Nexit ja of nee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nexit

Ik stem voor een nexit
148 (16%)
Ik stem tegen een nexit
750 (83%)

Totaal aantal stemmen: 898

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:38

Wat ik denk wat nu weer gaat gebeuren is dat de schotten en noord- ieren weer gaan demonstreren tegen engeland aangezien de meerderheid daar remain heeft gestemd.
Schotland wilt ook weer een 2e onafhankelijkheidsreferendum, oftewel ik denk dat Engeland zeer zeker uit elkaar gaat vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:43

janderegelaa schreef:
Sheran schreef:
Dat zeg ik niet, maar het hebben van ezelkarren an sich vind ik geen argument :P

Ik had bedacht dat de gemiddelde Bokker wel kan bedenken dat dat vanwege de armoede is. Sorry voor deze verkeerde gok.

Wat een nare, neerkijkende toon sla jij af en toe aan. Een beetje een houding alsof jij de volledige waarheid in pacht hebt en anderen zich maar moeten bewijzen tegen jou. Vervelende manier van discussieren, wat ik jammer vind omdat je duidelijk veel weet over het onderwerp en ik je verder een fijne discussiepartner vind.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:46

vuurneon schreef:
Goede vraag, waarom zit Zwitserland er eigenlijk niet in? Welke reden hadden zij om niet voor lidmaatschap EU te kiezen? en zelfs niet voor de EER?

omdat Zwitserland dan zn status van neutraal land verliest, dus stappen ze er niet in.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:48

xxCYNNxx schreef:
vuurneon schreef:
Goede vraag, waarom zit Zwitserland er eigenlijk niet in? Welke reden hadden zij om niet voor lidmaatschap EU te kiezen? en zelfs niet voor de EER?

omdat Zwitserland dan zn status van neutraal land verliest, dus stappen ze er niet in.

Nope. Niet waar. Ze wilden wel maar de bevolking wilde niet.

Overigens is Zwitserland economisch wel partner van de EU.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:52

slimme bevolking met een regering die wel naar zn volk luistert.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:13

bigone schreef:
Kamy, over welke post heb jij het nu??

Pagina 2, janderegelaa die op mijn post reageert.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:13

bruintje123 schreef:
Bokt is erg links.
Dat valt in elk topic op.

Grappig, ik ben erg links maar ik vind Bokt erg rechts.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:21

A3a1 schreef:
bruintje123 schreef:
Bokt is erg links.
Dat valt in elk topic op.

Grappig, ik ben erg links maar ik vind Bokt erg rechts.

Dan ben jij misschien nog linkser dan de rest van Bokt...

Anoeska27

Re: Nexit ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:22

Er zijn inmiddels behoorlijk wat handtekeningen verzameld voor Nexit. Ik heb me er onvoldoende in verdiept tot nu toe om voor of tegen te stemmen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:23

xxCYNNxx schreef:

vind dat onderscheid tussen bevolking en regering.. Altijd beetje makkelijk.. Nederland is een democratie en als je nieteens bent met de regering dan kan je altijd zelf proberen om erin te komen.
De EU is geen dictator.. de regering is niet gevormd door wereldvreemde adelen... ja er zullen vast besluiten genomen die jou of mij niet aanstaan ... maar dat hoort ook bij een democratie niet iedereen kan zijn gelijk krijgen ...

Dat er in Nederland onlangs een dubieus referendum is gehouden waarvan de wat twijfelachtige uitkomst niet is nagekomen door de regering omdat er eigenlijk geen echte keuze was om te maken... is gewoon stom. (Vooral dat houden van dat referendum was stom, kostte teveel en ging totaal niet over waar de meeste de keuze voor hebben gemaakt).

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:24

Anoeska27 schreef:
Er zijn inmiddels behoorlijk wat handtekeningen verzameld voor Nexit. Ik heb me er onvoldoende in verdiept tot nu toe om voor of tegen te stemmen.

