V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: V&D heeft uitstel van betaling aangevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:14

Heel veel succes Nant! Ik moest echt zowat huilen toen ik gisteravond die man op tv z'n toespraak zag houden. Zoveel passie en nu boem... Alles weg.
Ik kan zelf enorm gefrustreerd worden als ik alles heb gegeven en m'n contract word niet verlengd.
Op Facebook gaan nu verhalen rond over het weggooien van eten. Veel mensen vinden het erg, maar dat 8000 mensen op straat staan vind ik nog erger. Het is maar eten denk ik dan maar

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:35

Liever geen lege panden, is ook niet goed voor de andere winkels en werkgelegenheid namelijk. Ik hoop dat die Canadese toko in wat panden komt te zitten.

Eten weggooien is jammer, maar begrijpelijk in kader van de haccp.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:01

Mosterd na de maaltijd,maar een 10 jaar terug toen ik nog bij de V&D in Tilburg werkte,ging het overgebleven brood van onze afdeling wel naar het goede doel :) Een stichting die zwervers hielp ging het bij ons naartoe. Wellicht dat dat niet overal kon en mocht,maar is dus niet overal zo.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:08

Vreselijke situatie...
Ik heb echt zó te doen met de 8000 medewerkers die op straat staan. Ik heb in hun schoenen gestaan en ik wéét dat dit een van de ergste dingen is die je kan overkomen.

Daarnaast vind ik het ook vreselijk zonde dat de V&D gewoon niet meer is. Ik shopte daar altijd met veel plezier!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 11:44

Wat n raar gevoel dat de winkels waar ik jarenlang kwam, waar ik vroeger als klein meisje met de 'praatcomputers bij de roltrap' mocht spelen van m'n moeder en waar ik gráág een lekker broodje haalde, er straks niet meer zijn.

Ik snap het trouwens ook wel van de vastgoedbedrijven, als je geen vertrouwen hebt dat je je geld gaat krijgen zou ik ook niet meer akkoord gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:52

De winkel waar ik graag kwam was trouwens toch al lang weg. Ik weet nog dat ik de V&D in Utrecht toen ik zo'n jaar of 16 was, ontzettend interessant vond. Die winkel was ook echt aangekleed met mooie legobouwsels op de speelgoedafdeling, en een muziekafdeling waar je ook een lichtbrug had, een spannende schoolcampus of een interessante kerstafdeling.

Maar een boel herindelingen later was het gewoon... niks. Duurder dan de Hema, en verder nergens specifiek aan. En heel wat kleding die slecht genaaid was. En als ik eens naar de schoolcampus of kerstafdeling ging dan was het vooral leeg, ongezellig ingericht, saai. De boekenafdeling heeft niets interessanters dan de Bruna op het station, en alleen de Papertrace-spullen waren leuk maar ook erg buiten proportie duur.

Toen ik laatst met een cadeaukaart stond en bedacht om iets leuks bij de V&D te zoeken, was er gewoon eigenlijk niks.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:11

Iedereen heeft het over de 8000 medewerkers die op straat staan maar het zullen er veel meer worden. De medewerkers van de shop-in-shops, de merchandisers van de merken die daar lagen, de schoonmakers, beveiligers, enz.
Zelf deed ik de merchandise voor 1 van de merken, ik kwam in alle 62 filialen en reed het hele land rond om te kijken hoe 'ons' merk erbij lag, deed bijbestellingen en had overleg met de medewerkers. Mijn baan is geheel verdwenen... Ook heeft het bedrijf waar ik voor werk de inkoop gedaan op V&D waardoor we met enorme overschotten komen te zitten. Mocht het bedrijf waar ik voor werk hierdoor failliet gaan, staan er nog 15 man op straat.
Er zit dus nog een hele wereld achter die '8000 man personeel'.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:07

Ik zal wel indirect hebben bijgedragen aan het faillissement. Ben er echt in geen 10 jaar geweest. De winkel was gewoon oubollig en duur. Missen zal ik vd ook niet. Tuurlijk had ik op een doorstart gehoopt voor de medewerkers. Want voor hen is het het meest vervelend.
Maar de winkel an sich moet echt aangepast worden wilde het nog een kans maken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:45

De winkel hád ook een plan liggen om te veranderen. Maar het was al te laat.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:22

Ik ben er ook al 10-15 jaar niet meer geweest. Vroeger toen ik nog studeerde ging ik er wel heen, maar daarna eigenlijk nooit meer.

