Suzanne1408 schreef:Ik denk dat mensen die ontgroeningen niks vinden niet het verschil zien tussen een 'Studentenvereniging' en het 'Corps'.
Ik ben zelf lid van een studentenvereniging, hier is er een werkweek en een maand later de ontgroening.
Tijdens deze ontgroening ga je gewoon naar school, eet en slaap je thuis maar in de avond zijn er activiteiten en is er wel een avond een echte inauguratie.
Ik denk dat de 'biggen' hier echt leren om respect te hebben en merken dat er mensen zijn waar ze ook echt naar moeten luisteren. Ik doe zelf nu een bestuursjaar en de nieuwe leden moeten wel weten dat ze niet achter de bar mogen komen, niet mogen 'funzen' in de soos en niet binnen mogen roken.
Er is bij de ontgroening geen vernedering, maar er moet wel geluisterd worden.
Tijdens de inauguratie mag er ook geen alcohol geschonken worden en dit wordt ook streng nageleefd.
Ik heb zelf uiteraard ook de inauguratie volbracht en vond het op dat moment echt niet altijd leuk, maar als ik er aan terug denk dan merk ik dat ik blij ben dat ik het gedaan heb, je komt veel dichter bij elkaar als je dit met elkaar hebt doorbracht.
Maar ik denk vooral dat alle mensen die er tegen zijn, moeten bedenken dat er een verschil is tussen een studentenvereniging en het corps, bij 'gewone' studentenverenigingen is er veel minder het prominente gevoel bijvoorbeeld.
Je stelt nu je eigen voorbeeld wel alsof het altijd zo gaat. Mijn ontgroening was namelijk bij een studentenvereniging, maar was vóór de colleges begonnen. Er zal vast verschil zitten tussen het corps en een studentenvereniging, maar er zijn ook weer genoeg verschillen onderling.