andere bevolkinggroepen en zelfs Nederlanders.

Inderdaad. Mijn man werkt in de bouw (sloperij). Daar heb je voornamelijk te maken met laag geschoold personeel. Heb je er Marrokkaanse of Turkse werknemers bij dan is je gereedschap weg als je je omdraait. Hij werkt nu voornamelijk met Polen. Die komen soms weliswaar dronken op het werk (kan je ze ook naar huis sturen), komen soms niet of te laat, maar de spullen laten ze wel liggen. Nederlanders komen er trouwens hun bed uberhaupt niet uit voor € 19,00 bruto via het uitzendbureau.
Dus ja, die beeldvorming hebben ze vooral aan zichzelf te danken.
Als ze willen dat dat verandert moeten ze bij zichzelf beginnen. Zorg ervoor dat je beter geschoold wordt. Daarvoor krijg je alle ruimte in Nederland. Lukt dat niet, weest tevreden met wat je hebt.
Dat geldt trouwens voor iedereen.

Ik ben tegen het afnemen van het tweede paspoort. Ben ervan overtuigd dat dat niet meehelpt aan het veranderen van het probleem, want daar ligt de oorzaak niet.

Voorkomen dat criminelen, tuig en gespuis uberhaupt hier een paspoort kan krijgen wel. Met alles wat tegenwoordig in onze digitale wereld mogelijk is, begrijp ik nog steeds niet dat systemen e.d. niet gekoppeld zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:40

Babootje schreef:
Voorkomen dat criminelen, tuig en gespuis uberhaupt hier een paspoort kan krijgen wel. Met alles wat tegenwoordig in onze digitale wereld mogelijk is, begrijp ik nog steeds niet dat systemen e.d. niet gekoppeld zijn.

Dat is iets met privacy denk ik... had D66 het daar niet over?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:41

Booooo schreef:
Babootje: Geen werkgever neemt mij nog in dienst omdat de werkgeverslasten hoger zijn voor een oudere werknemer dan voor een jongere.
Dit is appels met peren vergelijken.. Iemand met de naam Ali maakt de werkgeverslasten niet hoger dan iemand met de naam Pietje.

Het maakt niet uit wat de oorzaak of reden is. Discrimatie is discriminatie. En uitzichtloos is uitzichtloos. Je kunt wel proberen wat aan je situatie te veranderen. Ik overweeg bijvoorbeeld me om te scholen MBO en daarna mogelijk HBO verpleegkunde om te kijken of ik dan in de zorg aan de slag kan.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 15-03-17 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:43

Booo ben jij zelf turks?

Ik geloof best dat mijn verhaal niet voor alle turken op gaat maar ik zie het hier heel veel.
Zit dan ook niet zo heel ver af van wijken waar heel veel Turken samen wonen.
Ik heb met die meiden gewerkt en hun verhalen gehoord, daar werd je echt niet vrolijk van.
Jonge meiden opgegroeid hier in Belgie , gewoon vlotte meiden die dan moesten trouwen met een Turk uit Turkije en ineens moest in huis alles weer gescheiden worden, mannen voor, vrouwen achter.
Wij mochten nog niet eens komen om een kraamkadootje af te geven, we kwamen er niet in.
Ze werden op het werk ineens in de gaten gehouden door manlijke collega turken en in de pauze moesten ze bij hun gaan zitten inplaats van tussen hun gewone vriendinnen van allerlei komaf.

In de kleedhokjes werd er dan over gesproken, de enige plek waar geen controle was omdat daar de mannen niet mochten komen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:03

spatter schreef:
Booo ben jij zelf turks?

Ik geloof best dat mijn verhaal niet voor alle turken op gaat maar ik zie het hier heel veel.
Zit dan ook niet zo heel ver af van wijken waar heel veel Turken samen wonen.
Ik heb met die meiden gewerkt en hun verhalen gehoord, daar werd je echt niet vrolijk van.
Jonge meiden opgegroeid hier in Belgie , gewoon vlotte meiden die dan moesten trouwen met een Turk uit Turkije en ineens moest in huis alles weer gescheiden worden, mannen voor, vrouwen achter.
Wij mochten nog niet eens komen om een kraamkadootje af te geven, we kwamen er niet in.
Ze werden op het werk ineens in de gaten gehouden door manlijke collega turken en in de pauze moesten ze bij hun gaan zitten inplaats van tussen hun gewone vriendinnen van allerlei komaf.