Het grappige is dat ik bij start van dit topic er redelijk neutraal instond maar hoe meer ik in mijn kennis van het verleden moet duiken hoe meer ik eigenlijk voor een Nexit ben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:27

Afbeelding

Dit zou de reden zijn om uit de EU te stappen.
Ook ik heb getekend voor een Referendum.
Laatst bijgewerkt door gohya op 26-06-16 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:28

Evelijn schreef:
xxCYNNxx schreef:

vind dat onderscheid tussen bevolking en regering.. Altijd beetje makkelijk.. Nederland is een democratie en als je nieteens bent met de regering dan kan je altijd zelf proberen om erin te komen.
De EU is geen dictator.. de regering is niet gevormd door wereldvreemde adelen... ja er zullen vast besluiten genomen die jou of mij niet aanstaan ... maar dat hoort ook bij een democratie niet iedereen kan zijn gelijk krijgen ...

Dat er in Nederland onlangs een dubieus referendum is gehouden waarvan de wat twijfelachtige uitkomst niet is nagekomen door de regering omdat er eigenlijk geen echte keuze was om te maken... is gewoon stom. (Vooral dat houden van dat referendum was stom, kostte teveel en ging totaal niet over waar de meeste de keuze voor hebben gemaakt).

Dat referendum was niet dubieus. En de uitkomst was gewoon helder.

Ook hier heeft de regering steken laten vallen richting voorlichting. Dat is dubieus. Het houden van een referendum is niet stom. Jij kunt het hooguit stom vinden maar het referendum is er gekomen conform de regels die de regering daarvoor gemaakt heeft.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:33

Wat een machtstermen bij dat pro-uittredenblad. Alternatieven geven ze niet. Nee, het overtuigt me niet. Het lijkt alsof iedereen nu over de EU valt omdat er dingen gebeuren die we niet leuk vinden. Maar over het feit dat er geen oorlog is hoor je niemand. Over het feit dat we op vakantie kunnen waar we ook maar willen binnen europa. Over het feit dat we er zomaar kunnen studeren. Dat we geen invoerrechten hoeven te betalen. Op grotere schaal iets kunnen doen aan milieu en dierenwelzijn. Nee, dat vergeten we even.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:36

En dit topic geeft aan waarom ik tegen referenda over dergelijke onderwerpen ben.........
Klokken, klepels, goed onderbouwde meningen over feiten die niks met het onderwerp te maken hebben enzovoort.

Het is natuurlijk niet te organiseren, maar om te mogen stemmen over zaken zoals deze zou je eerst een examen moeten doen waarbij de elementaire kennis over de relevante feiten getoetst wordt. En je zou deze relevante feiten dan ook vooral begrijpelijk en toegankelijk moeten presenteren aan je kiezers.

Tot die tijd hou ik mijn hart vast: Brexit, Trump, Wilders? Brrrrrr

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:41

turtlelito schreef:
En dit topic geeft aan waarom ik tegen referenda over dergelijke onderwerpen ben.........
Klokken, klepels, goed onderbouwde meningen over feiten die niks met het onderwerp te maken hebben enzovoort.

Het is natuurlijk niet te organiseren, maar om te mogen stemmen over zaken zoals deze zou je eerst een examen moeten doen waarbij de elementaire kennis over de relevante feiten getoetst wordt. En je zou deze relevante feiten dan ook vooral begrijpelijk en toegankelijk moeten presenteren aan je kiezers.

Tot die tijd hou ik mijn hart vast: Brexit, Trump, Wilders? Brrrrrr

Erdogan en Poetin mogen er ook wel bij staan. En god weet wat voor vreemde leiders er nog bij gaan komen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:45

Dat pro-uittredenblad ... zou ik toch nog eens heel goed mijn huiswerk over nakijken hoor.

De EU is in 2005 ontstaan? De EU is in 1993 opgericht, in 2005 hadden we zelfs de euro al. In 2005 is er gestemd over een Europese Grondwet, dat werd in Nederland en Frankrijk middels een referendum afgewezen.

Over de rest maar niet te spreken. Een op de vier Europeanen leeft in armoede. Was dat 50 jaar geleden niet zo, als we de landen bekijken die nu in de EU zitten? En hoe zou dat geweest zijn zonder de EU?

En zo verder ...

