Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Drifter schreef:Orde in zaken is me duidelijk als je dit topic leest, er zijn zoveel voorbeelden van dingen die in ons eigen land niet goed gaan, of waar een beter oplossing zou moeten worden gezocht. Hoge ziektekosten, slecht financieel beleid, enorme verspillingen en bijvoorbeeld het gebrek aan sociale huurwoningen..
Voor wat betreft het verschil wat we hebben gemaakt in de wereld de afgelopen 10 jaar, Iraq, Iran,
Libië, Afganistan, allemaal landen waar wij voor hebben besloten dat ze democratie mosten hebben, die daar eigenlijk aleen maar onstabieler en slechter af zijn.
Door die destabilisering hebben we ruimte gegeven aan bijvoorbeeld een IS om enorm snel te groeien.
Rocamor schreef:Laten we ze vooral allemaal terug schoppen. En dan sturen we al die luie bijstandstrekkers en werklozen erachter aan. En ook geen geld meer voor mensen die kinderen willen. Ik spaar wel lekker mijn eigen pensioen bij elkaar. Ik wil paarden ipv kinderen en niemand betaalt een paardenbijslag. Waarom moet ik dan wel voor de kinderwens van anderen betalen.
Oké dat was even lekker generaliserend. Net als jij. "Nederland" als zodanig bestaat niet. Elke Nederlander heeft een eigen mening, en soms komt die overeen en vaak niet.
Pak de raddraaiers aan, koester de welwillenden en scheer niet alles over 1 kam. Problemen zijn van alletijd helaas. De tijd van de kruistochten waren nou ook niet echt gezellig. En de tijd dat Hitler zijn haat kon zaaien evenmin
bruintje123 schreef:Eigen volk.
Het land waar je begraven of gecremeerd wilt worden.
Dan ben je geïntegreerd en hoor je bij het eigen volk.
Ravellie.
Eens met je bericht.
Een hoop ellende omdat we zo nodig voor iedereen klaar moeten staan.
Maar andersom zijn er teveel hier niet zoveel aangepast.
En rocamor raddraaiers aanpakken.
Graag.
Wanneer gaat dat eens gebeuren?
Drie generaties zijn we bij vele verder en het raddraaien wordt steeds erger terwijl de gevangenis leeg staat.
Citaat:Moet je eens hier komen kijken in de wijk : Vogelbuurt.
Dan voel je je pas een minderheid.
Als je klaagt over bijv geluid of overlast krijg je intimidatie gedrag over je heen.
As je de politie of wijkagent ( best actief overigens) benaderd, dan word het gesust en word er gezegd: 'dat mensen van die cultuur nu eenmaal wat meer verhit zijn'.......
Kijk en zo word er dus omgegaan met elkaar in het nieuwe Nederland
Mariska88 schreef:Nouw tsja
Ik heb gewerkt met asielzoekers en hoe gemeen het misschien klinkt maar medelijden heb ik niet met de meeste dan niet iig..
Een deel van de vluchtelingen vluchten echt. (alle respect voor hun dat ze alles achter hebben moeten laten en veel angst en nare dingen in hun bagage hebben)
Maar een groot deel is niet gevlucht, maar zoekt een betere welvaart. Krijgen bij binnenkomst geld, elke week/maand komt er nieuw geld voor ze binnen.
Krijgen een heel kleding pakket (ik heb heel vaal met ze gewinkeld in ee h&m etc). Ze hoeven de hele dag niks en wachten rustig hun procedure af.
Intussen doen ze wel heel minachtend tegen vrouwen. Denken ze dat we allemaal rijk zijn en we ze best nog veel meer kunnen geven
Nee de meeste asielzoekers die ik in mijn werk periode heb meegemaakt waren geen echte vluchtelingen
En de echte vluchtelingen waren zwaar beschadigd. Psychoses herbelevingen etc. Voor hun vind ik het echt erg. Die mensen hebben dingen meegemaakt die je niemand toewenst. Maar vind niet dat ze op watten gedragen hoeven worden. Nee doe maar gewoon zorg dat je snel in staat bent om jezelf en eventueel gezin te onderhouden via onder andere werk maar dat ze wel begeleid worden hoe ze daar komen, welke hulp ze kunnen inschakelen etc.
Mariska88 schreef:Nouw tsja
Ik heb gewerkt met asielzoekers en hoe gemeen het misschien klinkt maar medelijden heb ik niet met de meeste dan niet iig..
Een deel van de vluchtelingen vluchten echt. (alle respect voor hun dat ze alles achter hebben moeten laten en veel angst en nare dingen in hun bagage hebben)
Maar een groot deel is niet gevlucht, maar zoekt een betere welvaart. Krijgen bij binnenkomst geld, elke week/maand komt er nieuw geld voor ze binnen.
Krijgen een heel kleding pakket (ik heb heel vaal met ze gewinkeld in ee h&m etc). Ze hoeven de hele dag niks en wachten rustig hun procedure af.
Intussen doen ze wel heel minachtend tegen vrouwen. Denken ze dat we allemaal rijk zijn en we ze best nog veel meer kunnen geven
Nee de meeste asielzoekers die ik in mijn werk periode heb meegemaakt waren geen echte vluchtelingen
En de echte vluchtelingen waren zwaar beschadigd. Psychoses herbelevingen etc. Voor hun vind ik het echt erg. Die mensen hebben dingen meegemaakt die je niemand toewenst. Maar vind niet dat ze op watten gedragen hoeven worden. Nee doe maar gewoon zorg dat je snel in staat bent om jezelf en eventueel gezin te onderhouden via onder andere werk maar dat ze wel begeleid worden hoe ze daar komen, welke hulp ze kunnen inschakelen etc.
xRaisin schreef:Ik ook... mijn vriend zegt dat ook. Vraag ik aan hem wat 'eigen volk' is, antwoord hij: als voorouders ook nederlands zijn.
Beetje pijnlijk om te horen aangezien mijn moeder uit het buitenland komt...
Electra63 schreef:Precies! Mijn kinderen zijn ook niet 100% Nederlands en hebben een buitenlandse achternaam.
Ik zou niet blij zijn net zo'n vriend of schoonzoon.
Janneke2 schreef:"Terwijl de gevangenis leeg staat...."
![]()
![]()
![]()
Dit is gewoon een feit: we leven in een veilig land en hebben overcapaciteit aan cellen.
(Die wij als goede handelaren verhuren aan België en Noorwegen.)
Electra63 schreef:Ik gruwel van mensen die zeggen "eigen volk eerst".....