verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:26

cavaletti schreef:
Dood wens je natuurlijk "bijna" niemand en het is heel erg wat er gebeurt maar waarom allemaal naar hier en de rest van (nog) veilig europa halen. Wat halen we ons op de nek. Waar moeten we al die mensen laten? Hoe moeten wij werkende mensen die grote stroom mensen gaan financieren en willen we dat uberhaupt wel. We zijn vol. Moeten we wachten tot hier ook sloppenwijken gaan ontstaan omdat iedereen maar gehuisvest moet worden, moeten we wachten tot hier een burgeroorlog ontstaat vanwege de vele verschillen van mening over het toelaten en financieren van vluchtelingen/buitenlanders. Moeten we wachten tot onze verschillen van cultuur met elkaar gaan botsen en het ineens niet meer vluchtelingen zijn maar vijanden. Hoe ver gaan ze nog om onze tolerantie te testen. Het is genoeg. Natuurlijk moeten we helpen maar dan daar in hun eigen land. Laat ze de dictators en veroorzakers van deze ellende lekker door hun kop schieten zoals met saddam hoessein en zet een prijs op hun hoofd. Maak het land daar vrij en veilig. Willen we echt met zijn allen gaan wachten tot wij als 1000 ratten in een klein kooitje elkaar gaan afmaken om andermans leed. Willen we echt met zijn allen wachten tot ons "veilige" land niet meer veilig is

Nogmaals; vol...kom op zeg. Waar baséér je dat in vredesnaam op. Het is niet alsof hier miljoenen vluchtelingen per jaar NL binnenkomen ofzo.

Ik ben het er mee eens dat hulp het beste geboden kan worden in het land van herkomst maar A) is dat niet 123 geregeld en B) is dat helaas ook niet altijd mogelijk. Wat doe je in de tussentijd met die mensen dan?

En als je denkt dat je geweld met geweld kunt bestrijden en dat de situatie daardoor gaat verbeteren vrees ik (en dat bedoel ik écht niet banketstaaf) dat je je nog iets meer moet verdiepen in de situatie :o. Het toekomstperspectief van deze mensen moet verbeterd worden en dat los je niet op met geweld jegens de regering, daar komt alleen maar meer onmin en onrust door.

NL is niet van ONS.
Laatst bijgewerkt door Sees op 04-09-15 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:29

blokje schreef:
Ik woon vlak naast Ter Apel
Daar zien we natuurlijk wel asielzoekers. Maar van de enorme toestroom merk ik nog niets.
Mijn man en ik hebben al meerdere keren ons afgevraagd wat we voor ze kunnen beteken.
Rijk zijn we niet, plek in huis hebben we niet.

Misschien kinderkleren die kant op?
Maar geen idee waar ik dan moet zijn...

Je kan ze bellen of ze het kunnen gebruiken?

Ter Apelervenen 5
9561 MC Ter Apel
T 088 – 715 5733
terapel@coa.nl
Postadres:
Ter Apelervenen 5
9561 MC Ter Apel
COATerApel@coa.nl

Of als je iets als vrijwilliger wil doen kan je hier misschien iets mee?
http://www.vluchtelingenwerk.nl/noordne ... te_tid=All

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:29

ravellie schreef:
Oh jawel hoor
Sterker nog, hier in de buurt zitten de eerste kinderen uit Syrie al op school.
En ze spelen 'oorlogje'.....omdat ze niets anders kennen :(

Dat is toch júist verschrikkelijk triest?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:30

Sees schreef:
cavaletti schreef:
Dood wens je natuurlijk "bijna" niemand en het is heel erg wat er gebeurt maar waarom allemaal naar hier en de rest van (nog) veilig europa halen. Wat halen we ons op de nek. Waar moeten we al die mensen laten? Hoe moeten wij werkende mensen die grote stroom mensen gaan financieren en willen we dat uberhaupt wel. We zijn vol. Moeten we wachten tot hier ook sloppenwijken gaan ontstaan omdat iedereen maar gehuisvest moet worden, moeten we wachten tot hier een burgeroorlog ontstaat vanwege de vele verschillen van mening over het toelaten en financieren van vluchtelingen/buitenlanders. Moeten we wachten tot onze verschillen van cultuur met elkaar gaan botsen en het ineens niet meer vluchtelingen zijn maar vijanden. Hoe ver gaan ze nog om onze tolerantie te testen. Het is genoeg. Natuurlijk moeten we helpen maar dan daar in hun eigen land. Laat ze de dictators en veroorzakers van deze ellende lekker door hun kop schieten zoals met saddam hoessein en zet een prijs op hun hoofd. Maak het land daar vrij en veilig. Willen we echt met zijn allen gaan wachten tot wij als 1000 ratten in een klein kooitje elkaar gaan afmaken om andermans leed. Willen we echt met zijn allen wachten tot ons "veilige" land niet meer veilig is

Nogmaals; vol...kom op zeg. Waar baséér je dat in vredesnaam op. Het is niet alsof hier miljoenen vluchtelingen per jaar NL binnenkomen ofzo.

