Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:04

LindyH schreef:
Ik zou het wel mooi vinden als Trump in de eerste week met zijn grote bek de Arabieren zo beledigt dat ze de oliekraan dichtdraaien en heel Amerika lopend naar zijn werk moet. Kunnen wij mooi fietsen gaan exporteren en daalt de olieprijs voor ons...

Hmm, misschien ben ik eigenlijk wel voor Trump... :+

Amerika heeft zelf enorme olievoorraden (468 miljoen vaten boven de grond) en heeft zelf nog een hoop in de grond zitten, ze importeren minder dan de helft van de hoeveelheid dat ze uit eigen bronnen winnen. Dus ze kunnen heus zonder als de kraan dichtgaat, ze schroeven dan gewoon de eigen productie op.

maava

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:39

Ik vind het wel grappig dat het nieuwe over "grab em by the pussy" al weer snel gedoofd is.
Hoe lang zou het "hot" zijn als obama is 2008 kinderen van meerdere vrouwen had en zei "grab em by the pussy."

Ik blijf trump maar eng vinden. Als dit al van hem openbaar staat, wat is dan allemaal nog geheim?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:44

Die laatste zin is een beetje een gekke redenering, dan kan je over Clinton nog veel meer zeggen. Die doet niks openbaar, maar alle valsheid achter de rug om.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:51

ik vind het echt kiezen uit twee kwaden. ik zou stemmen voor een derde partij. zou ik echter een keuze moeten maken zou ik voor Trump gaan. Hilary hoort in mijn ogen in de gevangenis door haar e-mail schandaal. begrijp me niet verkeerd. ik ben gene Trump aanhanger. ik denk dat het goed zou zijn om de Amerikaanse politiek voor 4 jaar op de kop te zetten zodat daarna met een andere blik begonnen kan worden. uiteindelijk heft de president niet veel macht. en als zijn Eigen partij hem niet support dan komt toch niks doorheen. (geruststellende gedachte)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:52

DarkoFoitzik schreef:
ik vind het echt kiezen uit twee kwaden. ik zou stemmen voor een derde partij. zou ik echter een keuze moeten maken zou ik voor Trump gaan. Hilary hoort in mijn ogen in de gevangenis door haar e-mail schandaal. begrijp me niet verkeerd. ik ben gene Trump aanhanger. ik denk dat het goed zou zijn om de Amerikaanse politiek voor 4 jaar op de kop te zetten zodat daarna met een andere blik begonnen kan worden. uiteindelijk heft de president niet veel macht.

Maar dat 'op de kop zetten' beperkt zich dan niet tot Amerika, daar gaan wij ook last van krijgen.. willen we dat? Ik vind het echt eng!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:55

Tieneke schreef:
Die laatste zin is een beetje een gekke redenering, dan kan je over Clinton nog veel meer zeggen. Die doet niks openbaar, maar alle valsheid achter de rug om.

Tis ook niet dat ik pro clinton ben. Pfff die heeft ook nog een hoop geheimen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:56

Picasso schreef:
DarkoFoitzik schreef:
ik vind het echt kiezen uit twee kwaden. ik zou stemmen voor een derde partij. zou ik echter een keuze moeten maken zou ik voor Trump gaan. Hilary hoort in mijn ogen in de gevangenis door haar e-mail schandaal. begrijp me niet verkeerd. ik ben gene Trump aanhanger. ik denk dat het goed zou zijn om de Amerikaanse politiek voor 4 jaar op de kop te zetten zodat daarna met een andere blik begonnen kan worden. uiteindelijk heft de president niet veel macht.

Maar dat 'op de kop zetten' beperkt zich dan niet tot Amerika, daar gaan wij ook last van krijgen.. willen we dat? Ik vind het echt eng!

