cavaletti schreef:Dood wens je natuurlijk "bijna" niemand en het is heel erg wat er gebeurt maar waarom allemaal naar hier en de rest van (nog) veilig europa halen. Wat halen we ons op de nek. Waar moeten we al die mensen laten? Hoe moeten wij werkende mensen die grote stroom mensen gaan financieren en willen we dat uberhaupt wel. We zijn vol. Moeten we wachten tot hier ook sloppenwijken gaan ontstaan omdat iedereen maar gehuisvest moet worden, moeten we wachten tot hier een burgeroorlog ontstaat vanwege de vele verschillen van mening over het toelaten en financieren van vluchtelingen/buitenlanders. Moeten we wachten tot onze verschillen van cultuur met elkaar gaan botsen en het ineens niet meer vluchtelingen zijn maar vijanden. Hoe ver gaan ze nog om onze tolerantie te testen. Het is genoeg. Natuurlijk moeten we helpen maar dan daar in hun eigen land. Laat ze de dictators en veroorzakers van deze ellende lekker door hun kop schieten zoals met saddam hoessein en zet een prijs op hun hoofd. Maak het land daar vrij en veilig. Willen we echt met zijn allen gaan wachten tot wij als 1000 ratten in een klein kooitje elkaar gaan afmaken om andermans leed. Willen we echt met zijn allen wachten tot ons "veilige" land niet meer veilig is
Nogmaals; vol...kom op zeg. Waar baséér je dat in vredesnaam op. Het is niet alsof hier miljoenen vluchtelingen per jaar NL binnenkomen ofzo.
Ik ben het er mee eens dat hulp het beste geboden kan worden in het land van herkomst maar A) is dat niet 123 geregeld en B) is dat helaas ook niet altijd mogelijk. Wat doe je in de tussentijd met die mensen dan?
En als je denkt dat je geweld met geweld kunt bestrijden en dat de situatie daardoor gaat verbeteren vrees ik (en dat bedoel ik écht niet banketstaaf) dat je je nog iets meer moet verdiepen in de situatie

NL is niet van ONS.