Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Sheran schreef:Dat zeg ik niet, maar het hebben van ezelkarren an sich vind ik geen argument
Ik had bedacht dat de gemiddelde Bokker wel kan bedenken dat dat vanwege de armoede is. Sorry voor deze verkeerde gok.
xxCYNNxx schreef:vuurneon schreef:Goede vraag, waarom zit Zwitserland er eigenlijk niet in? Welke reden hadden zij om niet voor lidmaatschap EU te kiezen? en zelfs niet voor de EER?
omdat Zwitserland dan zn status van neutraal land verliest, dus stappen ze er niet in.
xxCYNNxx schreef:slimme bevolking met een regering die wel naar zn volk luistert.
Anoeska27 schreef:Er zijn inmiddels behoorlijk wat handtekeningen verzameld voor Nexit. Ik heb me er onvoldoende in verdiept tot nu toe om voor of tegen te stemmen.
Evelijn schreef:xxCYNNxx schreef:slimme bevolking met een regering die wel naar zn volk luistert.
vind dat onderscheid tussen bevolking en regering.. Altijd beetje makkelijk.. Nederland is een democratie en als je nieteens bent met de regering dan kan je altijd zelf proberen om erin te komen.
De EU is geen dictator.. de regering is niet gevormd door wereldvreemde adelen... ja er zullen vast besluiten genomen die jou of mij niet aanstaan ... maar dat hoort ook bij een democratie niet iedereen kan zijn gelijk krijgen ...
Dat er in Nederland onlangs een dubieus referendum is gehouden waarvan de wat twijfelachtige uitkomst niet is nagekomen door de regering omdat er eigenlijk geen echte keuze was om te maken... is gewoon stom. (Vooral dat houden van dat referendum was stom, kostte teveel en ging totaal niet over waar de meeste de keuze voor hebben gemaakt).
turtlelito schreef:En dit topic geeft aan waarom ik tegen referenda over dergelijke onderwerpen ben.........
Klokken, klepels, goed onderbouwde meningen over feiten die niks met het onderwerp te maken hebben enzovoort.
Het is natuurlijk niet te organiseren, maar om te mogen stemmen over zaken zoals deze zou je eerst een examen moeten doen waarbij de elementaire kennis over de relevante feiten getoetst wordt. En je zou deze relevante feiten dan ook vooral begrijpelijk en toegankelijk moeten presenteren aan je kiezers.
Tot die tijd hou ik mijn hart vast: Brexit, Trump, Wilders? Brrrrrr
Evelijn schreef:Welke vrijheid wil de burger terug? Ik ben nu vrijer in waar ik ga studeren, werken of wonen dan mensen 30 jaar geleden.
danzzz schreef:Evelijn schreef:Welke vrijheid wil de burger terug? Ik ben nu vrijer in waar ik ga studeren, werken of wonen dan mensen 30 jaar geleden.
en every move you make wordt opgeslagen voor het geval men het ooit nodig heeft.
En nee, ik ben opgegroeid dertig jaar geleden en ik MOEST een stuk minder en ik MOCHT een stuk meer dan mijn dochter nu.
danzzz schreef:Evelijn schreef:Welke vrijheid wil de burger terug? Ik ben nu vrijer in waar ik ga studeren, werken of wonen dan mensen 30 jaar geleden.
en every move you make wordt opgeslagen voor het geval men het ooit nodig heeft.
En nee, ik ben opgegroeid dertig jaar geleden en ik MOEST een stuk minder en ik MOCHT een stuk meer dan mijn dochter nu.
Emmaa_ schreef:danzzz schreef:
30 jaar geleden werd er ook al afgeluisterd door verschillende regeringen hoor. Als jij een normale burger bent wordt je heus niet 24/7 in de gaten gehouden door de AIVD.