Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:46

Huertecilla schreef:
Waarom is het maken van ongewenste sexuele opmerkingen anders dan ongewenste seksuele prikkeling?
Beiden zijn even subjectief.

Beiden ook in de grond niet anders dan je gediscrimineerd VOELEN op grond van een ras of geslacht, man EN vrouw.
Wellicht tijd dat mannen eens gaan protesteren tegen zich ongewenst sexsueel geprikkeld voelen?

Nee, seksuele opmerking vs seksuele prikkeling is niet hetzelfde. Het maken van seksuele opmerkingen is een keuze. Je hoeft die opmerking niet te maken.
Als ik een shirt met korte mouwen draag, en jij voelt je daardoor seksueel geprikkeld, dan kan ik daar niks aan doen. Ja, een trui aan trekken, maar het is toch te belachelijk voor woorden dat ik dat voor jou zou moeten doen?
Maar als ik een seksuele opmerking naar jou maak dan doe ik dat héél bewust. Twee compleet andere zaken dus.

En wat je laatste zin betreft: :') :') :')
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 01-12-16 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:46

Er is een goede reden voor de boete op een niet afgesloten auto, al ken ik die wet eigenlijk alleen als dat het strafbaar is als je je sleutels in de auto laat.
Dit kan namelijk tot gevaarlijke situaties leiden voor kinderen andere rij onbevoegden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:53

HC: zoals ik al zei, sommige mensen vinden het zien van een stukje enkel en pols al aanstootgevend.
Waar wil je de grens trekken?
Krijg je dan hetzelfde als nu blijkbaar gebeurd bij een meldpunt discriminatie? O u als Nederlander mag geen homo´s beledigen, maar u bent moslim en dus mag u wel homo´s beledigen en vrouwen uitmaken voor prutsmutsen, want volgens u geloof mogen homo`s niet/kleden ze zich hoerig.

Ik ben we heel benieuwd welke boete je kan krijgen voor het niet afsluiten van je eigendommen. Volgens mij is dat wettelijk helemaal niet mogelijk, tenzij je auto startklaar staat (of was het in Spanje?)

Ik ga gelukkig blijkbaar met hele beschaafde mensen om. Ik heb nooit gezeik met mannen die moeite hebben met hormonen en ik ga niet bepaald gekleed in zak en as. Maar imo is het gewoon (in NL) een fatsoensprobleem. Ik ken de types wel die zo stom praten, maar dat zij ook de types die achteraan stonden bij het uitdelen van intelligentie en fatsoen. Niet mijn vrienden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:53

oomens schreef:
SinneJ schreef:
)
Worden er in islamitische landen dan geen vrouwen verkracht? En in afrika bij stammen waar niemand kleren draagt constant?

Uiteraard wel, maar daar wordt het vaak als taak van de man(nelijke familieleden) gezien om hun vrouwen daartegen te beschermen.

Ook hier werkt dat trouwens deels zo, want voor veel mannen geldt dat als een vrouw 'bezet' is, ze 'geen optie' is.

Dat laatste vind ik helemaal vreselijk overigens 8)7

Er zijn zoveel mannen die geen respect hebben voor de wil van de vrouw, om moe van te worden. Ga maar eens uit in een Nederlandse stad. Ik geloof niet dat ik ooit uit ben geweest zonder minstens één keer te denken 'donder nou toch eens op vent'. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je mensen, die zeggen geen interesse te hebben, toch blijft lastig vallen. In mijn ervaring is dan vaak het enige wat werkt zeggen dat je een vriend hebt. Ik heb vroeger regelmatig maar verzonnen dat ik een relatie had om van een kerel af te komen want op een andere manier raak je sommige mannen gewoon niet kwijt.
Dat is toch te idioot voor woorden? Waarom wordt mijn afwijzing (en daarbij ik als persoon) niet gerespecteerd, maar mijn vriend wel? Zodra ik "eigendom" blijk te zijn van een andere man is het ineens een no-go, maar als ik duidelijk laat merken dat ik niet geïnteresseerd ben dan is het oké om me lastig te blijven vallen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:11

gekvanfleur schreef:
HC: zoals ik al zei, sommige mensen vinden het zien van een stukje enkel en pols al aanstootgevend.

