Joolien schreef:Jeetje...wat heftig dit. Dit lijkt bijna een 3e wereldoorlog...
Ik vrees dat dat het ook gaat worden..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LindyH schreef:Batlow schreef:Noodtoestand is uitgeroepen. Ik word helemaal![]()
![]()
Rustig maar, dat gebeurt wel vaker. Het betekent alleen dat de politie en het leger meer mogen dan normaal. Het is dus puur een formele ingreep.
Daarmee wil ik niet ontkennen dat het vreselijk is was er in Parijs gebeurt, maar laten we alsjeblieft kalm blijven.
Zoals een terrorismedeskundige een aantal dagen geleden al zei: Het grootste gevaar komt niet van terroristen die met de vluchtelingen meekomen. Mensen die hier aanslagen willen plegen gaan niet eerst op een rubber bootje de Middellandse Zee oversteken. Bovendien heeft Frankrijk nauwelijks vluchtelingen opgenomen. Het grootse gevaar komt van hier geboren, geradicaliseerde mensen. En laat daar Parijs, en dan vooral de buitenwijken, nou net vol mee zitten.
Dat de grenzen worden gesloten begrijp ik, dat zal bij de noodtoestand horen, maar ik hoop toch niet dat de grenzen gesloten blijven voor al die mensen die dit soort situaties juist ontvluchten. Want laten we wel wezen, in Syrië is dit aan de orde van de dag. Ook wij moeten onze voordeur open (blijven) zetten.