Ik ben het er mee eens dat hulp het beste geboden kan worden in het land van herkomst maar A) is dat niet 123 geregeld en B) is dat helaas ook niet altijd mogelijk. Wat doe je in de tussentijd met die mensen dan?

En als je denkt dat je geweld met geweld kunt bestrijden en dat de situatie daardoor gaat verbeteren vrees ik (en dat bedoel ik écht niet banketstaaf) dat je je nog iets meer moet verdiepen in de situatie :o. De toekomstperspectieven van deze mensen moet verbeterd worden en dat los je niet op met geweld jegens de regering, daar komt alleen maar meer onmin en onrust door.

NL is niet van ONS.

_/-\o_

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:30

Citaat:
Vol loopt? Ik zie hier in Amsterdam niet een invasie verschijnen hoor.. Volgens mij heeft het grote gros van Nederland nog niet eens één vluchteling in levende lijve gezien..

Enfin, flop of niet, de vluchtelingenkwestie is een complexe situatie waar een oplossing voor moet komen. En het beeld dat er nu heerst dat elke vluchteling bij het halen van de finish een grote zak met geld en een huis cadeau krijgt klopt ook niet. Wat ik wel met je deel is dat er een duidelijke oplossing móet komen.

Een oplossing daar, die is waarschijnlijk nog verder weg dan een oplossing binnen Europa (vluchtelingenkwestie). Naast de IS zijn er tal van andere terroristische milities en een Assad die zijn eigen mensen vermoord.

Mag ik vragen waar precies in Nederland jij woont? Want in onderstaande plekken zien we ze genoeg.
Afbeelding
(Bron: COA)
Ik woon in een van de onderstaande locaties. En ja, asielzoekers zijn erg prominent in ons straatbeeld. Het lokale asielzoekerscentrum puilt helaas uit. De sociale huurwoningen zijn hier niet om aan te slepen. Er is een clash op de wachtlijst tussen goedgekeurde asielzoekers en autochtonen. En ja, sinds het asielzoekerscentrum hier explosief is gaan groeien is de fietsendiefstal flink toegenomen.

Als ik naar Nederland/Europa kijk vind ik dat het huidige asielbeleid gewoon enorme gebreken heeft. Wij nemen asielzoekers in, om ze vervolgens jaren lang in een asielzoekerscentrum te dumpen. Door zo'n jarenlang verblijf wordt er valse hoop gecreëerd. En dan kunnen er na al die jaren twee dingen gebeuren: OF je hebt geluk en je mag blijven, OF je blijkt niet goedgekeurd te zijn en je wordt illegaal verklaard. Het is een onmenselijk systeem. En ondertussen lopen de AZC maar vol.

Ik ben voor een veel snellere procedure waarin geen valse hoop gecreëerd wordt maar waarin snel beslist wordt over de status van een asielzoeker. Ik vind dat zo'n proces maximaal een half jaar mag duren. Zo'n proces is veel menselijker, eerlijker. Dan is er meer ruimte in de AZC voor de mensen die het ECHT nodig hebben.

Maar nog een betere oplossing vind ik opvang in de omliggende landen, waarvan de cultuur beter past bij die van de vluchtelingen. Veel vluchtelingen uit Syrië reizen naar Europa via Turkije. Maar waarom blijven ze niet in Turkije? Dat land sluit veel beter aan op hun cultuur en religie dan veel landen in Europa, zoals bijvoorbeeld Nederland. Veel vluchtelingen kiezen er bewust voor om door te reizen naar het 'moderne' Europa, omdat ze streven naar geld en luxe. Omdat er hier nu eenmaal meer te halen valt dan in Turkije. En dat vind ik enigzins een kwalijke zaak, want ben je dan echt nog een vluchteling? :)* Hetzelfde geldt ook voor de vluchtelingen die via Hongarije naar het noorden proberen te komen. Ook in Hongarije is het veilig, maar zij kiezen er bewust voor om voor een 'luxer' land te kiezen.