Is dat bij een compliment anders?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:17

Huertecilla schreef:
gekvanfleur schreef:

Met als grote verschil dat iedereen een lijf heeft, dat is er nou eenmaal, en seksueel getinte opmerkingen ("complimenten" in jouw ogen, kennelijk) altijd per definitie een heel bewuste actie zijn. Iemand kan dat "hee psst sletje" best thuis laten. Mijn schouders zitten gewoon vast aan de rest van mijn lijf, dus dat gaat een beetje lastig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:19

Sizzle schreef:
Er is een goede reden voor de boete op een niet afgesloten auto, al ken ik die wet eigenlijk alleen als dat het strafbaar is als je je sleutels in de auto laat.
Dit kan namelijk tot gevaarlijke situaties leiden voor kinderen andere rij onbevoegden.

In Belgie worden er fors meer dan 1000 mensen per jaar voor beboet.
Zoals ik als schreef werd ik er in NL ook voor gewaarschuwd door mannen van de Hermandad, nota bene met de auto op eigen erf!

Die goede reden is het gelegenheid geven voor diefstal

Is dat anders dan schaars gekleed gaan; aanstoot geven?
Ja, dat ligt subjectief. Op de Veluwe bv bij ontblote schouders bij paardrijden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:24

Huertecilla schreef:
gekvanfleur schreef:

Wat vind jij een compliment wat blijkbaar weleens verkeerd wordt opgevat?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:25

Die zogenaamde "seksuele prikkeling" en het aanstoot daaraan nemen (en het gebruiken als excuus) is er alleen maar omwille van onze cultuur. In andere landen waar vrouwen altijd met ontblote borsten lopen worden ze ook niet continu nageroepen of aangerand. In onze westerse cultuur ligt een bepaalde taboe op het vrouwenlichaam terwijl het anderzijds wordt gezien als een lustobject. Dat botst.
Als mannen zich niet zouden kunnen inhouden omdat ze zogenaamd seksueel geprikkeld worden dan ligt dat echt aan die mannen en hoe ze zijn opgevoed, en niet aan die ontblote benen of schouders.
Ik voel me ook regelmatig seksueel geprikkeld door mensen die ik buiten zie, dat is nog geen reden om dingen tegen ze te roepen of aan ze te gaan zitten en ook geen reden om ze te vertellen iets anders aan te trekken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:26

Fenrir schreef:
Met als grote verschil dat iedereen een lijf heeft, dat is er nou eenmaal, en seksueel getinte opmerkingen ("complimenten" in jouw ogen, kennelijk) altijd per definitie een heel bewuste actie zijn.

Je gaat al voorbij aan het subjectieve van iets seksueel getint opvatten. Idem compliment.

Er werd hier net verwezen naar types die achteraan stonden bij het uitdelen van fatsoen en intelligentie. Welnu daarin zijn de geslachten gelijk.

Ik vind het opvallend dat de dames om respect vragen maar de perceptie van het andere geslacht niet wensen te respecteren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:33

Maar HC, waarom denk jij dat de perceptie van het andere geslacht niet wordt gerespecteerd?
Jouw seksuele prikkeling zal nooit belangrijk zijn dan het respect dat je voor mij zou moeten hebben. Als jij seksueel geprikkeld wordt door mij, geeft dat jou geen recht om mij aan te randen.
En dat werkt ook de andere kant op. Of denk jij soms dat vrouwen nooit seksueel geprikkeld raken? Iedereen raakt wel eens seksueel geprikkeld. Maar waarom daar moeilijk over doen? Waarom aanstoot daaraan nemen? Dan kijk je toch gewoon de andere kant op en iedereen is blij. Probleem opgelost. Ik ga ook niet klagen als ik aantrekkelijke vrouwen of mannen voorbij zie komen en seksueel geprikkeld raak.

Het maakt niet uit wat voor compliment of opmerking je maakt, het is niet te vergelijken met een lichaam. Dat lichaam heb je. Daar moet je mee leven. Het was te vergelijken geweest als jij onophoudelijk 'wat zie je er goed uit' (bijv.) zou zeggen, de hele dag door, zonder dat je het kon controleren, en je dat ineens zou moeten inhouden.
Een opmerking is niet iets wat je moét doen. Je kan ook gewoon je mond houden en dan bestaat die opmerking niet behalve in je eigen hoofd.
Ik kan mijn lichaam bedekken onder kleding, maar dan nog zal het voor de buitenwereld bestaan (en kan iemand er aanstoot aan nemen). Het is gewoon geen eerlijke vergelijking.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 01-12-16 23:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:35

Fenrir schreef:
Nee, seksuele opmerking vs seksuele prikkeling is niet hetzelfde. Het maken van seksuele opmerkingen is een keuze. Je hoeft die opmerking niet te maken.
Als ik een shirt met korte mouwen draag, en jij voelt je daardoor seksueel geprikkeld, dan kan ik daar niks aan doen. Ja, een trui aan trekken, maar het is toch te belachelijk voor woorden dat ik dat voor jou zou moeten doen?

