Janine1990 schreef:spatter schreef:Volgens mij hebben ze er nu een stang en trens in dus ze mogen van mij op stang rijden als ze niet met minder kunnen.
Eenhandig en buiging kan wel degelijk, als een ruiter dat niet kan rijdt hij teveel met zijn handen en te weinig met been en zit, waar de buiging eigenlijk vandaan zou moeten komen.
Dat kan de betere western, klassieke, western equitation ruiter/trainer je zonder problemen uitleggen.
ZZ is nog basissport , daarna komt het echte hoge niveau en daar verwacht ik ruiters die kunnen rijden op gevoel, been en zithulpen.
Die snappen dat iedere pas begint bij de achterhand en buiging en stelling vanzelf komt als de achterhand op de juiste manier gesteld wordt.
Er zijn genoeg ruiters die het goede voorbeeld geven, al vele jaren maar we kijken liever de andere kant op en wringen een paard in een nog misselijk makende trainingsmethode omdat het zo goed werkt.
Tja, stroom op de hindernissen werkt ook.
Ik denk niet dat jij het idee van de paardensport hebt begrepen, en ook niet dat je er een realistisch beeld van hebt.
Als in : paard krijgt de tijd en juiste training niet om zo danig spieren op te bouwen en fysiek uit te groeien, dat paard de oefeningen echt correct vanuit de achterhand kan halen. Inderdaad, dat is al decennia een van de problemen. Maakt niet dat de regels zo aanpassen dat dat wel zal moeten geen optie is.