IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:35

elenaMM77 schreef:
kom zeg.. te midden van 1000en mensen die op de vlucht zijn voor IS, de vlag uitsteken dat je pro IS bent, dat is zelfmoord plegen.

Opdracht voor Jackass? _O-

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:14

Cowboy55 schreef:
elenaMM77 schreef:
kom zeg.. te midden van 1000en mensen die op de vlucht zijn voor IS, de vlag uitsteken dat je pro IS bent, dat is zelfmoord plegen.

Opdracht voor Jackass? _O-

:') denk dat zelfs zij daar te veek verstand voor hebben :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:28

geerke schreef:
Tcm62 schreef:
Ik vraag mij af hieveel christenen er nog tussen zitten, of zijn die al allemaal weg of onthoofd? Vergeet niet dat er een heel erg grote groep Syrische Christenen zijn..

daarom zijn ze gevlucht...

Ja precies, maar ik zie steeds juist moslima's als vrouwen ertussen..

Hebben we wel weet van al die verschillende stammen, geloofsnuances en alle andere overspannnen verschillen die we samen zetten..?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:30

Electra63 schreef:
Ik ben het totaal niet met Tcm62 eens, mijn jongste dochter is in Zeeland geboren :D, maar het was laatst wel op TV. Veel hoger opgeleiden keren na hun studie niet terug naar Zeeland; daarnaast gaan meer mensen dood dan geboren worden (in heel Nederland). Dit heeft als gevolg dat Zeeland sterk vergrijst (volgens dat programma) en dit had gevolgen voor de ouderen in Zeeland; de kinderen wonen te ver weg van hun ouders/familie in Zeeland om mantelzorg te verlenen. In de toekomst kan dit problemen geven.
Imo geldt dit echter niet alleen voor Zeeland ;)

Blijkbaar is Zeeland dus toch niet popi als er straks alleen nog maar grijsaards wonen :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:31

In duitsland zijn de vluchtelingen vrouwen die daar ook zitten. Aan het verkrachten en aanranden... Ze moeten verdomme blij zijn dat ze in europa mogen blijven

Indestal

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:31

He? Hoe kom je daar nu weer aan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:33

dat stond o.a in het AD.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:35

Tcm62 schreef:
He? Hoe kom je daar nu weer aan?

inderdaad ad, en de telegraaf

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:39

Ja dat heb ik ook gelezen en ook een bende oorlog daar, het probleem verplaatst zich gewoon. Mijn opa overleden in 1990 voorspelde al een derde wereldoorlog en volgens de paus is die ook al aan de gang. Maar zolang wij onze kop erbij houden en ons zo min mogelijk bang laten maken hebben we daar het meest aan.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:42

Laatst bijgewerkt door Indestal op 17-09-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:46

Moment, ik zoek het voor je op.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:47

Ja gevonden....tja dat is dan weer de keerzijde, de onderlaag van een land krijg je binnen...en wij vinden alles zielig...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:50

Tcm62 schreef:
Blijkbaar is Zeeland dus toch niet popi als er straks alleen nog maar grijsaards wonen :D

Dat gaat niet gebeuren dus maak je maar geen zorgen.. :Y)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:51

Nee, denk het ook niet, nieuwe nederzettingen zullen ee gesticht worden.. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:43

Ik waardeer je negatieve optimisme!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:50

ZDF duitsland heeft ook docu over hoe en wat qua integratie in Dld. (ondertiteling is engels):

Het is duidelijk dat er al dingen mis gaan en dat veel mensen het er niet over durven hebben. Veel scholen bv lopen bij hun leerlingen tegen problemen aan met Duitse grondwet die haaks staat op de levensregels van de moslimgemeenschappen. Er is geen integratie, er is segregatie incl. eigen wetten en juridisch systeem.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:57

nu ben ik toch wel heel benieuwd welke 'leefregels' er haaks staan op een grondwet.
tegen problemen aanlopen, dan heb je het dus niet over een enkel puntje in de grondwet, maar links en rechts overal..

