Eigen volk eerst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:55

Eigen volk.
Het land waar je begraven of gecremeerd wilt worden.
Dan ben je geïntegreerd en hoor je bij het eigen volk.

Ravellie.
Eens met je bericht.
Een hoop ellende omdat we zo nodig voor iedereen klaar moeten staan.
Maar andersom zijn er teveel hier niet zoveel aangepast.

En rocamor raddraaiers aanpakken.
Graag.
Wanneer gaat dat eens gebeuren?
Drie generaties zijn we bij vele verder en het raddraaien wordt steeds erger terwijl de gevangenis leeg staat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:46

Drifter schreef:
Orde in zaken is me duidelijk als je dit topic leest, er zijn zoveel voorbeelden van dingen die in ons eigen land niet goed gaan, of waar een beter oplossing zou moeten worden gezocht. Hoge ziektekosten, slecht financieel beleid, enorme verspillingen en bijvoorbeeld het gebrek aan sociale huurwoningen..

Voor wat betreft het verschil wat we hebben gemaakt in de wereld de afgelopen 10 jaar, Iraq, Iran,
Libië, Afganistan, allemaal landen waar wij voor hebben besloten dat ze democratie mosten hebben, die daar eigenlijk aleen maar onstabieler en slechter af zijn.
Door die destabilisering hebben we ruimte gegeven aan bijvoorbeeld een IS om enorm snel te groeien.

Mijn vader was historicus.
Ik ben het er deels mee eens, maar ik heb met de paplepel ingegoten gekregen om ook de lange termijn ërbij te betrekken.

Onze bemoeienis met een boel van deze landen is minstens twee eeuwen oud.
Eerst waren het koloniën. (Doel: wij rijk, zij arm.)
Daarna mochten ze van ons ("lief, he?!") politiek zelfstandig zijn (= scheelt ons een bestuursapparaat) - maar economisch zaten ze met handen en voeten aan ons vast.
Voor de olielanden gold: wij zetten er dictators neer, die in het binnenland met hun eigen mensen tekeer mochten gaan zoals ze dat zelf leuk vonden ("westerse waarden, mensenrechten - nooit van gehoord ") - maar een dure eis was: kom niet aan de westerse oliebelangen.

Op deze historische basis is het uiteraard kolder dat wij weer eens iets voor hullie zouden gaan verzinnen.

En juist een democratie moet een land zelf opbouwen "hoe gaan wij om met de verschillen binnen ons land? "
En: ieder land dat met een dictatuur te maken had, worstelt hier per definitie mee. (Dictators zetten graag bevolkingsgroepen tegen elkaar op en om daarna op voet van gelijkheid iets stevigs in elkaar te timmeren is lastig en kan veel tijd kosten. (Uiteraard kun je als westerse landen zo'n proces ondersteunen, op zich vind ik dat we dat ook aan hen verplicht zijn.)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:05

Rocamor schreef:
Laten we ze vooral allemaal terug schoppen. En dan sturen we al die luie bijstandstrekkers en werklozen erachter aan. En ook geen geld meer voor mensen die kinderen willen. Ik spaar wel lekker mijn eigen pensioen bij elkaar. Ik wil paarden ipv kinderen en niemand betaalt een paardenbijslag. Waarom moet ik dan wel voor de kinderwens van anderen betalen.

Oké dat was even lekker generaliserend. Net als jij. "Nederland" als zodanig bestaat niet. Elke Nederlander heeft een eigen mening, en soms komt die overeen en vaak niet.

Pak de raddraaiers aan, koester de welwillenden en scheer niet alles over 1 kam. Problemen zijn van alletijd helaas. De tijd van de kruistochten waren nou ook niet echt gezellig. En de tijd dat Hitler zijn haat kon zaaien evenmin

Helaas zijn er niet een paar voorbeelden, maar tal van voorbeelden, die elkaar inmiddels vanuit Europa in rap tempo opvolgen.
Ik zeg niet dat iedere vluchteling bij IS hoort.
Ik zeg wel: deze mensen komen uit een totaal andere cultuur en velen hebben een trauma, waarvan wij ons niet eens kunnen indenken wat die mensen gezien en meegemaakt moeten hebben.
Dan ben je vatbaar voor beïnvloeding en radicalisering.
En daarnaast loop je hier in een Westers land met een trauma....

