Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Nee, maar het topic gaat over crowfunding voor luxe, en een paard hoort daarbij aangezien dat geen levensnoodzakelijk iets is. Net zoals een ferrari luxe is, een villa met zwembad,.. We kunnen daar allemaal een noodzaak aan knopen, maar dan nog blijft dat een luxe.
Gianti schreef:ik vind erg jammer dat je het persoonlijk speelt en iemands leeftijd erbij haalt
A3a1 schreef:Gianti schreef:ik vind erg jammer dat je het persoonlijk speelt en iemands leeftijd erbij haalt
Sorry even offtopic
Ik denkt dat een hoop discussies op bokt veel helderder zouden zijn als we de leeftijd wel weten.
Er zijn hier meiden van 13, 14, 15, 16 die praten alsof ze alles weten. Meningen hebben die rotsvast staan....en waar ik alleen maar kan denken. ...de tijd zal het je leren.
Dus als KBK leeftijd erbij haalt vind ik dat alleen maar logisch.
Je leeftijd zou eigenlijk al in het profiel moeten staan.
Of onderwerpen voor boven de 18 en onderwerpen voor boven de 30/35.
VivaLaVida schreef:Ik zou het niet doen maar wat een ander doet, moet hij zelf weten. Als iedereen nou andermans keuze zou respecteren (iets anders als er achter staan!) zou het een stuk makkelijker zijn op de wereld...
Shadow0 schreef:Kuggur schreef:Ik moet met mijn partner een gezin onderhouden, dat heeft prioriteit over een hobby.
Lijkt me eigenlijk een vanzelfsprekende zaak.
Maar... stel dat het nog slechter zou gaan. Zou je dan je gezin de deur uitzetten, 'sorry, jullie zijn geen levensbehoefte, dop je eigen boontjes maar, ik heb nu even het geld nodig voor mijn eigen eten.'?
goeroe schreef:VivaLaVida schreef:Ik zou het niet doen maar wat een ander doet, moet hij zelf weten. Als iedereen nou andermans keuze zou respecteren (iets anders als er achter staan!) zou het een stuk makkelijker zijn op de wereld...
Gemakkelijker misschien wel, maar ook beter? Een samenleving bouw je niet op vrijheid blijheid alleen, maar op een gedeelde set van normen en waarden waarover men uiteraard in discussie blijft. Dat noemen we beschaving. Desinteresse wordt al te vaak verpakt als tolerantie.
Kuggur schreef:Kuggur schreef:Ik moet met mijn partner een gezin onderhouden, dat heeft prioriteit over een hobby.
Lijkt me eigenlijk een vanzelfsprekende zaak.
Dit is quote van shadow.
Maar... stel dat het nog slechter zou gaan. Zou je dan je gezin de deur uitzetten, 'sorry, jullie zijn geen levensbehoefte, dop je eigen boontjes maar, ik heb nu even het geld nodig voor mijn eigen eten.'?
Kuggur schreef:Citaat:Maar... stel dat het nog slechter zou gaan. Zou je dan je gezin de deur uitzetten, 'sorry, jullie zijn geen levensbehoefte, dop je eigen boontjes maar, ik heb nu even het geld nodig voor mijn eigen eten.'?
Hahaha, serieus, die absurde analogie lanceer je ?
Hoe kom je erbij dat ik mijn gezinsleden zou behandelen als een paard? (Even afgezien va het feit dat het paard niet aan zijn lot zou overlaten, slachten of verkopen schreef ik).
Dat je de grof beledigende aaname durft te maken dat ik mijn eerste levensbehoeften prioriteit zou geven over die van mijn vrouw en kinderen,