Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Ik denk dat we de luxe niet meer hebben om weinig geld aan het milieu uit te geven. Of die rekening nu of later komt, betalen moeten we.
En als we het negeren wordt wonen op deze planeet nog veel minder grappig dan het nu is. Helemaal nu zo'n groot gebied als de Verenigde Staten allemaal milieu regelingen aan het terug draaien is.
Emmaa_ schreef:Ik snap niet waarom Nederland nog niet over is naar een Duits systeem voor wegenbelasting, waar je de algemene wegenbelasting afschaft en belasting bij het tanken betaalt. Oftewel, mensen die veel gebruik maken van de auto betalen meer belasting dan mensen die twee keer per week boodschappen doen en hem de rest van de tijd voor de deur laten staan. Ik vind een kilometerheffing niet meer dan normaal..
naarppc schreef:Emmaa_ schreef:Ik snap niet waarom Nederland nog niet over is naar een Duits systeem voor wegenbelasting, waar je de algemene wegenbelasting afschaft en belasting bij het tanken betaalt. Oftewel, mensen die veel gebruik maken van de auto betalen meer belasting dan mensen die twee keer per week boodschappen doen en hem de rest van de tijd voor de deur laten staan. Ik vind een kilometerheffing niet meer dan normaal..
Je hebt een punt, maar aan de andere kant heb je ook mensen die ongewild best wel een eindje van hun huis werken. Moeten die dan maar enorm veel gaan betalen of wat moeten ze? Ik vind kilometerheffing ook een goed idee, maar aan de andere kant besef ik dat er niet altijd een keuze is of je je auto bijvoorbeeld veel gebruikt of niet.
Emmaa_ schreef:Ik snap niet waarom Nederland nog niet over is naar een Duits systeem voor wegenbelasting, waar je de algemene wegenbelasting afschaft en belasting bij het tanken betaalt. Oftewel, mensen die veel gebruik maken van de auto betalen meer belasting dan mensen die twee keer per week boodschappen doen en hem de rest van de tijd voor de deur laten staan. Ik vind een kilometerheffing niet meer dan normaal..
Pabie schreef:Veel van die mensen kunnen gelukkig met het OV of gaan carpoolen wat een stuk beter is voor de natuur. Als de afstand zo'n 5-20 km is is een elektrische fiets ook nog een optie bijvoorbeeld. Als alles niet kan is het wel tja "pech" maar je krijgt wel file vrij rijen voor terug waardoor je weer een uur eerder thuis bent dat is ook wat waard.
Tytonidae schreef:Pabie schreef:Veel van die mensen kunnen gelukkig met het OV of gaan carpoolen wat een stuk beter is voor de natuur. Als de afstand zo'n 5-20 km is is een elektrische fiets ook nog een optie bijvoorbeeld. Als alles niet kan is het wel tja "pech" maar je krijgt wel file vrij rijen voor terug waardoor je weer een uur eerder thuis bent dat is ook wat waard.
Niet banketstaaf bedoeld, maar als het OV nog een stuk drukker wordt hebben we met z'n allen een groot probleem. Bij de NS loopt het al de spuigaten uit en als je in de spits naar je werk/school/huis moet ben je werkelijk waar net een sardientje in een blikje.
purny schreef:Er zijn ook mensen die niet kunnen fietsen wegens gezondheidsproblemen. Denk aan mensen met copd en zware astma
[***] schreef:OV vind ik ook nog eens hartstikke duur, en ook fijn als ze weer eens vertraging hebben, zal je werkgever blij mee zijn!
Tytonidae schreef:Pabie schreef:Veel van die mensen kunnen gelukkig met het OV of gaan carpoolen wat een stuk beter is voor de natuur. Als de afstand zo'n 5-20 km is is een elektrische fiets ook nog een optie bijvoorbeeld. Als alles niet kan is het wel tja "pech" maar je krijgt wel file vrij rijen voor terug waardoor je weer een uur eerder thuis bent dat is ook wat waard.
Niet banketstaaf bedoeld, maar als het OV nog een stuk drukker wordt hebben we met z'n allen een groot probleem. Bij de NS loopt het al de spuigaten uit en als je in de spits naar je werk/school/huis moet ben je werkelijk waar net een sardientje in een blikje.
Tytonidae schreef:[***] schreef:OV vind ik ook nog eens hartstikke duur, en ook fijn als ze weer eens vertraging hebben, zal je werkgever blij mee zijn!
Op mijn huidige traject springen er helaas heel veel mensen voor de trein. Ik ben hierdoor de afgelopen weken per week gemiddeld zo'n 2x te laat geweest voor mijn colleges. Mijn docenten kunnen het niet waarderen, ik denk dat eventuele werkgevers er nog minder blij mee zouden zijn.
bruintje123 schreef:Ov, OV wat is dat ook alweer?
Oh ja die vervoersmiddelen bij de stad.
Daar waar ik 25 minuten met de auto rij er 2 uur en 40 minuten over doe als ik bus en trein neem om op het werk te komen.
bigone schreef:phormicola schreef:Ik denk dat we de luxe niet meer hebben om weinig geld aan het milieu uit te geven. Of die rekening nu of later komt, betalen moeten we.
En als we het negeren wordt wonen op deze planeet nog veel minder grappig dan het nu is. Helemaal nu zo'n groot gebied als de Verenigde Staten allemaal milieu regelingen aan het terug draaien is.
Ik vind het prima dat het milieu hoog op de agenda's staat maar dan wel volgens het principe dat de vervuiler betaald en niet de mensen die al heel veel doen. Grote bedrijven poetsen de plaat, kilometerheffing had allang ingevoerd moeten zijn en mensen zouden zich bewust moeten zijn dat vliegverkeer ook ontzettend vervuilend is. Er is zo veel dat mensen met oog voor het milieu al doen. Wijzelf bvb, pakken de fiets, scheiden afval, composteren, nemen eigen tassen mee naar winkels, zonnepanelen, opvang regenwater wat voor toilet gebruikt word, overal ledlampen in enzenzenz.