Verder verschillen wij van mening, ik vind dat 'Nederland' wel bestaat.
Al is dat door de jaren heen wel behoorlijk veranderd.
Ik ben er eerlijk in, iemand die nauwelijks de taal beheerst, hier geboren is en met vlaggen van een ander land staat te zwaaien omdat een leider in het buitenland dat zegt, zie ik beslist niet als een 'Nederlander'

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:07

bruintje123 schreef:
Eigen volk.
Het land waar je begraven of gecremeerd wilt worden.
Dan ben je geïntegreerd en hoor je bij het eigen volk.

Ravellie.
Eens met je bericht.
Een hoop ellende omdat we zo nodig voor iedereen klaar moeten staan.
Maar andersom zijn er teveel hier niet zoveel aangepast.

En rocamor raddraaiers aanpakken.
Graag.
Wanneer gaat dat eens gebeuren?
Drie generaties zijn we bij vele verder en het raddraaien wordt steeds erger terwijl de gevangenis leeg staat.

Moet je eens hier komen kijken in de wijk : Vogelbuurt.
Dan voel je je pas een minderheid :o .
Als je klaagt over bijv geluid of overlast krijg je intimidatie gedrag over je heen.
As je de politie of wijkagent ( best actief overigens) benaderd, dan word het gesust en word er gezegd: 'dat mensen van die cultuur nu eenmaal wat meer verhit zijn'.......

Kijk en zo word er dus omgegaan met elkaar in het nieuwe Nederland

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:18

Die topic Titel laat mij echt gruwelen..

Let wel: Ik ben compleet safe.. Blond haar, blauwe ogen, protestants/gereformeerd, katholiek onderwijs gehad en leef als atheïst. mijn achternaam is al eeuwenoud en oerhollands

Maar hoeveel mensen die 'eigen volk' eerst roepen zijn er ook echt 'oerhollands'. Want waar ga je dan de grens leggen met 'eigen volk eerst'. makkelijk gevolgd door christenen eerst, westerlingen eerst? blonde haren eerst?

Ik kom overal dan eerst, begrijp mij niet verkeerd, maar bij mij valt het verkeerd.

Half Nederland is van aziatische en zuid europese afkomst, turkse of marokaanse, oosteuropese.. En hoever willen we terug gaan kijken als we kijken naar 'eigen volk eerst?'.. want waarom wel 3 generaties terug, maar niet iets langer toen er oosteuropese invloeden waren? of mensen die in WO2 hierheen zijn gevlucht en gemengd zijn met het 'oerhollandse kaasvreters volk'..

want als je dan toch wilt gaan zuiveren op basis van eigen volk eerst.. dan voel ik mij ineens niet meer zo genoodzaakt om belasting te gaan betalen aan alle zuid europees klinkende achternamen, of mensen met typisch zuid europees uiterlijk, of nakomelingen van gemengde huwelijken tussen een Nederlander en spanjaard/italiaan.. En vergis je niet.. Er is weinig 'eigen volk' in Nederland..
Nederland was een drassig gebied waar zeer weinig mensen leefden.. 95% van de bevolking komt van elders dmv vermenging.

het is leuk roepen 'eigen volk eerst'. maar ik zou dan maar eens goed nagaan in hoeverre we allemaal wel 'eigen volk zijn'.. stel je voor dat iemand de grens wil leggen voor je stamboom van buitenaf

eigen volk eerst.. Janmaat uitspraak, eng manneke

Janneke2

Re: Eigen volk eerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:52

"Terwijl de gevangenis leeg staat...."
*\o/* *\o/* *\o/*

Dit is gewoon een feit: we leven in een veilig land en hebben overcapaciteit aan cellen.
(Die wij als goede handelaren verhuren aan België en Noorwegen.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:31

Citaat:
Moet je eens hier komen kijken in de wijk : Vogelbuurt.
Dan voel je je pas een minderheid :o .
Als je klaagt over bijv geluid of overlast krijg je intimidatie gedrag over je heen.
As je de politie of wijkagent ( best actief overigens) benaderd, dan word het gesust en word er gezegd: 'dat mensen van die cultuur nu eenmaal wat meer verhit zijn'.......

Kijk en zo word er dus omgegaan met elkaar in het nieuwe Nederland

Eh, we hebben het hier toch niet over de aanpak van de wijkagent?