In mijn geval zijn het de absurde bedragen voor parkeren die mij weghouden uit de stad. Die weer het gevolg zijn van de wens van stads- en gemeentebesturen om te komen tot een autoluwe binnenstad. Als ik dezelfde afstand in een andere windrichting rij kan ik gratis parkeren. Daar is een leuk winkelcentrum waar ik alles kan kopen aan kleding en schoenen wat ik nodig heb. Waarom zou ik dan nog naar de stad gaan waar ik na afloop ook nog 10-12 euro in de parkeergarage mag aftikken?

Wat niet wegneemt dat dit een drama is voor alle medewerkers. En de toeleveranciers, zoals in het geval van Storm. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:58

In Den Haag schijnt nu een Decathlon in de V&D te komen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:09

Ik hoorde het ja... Goedkope paardenspullen :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:30

Foaly schreef:
In Den Haag schijnt nu een Decathlon in de V&D te komen :)

Een stuk beter. In Leeuwarden zit ook eentje en ik kom daar geregeld even kijken. Maar verwacht geen topkwaliteit. Je hebt daar leuk spul voor de beginnende sporter of iemand die minder eisen stelt. De merkartikelen zijn ook daar gewoon duurder. Maar goed, ik heb er dus al 2 caps gekocht, wandelsandalen, hardloopbroek, freedive fins, t-shirts. En daarvoor is het een ideale winkel :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:21

Geen topkwaliteit. Mijn decathlon spul gaat juist langer mee dan veel zogenaamde A merken. Rijbroeken, kampeerspullen, dingen voor de honden, halsters enz. Ook schoenen en fleecevesten gaan echt lang mee en blijven netjes

Trouwens sun capital en de directie van v en d krijgen een dikke rechtsaak aan hun broek van veel,leveranciers. Ivm valse informatie die ze hebben doorgekregen wat betreft voortzetting en zo. Ik hoop dat de leveranciers winnen, het hele zaakje stinkt gewoon,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:46

Van de week in Utrecht vond ik het maar een naar gezicht.. ik kwam heel graag bij V&D, bracht mijn vrijdagmiddagen met de kleine ook graag een bezoek aan de La Place, en lekker neuzen door de producten, spulletjes kocht ik er ook altijd wel. Vlak voor het einde nog een boek voor mn zusje er gekocht. Idem voor Zeist, als wij een zaterdag naar zeist gingen gingen we altijd naar de V&D. Ook idem voor Gorinchem..

Ik vind het een groot gemis voor de Nederlandse winkelsteden..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:11

De V&D gaat nog eenmaal een paar weken open om de laatste spullen te verkopen

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:15

Dat hoorde ik laatst ook Purny, vraag is alleen wanneer.

ik mis La place vooral, daar haalde ik elke donderdag een broodje na het rijden op miojn bijrijdpaard. Nu kan ik wel ergens anders een broodje halen, maar alleen bij La place had ik wifi. Schijnt idd over genomen te worden maar wanneert weet niemand hier in de omgeving.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:16

purny schreef:

Hier op woensdag, donderdag en vrijdag! Ben benieuwd hoeveel er nog in de winkel staat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:17

Ik wil ook toch wel even kijken. Als ik langsloop zie ik toch wel spullen hangen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:21

Veel is natuurlijk al verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:23

In Utrecht vond ik het met naar binnen kijken echt al vrij leeg ogen.. zonde..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:46

KimD schreef:
purny schreef:

Hier op woensdag, donderdag en vrijdag! Ben benieuwd hoeveel er nog in de winkel staat.

Aankomende?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:57

Hebben jullie ergens een overzicht gevonden van welke winkels er wanneer open gaan?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:03

Dat word vast echt een gekkenhuis. Weet niet of ik me aan de verkoop durf te wagen -O-

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:11

Ik vond het na opruimen van de winkel nog vest vol, dat verbaaste me. Alleen de sieraden en bepaalde merken waren weg.