In de kleedhokjes werd er dan over gesproken, de enige plek waar geen controle was omdat daar de mannen niet mochten komen.

Nee ik ben 100% Hollander :+

Denk dat jij nu toevallig 1 zo'n iemand heb mee gemaakt. In 'mijn' groep zijn er meer dan 250 leden en niemand die dit zo ervaart.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:07

Dan ben jij ook geen meid die is uitgehuwelijkt maar gewoon zelf met een turkse jongen bent gegaan.
Dat is een hele andere groep dan die ik beschrijf.

Fijn dat er 250 meiden heel gelukkig zijn met een turkse man en ik denk dat er ook best een heel aantal turkse meiden blij zijn met hun turkse man maar er is ook een andere groep .
En die groep hoor je niet of nouja, hun mannen zwaaien met Turkse vlagen op demonstraties.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:07

Ik weet niet of ik woest moet worden of de slappe lach moet krijgen..... Turkse topadviseur van Erdogan beweerd dat Nederland organen uit Bosnische kinderen hebben gestolen en dat we vrouwenhandel gedreven hebben.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:08

Rocamor schreef:
Jennyj01 schreef:

Meen je die vraag serieus? Ze worden door heel veel mensen met een schuin oog aangekeken.

HorseTimeXL: hoezo WEER in Turkije gaan wonen? Het gros zijn jonge Nederlanders van Turkse afkomst. Die zijn hier geboren, opgegroeid en verder dan af en toe naar Turkije op vakantie, komen ze niet. Voor de Turken zijn het "buitenlanders en geen echte Turken". Voor de Nederlanders zijn het Turken, die maar motten optieven als het ze niet blieft. Ze kunnen niet "terug", want ze zijn niet "weg".

Hebben ze ook geen dubbele paspoort nodig

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:12

Willl65 schreef:
Ik weet niet of ik woest moet worden of de slappe lach moet krijgen..... Turkse topadviseur van Erdogan beweerd dat Nederland organen uit Bosnische kinderen hebben gestolen en dat we vrouwenhandel gedreven hebben.

Doe dat laatste maar, geeft een prettiger gevoel :j

Goed voor hun imago zullen we maar zeggen :D :D :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:12

Willl65 schreef:

_O- Waar heb je dat dan gehoord/gelezen?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:14

Willl65 schreef:

Ja het wordt bijna een comedy om naar te kijken. Als ik een lijst moet maken wat die Erdogan allemaal geflikt heeft, nou dan zijn we nog wel even zoet :')

Precies Ardo-Iggy. Ze kiezen er zelf voor om apart te worden gevonden, misschien onbewust.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:17

spatter schreef:
Dan ben jij ook geen meid die is uitgehuwelijkt maar gewoon zelf met een turkse jongen bent gegaan.
Dat is een hele andere groep dan die ik beschrijf.

Fijn dat er 250 meiden heel gelukkig zijn met een turkse man en ik denk dat er ook best een heel aantal turkse meiden blij zijn met hun turkse man maar er is ook een andere groep .
En die groep hoor je niet of nouja, hun mannen zwaaien met Turkse vlagen op demonstraties.

Dat had ik niet uit je post kunnen halen :D Dan zullen we het idd over een andere groep hebben.

Al heb ik ook veel Turkse vriendinnen, die echt niet uitgehuwelijkt worden/zijn.

Erdogan moet eerst is even na zijn eigen kijken. Na de hoeveelheid Koerden hij wekelijks af laat slachten.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:58

Cowboy55 schreef:
Willl65 schreef:

_O- Waar heb je dat dan gehoord/gelezen?

https://mobile.twitter.com/abdbozkurt?r ... wsrc%5Etfw

En dan naar beneden scrollen tot je bij het bewuste artikel bent

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:13

Willl65 schreef:

ach we kunnen er ook zo naar kijken; eerst dachten Erdogan aanhangers dat wij Nederlanders maar een stel mietjes waren, waar je zo over heen kan lopen....en bam in 1 weekend tijd zijn we veranderd in bloeddorstige monsters die hele volksstammen vermoorden :+ zo wat zullen die aanhangers nu van angst in een hoekje liggen te trillen zeg :+ die durven nu niks meer :+