Zo doen wijkagenten dat, veel praten, sussen, begrip proberen te kweken, "want je bent toch buren".

Aan jou om aangifte te doen van intimidatie. Tot die tijd hoort oom agent ook niet anders te doen dan pappen en nathouden.
En verhuizen is niet altijd even makkelijk, maar jouw woonplezier is uiteraard ook iets waard. Wonen in een buurt waar je je niet happy voelt is 'niets gedaan'.

(En met de etniciteit van diegenen met wie het niet botert heeft dit echt niets van doen, honderd jaar terug ging het precies zo.)

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:57

Nouw tsja
Ik heb gewerkt met asielzoekers en hoe gemeen het misschien klinkt maar medelijden heb ik niet met de meeste dan niet iig..

Een deel van de vluchtelingen vluchten echt. (alle respect voor hun dat ze alles achter hebben moeten laten en veel angst en nare dingen in hun bagage hebben)

Maar een groot deel is niet gevlucht, maar zoekt een betere welvaart. Krijgen bij binnenkomst geld, elke week/maand komt er nieuw geld voor ze binnen.
Krijgen een heel kleding pakket (ik heb heel vaal met ze gewinkeld in ee h&m etc). Ze hoeven de hele dag niks en wachten rustig hun procedure af.

Intussen doen ze wel heel minachtend tegen vrouwen. Denken ze dat we allemaal rijk zijn en we ze best nog veel meer kunnen geven

Nee de meeste asielzoekers die ik in mijn werk periode heb meegemaakt waren geen echte vluchtelingen

En de echte vluchtelingen waren zwaar beschadigd. Psychoses herbelevingen etc. Voor hun vind ik het echt erg. Die mensen hebben dingen meegemaakt die je niemand toewenst. Maar vind niet dat ze op watten gedragen hoeven worden. Nee doe maar gewoon zorg dat je snel in staat bent om jezelf en eventueel gezin te onderhouden via onder andere werk maar dat ze wel begeleid worden hoe ze daar komen, welke hulp ze kunnen inschakelen etc.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:58

Nee we leven niet in een veilig land.
We pamperen en drinken thee bij ernstige vergrijpen.

Janmaat eng? Of een man die toen al gelijk had dat het softe beleid hier van integreren hoeft niet fout uitpakt.

Mariska
Hier dezelfde ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:00

Maar dat is het probleem.. Het Nederlandse migratiesysteem maakt er nogal een punt van dat migranten pas aan het werk kunnen als hun procedure is voltooid en geaccepteerd. Zelf je gezin onderhouden is dus makkelijker gezegd dan gedaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:00

Mariska88 schreef:
Nouw tsja
Ik heb gewerkt met asielzoekers en hoe gemeen het misschien klinkt maar medelijden heb ik niet met de meeste dan niet iig..

Een deel van de vluchtelingen vluchten echt. (alle respect voor hun dat ze alles achter hebben moeten laten en veel angst en nare dingen in hun bagage hebben)

Maar een groot deel is niet gevlucht, maar zoekt een betere welvaart. Krijgen bij binnenkomst geld, elke week/maand komt er nieuw geld voor ze binnen.
Krijgen een heel kleding pakket (ik heb heel vaal met ze gewinkeld in ee h&m etc). Ze hoeven de hele dag niks en wachten rustig hun procedure af.

Intussen doen ze wel heel minachtend tegen vrouwen. Denken ze dat we allemaal rijk zijn en we ze best nog veel meer kunnen geven

Nee de meeste asielzoekers die ik in mijn werk periode heb meegemaakt waren geen echte vluchtelingen

En de echte vluchtelingen waren zwaar beschadigd. Psychoses herbelevingen etc. Voor hun vind ik het echt erg. Die mensen hebben dingen meegemaakt die je niemand toewenst. Maar vind niet dat ze op watten gedragen hoeven worden. Nee doe maar gewoon zorg dat je snel in staat bent om jezelf en eventueel gezin te onderhouden via onder andere werk maar dat ze wel begeleid worden hoe ze daar komen, welke hulp ze kunnen inschakelen etc.