Ik ben er zeker van dat we het met Clinton veel meer gaan voelen. Maar we zullen het moeten afwachten. In elk geval lijkt het erop interessant om hierop terug te komen over een half jaar.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:57

DarkoFoitzik schreef:
ik vind het echt kiezen uit twee kwaden. ik zou stemmen voor een derde partij. zou ik echter een keuze moeten maken zou ik voor Trump gaan. Hilary hoort in mijn ogen in de gevangenis door haar e-mail schandaal. begrijp me niet verkeerd. ik ben gene Trump aanhanger. ik denk dat het goed zou zijn om de Amerikaanse politiek voor 4 jaar op de kop te zetten zodat daarna met een andere blik begonnen kan worden. uiteindelijk heft de president niet veel macht. en als zijn Eigen partij hem niet support dan komt toch niks doorheen. (geruststellende gedachte)

Eh, waarom hoort ze daarvoor in de gevangenis? Er is tot nu toe nog niets strafbaars gevonden?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:58

Ze heeft staatsgeheimen openbaar gemaakt toch? Vind ik vrij heftig :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:00

_Reneee schreef:

Zoiets. Maar dan anders. Ze heeft zeer vertrouwelijke en zelfs geheime mails niet via haar officiele werk-account laten gaan maar via haar prive mailadres. Daar hangt een iets andere beveiliging aan, dus geheim dingen hadden gelekt KUNNEN zijn door deze laksheid.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 04-11-16 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:01

Weet niet of het hier al gepost is, maar volgens mij is er niets te kiezen. Alles wordt achter de schermen met veel geld beslist. Je hoeft geen hersenen te hebben om president te worden in Amerika.
Wel een hoop stront aan je komt en geld....

https://www.google.nl/amp/elitedaily.co ... sonymobile

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:06

Ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is voor er een formele aanklacht tegen Clinton komt. Hopelijk vóór die belangrijke dag volgende week, dan zal ze gedwongen uit de race gezet worden en moet er een nieuwe kandidaat opgeworpen worden.

Dat zou zomaar eens de wereld kunnen redden. Maar dan moet het snel gaan.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:28

_Reneee schreef:

Naar ik begrijp heeft ze geclassificeerde informatie via haar eigen mailserver verzonden, niets openbaar gemaakt.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:52

Op 2doc is er een docu te bekijken over Hillary Clinton.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:53

Valt het jullie trouwens ook op dat zelfs op BOKT gefraudeerd wordt met de Amerikaanse verkiezingen?

Zoals nu:
Clinton 93%
Trump 6%

Gisteren:
Clinton 94%
Trump 5%

WAAR IS DAT ONTBREKENDE PROCENT NAAR TOE!?!?!?!?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:55

Ik zal op een andere partij stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:09

PlantsTho schreef:
DarkoFoitzik schreef:

Eh, waarom hoort ze daarvoor in de gevangenis? Er is tot nu toe nog niets strafbaars gevonden?

Ze heeft een "private email server" opgezet wat de veiligheid van het land in gevaar heeft gebracht.

Als ze haar normale email had gebruikt dan werd de beveiliging door de NSA, FBI, CIA, etc gedaan, maar haar eigen server is een stuk onveiliger wat wel duidelijk werd toen bleek dat ze gehacked is (en dat is de reden dat we nu zoveel te weten komen).

Toen de FBI haar vroeg al haar emails te geven, heeft ze slechts een deel gegeven omdat de rest "alleen maar over haar dochter's bruiloft en yoga ging". Dat bleek later ook een leugen te zijn. Bovendien heeft ze niet alle apparatuur overgedragen; ze gaf aan slechts 1 telefoon te hebben maar dat bleken er later 13 te zijn.

Het tegenwerken van een FBI onderzoek is natuurlijk strafbaar.

In totaal lopen er nu 3 strafrechtelijke onderzoeken:
- the clinton foundation
- het niet overdragen van bewijs (emails)
- de email server waarbij ze "classified information" op de verkeerde manier heeft behandeld
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-16 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:12

enzino schreef:
Trump!

Niet zozeer omdat het een goede kandidaat is maar meer omdat Hillary als president zou betekenen dat het systeem niet veranderd.

We kunnen het er allemaal over eens zijn dat zowel Hillary als Trump totaal ongeschikt zijn voor deze baan, maar een overwinning voor Trump zou betekenen dat iedereen zich achter de oren krabt waar het mis ging terwijl een overwinning voor Hillary zou betekenen dat iedereen die corrupt genoeg is president van de USA kan worden.

1. Hillary zou niet eens de democratische kandidaat moeten zijn, maar haar team heeft al gefraudeerd tijdens de nominatie voor de democratische partij. Dit kwam ook naar voren uit haar emails en is bevestigd door partijgenoten.