Er is bij jouwvoorbeeld geen verschil in keuze bij de zender en perceptie bij de ontvanger.

Het maken van een bepaalde opmerking en hoe dat opgevat wordt.
Het dragen van bepaalde kleding en hoe dat opgevat wordt.
Beiden oorzaak en gevolg en subjectief.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:36

Het gaat mij niet om hoe het opgevat wordt. Het gaat mij er om dat het niet eerlijk te vergelijken is. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:38

Fenrir schreef:
En dat werkt ook de andere kant op. Of denk jij soms dat vrouwen nooit seksueel geprikkeld raken? Iedereen raakt wel eens seksueel geprikkeld. Maar waarom daar moeilijk over doen? Waarom aanstoot daaraan nemen?

En dat ligt bij een compliment anders?

Fenrir

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:41

Ga je alleen maar selectief quoten of ook mijn posts lezen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:53

Iets respecteren is iets anders dan je aanpassen HC.
Ik respecteer het dat mijn halve familie (goed) gelovig is, maar ga niet mijn leven daarop aanpassen.
Dat je her en der wat aanpassingen doet als je in hun omgeving bent, oke. Maar dat doen zij dus ook, en ze zitten niet te miepen over hun godsdrift die ze blijkbaar amper onder controle kunnen houden om het woord te verkondigen aan de ongelovigen. (dat zouden ze het liefst doen namelijk) :+
Maar zoals ik al zei: ik ga met hele beschaafde mannen om blijkbaar, geen mannen die aangeven dat ze hun hormonen amper onder controle hebben en graag willen dat ik mij anders kleed.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:57

Fenrir schreef:
Het gaat mij niet om hoe het opgevat wordt. Het gaat mij er om dat het niet eerlijk te vergelijken is. :)

Het opvatten is evenwel nu net de kern.
Zowel van kledingkeuze als van complimenetn.

Er was hier op Bokt ook een draad over hoffelijkheid. Wat ooit gewoon hoffelijk gedrag was, wordt door menig (over?)geemancipeerd Boktster als ongewenste seksuele discriminate opgevat, zelfs agressief beantwoord.

Hier in Spanje speelt dit me de 'piropo'.
De intelligente, complimeterende kwinkslag wordt vanuit feministische hoek als ongewenste seksueel getint bestempeld.
Imo zijn dat waarschijnlijk dames die achteraan stonden bij het uitdelen van eigenschappen.

Ach ja, over 20 jaar klaagt menig vrouwenblad weer over gebrek aan waardering door het manvolk, over het verdwijnen van hoffelijkheid en complimenten....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:03

Fenrir schreef:
Dat laatste vind ik helemaal vreselijk overigens 8)7

Er zijn zoveel mannen die geen respect hebben voor de wil van de vrouw, om moe van te worden. Ga maar eens uit in een Nederlandse stad. Ik geloof niet dat ik ooit uit ben geweest zonder minstens één keer te denken 'donder nou toch eens op vent'. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je mensen, die zeggen geen interesse te hebben, toch blijft lastig vallen. In mijn ervaring is dan vaak het enige wat werkt zeggen dat je een vriend hebt. Ik heb vroeger regelmatig maar verzonnen dat ik een relatie had om van een kerel af te komen want op een andere manier raak je sommige mannen gewoon niet kwijt.
Dat is toch te idioot voor woorden? Waarom wordt mijn afwijzing (en daarbij ik als persoon) niet gerespecteerd, maar mijn vriend wel? Zodra ik "eigendom" blijk te zijn van een andere man is het ineens een no-go, maar als ik duidelijk laat merken dat ik niet geïnteresseerd ben dan is het oké om me lastig te blijven vallen?

Als je duidelijk laat merken dat je niet geïnteresseerd bent, dan is dat natuurlijk ook op te vatten als 'nog niet geïnteresseerd', en dus mogelijk nog over te halen. Dat kan een uitnodiging zijn voor iemand om nog harder zijn best te doen, want de eerdere pogingen waren blijkbaar nog niet goed genoeg.

Als je al een vriend hebt (en helemaal als die er ook bij is), dan is het ineens geen kwestie van overtuigen meer, want dan kan harder je best doen eerder resulteren in een pak rammel dan een date.

Vergelijk het met de reactie van telemarketeers op een 'geen interesse'.
Als je aangeeft dat je al klant bent bij de concurrent, dan ben je vaak ineens geen potentiële klant meer.

