Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:21

[pien_2010] schreef:
youaremystar *D erg leuk je opmerking.
Yipee, mee eens :)) .

Mijn moeder was een prachtige rubensvrouw. <3 Ik was altijd een enorme spriet en behoorlijk onder mijn gewicht. Te snel werkende schildklier had ik. Ik heb altijd geweten dat na de overgang ik net als mijn moeder meer Rubensvrouw zal worden, want zij was voor de overgang ook een spriet. Ik doe alles nog het zelfde als 10 jaar geleden met dat verschil dat ik de helft eet van toen en veel fysieker leef en hard fysiek werk hier in en rond het huis in Frankrijk. En toch ben ik 10 kg aangekomen en inmiddels daarvan weer 3 eraf, door mediterraan te eten.
Mijn moeder heeft haar hele leven, na de overgang geleden door haar Rubensachtige uiterlijk. Ze kon haar veranderende uiterlijk niet accepteren. Zo zonde, want ze was een prachtvrouw. Ik heb me voorgenomen dat dit mij niet gaat gebeuren. Het leven is te mooi, om ongelukkig te worden van een rond uiterlijk. En mijn man zegt altijd: "ik hou zoveel van je, dat ik niet genoeg van je in mijn handen kan houden" :)) .
Dus ja, ik heb tegenwoordig een smulbandje en mooie volle borsten. Het is anders maar zeker niet lelijk. Ik mag er nog steeds zijn .

Mag Chiel van dunne vrouwen houden. Jazeker.
Kloppen zijn oordelen. Zeker niet. Ach: "hij is een beetje dom". Dat zijn wel meer mensen. }>

Ook eens met jou, [pien_2010]! De echte Hollandse vrouw is van origine overigens ook meer Rubens. Dat wist een toerist mij eens te vertellen dat het hem opviel dat de tegenwoordige "Nederlandse" vrouw niet meer lijkt op de Nederlandse vrouw, zoals hij die vroeger heeft gekend.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:34

youaremystar schreef:
" Dikke vrouwen hebben geen doorzettingsvermogen. "

Nou beste Giel, als ik een hele cake op wil eten dan vreet ik door tot dat ie op is. Of ik nou ontplof of niet, hij moet en zal op.

Dus, hoezo geen doorzettingsvermogen?

_O- :')

Maar ik snap wel waar zijn opmerking vandaan komt. Zelf ken ik alleen maar dikke mensen die dik zijn geworden door te weinig beweging en verkeerd eten. Soms is er iets aan vooraf gegaan zoals stoppen met roken of aangekomen door medicijn gebruik.

Ik denk dat in de meeste gevallen je echt wel af kan vallen als je echt bereid bent daar alles aan te doen. Ik heb al meerdere mensen op bokt voorbij zien komen die dat gelukt is, in mijn eigen omgeving en in programma's op TV zoals bijvoorbeeld Obese.

Natuurlijk zijn er ook mensen die dat niet kunnen. Ik veroordeel mensen daar niet op. Maakt mij totaal niet uit hoe iemand er uit ziet. Ben je mooi van binnen, dan ben je voor mij een mooi mens. :)

Anoniem

Re: Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:15

Maar niemand is perfect tenslotte. En wellicht zijn die veel te zware mensen in andere zaken wel karaktervolle bikkels en is dat nu net het ene puntje waarop ze het niet trekken.
Net zoals dat mensen die prachtig slank zijn, hoogstwaarschijnlijk wel iets anders hebben, waarop ze faliekant falen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:20

Er is een aflevering van metropolis over overgewicht, het Nederlandse gezin in die aflevering vond ik echt schokkend. Frisdrank naast bed ipv water, want water is vies :')
Dat Giel vind dat alle dikke vrouwen geen doorzettingsvermogen hebben is volgens mij gebrek aan logica. Er zijn genoeg dikke vrouwen die bijvoorbeeld carrière maken of bepaalde dromen nastreven waar veel doorzettingsvermogen voor nodig is. Het lijkt erop dat Giel denkt dat iedere vrouw slank wil zijn, sommigen lukt datniet, dus een gebrek aan doorzettingsvermogen, gebrek aan inzicht..
Ik snap overigens niet dat sommige mensen hier zeggen dat gezond eten te duur is. Ik heb zelf weinig te besteden, maar kom met de goedkope winkels en eigen merken een heel eind. Lidl en aldi hebben bijvoorbeeld ook volkorenpasta en brood. Ik koop weinig snoep en dergelijke, voor een zak chips kan ik ook twee komkommers halen of van te snacken. Snap dat het in een gezin anders kan zijn, maar ken ook éénouder gezinnen die met echt weinig een heel eind komen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:22

ohjajoh6 schreef:
Maar niemand is perfect tenslotte. En wellicht zijn die veel te zware mensen in andere zaken wel karaktervolle bikkels en is dat nu net het ene puntje waarop ze het niet trekken.
Net zoals dat mensen die prachtig slank zijn, hoogstwaarschijnlijk wel iets anders hebben, waarop ze faliekant falen.