Anyway, ja, ik vond de foto van het verdronken jongetje triest. Maar wat ik ook vind is dat er met deze foto over lijken wordt gegaan. Deze foto wordt gebruikt om een bepaald sentiment op te dringen. Het wordt gebruikt voor de eigen politieke agenda. En dat is wat mij betreft moreel onjuist. Iets met respect voor de doden en hun dierbaren.

Edit: Voor de persoon die zegt dat IS niet in Syrië zit, damn zeg, ga jij eens heeeeel gauw jezelf inlezen. :j ~~}>
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 04-09-15 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:31

LadyMadonna schreef:
blokje schreef:
Ik woon vlak naast Ter Apel
Daar zien we natuurlijk wel asielzoekers. Maar van de enorme toestroom merk ik nog niets.
Mijn man en ik hebben al meerdere keren ons afgevraagd wat we voor ze kunnen beteken.
Rijk zijn we niet, plek in huis hebben we niet.

Misschien kinderkleren die kant op?
Maar geen idee waar ik dan moet zijn...

Je kan ze bellen of ze het kunnen gebruiken?

Ter Apelervenen 5
9561 MC Ter Apel
T 088 – 715 5733
terapel@coa.nl
Postadres:
Ter Apelervenen 5
9561 MC Ter Apel
COATerApel@coa.nl

Of als je iets als vrijwilliger wil doen kan je hier misschien iets mee?
http://www.vluchtelingenwerk.nl/noordne ... te_tid=All

Via buddy kan dat ook.
Maar ik ben nu hoog zwanger ;)
Gaat niet lukken gok ik.

Maar ik ga zeker informeren of ze wat hebben aan kleren!
Direct gemaild.

(zie dat ze ook taalcoaches zoeken.
Kan ik straks wel doen. Gewoon in Ter apel afspreken en dan oefenen met de taal)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:38

Tytonidae schreef:
Mag ik vragen waar precies in Nederland jij woont? Want in onderstaande plekken zien we ze genoeg.
[ Afbeelding ]
Ik woon in een van de onderstaande locaties. En ja, asielzoekers zijn erg prominent in ons straatbeeld. Het lokale asielzoekerscentrum puilt helaas uit. De sociale huurwoningen zijn hier niet om aan te slepen. Er is een clash op de wachtlijst tussen goedgekeurde asielzoekers en autochtonen. En ja, sinds het asielzoekerscentrum hier explosief is gaan groeien is de fietsendiefstal flink toegenomen.

Ik woon ook in een van de locatie's en er wonen wel wat allochtonen in de buurt maar dat is het dan ook, geen sprake van 'overloop' en ik zou niet weten waar die opvanglocatie moet zijn. En we hebben het niet over een grote stad.

NatasjavE

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:40

Ik woon blijkbaar tussen twee opvangcentra in.

Nooooooiiiit geweten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:42

Tytonidae schreef:
Citaat:
Vol loopt? Ik zie hier in Amsterdam niet een invasie verschijnen hoor.. Volgens mij heeft het grote gros van Nederland nog niet eens één vluchteling in levende lijve gezien..

Enfin, flop of niet, de vluchtelingenkwestie is een complexe situatie waar een oplossing voor moet komen. En het beeld dat er nu heerst dat elke vluchteling bij het halen van de finish een grote zak met geld en een huis cadeau krijgt klopt ook niet. Wat ik wel met je deel is dat er een duidelijke oplossing móet komen.

Een oplossing daar, die is waarschijnlijk nog verder weg dan een oplossing binnen Europa (vluchtelingenkwestie). Naast de IS zijn er tal van andere terroristische milities en een Assad die zijn eigen mensen vermoord.

[ Afbeelding ]

Als ik naar Nederland/Europa kijk vind ik dat het huidige asielbeleid gewoon enorme gebreken heeft. Wij nemen asielzoekers in, om ze vervolgens jaren lang in een asielzoekerscentrum te dumpen. Door zo'n jarenlang verblijf wordt er valse hoop gecreëerd. En dan kunnen er na al die jaren twee dingen gebeuren: OF je hebt geluk en je mag blijven, OF je blijkt niet goedgekeurd te zijn en je wordt illegaal verklaard. Het is een onmenselijk systeem. En ondertussen lopen de AZC maar vol.

Ik ben voor een veel snellere procedure waarin geen valse hoop gecreëerd wordt maar waarin snel beslist wordt over de status van een asielzoeker. Ik vind dat zo'n proces maximaal een half jaar mag duren. Zo'n proces is veel menselijker, eerlijker. Dan is er meer ruimte in de AZC voor de mensen die het ECHT nodig hebben.