Op watten gedragen? :') wat is dat nou voor Nederlandse uitdrukking :+

Werken wordt lastig als je dat niet mag...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:03

Mariska88 schreef:
Nouw tsja

Heb jij ook enig idee of al die vluchtelingen waarvan jij duidelijk ziet dat het enkel profiteurs zijn, weer teruggestuurd worden? Hoe streng is de procedure nou daadwerkelijk?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:14

Alsof ze daarna wel gaan werken.

Van Somaliërs zit 7 op de tien in de bijstand.
Kom er niet mee aan dat ze gediscrimineerd worden of dat taal een probleem is.
In veel sectoren werken massaal Polen die de taal niet machtig zijn dus laat die smoes maar weg.
Instelling dat is waar het om gaat.

Sowieso mensen die na twee jaar de taal niet spreken (en dan heb ik het niet eens over schrijven en ook niet over foutloos) horen geen bijstand te krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:20

Ik gruwel van mensen die zeggen "eigen volk eerst".....

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 00:10

Ik ook... mijn vriend zegt dat ook. Vraag ik aan hem wat 'eigen volk' is, antwoord hij: als voorouders ook nederlands zijn.
Beetje pijnlijk om te horen aangezien mijn moeder uit het buitenland komt...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 00:15

xRaisin schreef:
Ik ook... mijn vriend zegt dat ook. Vraag ik aan hem wat 'eigen volk' is, antwoord hij: als voorouders ook nederlands zijn.
Beetje pijnlijk om te horen aangezien mijn moeder uit het buitenland komt...

Precies! Mijn kinderen zijn ook niet 100% Nederlands en hebben een buitenlandse achternaam.

Ik zou niet blij zijn net zo'n vriend of schoonzoon.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 06:46

En hoe zit dat dan met mensen met een dubbele nationaliteit?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 06:59

Dat gratis reizen via de NS was een hoax.
Jammer dat zulke onzin verspreid wordt om de vluchtelingenhaat nog groter te maken.

Wat ik wél vind is dat ze het integratie proces moeten aanscherpen, en onze cultuur meer waarborgen.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 07:03

Electra63 schreef:
Precies! Mijn kinderen zijn ook niet 100% Nederlands en hebben een buitenlandse achternaam.

Ik zou niet blij zijn net zo'n vriend of schoonzoon.

Gelukkig heeft hij nog een heleboel andere goede kwaliteiten.
Punt is wel, dat mensen niet eens weten over wie ze het precies hebben als ze 'eigen volk' roepen. En waar trek je een lijn daarbij? In NL geboren? Wel/niet westerse allochtoon? Of gewoon de bewoners van Nederland (dus ook alle mensen die hier tijdelijk zitten of iig langer dan een vakantie)?

Zelf vind ik de laatste, want bij alle andere definities krijg ik een naar idee van eerste- en tweederangsburgers. Daar krijg ik dan weer apartheid ideën van...

En dan kun we wel roepen dat anderen terug moeten naar hun eigen land, maar in het land van mijn moeder ben ik nog meer allochtoon dan dat ik hier ben. En dat geld nog zo voor een heleboel andere personen dat men hier niet als eigen volk beschouwt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:35

Janneke2 schreef:
"Terwijl de gevangenis leeg staat...."
*\o/* *\o/* *\o/*

Dit is gewoon een feit: we leven in een veilig land en hebben overcapaciteit aan cellen.
(Die wij als goede handelaren verhuren aan België en Noorwegen.)

En dat vind je een goed teken?
Open je ogen!
De probleemwijken stapelen zich op, velen kunnen 'gewoon' hun gang gaan!.
Zijn echt niet onder de indruk van de autoriteiten hoor en kennen de mazen van de wet en weten precies hoever ze kunnen gaan.
Kennisje zit bij justitie en moet mee naar invallen ( bijv drugs gerelateerd).
Marokanen staan je tijdens je werk gewoon te filmen met hun telefoon , gepaard met gelach....

Maar idd....' *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* ' de gevangenissen zijn leeg....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:41

Electra63 schreef:
Ik gruwel van mensen die zeggen "eigen volk eerst".....

Jammer, dat het uitgelegd word op een negatieve manier.
Omdat ooit iemand het op een zeer verkeerde manier heeft uitgelegd.

Ik vind het namelijk wel, en prima als mensen daar van gruwelen.
Maar ik leg het wel anders, ik verspreid geen propaganda via de media, kijk mijn buurman niet minder aan omdat hij gekleurd is.