Een voorbeeld van faliekant falen door een slank persoon is meteen veroordelende gedachte (of uitspraken hebben) als er een dik persoon bij de mac zit terwijl je die persoon verder niet kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:26

Ja klopt; bij die mensen faalt er iets in hun hersenen, dat ze zo denigrerend over anders uitziende dan standaard moeten denken en of praten.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:37

Shenavallie schreef:
Ook eens met jou, pien_2010! De echte Hollandse vrouw is van origine overigens ook meer Rubens. Dat wist een toerist mij eens te vertellen dat het hem opviel dat de tegenwoordige "Nederlandse" vrouw niet meer lijkt op de Nederlandse vrouw, zoals hij die vroeger heeft gekend.

Vraag me af hoe dit later in zweden zit haha :))

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:43

ohjajoh6 schreef:
Ja klopt; bij die mensen faalt er iets in hun hersenen, dat ze zo denigrerend over anders uitziende dan standaard moeten denken en of praten.

Ik denk dat het vooral ook gewoonte is, en dat we daarin getraind worden: om meteen te zoeken wat er niet deugt / niet perfect is (aan iemands kleren, bouw, paardrijden, handelen, keuzes, auto, weet ik veel wat) en daarna waarom elke afwijking van dat ideaalbeeld eigen schuld is. Net als vervelende situaties. Als we horen over een ernstig ongeval is er maar deels medeleven, er wordt ook meteen gezocht naar schuld, en met regelmaat bij het slachtoffer.

Dat is nu zo'n gewoonte geworden dat het helemaal buiten proportie raakt. Natuurlijk is een mens niet alle 2 miljard seconden van haar leven (65 jaar ong) perfect. Dat hoort bij het leven. Zelfs als mensen foute inschattingen zouden maken - dat doet iedereen voortdurend en meestal heeft dat helemaal geen ernstige consequenties.

Als het dat wel heeft dan is dat eerst en vooral vaak een kwestie van pech, niet van schuld. En toch veroordelen we mensen op de consequenties.

(Neem bv iemand die zit te sms'en in de auto. Als het goed gaat, is het hooguit 'niet verstandig', maar als het misgaat vinden we dat iemand z'n dwarsleasie 'verdient' - eigen schuld. In beide gevallen is het gedrag hetzelfde, alleen de ene had geluk dat het geen ongeluk werd, de ander had pech. Wij veroordelen de mensen met pech heel hard en de mensen die het geluk hadden dat het goed ging zien we vrijwel niet.)

En de media trainen die gewoontes eigenlijk steeds, het wordt heel normaal gevonden om zo te denken.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:46

En de media niet alleen. School, werk, opvoeding ...

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:01

bruintje123 schreef:
ohjajoh6 schreef:

Een voorbeeld van faliekant falen door een slank persoon is meteen veroordelende gedachte (of uitspraken hebben) als er een dik persoon bij de mac zit terwijl je die persoon verder niet kent.

Serieus, laat het nou gewoon los. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:04

bruintje123 schreef:
ohjajoh6 schreef:

Ik heb als slank persoon met maat 36 anders heel vaak jaloerse opmerkingen van te dikke mensen gekregen met dat ik anorexia had en meer moest eten. :') Het komt echt niet alleen van de kant van "de dunnen".

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:19

Ook dat hoort niet resistance. Van beide kanten horen die opmerkingen gewoon niet. Dat was tenminste mijn punt. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:38

Resistance schreef:
Ik heb als slank persoon met maat 36 anders heel vaak jaloerse opmerkingen van te dikke mensen gekregen met dat ik anorexia had en meer moest eten. :') Het komt echt niet alleen van de kant van "de dunnen".

Dan is die persoon daar ook faliekant verkeerd bezig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:15

Het is in de wereld gewoon nooit goed, te dik, te dun, te kort, te lang, te rijk, te arm..

Niemand is perfect en het zou de wereld een stukje mooier maken als het oordelen en veroordelen van anderen eens zou worden nagelaten.

En wat betreft dhr Beelen, lekker laten banketstaaf!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:19

Na mijn eerste reactie een beetje afgekoeld en kan nu weer 'normaal' antwoorden. Ik liet me met mijn reactie eigenlijk meeslepen naar hetzelfde niveau als Giel z'n uitspraak en dat was niet zo handig van me. Had beter even kunnen wachten. Stom.
Zoals mijn vader mij altijd heeft geleerd: neem de mensen zoals ze zijn, er zijn geen andere. ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:17

Ach tja, leven en laten leven. Niet alle dikke mensen willen dun zijn, dus gebrek aan doorzettingsvermogen vind ik nogal generaliserend. Maar ik zou ook nooit op een dik persoon vallen. En gezond leven is helemaal niet duur. Mijn vriend en ik eten bizar veel groente, kopen ook nog luxeproducten zoals nootjes, ijsjes en koekjes en leven gewoon van een studentenbudget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:24

Hoeveel is een studentenbudget? Per week?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 03:05

Lente, dat is toch totaal off topic?
Het gaat vooral om de keuzes die je maakt binnen het budget dat je hebt. Beetje slim boodschappen doen (einde van de dag op de markt, of idd bij de lid.)

