Lusitana schreef:Als hij/zij iets willen geloven, waarom vind die dan dat anderen zich ook aan de wetten van zijn/haar fantasie zouden moeten houden?
Daarbij, als je kijkt naar geloven waar ze gewoon kunnen bechten om van hun zonden af te komen, wat zijn ze dan waard?
Kinderverkrachting, moord en doodslag, allemaal prima bij gelovigen, als het maar uit de naam van de hogere hand is en/of je te biecht gaat nadien, maar sex hebben zonder de achterliggende gedachte van voortplanting of tussen homo´s, nou dát is pas schandelijk en onnatuurlijk. Terwijl ze dat echt al eeuwen doen hoor, ook de gelovigen, maar dan lekker stiekem en later te biecht gaan.
Je kunt me niet kwader maken dan een geloof erbij halen om wie dan ook te schande te zetten.
Ik ben echt niet tegen geloven als men daar gelukkiger van wordt en steun aan heeft, maar ik ben wel tegen ten schande maken van mensen uit naam van weet ik het wie omdat er ooit mensen zijn geweest die dingen opgeschreven hebben (dat in geval van de bijbel ook aangepast is om de kerk machtiger te maken en vrouwen te onderdrukken) in een tijd waarin de mensen een stuk minder wisten dan nu en alles wat afweek dan ook aan wonderen of werk van de duivel werd toegeschreven.
ik ben het met je eens. al iemand in een verhaaltje geloofd en dit als waar aan ziet en naar handeld, wil nog niet zeggend at ander emensen dat doen. voor mij persoonlijk is de bijbel het zelfde als de lord of the rings, of elk ander verhaal. het is leuk en er zijn morele kwesties die ten sprake komen. je neemt eruit wat je goed lijkt en left verder. het verstoten van mensen op eigenschappen die jij afkeurt is discriminatie. en dat is bij de wet verboden.