en zaken op school hoeven niet gelijk te zijn aan thuis. het is nogal een tienerinstelling om te denken wat je thuis mag en kan overal mag en kan. En het is nogal raar om te denken dat wat je thuis niet mag, elders zou moeten.. Want alleen dat laatste kan je in conflicten brengen, maar ik kan mij niet iets bedenken wat thuis niet zou mogen en ergens anders zou moeten..

filmpje is daardoor erg gekleurd.

wat betreft de koranschool.. zo hebben ook de joodse kinderen vaak nog thoralessen, en thora lezen gaat toch echt in het hebreeuws. Katholieken hebben ook katechesatie/zondagsschool..

zaken als het huwelijk, gaan anders dan bij een gemiddeld europees gezin.. maar dat geld ook voor streng katolieken, of streng gereformeerden. maar omdat we dat liever niet zien doen we net alsof het alleen bij de islamitische bevolking voorkomt.. En als we het accepteren dat sommige westerlingen hun leven anders inrichten en ervanuit gaan dat het daar vrije keuzes zijn, waarom dan bij de islamitische bevolking er moeilijk over doen, we gaan er bij andere groeperingen vanuit dat het onder de aandacht brengen voldoende is en dat men dan vanzelf met de tijd meekomt, ook al gaat het langzamer

en waarom zou men arabisch niet mogen onderwijzen, maar bijvoorbeeld spaans, chinees, russisch, hebreeuws wel..

in dit filmpje meten ze met twee maten en dan noemen ze zichzelf nog 'tolerant' ook..
het duits verstaan en engels lezen, staat hier overigens op bovengemiddeld niveau, het is dus ook niet zo zaken uit het filmpje verkeerd begrijp.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:30

Tcm62 schreef:
Ja gevonden....tja dat is dan weer de keerzijde, de onderlaag van een land krijg je binnen...en wij vinden alles zielig...

precies, velen vinden het maar zielig...
Weetje wat zielig is, mijn altijd hard werkende grootouders die uit hun vertrouwde bejaarden huisje zijn gezet en 6 dorpen verderop neer geplant werden vanwege de bezuinigingen!!
En wat er nu in die leegstaande bejaarde flatjes komt?? Je raad het al namelijk vluchtelingen!!

Al die zogenaamd nobele mensen die roepen we al die vluchtelingen moeten helpen zijn vaak van die mensen die zich vreselijk genoodzaakt voelen om eens in hun leven wat voor de wereld te betekenen! Die gaan normaal naar Afrika ofzo om te helpen waterputten aan te leggen of schooltjes te bouwen.
Nou geloof me, ik niet!! Heel de wereld blijft een tyfus zooi en wat kunnen wij er aan doen?? Helemaal niks!!
Laatst bijgewerkt door Popstra op 17-09-15 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:30

Ik vind die vluchtelingen totaal niet zielig...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:06

Ariannee schreef:

Ik ook niet, een kind durft zelfs onthoofd gebaren te maken springend voor de camera -:(- en lacht rennend weg. Ik zie nergens ellende en of angst, alleen maar lachen en gezichten gemaakt in toom houdend dat ze niet te veel lachen.............

Ik zeg hele familie/ gezin van dat rotkind oppakken en terugzetten bij de IS vriendjes in hun eigen land.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:08

Ragdollcat schreef:
Ariannee schreef:

Ik ook niet, een kind durft zelfs onthoofd gebaren te maken springend voor de camera -:(- en lacht rennend weg.

Ik zeg hele familie/ gezin van dat rotkind oppakken en terugzetten bij de IS vriendjes in hun eigen
land.

Helemaal mee eens! :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:55

Ik vind zowiezo dat die lui vaak naar grijnzen. De jongens/mannen vooral.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:59

Gaat lekker hier, met al die onderbuikjes die nare gevoelens krijgen bij Syrische mensen. Dat zijn van die lekker ongefundeerde opmerkingen. 'Niet zielig'. 'Naar grijnzen'. 'Rotkind'. :roll:

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:01

Oh is er weer wat te zeiken als mensen anders denken dan jij?