Ik vind het overigens vrij hilarisch dat iemand die vroeger voor zijn metarmorfose nog een paar blikjes cola en een pakje peuken in de ochtend wegtikte hiermee de krant haalt.
Maar tis vast enorm uit zijn verband getrokken en hij zal er vast enorm van balen dat hij weer heeft 'geshockeerd' >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:31

Ik denk echt niet dat dat off topic is. Want wat ik duur vind kan jij goedkoop vinden.

Mensen die leven op of beneden bijstandsniveau hebben écht héél weinig geld te besteden. En dan kom ik weer op het feit dat mager vlees goedkoper is dan vet. Dat patat goedkoper is dan aardappels.

Als je letterlijk elk dubbeltje moet omkeren dan zijn je keuzes voor gezonde voeding beperkt.

En dénk je dan nog de gezonde keuze te maken dan zit er in een hoop dingen een stuk meer suiker dan je denkt.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:10

Ik leef zelf op bijstandsniveau en het is echt wel te doen. Aardappelen op de markt of bij de boer halen oid, zelf brood en koekjes bakken, scheelt ook een hoop suiker. Moestuintje/wat verse kruiden zelf onderhouden.
Je moet ook niet denken dat je gezonde oliebol haalt, maar checken.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:19

Sporten is gratis, snoep, frisdrank enz vervangen door komkommer of worteltjes
Vlees af en toe vervangen door eieren
Linzen zijn gezond en goedkoop, havermout,...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:29

Tja ik vind dat hij ergens wel gelijk heeft. Hij zegt het alleen nogal respectloos zoals altijd..

In een relatie moet er aantrekkingskracht zijn, en als hij een dikke vrouw niet mooi vindt nee dat wordt dat nooit wat. Andere mannen vinden dat misschien wél mooi.

Over dat ongezond ben ik het ook mee eens; overgewicht ís ook ongezond. Dat kan niemand ontkennen. En soms ligt dat aan het doorzettingsvermogen, soms aan het karakter en soms is er een lichamelijk probleem (en die laatste groep is érg klein).

Dusja als je dan mijn mening vraagt; opzich vind ik zijn uitspraken niet vreemd maar wel nogal respectloos en tactloos neergegooid.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:32

xApple schreef:
Tja ik vind dat hij ergens wel gelijk heeft. Hij zegt het alleen nogal respectloos zoals altijd..

In een relatie moet er aantrekkingskracht zijn, en als hij een dikke vrouw niet mooi vindt nee dat wordt dat nooit wat. Andere mannen vinden dat misschien wél mooi.

Over dat ongezond ben ik het ook mee eens; overgewicht ís ook ongezond. Dat kan niemand ontkennen. En soms ligt dat aan het doorzettingsvermogen, soms aan het karakter en soms is er een lichamelijk probleem (en die laatste groep is érg klein).

Dusja als je dan mijn mening vraagt; opzich vind ik zijn uitspraken niet vreemd maar wel nogal respectloos en tactloos neergegooid.

Die laatste groep is misschien klein, maar voor mij is de lijn zeer vaag; er zijn nu eenmaal mensen die sneller dik worden en daarom veeeeel meer 'karakter' moeten voorleggen dan de gemiddelde mens om er iets aan te doen.

Edit: aanvulling op jou xApple, geen aanval oid :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:40

Ik vind het zo bekrompen zo te denken en dat getuigt niet van karakter mijn inziens. :o

Voor mij maakt het niet uit of iemand dik of dun is. Het gaat om het karakter. Wat heb ik aan een slank persoon als die een klote karakter heeft? Niks.

Was zelf altijd superslank en kon eten wat ik wilde. Nu ben ik dik te noemen dankzij een ongeluk en veel medicatiegebruik. Dat heb ik door hard werken er weer af gekregen enigszins en helaas sloeg het noodlot nogmaals toe en nog een ongeluk dus weer terug bij af en ook weer goed gekregen en toen kwam de rheuma om de hoek kijken. Sporten niet meer mogelijk en de kilo's vlogen erop. Nog meer medicatie nog meer kilo's. Dan kan je werken en uithoudingsvermogen hebben maar als het niet gaat door de pijn heb je niet veel keuzes. Ben ik daardoor een ander mens? Nee. Gelukkig heeft mijn partner ook niet zo'n bekrompen denkwijze en zijn wij nog net zo gelukkig als destijds ik nog dun was.

Mensen kunnen soms zo hard zijn tot ze zelf zoiets overkomt en een ongeluk zit in een klein hoekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:41

Wie kan het überhaupt iets schelen wat Giel ergens van vindt? Gods gift to women... :+