Studenten geweerd uit spits, OV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:04

Amyyy schreef:
Ik heb geen idee waar jij je info vandaan haalt Inoterry, maar als ik alleen naar mijn klas kijk, (ik studeer in Den Bosch), woont er 1 iemand echt in Den Bosch. Voor mij is het 50 km enkele reis naar mijn school. En dan woon ik nog dichtbij. Mensen komen uit Dordrecht, Weert, Utrecht, Maastricht, Venlo. Dat is echt wel iets verder dan 30 km. Dus echt grote onzin wat jij zegt.

Mijn eigen ervaringen uit mijn verleden en vanuit mijn werk. De meeste studenten die ik in de trein heb zitten er echt niet lang in.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:06

Fenrir schreef:
Ik denk dat 220 basisbeurs een droom zou zijn voor veel huidige studenten :=

:oo jaa! Zeker een droom!
Ik krijg helemaal niks. Ik moet alles zelf betalen. Krijg 80 euro per maand van mijn ouders en verder alleen inkomsten uit mijn baan.

Daar moet ik mijn kleding, hond, verzekeringen, studie + boeken, sport, vakantie en "kleine" dingen zoals kado's make-up enz van betalen.

Ik ben dus jaloers op de mensen die dat krijgen! :o

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:07

Dat ligt ook een beetje aan de omgeving waarin je zit. Hier in het zuiden had ik inderdaad ook studiegenoten van in de omgeving. Die zaten inderdaad max een uurtje in de trein.
Als je dan echter naar Amsterdam/Utrecht/Den Haag gaat kijken, komen daar inderdaad veel meer mensen van verder weg. Dat lijkt mij ook logisch. :)

Ik heb gelukkig nog een basisbeurs, val nog onder oude regeling := Maar ga ook op kamers binnenkort dus heb dat ook wel hard nodig.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:09

maar hoe je het ook draait of keert. Ik heb op mijn werk zelf de ontwikkeling meegemaakt dat het reizigersaantal begon te dalen. We konden ineens verlof krijgen in de zomer, aparte gewaarwording :+ . Dat was dus ook in de tijd dat er sprake was van het afschaffen van de studentenkaart. Dit is tijdens werkoverleg ook besproken dat er dus ook verder geen nieuwe treinen werden besteld, er werd voor het eerst in een lange tijd een afname van het aantal reizigers verwacht. Dit was net in de tijd dat de treinen voor nu besteld hadden moeten worden en dat hebben ze, logischerwijs, niet gedaan. NS treft in dit geval dus echt geen blaam en dat jullie daar een andere visie op hebben kan ik ook niks aan doen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:10

Het verleden is anders dan het heden ;), is echt niet met elkaar te vergelijken. Kijk ik naar mezelf, ik doe er een uur en 3 kwartier over van deur tot deur, waarvan ik maar 20 minuten in de trein zit. Wat doe ik de rest van de tijd? Ik moet eerst 15 minuten met de auto (eerste bushalte zit 7 km verderop), vervolgens 40 minuten met de bus, 20 minuten trein en dan nog 20 minuten lopen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:12

snuffie123 schreef:
Fenrir schreef:
Ik denk dat 220 basisbeurs een droom zou zijn voor veel huidige studenten :=

:oo jaa! Zeker een droom!
Ik krijg helemaal niks. Ik moet alles zelf betalen. Krijg 80 euro per maand van mijn ouders en verder alleen inkomsten uit mijn baan.

Daar moet ik mijn kleding, hond, verzekeringen, studie + boeken, sport, vakantie en "kleine" dingen zoals kado's make-up enz van betalen.

Ik ben dus jaloers op de mensen die dat krijgen! :o

Daar bleef na het invoeren van de studentenkaart ook maar 80 gulden van over. Toen had ik ook geen idee waar ik eigenlijk mijn boeken van moest gaan betalen.

Jorex

Re: Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 16:27

Ik ga niet met de trein, dus ik zou echt heel erg pissig worden als de RUG colleges in de avonduren gaat geven, aangezien ik dan 's avonds mijn hobby's en ontspanning dan niet meer kan uitvoeren. Ze hebben nu al examens in de avonduren en daar kan ik nog wel mee leven, dat is een enkele keer in een aantal maanden tijd.