Ik ben het wel eens met het geldverslindende verhuizen van Straatsburg naar Brussel en v.v. Dát is de grootste onzin, al jaren.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:52

De EU moet op de schop, de politieke elite heeft gefaald de burger wil weer diens soevereiniteit terug. Alle regels heeft de maatschappij onleefbaar gemaakt, in iedergeval minder vrij. Mensen willen hun vrijheid weer terug en hebben het gevoel dat de politieke elite dat absoluut niet wil.

Het probleem zit niet in een EU, zelf het zit erin hoe de EU functioneert en thans functioneert deze niet, helemaal niet zelfs. Neem daarbij dat wij allemaal weten dat er ook geen reet uitgevoerd wordt in Brussel, dat mensen inklokken en uitklokken om een exorbitant hoge uitkering te krijgen en verder niet op kantoor zijn.

Brussel heeft zijn kaarten overspeeld, er is teveel scheit geweest aan alle onvrede, teveel schouders opgehaald over misstanden van de ambtenaren, er is teveel gespeeld met het gepeupel. Mensen zijn het gewoon zat. en in mijn optiek terecht!

Eu werkt niet zoals het nu draait. DUs het wordt spijkers met koppen en vreselijk hervormen naar een unie waar geen rechtsongelijkheid meer is en een beleid is met betrekking tot inkomen, verplichte verzekeringen, accijnzen, belastingen, minimale lonen ed, ed, ed OF kappen met de onzin die ze nu al dik 15 jaar door onze strot douwen of we het nou willen of niet

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:54

Welke vrijheid wil de burger terug? Ik ben nu vrijer in waar ik ga studeren, werken of wonen dan mensen 30 jaar geleden.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:57

Evelijn schreef:
Welke vrijheid wil de burger terug? Ik ben nu vrijer in waar ik ga studeren, werken of wonen dan mensen 30 jaar geleden.

en every move you make wordt opgeslagen voor het geval men het ooit nodig heeft.

En nee, ik ben opgegroeid dertig jaar geleden en ik MOEST een stuk minder en ik MOCHT een stuk meer dan mijn dochter nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:59

danzzz schreef:
Evelijn schreef:

en every move you make wordt opgeslagen voor het geval men het ooit nodig heeft.

En nee, ik ben opgegroeid dertig jaar geleden en ik MOEST een stuk minder en ik MOCHT een stuk meer dan mijn dochter nu.

30 jaar geleden werd er ook al afgeluisterd door verschillende regeringen hoor. Als jij een normale burger bent wordt je heus niet 24/7 in de gaten gehouden door de AIVD.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:03

danzzz schreef:
Evelijn schreef:

Kan je dat verder onderbouwen? Ik ben wel nieuwsgierig :)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:03

Emmaa_ schreef:
danzzz schreef:

30 jaar geleden werd er ook al afgeluisterd door verschillende regeringen hoor. Als jij een normale burger bent wordt je heus niet 24/7 in de gaten gehouden door de AIVD.

Dertig jaar geleden kon een computer net aan zelfstandig een telefoonnummer draaien. Ja draaien op zo een draaischijfje.

En ja, ook jij en ik. Roep jij maar eens twee keer op een dag dat jij premier Rutte dood wil schieten tegen twee verschillende mensen door je telefoon. Ik garandeer je dat je de komende 6 maanden op de tap staat. Dat je internetgebruik onder de loep genomen wordt, je emails gelezen worden. En pas als je helemaal gefileerd bent en ze ervan overtuigd zijn dat jij niet de intentie hebt om Rutte dood te schieten dan mag je "onder voorwaarden" weer ongecontroleerd vrij communiceren. Kan je niet geloven, maar echt zo ver gaat het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:04

Maar waarom zou je dat ook roepen? Met normale burgers bedoel ik dus niet mensen die zeggen dat ze Rutte dood willen schieten. Als je dat twee keer op een dag zegt vind ik het best logisch dat je in de gaten gehouden wordt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:05

Maar dat heeft toch niks te maken met Nederland in of uit de EU... We kunnen niet terug in de tijd naar de Middeleeuwen waar we geen internet, computers, iPhones etc.hadden....

En dan zou je ook nog kunnen hebben dat juist uit de EU stappen ertoe leidt dat erjuist makkelijkere regels gaan gelden voor afluisteren etc.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 26-06-16 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt