Deurwaarder veilt kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:52

lieveli schreef:
A3a1 schreef:
Brainless
Je doet je naam wel eer aan.
Je rukt de discussie enorm uit zijn verband.
Dat maakt het er niet helderder op.

Ik heb getemd.

Getemd?

Ach kom toch, ik lag hier in een deuk.
Sorry Brainless...hihih its all in the name!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:32

ariatje schreef:
slimmerik schreef:
Als er geen bieder is voor de kat dan gaat hij terug. Als eigenaars echt zo gek zijn met hun kat dan vinden ze wel een manier om het dier via via te kopen. Kunnen ze dat niet dan zal onderhoud voor de kat er waarschijnlijk ook niet af kunnen en kan beestje beter naar mensen die er wel voor kunnen zorgen.

Schuldeisers hebben nu eenmaal het recht om zoveel mogelijk terug te krijgen van hun schuld.

En mensen in de schulden hebben het RECHT humaan behandeld worden!! En dat recht preveleert nog altijd boven het recht van incasseerders. Al lappen sommige dat volledig aan hun laars...

Het kan niet zo zijn omdat mensen in de ellende zitten ze onwaardig worden bejegend of bespot. En dat zie ik in deze discussie toch aardig wat keren gebeuren.

Maar we zitten kennelijk nog in de GOUDEN EEUW. Waar je als mens werd beoordeeld op hoeveel je HAD dan ipv WIE je BENT.

Ik geloof niet dat mensen die in de ellende zitten onwaardig worden bejegend of bespot. Er is in NL een goed vangnet, perfect? Vast niet, maar er is een goed vangnet, ik denk dat het probleem meer de menselijk trots is, niet zozeer het vangnet.

khirshanta

Re: Deurwaarder veilt kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:28

Dat is iets waar ik me bij aan kan sluiten, al was mijn situatie bij lange na niet zo ernstig was.

De boodschap die je meekrijgt is 'daar hebben wij geen boodschap aan'.

Bij mij was het eigen schuld, dus vind ik het niet onverdiend, maar bij ohjajoh6 vind ik het onverdiend.
Dan mag er wel wat menselijkheid getoond worden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:30

Ik denk dat er altijd wel voorbeelden te vinden zijn van situaties waarin het niet gaat zoals het zou moeten. Waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Zo ken ik ook verhalen waar mensen juist wél ontzettend goed geholpen werden.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:40

Hopelijk komt de kat terecht bij een fijn adres waar ze goed wordt verzorgd. Sterkte voor de huidige eigenaars.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:11

Mensen willen het niet horen...niet weten!
Ze zijn bevooroordeeld.
Eigen schuld dikke bult.

Totdat het henzelf overkomt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:16

A3a1 schreef:
Brainless
Je doet je naam wel eer aan.
Je rukt de discussie enorm uit zijn verband.
Dat maakt het er niet helderder op.

lieveli schreef:
Ik heb getemd.

ariatje schreef:
Getemd?

Ach kom toch, ik lag hier in een deuk.
Sorry Brainless...hihih its all in the name!

Alsof ik dat niet vaker hebt gehoord.
Het is zo'n dooddoener om iemand om zijn naam af te kappen in een discussie.
Is ook de reden waarom ik direct topics ontstip na zo'n "grappige" opmerking.
Blij dat jij wel in een deuk ligt....

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:20

Ja ik vond het wel grappig. Maar ik hoorde em pas voor het eerst.
En om daar nou voor te temmen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:39

ariatje schreef:

Omdat het een idiote persoonlijke aanval is. Dat heb je toch wel door, hoop ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:40

Ik denk overigens ook dat je het woord bevooroordeeld eens op moet zoeken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:09

ariatje schreef:
Kijk alleen maar eens hoeveel jongeren nu al in de financiele problemen zitten. Jongeren, jongeren zijn mensen die het nog moeten leren. Eigen schuld dikke bult , toch? Nee, men mag geen fouten maken!!

Foei!

Ga maar met een bakje aan de stoeprand zitten bedelen..Welkom in Nederland!

Boehoe, wat zijn ze toch allemaal zielig!
Ga ze maar snel de hand boven het hoofd houden, want daar leren ze tenminste helemaal niks van.
Wat betreft die jongeren, daar zijn ouders ook nog financieel verantwoordelijk voor https://www.juridischloket.nl/consument ... d-kinderen

Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen, zoals het verhaal van ohjajoh. Maar dat is toch echt de minderheid.
Wat dacht je dat er gebeurt als we iedereen maar gewoon de schulden kwijtschelden?

Wat je geloof ik vergeet is dat er ook aan de andere kant slachtoffers zitten. Schuldeisers zijn namelijk niet alleen de belastingdienst en banken. Daar zitten ook kleine ondernemers en particulieren tussen.
En ik kan je uit eigen ervaring zeggen: dat is niet grappig, om te zien dat degene met de schulden vrolijk doorleeft alsof er niks aan de hand is, omdat die de hand boven het hoofd gehouden wordt omdat diegene zo sielugh is. Terwijl jij dan wel met de gevolgen geconfronteerd wordt...
En genoeg kleine ondernemers die uiteindelijk failliet gaan omdat de klant te beroerd is om te betalen. Is dat dan eerlijk?
En trouwens, als de schuldeiser wel de belastingdienst is, en de schuld kan niet geïnd worden, dan betalen wij die dus uiteindelijk gewoon met z'n allen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:07

Edit: Verkeerde persoon geciteerd :D
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 15-05-16 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:20

_San87_ schreef:
Ik geloof niet dat mensen die in de ellende zitten onwaardig worden bejegend of bespot. Er is in NL een goed vangnet, perfect? Vast niet, maar er is een goed vangnet, ik denk dat het probleem meer de menselijk trots is, niet zozeer het vangnet.

Kamer voor Gerechtsdeurwaarders heeft anders een behoorlijke achterstand. (daar worden tuchtrechtelijk deurwaarders aangeklaagd)

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:22

lieveli schreef:
ariatje schreef:

Ja ik vind dat jij je onsportief en kinderachtig opstelt in deze discussie. Als je het niet af kunt met argumenten dan word je persoonlijk.

Persoonlijk?? Onsportief?? En kinderachtig??

Heel de discussie wel gelezen? Of misschien verwar je me met iemand anders?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:23

lieveli schreef:
ariatje schreef:

Ja ik vind dat jij je onsportief en kinderachtig opstelt in deze discussie. Als je het niet af kunt met argumenten dan word je persoonlijk.

om het plaatje compleet te maken heb ik hier maar op getemt, Het is nogal offtopic

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:23

Ja excuses, het komt door de A in jullie namen :)

danzzz schreef:
om het plaatje compleet te maken heb ik hier maar op getemt, Het is nogal offtopic

Ik heb hier ook op getemd, inderdaad offtopic.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:34

Wendy schreef:
ariatje schreef:
Kijk alleen maar eens hoeveel jongeren nu al in de financiele problemen zitten. Jongeren, jongeren zijn mensen die het nog moeten leren. Eigen schuld dikke bult , toch? Nee, men mag geen fouten maken!!

Foei!

Ga maar met een bakje aan de stoeprand zitten bedelen..Welkom in Nederland!

Boehoe, wat zijn ze toch allemaal zielig!
Ga ze maar snel de hand boven het hoofd houden, want daar leren ze tenminste helemaal niks van.
Wat betreft die jongeren, daar zijn ouders ook nog financieel verantwoordelijk voor https://www.juridischloket.nl/consument ... d-kinderen

Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen, zoals het verhaal van ohjajoh. Maar dat is toch echt de minderheid.
Wat dacht je dat er gebeurt als we iedereen maar gewoon de schulden kwijtschelden?

Wat je geloof ik vergeet is dat er ook aan de andere kant slachtoffers zitten. Schuldeisers zijn namelijk niet alleen de belastingdienst en banken. Daar zitten ook kleine ondernemers en particulieren tussen.
En ik kan je uit eigen ervaring zeggen: dat is niet grappig, om te zien dat degene met de schulden vrolijk doorleeft alsof er niks aan de hand is, omdat die de hand boven het hoofd gehouden wordt omdat diegene zo sielugh is. Terwijl jij dan wel met de gevolgen geconfronteerd wordt...
En genoeg kleine ondernemers die uiteindelijk failliet gaan omdat de klant te beroerd is om te betalen. Is dat dan eerlijk?
En trouwens, als de schuldeiser wel de belastingdienst is, en de schuld kan niet geïnd worden, dan betalen wij die dus uiteindelijk gewoon met z'n allen.

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit gezegd zou hebben dat mensen aan de andere kant van de schuldeisers niet de dupe kunnen worden.Het is JUIST wat ik hier de hele tijd probeer te verduidelijken.
A betaald B niet. A komt in de ellende en B daardoor ook. Nu is B een slachtoffer die daar niet om gevraagd heeft. Maar iedereen beweert hier maar dat zulke gevallen niET bestaan.

Et voila zie mijn punt. Dank voor het aanhalen ervan. Wellicht dat er nu wat ogen worden geopend.
Niet iedereen is FOUT of eigen schuld dikke bult. Er zijn omstandigheden waardoor het bij iedereen kan gebeuren. Want in de jouw geschetste situatie kunnen we van B natuurlijk ook zeggen: Eigen schuld dikke bult, had ie maar geen zaak moeten beginnen. Dan loop je risico....

Het is allemaal niet zo zwart wit als vele hier willen voor doen komen.
Daarnaast heb ik ook niets over kwijtschelden gezegd. Alleen maar dat het systeem niet op sommige vlakken niet deugt!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:46

_San87_ schreef:
Ik vind het dubbel. Ja, schuldeisers moeten betaald worden, maar moet dat boven alles gaan... Ben het wel met Ariatje eens.

Tja moet dat boven alles gaan? ( schuldeisers betalen) tja op een paar enkele gevallen na waar de schuldenaar echt niets aan de schuld kan doen zou boven alles moeten gaan dat mensen geen schulden aangaan. Zie helaas te vaak dat er keuzes gemaakt worden die voor meer financiële lasten zorgen dan dat iemand aankan. Tja dan vind ik zeker in die gevallen dat schuldeisers betaald moeten worden boven "alles"

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:58

hesterve schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het dubbel. Ja, schuldeisers moeten betaald worden, maar moet dat boven alles gaan... Ben het wel met Ariatje eens.

Tja moet dat boven alles gaan? ( schuldeisers betalen) tja op een paar enkele gevallen na waar de schuldenaar echt niets aan de schuld kan doen zou boven alles moeten gaan dat mensen geen schulden aangaan. Zie helaas te vaak dat er keuzes gemaakt worden die voor meer financiële lasten zorgen dan dat iemand aankan. Tja dan vind ik zeker in die gevallen dat schuldeisers betaald moeten worden boven "alles"
Lees anders de rest van t topic even door voor je reageert :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:00

danzzz schreef:
_San87_ schreef:

Kamer voor Gerechtsdeurwaarders heeft anders een behoorlijke achterstand. (daar worden tuchtrechtelijk deurwaarders aangeklaagd)

Oh er zal vast e.e.a. eens mis gaan. Iedereen is mens en iemand die zich al oliebol voelt doordat hij of zij in de schuldsanering zit zal misschien makkelijker een klacht neerleggen. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat lang niet alle zaken bij het tuchtcollege in voordeel van de eiser beslecht worden. Dan gaat er geen deurwaarder meer overblijven.

Maar zoals ik zei, ik kan me niet voorstellen dat het iets van alledag is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:12

Natuurlijk zullen er écht mensen zijn waar er zoveel mis is gegaan dat ze van de regen in de drup belanden. Maar ik blijf er bij dat het toch vaker komt omdat men verkeerde keuzes maakt en/of prioriteiten heeft.
Zo heb ik serieus mee gemaakt dat ik op de kat van de buren moest passen want ze gingen op vakantie. Zie ik er ineens politie voor de deur staan die mij de vraag stellen of ik de sleutel heb, en of ik de deur wil openen want anders breken ze hem open....Heb hem maar open gemaakt, ze gingen de inventaris opnemen. Dat gebeurd dus schijnbaar voordat er beslag genomen wordt. De buren zaten lekker all inclusive in Turkije met het hele gezin,, waar dus eigenlijk helemaal geen geld voor was. Buren deden er zeer laconiek over bij thuiskomst want tsja, ze waren gewoon écht héél erg aan vakantie toe dus dat moest kunnen...
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 15-05-16 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:18

_San87_ schreef:
Oh er zal vast e.e.a. eens mis gaan. Iedereen is mens en iemand die zich al oliebol voelt doordat hij of zij in de schuldsanering zit zal misschien makkelijker een klacht neerleggen. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat lang niet alle zaken bij het tuchtcollege in voordeel van de eiser beslecht worden. Dan gaat er geen deurwaarder meer overblijven.

Maar zoals ik zei, ik kan me niet voorstellen dat het iets van alledag is.

Ook lang niet alle misstanden komen bij de KvD terecht omdat heel veel mensen helemaal niet weten hoe de wetgeving omtrent incasso is.

Te hoge incassokosten, slechte communicatie, onduidelijke kosten, kosten die helemaal niet doorberekend mogen worden, onterechte beslagleggingen, foute beslagvrije voeten, oneigenlijke druk, onzorgvuldig handelen, en zo kan ik er nog wel heel veel meer opnoemen,

Heel veel mensen weten helemaal niet dat ze ook rechten hebben en dat een deurwaarder zich toch echt aan regels moet houden. Die mensen maken ook zo een zaak niet aanhangig en lijden schade door de foute acties van een deurwaarder. Met een opgelegde tuchtmaatregel kan een slachtoffer van foute incassopraktijken via een civiele procedure een schadevergoeding eisen. Ook dat is nog niet echt bekend bij het grote publiek.

Maar ja, geloof me maar. Er is een achterstand van dik 1,5 jaar bij deze speciaal voor dit soort dingen in het leven geroepen gerechtshof

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:31

Eigenlijk kan niemand er dus iets aan doen, maar is het allemaal de schuld van de incassoburo's? |(

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:44

De schuldenaar is altijd de schuldige, tenzij de schuldeiser een fout heeft gemaakt, maar dat zou er dan bij een zitting wel uit moeten komen.

Er kunnen pas beslagen volgen als er een uitspraak is van een rechter.

Ik ben ook zeker wel op de hand van de schuldeisers hoor, absoluut want ja, je kan zelf een hoop doen om niet in een problematische schuldensituatie terecht te komen. Echter is het wel zo dat als je eenmaal een schuld hebt het zo goed als onmogelijk is om daar zonder kleerscheuren uit te komen. In Nederland hebben we nog het idee dat als er niet betaald kan worden omdat er gewoonweg geen geld is dat het onnoemelijk malen duurder maken er dan plots voor zorgt dat er wel geld is. Dat is natuurlijk een hele rare manier van denken.

Ook zie ik echt wel dat er heel, heel veel mensen zijn die er gewoon scheit aan hebben en leven als god in frankrijk ondertussen een spoor van schulden achterlatend. Die mensen komen aan het einde van de rit zichzelf echt wel tegen.

Maar het grootste gedeelte dat problematische schulden heeft heeft gewoon pech gehad, misschien een verkeerde beslissing genomen en zijn zo (door vooral de kosten) van een schuld naar meerdere schulden gegaan, en uiteindelijk in een uitzichtloze situatie terecht gekomen. En in mijn ogen hebben die mensen wat lucht nodig, even tijd om alles op een rit te krijgen en dan met een goed plan de schulden opruimen.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:11

danzzz schreef:
De schuldenaar is altijd de schuldige, tenzij de schuldeiser een fout heeft gemaakt, maar dat zou er dan bij een zitting wel uit moeten komen.

Er kunnen pas beslagen volgen als er een uitspraak is van een rechter.

Ik ben ook zeker wel op de hand van de schuldeisers hoor, absoluut want ja, je kan zelf een hoop doen om niet in een problematische schuldensituatie terecht te komen. Echter is het wel zo dat als je eenmaal een schuld hebt het zo goed als onmogelijk is om daar zonder kleerscheuren uit te komen. In Nederland hebben we nog het idee dat als er niet betaald kan worden omdat er gewoonweg geen geld is dat het onnoemelijk malen duurder maken er dan plots voor zorgt dat er wel geld is. Dat is natuurlijk een hele rare manier van denken.

Ook zie ik echt wel dat er heel, heel veel mensen zijn die er gewoon scheit aan hebben en leven als god in frankrijk ondertussen een spoor van schulden achterlatend. Die mensen komen aan het einde van de rit zichzelf echt wel tegen.

Maar het grootste gedeelte dat problematische schulden heeft heeft gewoon pech gehad, misschien een verkeerde beslissing genomen en zijn zo (door vooral de kosten) van een schuld naar meerdere schulden gegaan, en uiteindelijk in een uitzichtloze situatie terecht gekomen. En in mijn ogen hebben die mensen wat lucht nodig, even tijd om alles op een rit te krijgen en dan met een goed plan de schulden opruimen.

Ja en daar faalt het systeem. En de eisers weigeren water bij de wijn te doen. Uitkleden tot op het bot. We zullen ze krijgen! Wat het teweeg brengt? Als je het niet hoeft te zien zal het je ook niet raken. en zo verdwijnt het door schaamte in de anonimiteit. Geen wonder dat er hier op Bokt zoveel zijn die "het toch niet geloven" Ze zien het niet, dus het is er niet....Dus hebben zij gelijk,toch? Of....?