Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:03

Lente schreef:
Ik heb gewoon de neiging om de straat op te gaan en de eerste de beste moslim die ik tegenkom te gaan knuffelen.

Echt. We moeten met zijn allen naast elkaar gaan staan.

Fijn dat jij dat wilt maar zouden de nabestaande dat ook willen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:04

Ik weet nog dat na Charlie hebdo mijn moslima collega me huilend in mijn armen viel.... Huilend van onmacht en woede, want zij werd er weer op aangekeken omdat ze een hoofddoek droeg.... "Dat zijn geen moslims, hun maken mijn geloof kapot...."

Azmay

Emmaa_ schreef:
Lente schreef:
Ik heb gewoon de neiging om de straat op te gaan en de eerste de beste moslim die ik tegenkom te gaan knuffelen.

Amen. Echt heel fijn om dit soort dingen te lezen.

Ik schrok even, tot ik het laatste woord van de eerste zin las. :+

Verschrikkelijk dat die mensen weer de dupe gaan worden :(:)

Olikea

KoudbloedKim schreef:
Lente schreef:

:j

Helamaal mee eens. Wat een verschrikking is dit.. Ze zullen dit uit je naam doen terwijl je er geen reet mee te maken hebt

maava

Op dit soort momenten ben ik heel blij dat ik in friesland woon, zal veel minder snel iets gebeuren dan amsterdam enz.
God hier komt altijd zon angst van en iedereen gaat dan weer vooroordelen maken, ik kan er niet tegen zo vreselijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:05

karuna schreef:
Dat is helemaal een nachtmerrie. Maar hoe cru ook verekte goed gepland. Zo leg je in een klap een land plat door hem te raken in financieel economisch en politiek hart.

Maar heel,veel sterkte voor iedereen die nu daar weg moet. Hopelijk heel en veilig thuis,

Dat is juist het meest beangstigende aan de hele zaak, ondergronds kunnen ze gewoon hun gang gaan ondanks alle inspanningen van de Belgische regering na Parijs. Angst word gezaaid en zal, hoe je het ook wend of keert de overhand nemen in de westerse wereld en ons regelrecht in handen drijven van Wilders en andere gelijkgestemde politici in heel Europa. Ik denk dat het einde van de terreur nog lang niet in zicht is en hoop dat het met de softe meegaande politiek hier in Nederland gebeurt is. Oproerkraaiers de bak in en indien van een andere nationaliteit uitzetten. Grenzen dicht en strenge controle bij de grenzen. Dit heeft niets met moslims te maken maar alles met een verwrongen beeld dat deze terroristen hebben van hun "geloof"".

karuna
Drukke kabouter

Hoezo? Als een rasechte nederlander zijn buurman neerschiet om geen idee wat moeten we alle resechte nederlanders gaan haten. Mensen die dit soort dingen doen zijn niet gelovig in de echte zin. Ja dat zeg ik bewust zo. Ongeacht welk geloof nergens staat geschreven dat je dan de rest maar zo mag afmaken. En dat doe je dan niet gericht op deze manier omdat je ook je collega gelovige kan raken zo.

Kom op, ga met zijn allen fijn haten. Zo is het met Hitler ook begonnen, alleen verwissel dan moslim voor jood

Edit is een reactie op mando stukje naar boven
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-03-16 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

maava

KoudbloedKim schreef:
Lente schreef:

:j

Heel blij dat dit soort berichten ook in dit topic komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:06

LadyMadonna schreef:
Ik weet nog dat na Charlie hebdo mijn moslima collega me huilend in mijn armen viel.... Huilend van onmacht en woede, want zij werd er weer op aangekeken omdat ze een hoofddoek droeg.... "Dat zijn geen moslims, hun maken mijn geloof kapot...."

Ook hier enorm veel berichten uit mijn kring (en uit mijn wijk) "niet mijn islam". Vind het echt verschrikkelijk voor mensen die hierop aangekeken worden.

Liselot

Lente schreef:

_/-\o_

Zullen we nu de wilders discussie in een ander topic voortzetten? Vind ik hier niet geheel op zijn plek om eerlijk te zijn

Anoniem

Mando schreef:
Lente schreef:

Fijn dat jij dat wilt maar zouden de nabestaande dat ook willen.

Dat moeten zij zelf weten. Als het mijn familie was geweest die daar zou zijn omgekomen zou ik het alsnog doen.

Terroristen zijn geen moslims. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:07

karuna schreef:
Hoezo? Als een rasechte nederlander zijn buurman neerschiet om geen idee wat moeten we alle resechte nederlanders gaan haten. Mensen die dit soort dingen doen zijn niet gelovig in de echte zin. Ja dat zeg ik bewust zo. Ongeacht welk geloof nergens staat geschreven dat je dan de rest maar zo mag afmaken. En dat doe je dan niet gericht op deze manier omdat je ook je collega gelovige kan raken zo.