Onzin natuurlijk...ik lig iedere keer helemaal dubbel van het lachen zodra er weer zo'n soortgelijk verhaal vanuit het Erdogan kamp vanuit Turkije komt; man man man man wat maakt die man zich toch ontzettend belachelijk
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 15-03-17 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:15

Maar dit is de eerste keer dat Nederland eens ballen laat zien. Eindelijk.
Ik vraag me af als Rutte en Co dat eens vaker had gedaan of Erdogan wel zo'n grote smoel zou hebben tegenover Nederland als nu. Die denkt vast ach slappe hap NL, die doen toch weer niets als braaf zitten en pootje geven.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:18

helemaal met je eens hoor bruintje123..sterker nog; als we vandaag geen verkiezingen hadden gehad was deze hele rel niet gebeurd. Dan had die minister gewoon zn gang kunnen gaan.
Want zoveel ballen heeft Rutte niet, maar er moesten nog wat zieltjes gewonnen worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:19

Die kans zit er wel eens dik in dat dat de reden was.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:30

Wat ik me afvraag, wat doet de turkse gemeenschap aan dat (kleine) groepje wat loopt te rellen, zich niet aan wil passen aan nederlandse normen/waarden (ondanks dat de meeste toch nederlander zijn), aanhangers zijn van erdogan en het verpest voor de rest? ( dit heb ik me overigens ook al eens afgevraagd bij de marrokaanse gemeenschap)

Er is bij de turkse gemeenschap een deel wat het duidelijk verpest voor de rest met bepaald gedrag. Waardoor het beeld van die groepen soms toch negatief is. Waar weer een reactie (zoals discriminatie) op volgt van andere nederlanders. Als (turkse gemeenschap wil je dat toch de kop in drukken omdat de hele gemeenschap daar last van heeft? Ik ben oprecht benieuwd of dat zoiets besproken wordt.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:36

Ja het schijnt ook juist geëscaleerd te zijn doordat Erdogan had gedacht dat Nederland over zich heen liet lopen en dat die dus in feiten alles kon maken. Had hij het even verkeerd in geschat. We mogen wel een klein landje zijn maar..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:52

akishino schreef:
Wat ik me afvraag, wat doet de turkse gemeenschap aan dat (kleine) groepje wat loopt te rellen, zich niet aan wil passen aan nederlandse normen/waarden (ondanks dat de meeste toch nederlander zijn), aanhangers zijn van erdogan en het verpest voor de rest? ( dit heb ik me overigens ook al eens afgevraagd bij de marrokaanse gemeenschap)

Er is bij de turkse gemeenschap een deel wat het duidelijk verpest voor de rest met bepaald gedrag. Waardoor het beeld van die groepen soms toch negatief is. Waar weer een reactie (zoals discriminatie) op volgt van andere nederlanders. Als (turkse gemeenschap wil je dat toch de kop in drukken omdat de hele gemeenschap daar last van heeft? Ik ben oprecht benieuwd of dat zoiets besproken wordt.

Wat kan de rest van de Turkse gemeenschap daar aan doen dan? Schamen.. Dat doen ze. Heb al genoeg interviews, filmpjes, facebook berichten etc. gezien waarin ze aangeven zich te schamen voor dit losgeslagen volk. Ze roepen ze op om normaal te doen. Ook afgelopen weekend tijdens de demonstratie hebben de oudere het geprobeerd rustig te houden, en de jongeren aangepraat om rustig te blijven.
Maar omdat dit (hele) kleine groep het verpest wordt iedere Turk er nu voor aangekeken.
Zelfs ik (NL, vrouw van een Turk). Ik kreeg de vraag van bekende of ik ook in Rotterdam aan het protesteren was.. :roll: Uhhh nee, wij zijn tegen Erdogan.

Wat doet de NL bevolking tegen de zogenoemde 'Tokkies', toch ook niks?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:53

Dat vermoeden heb ik ook. Wel blij dat we hier vrij kunnen spreken al is dat niet echt helemaal waar. Er zijn turken die durven nu ook niet te spreken, ook door mensen die alles over 1 kamp scheren en ook door de lange arm van Turkijen.