Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Collie2008 schreef:Als je in het wasjes weekend 100km moet rijden om gratis 10.000 euro op te halen maak je daar toch ook tijd voor of laat je dat liggen? Wat ik daarmee wil zeggen....Het is ern kwestie van keuzes (willen) maken.
En van de PVV stemmers die vooral hoogopgeleid zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar. Er zullen vast hoogopgeleide mensen zijn die PVV stemmen maar ik kan me niet voorstellen dat dat de grootste groep is
vibabu schreef:Maar het rijk wordt toch betaald door de werkende mensen?
Dus een simpel rekensommetje voor mij zou zijn hoe meer werkende mensen hoe hoger het inkomen bij het rijk. Waardoor er ook weer mensen ingezet kan worden in de zorg. Win-win. Of is het misschien een idee om de vluchtelingen te linken aan ouderen? Koffiedrinken en een spelletje doen zou iedereen toch moeten kunnen? Net zoals het huishouden en iemand wassen. Asielzoekers hebben iets te doen, ouderen kunnen hun hart luchten en het kost minder dan een betaalde kracht in te zetten.
ravellie schreef:vibabu schreef:Maar het rijk wordt toch betaald door de werkende mensen?
Dus een simpel rekensommetje voor mij zou zijn hoe meer werkende mensen hoe hoger het inkomen bij het rijk. Waardoor er ook weer mensen ingezet kan worden in de zorg. Win-win. Of is het misschien een idee om de vluchtelingen te linken aan ouderen? Koffiedrinken en een spelletje doen zou iedereen toch moeten kunnen? Net zoals het huishouden en iemand wassen. Asielzoekers hebben iets te doen, ouderen kunnen hun hart luchten en het kost minder dan een betaalde kracht in te zetten.
Geen slim idee.
Ik werk in de zorg ( 15 jaar)
En ik zie het plan ieder jaar ....mislukken.
Waarom?.
Grote cultuur verschillen....
Taal probleem....( vaak wonen ze al 5-9 jaar in NL en spreken nauwelijks de taal....hoe bedoel je dat integreren slaagt? dat is gewoon een leugen, culturen houden in NL gewoon vast aan eigen cultuur-taal-geloof en kring)
Weinig aanpassingsvermogen.....
Dus wij zien ze komen en ook snel weer gaan.
ravellie schreef:vibabu schreef:Maar het rijk wordt toch betaald door de werkende mensen?
Geen slim idee.
Ik werk in de zorg ( 15 jaar)
En ik zie het plan ieder jaar ....mislukken.
Waarom?.
Grote cultuur verschillen....
Taal probleem....( vaak wonen ze al 5-9 jaar in NL en spreken nauwelijks de taal....hoe bedoel je dat integreren slaagt? dat is gewoon een leugen, culturen houden in NL gewoon vast aan eigen cultuur-taal-geloof en kring)
Weinig aanpassingsvermogen.....
Dus wij zien ze komen en ook snel weer gaan.
vibabu schreef:Nu oordeel jij ook over mij door te zeggen dat ik geen idee heb en geen mensen spreek.
vibabu schreef:Daarom ben ik voor om het probleem op te lossen (stuur militairen etc heen om daar de boel rustig te krijgen) zodat de asielzoeker weer terug naar hun eigen vertrouwde omgeving terug kan keren om alles weer op te bouwen.
lovelys schreef:Leg even uit wat je precies bedoeld? De na-oorlogse tijd was de jaren 50 en 60.. Toen zijn juist een hoop mensen vertrokken richting Canada, Amerika en Australië en heeft de rest hieropgebouwd. Pas vanaf de jaren 70 en 80 had je werkarbeiders, waarvan een deel is gebleven. Maar niet om op te bouwen, omdat de economie zo hard ging dat er mensen te kort kwamen om bepaald werk te doen.Wow heb jij enig idee hoeveel mensen er in de na oorlogse tijd hier zijn komen werken om ONS land weer op te bouwen?
Vertel even welke banen dat op dit moment zijn? Tekort aan financieel midden- en bovenmanagement? En jij denkt dat die tussen de vluchtelingen zitten? Die halen we wel op een andere manier binnen. Niet via vluchtelingen. Timmermannen en technisch personeel dan? Nee.. die zitten er ook vrijwel niet tussen. Immers bouwen zij huizen anders dan ons en qua techniek zal er ook een groot verschil inzitten. Omscholen dan? Wie gaat dat betalen? En lukt dat..? Mensen binnenhalen omdat ze nodig hebt, prima maar als je ze niet nodig hebt.. tja.. dan loopt het daar al stuk..Citaat:Er zijn zat banen waar op dit moment geen goede invulling aan kan worden gegeven vanwege het feit dat er te weinig mensen zijn die dat kunnen. Die mensen zitten ook tussen de vluchtelingen.
Het is algemeen bekend dat grote groepen zich juist niet aanpassen. Waarom zouden ze? Ze hebben immers hun eigen groepje waar ze binnen kunnen bewegen. Aanpassing zie je het snelst gebeuren als je een individu tussen de rest zet.Citaat:Een hele grote groep asielzoekers past zich wel aan.