2. Hillary heeft een FBI onderzoek tegengewerkt door niet alle informatie aan de FBI te overhandigen toen ze erom vroegen. Als secretary of state werkte ze voor het volk, dus al haar acties moeten kunnen worden ingezien en beoordeeld. Maar met haar "private server" om haar emails op de slaan heeft ze dit voorkomen en ze heeft nog steeds niet alle emails overhandigd. En wat een zwak excuus dat ze niet wist dat de letter "C" bovenaan een email stond voor "classified". Als ze dat echt niet wist dan moet ze niet president worden maar onder medisch toezicht worden gehouden voordat ze het gas aan laat en een heel huizenblok opblaast "per ongeluk".

3. De hele media is zo partijdig dat het duidelijk is dat ze denken dat de gemiddelde Amerikaan te dom is om dingen zelf te begrijpen en daarom "gestuurd" moet worden. Elke fout van Trump (en dat zijn er genoeg) komt op de voorpagina terwijl elke fout van Hillary (en dat zijn er ook genoeg) niet wordt besproken of ergens op de laatste pagina in de krant komt. Bovendien was er wederom fraude bij de debatten waar Hillary enkele vragen dagen vantevoren al kreeg van programma medewerkers terwijl Trump dat niet kreeg.

4. Hillary komt over als extreem "nep"; ze past haar speeches aan aan de mensen in het publiek wat kan betekenen dat ze op het ene moment voor iets is en een dag later is ze tegen omdat dat meer stemmen op zal leveren. Trump doet dat minder, voornamelijk omdat hij zo'n flapuit is en zijn mening al gegeven heeft voor zijn hersenen beginnen te werken.

5. The Clinton Foundation; een en al fraude waar grote bedrijven haar of Bill betalen om een speech te geven en vervolgens komen al hun wensen uit op politiek gebied. Wil je met Hillary om de tafel zitten om politiek tussen USA en jouw land te bespreken als regeringsleider? Eerst geld overmaken naar de foundation waar een paar procent naar goede doelen gaat en de rest verdwijnt in de zakken van de familie (het is niet voor niets dat hun dochter daar werkt ondanks dat iedereen die haar kent vind dat ze er totaal ongeschikt voor is).

6. Persoonlijk is ze ook niet de meest frisse; terwijl Trump misschien moeite heeft zijn handen thuis te houden (en zijn tong) heeft Bill Clinton meerdere vrouwen aangerand (opgelost met een 850,000 dollar schadevergoeding) en heeft zij die vrouwen aangevallen (niet fysiek, maar verbaal met bedreigingen) om het in een doofpot te laten belanden.

Mocht Hillary dus winnen dan zal je over 4 jaar weer 2 kandidaten hebben met een verleden van fraude die bereid zijn flinke sommen geld te besteden om president te worden. Mocht Trump winnen dan zullen beide partijen eens goed moeten nadenken hoe ze een volgende verkiezing gaan winnen; hopelijk met een sterk politiek programma en inhoudelijke discussies.

Want Trump is geen corrupte zakenman die al jaren belastingen ontduikt om nog maar te zwijgen over het feit dat ie een paar keer failliet gegaan is. En dan zijn manier van denken over mensen die hij zo graag tenton spreid... Dát is wel iets wat je als leider van een land wil? Trump is gewoon een Amerikaanse Wilders.
De verandering die Trump kan gaan brengen is geen waar we op moeten hopen denk ik.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:17

Het jammere is vooral dat de VS zo groot is dat iedereen er last van krijgt als ze door een gigantische flop er eindelijk achter gaan komen dat hun manier van verkiezingen niet ideaal is :+
Ze zouden eigenlijk gewoon een stapje terug moeten doen en eerst hun eigen rotzooi uitzoeken ipv de rest van de wereld ermee op te zadelen. Het land is net een grote schreeuwlelijk waar niemand blij mee is. Ik gok er op dat de VS toch wel een van de minst populaire landen is op dit moment, en met goede reden. Niet dat het overal perfect geregeld is maar binnen de westerse wereld is dat land toch wel één grote aanfluiting.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 04-11-16 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:17

Enzino schrijft net dat het systeem met Trump over de kop zal gaan, een soort noodzakelijk kwaad. Niet dat hij een goede leider zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:18

Ayasha schreef:
Want Trump is geen corrupte zakenman die al jaren belastingen ontduikt om nog maar te zwijgen over het feit dat ie een paar keer failliet gegaan is. En dan zijn manier van denken over mensen die hij zo graag tenton spreid... Dát is wel iets wat je als leider van een land wil? Trump is gewoon een Amerikaanse Wilders.
De verandering die Trump kan gaan brengen is geen waar we op moeten hopen denk ik.