Wat ook kan helpen, is zeggen dat je überhaupt niet in het product (of mannen) bent geïnteresseerd ("ik zoek helemaal geen autoverzekering/hypotheek want ik heb niet eens een auto/koophuis").
Helaas niet helemaal waterdicht, want je hebt er van die hopeloze types bij zitten die écht denken dat lesbische vrouwen gewoon nog nooit de ware man hebben ontmoet (en dat zij dan toevallig net die ware man zouden zijn :r )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:03

Huertecilla schreef:
Fenrir schreef:
En dat werkt ook de andere kant op. Of denk jij soms dat vrouwen nooit seksueel geprikkeld raken? Iedereen raakt wel eens seksueel geprikkeld. Maar waarom daar moeilijk over doen? Waarom aanstoot daaraan nemen?

En dat ligt bij een compliment anders?

Om er op in te gaan: seksueel geprikkeld raken hou je voor jezelf, dus dat heeft niemand door. Daar heb hooguit jijzelf last van. Beetje vervelend misschien op zijn tijd, maar daar ga je echt niet dood van.
Een "compliment" zoals jij het noemt kan echter op verschillende manieren opgevat worden omdat je daarbij je seksuele gedachtes laat merken aan de ander.
Helaas kan niet iedereen inschatten wanneer het nodig of juist is een compliment te geven (of wat een compliment überhaupt is...). Als iemand mij een "compliment" geeft, seksueel getint, in een stille donkere straat om 3 uur 's nachts dan kun je er de donder op zeggen dat ik me daar waarschijnlijk niet zo comfortabel bij voel en een zelfde compliment van een vriend overdag misschien wel anders had opgevat. Als die persoon 's nachts gewoon langs was gelopen en zijn mond had gehouden dan was de situatie echter heel anders geweest.
Hoe je iets opvat hangt ook van de situatie af.

Hoe moeilijk kan het zijn om mensen niét lastig te vallen? En klagen dat het zo zielig is om seksueel geprikkeld te worden: get over it. Dat is het leven. Seks is overal. Knappe, aantrekkelijke mensen ook. Met of zonder bedekte schouders. We hebben met zijn allen afgesproken dat we niet naakt over straat gaan, maar ik ga niet eindeloos door met concessies doen omdat jij seksueel geprikkeld raakt. Sowieso is seksuele prikkeling niet te vergelijken met angst en je onveilig voelen. Ik vind dat persoonlijk veel zwaarder wegen dan dat ik me seksueel geprikkeld voel, dat is over het algemeen een wat minder vervelend gevoel dan bang zijn om aangerand te worden. En als je de cijfers ziet van seksueel geweld dan zou je toch moeten begrijpen dat dat best een reële angst is voor veel vrouwen.
We zijn geen beesten die zich niet in kunnen houden.

Huertecilla schreef:
Fenrir schreef:

Er was hier op Bokt ook een draad over hoffelijkheid. Wat ooit gewoon hoffelijk gedrag was, wordt door menig (over?)geemancipeerd Boktster als ongewenste seksuele discriminate opgevat, zelfs agressief beantwoord.

De intelligente, complimeterende kwinkslag wordt vanuit feministische hoek als ongewenste seksueel getint bestempeld.
Imo zijn dat waarschijnlijk dames die achteraan stonden bij het uitdelen van eigenschappen.

Ach ja, over 20 jaar klaagt menig vrouwenblad weer over gebrek aan waardering door het manvolk, over het verdwijnen van hoffelijkheid en complimenten....

Je kan iemand prima een compliment geven zonder dat het seksueel getint is, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
"Vergane hoffelijkheid" vind ik grote nonsens deuren open houden voor iemand anders is gewoon goed opgevoed zijn of je nou man of vrouw bent.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:05

Huertecilla schreef:
Fenrir schreef:

Je haalt dingen zo gruwelijk door elkaar...

Over hoffelijkheid valt te twisten, ik ben denk de middenmoot en links van mij hangt de vrouw die niet wil dat een man iets doet of zegt en rechts heb je de vrouw die wil dat de man lief en hoffelijk is en haar alles uit handen neemt. Op ieder potje past een deksel..niets mis mee dus.

Dit gaat echter over een vrouw aanranden of verkrachten. Dat is schending van het EVRM en het recht op onaantastbaarheid van het lichaam. En jij zit het hier goed te praten vanwege je ongewilde seksuele geprikkeldheid???