Kom op, ga met zijn allen fijn haten. Zo is het met Hitler ook begonnen, alleen verwissel dan moslim voor jood

Had je nu tegen mij?? Lees dan even goed.

Gentlegiant

LadyMadonna schreef:

Zijn het ook niet moslims zijn niet veel meer of minder dan wij christenen of katholieken
Net of die een geloof hebben waar ze mensen moeten uit moorden

Maar dat is de mensheid iedereen scheert alles en iedereen over een kam...
Als een pitbull bijt zijn alle pitbullen gevaarlijk en doorgedraaid ook zo iets

Mensen zijn gewoon mensen en slechts een deel ervan zijn ramdebielen en doorgeslagen idioten
Dat kunnen moslims zijn maar ook christenen of whatever

Tallie1979

Ik ga er maar vanuit dat de controle in Nederland nu wordt aangescherpt. Ik vlieg vrijdagmiddag vanuit Schiphol naar Geneve.

Wat een ellende is het momenteel, erg verontrustend dat je gewoon nergens veilig bent! :(

Yasmine

The_Cat schreef:
Yasmine schreef:
Ik werk in Molenbeek (hoera :+ ) en wij kregen net bericht van onze baas dat iedereen die wil thuis mag werken. Ik woon in Leuven en was vanochtend thuis gebleven omdat ik normaal een meeting in Zaventem had vanochtend, dus ik blijf lekker thuis werken vandaag. Echt geen zin om naar Brussel/Molenbeek te rijden nu :\

Maar ik denk dat je in Brussel momenteel beter binnen blijft dan je op straat te gaan begeven... Al begrijp ik dat het echt rot moet zijn om nu in Brussel te zitten.

Ik was hier spijtig genoeg al om half 8. Anders had ik ook thuis gebleven. No way in hell dat ik hier morgen kom zitten. Het kan misschien flauw klinken, maar ik heb echt een ei in men broek nu :+

Dat begrijp ik, hoor. Ons kantoor in Molenbeek is op 3 kilometer van waar al die huiszoekingen waren, en de dagen na Parijs ben ik altijd met een bang hartje naar kantoor gegaan. Iedere keer dat er een politiewagen voorbij rijdt, maakte mijn hart een klein sprongetje.

Caitlin_K

Wat verschrikkelijk heftig.
Ergens wordt ik langzaam wel bang. Het komt nu erg dichtbij. Desondanks dat ik in NL woon.
Mijn gedachten naar de nabestaande.

Ik heb verder ook niks tegen Moslims oid. Moslims zijn mensen.
Degene die dit soort gruwelijke dingen uitvoeren zijn wezens. Het zijn niet eens mensen meer...

Zoe_97

vub sluit de campus en laat alle studenten thuis of op kot blijven.

Ik zit momenteel op de campus op mijn kot (kamer) en een vriendin komt hierheen. Op het moment is het her dus nog rustig gelukkig.

Anoli

LadyMadonna schreef:

En dat vind ik dus zo verschrikkelijk! Het is niet de Islam, het zijn mensen (of eigenlijk beesten) die compleet gestoord zijn en dit moet men echt los zien van het geloof. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:08

Bigone nee de reactie boven je, je zat er tussen zag ik later. Op mando dus.
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-03-16 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:09

karuna schreef:
Bigone nee de reactie boven je, je zat er tussen zag ik later.

Oke, dacht ik ook al!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:09

Zo 10 doden op het metro station

Caitlin_K

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:10

Jeetje 13 doden, en 35 gewonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:10

Mando schreef:

Bron?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:11

Afschuwelijk dit.. Nu ook nog een aanslag op het metrostation, wat staat ons nog meer te wachten? Ik vind het echt heel erg. Ik ben bang dat dit een reactie is op de arrestatie van Salah Abdeslam. Eerst was ik er op tegen om strafvermindering in ruil voor informatie te doen, maar nu heb ik zoiets van kom maar op.. Of je maakt een afspraak en je houdt je er niet aan. Ook prima, zij houden zich natuurlijk ook niet aan afspraken.

Ik snap alleen de opmerking niet dat we nu bij wijze van spreken de eerste de beste moslim moeten gaan knuffelen? Hoezo? Persoonlijk vind ik niet heel erg dat ze een vuist maken tegen al dit gebeuren, behalve de social media die explodeert van 'niet mijn islam'.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:11

Mando schreef:

heb je een bron?