Corrupte zakenman: niet bewezen, waar doel je precies op?

Belasting ontduiking: als je bedrijf verlies maakt dan hoef je geen belasting te betalen. Hij heeft de wet niet overtreden, hij heeft slechts gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt.

Paar keer failliet gegaan: niet strafbaar voor zover ik weet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:19

Cowboy55 schreef:
Valt het jullie trouwens ook op dat zelfs op BOKT gefraudeerd wordt met de Amerikaanse verkiezingen?

Zoals nu:
Clinton 93%
Trump 6%

Gisteren:
Clinton 94%
Trump 5%

WAAR IS DAT ONTBREKENDE PROCENT NAAR TOE!?!?!?!?!?

Ooit van het fenomeen afronding gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:22

Tieneke schreef:
Enzino schrijft net dat het systeem met Trump over de kop zal gaan, een soort noodzakelijk kwaad. Niet dat hij een goede leider zou zijn.

Juist, pas als Trump wint zal er verandering komen want dan ziet iedereen ook wel in dat op dit moment elke malloot met een hoop geld president kan worden.

Ik leef zelf onder een militair bewind (Thailand) en ondanks dat ik groot voorstanders van een democratie ben hoop ik dat de verkiezingen hier nog een flinke tijd uitgesteld gaan worden. Niet omdat de dictator zulk goed werkt doet, in tegendeel, juist omdat ik hoop dat hij fout op fout blijft stapelen en de bevolking op een gegeven moment in opstand komt. Gebeurt dat niet dan zal er binnen 5 jaar weer een coup zijn, met een nieuwe grondwet, en begint de ellende weer van voor af aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:23

enzino schreef:
Ayasha schreef:

Corrupte zakenman: niet bewezen, waar doel je precies op?

Belasting ontduiking: als je bedrijf verlies maakt dan hoef je geen belasting te betalen. Hij heeft de wet niet overtreden, hij heeft slechts gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt.

Paar keer failliet gegaan: niet strafbaar voor zover ik weet.

Verdachte zaakjes doen (veel meer uitgeven dan de marktprijs) aan een grond in eigendom van een maffiabaas en nog meer van dat soort spul vind ik op zijn minst even verontrustend als het gezeik met de FBI van Hillary Clinton.

Wb de belastingsontduiking; daar stopt het bij mijn weten niet gezien er op gehamerd wordt dat Trump nog steeds te weinig vermogensbelastingen betaald.

En failliet gaan is niet strafbaar nee. Maar wil je echt iemand aan de leiding van zo'n groot land die al 4 keer failliet gegaan is waarvan 2x op 2 jaar tijd? Ik bedoel, je kan pech hebben, en ja, wellicht kan je ook twee keer pech hebben, maar over het algemeen, mensen die verschillende keren failliet gaan op relatief korte tijd zijn toch wel van hetzelfde laken een pak. :(:)

Edit: en heb je al eens gelezen over die acties van hem met rechtzaken.. Seriously, dat hoort thuis in een instelling niet in het witte huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:28

Ayasha schreef:
Verdachte zaakjes doen (veel meer uitgeven dan de marktprijs) aan een grond in eigendom van een maffiabaas en nog meer van dat soort spul vind ik op zijn minst even verontrustend als het gezeik met de FBI van Hillary Clinton.

Wb de belastingsontduiking; daar stopt het bij mijn weten niet gezien er op gehamerd wordt dat Trump nog steeds te weinig vermogensbelastingen betaald.

En failliet gaan is niet strafbaar nee. Maar wil je echt iemand aan de leiding van zo'n groot land die al 4 keer failliet gegaan is waarvan 2x op 2 jaar tijd? Ik bedoel, je kan pech hebben, en ja, wellicht kan je ook twee keer pech hebben, maar over het algemeen, mensen die verschillende keren failliet gaan op relatief korte tijd zijn toch wel van hetzelfde laken een pak. :(:)

Edit: en heb je al eens gelezen over die acties van hem met rechtzaken.. Seriously, dat hoort thuis in een instelling niet in het witte huis.

Dus een hoop verdenkingen maar geen bewijs.

Dat in tegenstelling tot Hillary die nu het onderwerp van 3 strafrechtelijke onderzoeken is.