Ik heb weleens dagen dat ik het liefst iemand een dreun zou verkopen..moeten mensen dan maar hun woorden aanpassen en anders accepteren dat ze die dreun krijgen omdat zij ervoor zorgen dat ik ongewenst agressief overprikkeld raakte..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:07

oomens schreef:
Wat ook kan helpen, is zeggen dat je überhaupt niet in het product (of mannen) bent geïnteresseerd ("ik zoek helemaal geen autoverzekering/hypotheek want ik heb niet eens een auto/koophuis").
Helaas niet helemaal waterdicht, want je hebt er van die hopeloze types bij zitten die écht denken dat lesbische vrouwen gewoon nog nooit de ware man hebben ontmoet (en dat zij dan toevallig net die ware man zouden zijn :r )

Been there done that (overigens niet geheel gelogen in mijn geval), maar idd vaak juist het averechtse effect :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:11

Mag ik dit plaatje ook nog ff in de discussie gooien? Is ook nog steeds een opvatting die heerst.. ik denk door mannen verzonnen

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:36

Licor schreef:
Mag ik dit plaatje ook nog ff in de discussie gooien? Is ook nog steeds een opvatting die heerst.. ik denk door mannen verzonnen

[ [url=m/LS2LhF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat weet ik wel zeker ja. Vooral omdat dit echt het heersende denkbeeld is bij een heel groot deel van de mensen in onze maatschappij. Bij vrouwen is de maagdelijkheid iets wat verloren wordt, iets wat je moet beschermen met je leven. Je bent minder waard als je het kwijt bent geraakt. Ja HC, ik voel je al in m'n nek hijgen, maar ik weet in ieder geval dat ik het als dusdanig heb opgevat en dat ik in ieder geval in mijn omgeving echt niet de enige ben die geconditioneerd is om zo over haar maagdelijkheid te denken. Bij mannen is dat omgekeerd. Hoe vroeger in je leven je begint hoe stoerder je bent, en hoe meer vrouwen je neukt hoe hoger je status is.

Ik ga er soms iets te graag vanuit dat dit denkbeeld weg is omdat het in mijn vriendengroep niet heersend is, maar jammer genoeg geeft een uitstapje naar een andere sociale groep weer het tegenovergestelde weer. Vrouwen moeten vooral hun benen bij elkaar houden, als ik vertel hoe veel bedpartners ik heb gehad krijg ik 6 geschokte blikken en als een man vertelt dat hij er meer dan mij heeft gehad krijgt hij 4 keer een high five en een paar eyerolls van de feministische dames die aanwezig zijn.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:41

Ik zag ook een filmpje voorbij komen over dames die hun maagdelijkheid verkopen voor enkele miljoenen euro's..

Ik vind het een bizarre wereld waarin we leven!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:54

Emmaa_ schreef:
Dat weet ik wel zeker ja. Vooral omdat dit echt het heersende denkbeeld is bij een heel groot deel van de mensen in onze maatschappij. Bij vrouwen is de maagdelijkheid iets wat verloren wordt, iets wat je moet beschermen met je leven. Je bent minder waard als je het kwijt bent geraakt.

Biologisch gezien is daar wel wat voor te zeggen.

Als een man het met meer vrouwen doet, heeft hij meer kans dat hij de vader van meer kinderen wordt, en dus een hogere fitness heeft.
Als een vrouw het met meer mannen doet, heeft zij daardoor niet kans op meer kinderen dan wanneer zij het bij een enkele partner houdt.

Iedere man die het met een promiscue vrouw doet, heeft wél daadwerkelijk minder kans dat juist híj de vader is van haar kind en niet zijn concurrent. Minder kans in ieder geval dan bij een écht monogame vrouw. Voor een man is het dus ongunstig wanneer een vrouw het graag met meerdere mannen doet en is zij dus daadwerkelijk 'minder waard'.
Hij kan er niet op vertrouwen dat de energie die hij in de relatie en de opvoeding van de kinderen steekt, ook daadwerkelijk ten goede komt aan zijn eigen nageslacht.

De players, de 'foute types', de 'DSK's, waarop veel vrouwen vaker schijnen te vallen dan zij zeggen te willen, zijn de types die dan wel graag mogen vreemdgaan, maar ze zetten waarschijnlijk wél bovengemiddeld veel nageslacht op de wereld en zijn dus bewezen succesvol.
Niet meteen de meest zorgzame vaders die je kunt kiezen voor je nageslacht (maar daarvoor kun je de suffe sul met wie je getrouwd bent altijd gebruiken), wel de 'droomdate' voor een buitendedeurse romance.