Ik gruwel wel van mensen die zich niet aanpassen, de taal niet beheersen, niets voor de maatschappij betekenen, hier komen voor economisch gewin, eigen cultuur /status en religie er door drukken
En dat de politiek overal druk mee bezig is ( wereldwijd, waar bemoeien we ons mee???) i.p.v. intern eens zaken aan te pakken

'Eigen volk'????
-Veiligheid
-Ouderenzorg ( werk ik zelf in, ik hoop dat jullie allemaal lieve kids hebben die jullie later mantelzorg willen verlenen, want geloof mij, het huidige systeem staat op klappen!!!!!!!!! en ga dat maar eens veranderen zolang zorgbestuurders 250.000 per jaar verdienen)
-Ouderen aan een baan helpen
-Sociale huurwoningen slopen, terwijl er tig statushouders aankomen.
-Migratie onder de loep nemen/integratie flop bespreekbaar maken, meer wijkagenten.

Dus ja, dat vind ik 'Eigen volk'.
Zou fijn zijn, dat er binnen dit land daar eens aandacht voor komt.

Jammer dat eigen volk altijd een associatie vormt met een rood-wit-blauwe sticker met een raar lettertype erop..........

Lijkt mij juist superpositief ook eens als regering zijnde naar je bevolking om te zien *\o/*

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:55

Bij eigen volk denk ik aan iedereen die zich Nederlander boven alles voelt.
Ik heb (had want hij is helaas overleden)een vader die in Bandoeng Indonesië geboren is. Hij zei altijd tegen ons leer eerst maar goed Nederlands als we vroegen of hij ons maleis wilde leren. Hij was er duidelijk in, hier ben je geboren je bent Nederlander dus gedraag je je ook zo.
Eigen volk hoeft niet negatief te zijn je maakt deel uit de maatschappij en
Maak niet alleen gebruik van je rechten maar ook je plichten . Ik vind het erg dat Nederland steeds niet westers lijkt te worden. Ik vrees voor de toekomst van mijn kinderen

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:05

Ik vind het ook zeer kwalijk dat er zoveel geld aan (onder andere) vluchtelingen wordt gespendeerd, terwijl onze ouderen zorg en aandacht te kort komen, ons zorgsysteem zeer slecht is en dat studeren zoveel geld kost. Mensen moeten geholpen worden, absoluut, maar er klopt zoveel niet in ons land qua uitgaves en dergelijke. :n Het is allemaal diep triest en af en toe beter om er niet teveel bij stil te staan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:55

Ik heb een hekel aan mensen die profiteren, of dit nou allochtonen of autochtonen zijn. Als je een uitkering/hulp ontvang vind ik dat dat terecht moet zijn en niet omdat je meer geld wil of gewoon geen zin hebt om te werken. Als je in Nederland woont heb je te maken met de gebruiken en normen en waarden van Nederland. Dan kan je niet verwachten dat vrouwen ineens meer bedekter op straat gaan lopen omdat jij je er aan ergert omdat het in jouw thuis land niet mag. En dan gaan mn haren er helemaal van overeind staan dat alleen lopende vrouwen kennelijk gelijk een vrijbrief zijn om ze lastig te vallen. Mensen die zich niet aan willen passen en geen begrip hebben voor de Nederlandse gebruiken mogen wat mij betreft snel weer weg. Kennelijk is het in eigen land beter dan hier.. Of het nu vluchtelingen zijn of mensen die nu Erdohan aanhangen en in Nederland de boel op stelten zetten omdat daar kloterij is.
Dan heb je nog de uitkeringtrekkers van Nederlandse afkomst die gewoon te beroerd zijn om te werken. Dat vind ik net zo erg, met dat geld kan je heel wat hulpbehoevende mensen helpen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:01

Maar die fout ligt niet bij de mensen, maar bij de aanpak van onze overheid. Waarom zouden mensen gaan werken als ze 'gratis' geld krijgen? Als je een uitkering hebt, hoef je met een beetje geluk geen gemeentelijke belastingen meer te betalen en dergelijke. Als je gaat werken, valt vaak vrijwel alle steun weer weg. Je zou juist beloond moeten worden als je werkt en niet als je werkeloos bent. Het klopt gewoon van geen kanten..