Maar nog een betere oplossing vind ik opvang in de omliggende landen, waarvan de cultuur beter past bij die van de vluchtelingen. Veel vluchtelingen uit Syrië reizen naar Europa via Turkije. Maar waarom blijven ze niet in Turkije? Dat land sluit veel beter aan op hun cultuur en religie dan veel landen in Europa, zoals bijvoorbeeld Nederland. Veel vluchtelingen kiezen er bewust voor om door te reizen naar het 'moderne' Europa, omdat ze streven naar geld en luxe. Omdat er hier nu eenmaal meer te halen valt dan in Turkije. En dat vind ik enigzins een kwalijke zaak, want ben je dan echt nog een vluchteling? :)* Hetzelfde geldt ook voor de vluchtelingen die via Hongarije naar het noorden proberen te komen. Ook in Hongarije is het veilig, maar zij kiezen er bewust voor om voor een 'luxer' land te kiezen.

Anyway, ja, ik vond de foto van het verdronken jongetje triest. Maar wat ik ook vind is dat er met deze foto over lijken wordt gegaan. Deze foto wordt gebruikt om een bepaald sentiment op te dringen. Het wordt gebruikt voor de eigen politieke agenda. En dat is wat mij betreft moreel onjuist. Iets met respect voor de doden en hun dierbaren.

Edit: Voor de persoon die zegt dat IS niet in Syrië zit, damn zeg, ga jij eens heeeeel gauw jezelf inlezen. :j ~~}>

90% blijft in Turkije, Libanon, etc... Er komt "maar" 10% naar Europa

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:42

Sees schreef:
ravellie schreef:
Oh jawel hoor
Sterker nog, hier in de buurt zitten de eerste kinderen uit Syrie al op school.
En ze spelen 'oorlogje'.....omdat ze niets anders kennen :(

Dat is toch júist verschrikkelijk triest?

Vreselijk inderdaad.

Maar oorlogje spelen is sowieso bij met name jongens niet echt zorgwekkend. Zie in de straat ook genoeg jongens die al 'schietend' door de straat lopen en zich verstoppen voor de tegenpartij. Zijn gewone Hollandse jongens, die uit normale gezinnen komen. Toen mijn vader klein was speelden ze ook oorlogje.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:44

Ik vind het allemaal wat dubbel. Natuurlijk het is vreselijk voor al die mensen en je gaat heus niet voor de lol op zo'n boot of vrachtwagen, maar ook ik denk van is dubai welke volgens mij een van de meeste welvarende landen is niet veel beter bereikbaar? Dan is de cultuur (en taal? ) ook niet zo anders.
Ik vond een land wat niet gebruikt word aanwijzen als land voor vluchtelingen ook niet zo slecht klinken. Dan krijgt iedereen in ieder geval de kans en kunnen we zien hoe slecht of niet slecht ze zijn. Als t goed gaat kunnen ze met zn alle weer een veilig bestaan opbouwen. Ik denk gewoon dat er meer oplossingen zijn. Ook ik denk kost dit allemaal niet veel meer geld en levens dan daar het probleem op te proberen te lossen?

Overigens vind ik Nederland wel vol, maar ook meer qua hoeveel er constant gebouwd wordt. En er is bijna nergens een stuk waar je een kwartier in de auto zit en niemand tegen komt, maar iedereen in nood is van mij wel welkom. Wou alleen dat we nog wat meer land droog konden leggen :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 04-09-15 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:45

Ik woon tussen Emmen en Ter Apel in.
Genoeg asiel plekken. Daarvoor woonde ik in Emmeloord daar heb je Luttelgeest waar ook assielzoekers worden opgevangen.

Ter Apel is geregeld in het nieuws qua toestroom

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:46

Citaat:

Niet aanvallend bedoeld oid maar heb je statistieken? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:46

Ter apel is toch ook het enige aanmeldcentrum in Nederland op dit moment?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:47

Vuurneon, geloof het wel ja.
Zijn nu extra tenten opgezet. Met slaap ruimte.
Gewoon 1 grote zaal kunne niet douchen en zitten er een paar dagen.
Maar voor die mensen is het al fijn veilig te zijn

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:49

Tytonidae schreef:
Citaat:

Niet aanvallend bedoeld oid maar heb je statistieken? :)

Ik heb in inmiddels zoveel gelezen dat ik even ga zoeken ;) heb ze iig langs zien komen. Kom er zo op terug ;)

Edit: al gevonden:
http://www.vluchtelingenwerk.nl/sites/p ... t%20OO.pdf

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:52

Die mensen vluchten niet voor niks, ik vind dat Europa (en eventueel ook andere delen van de wereld uiteraard) ze verdeeld een veilig thuis moet geven. Niemand verdient het om in oorlog te leven. Vol is Nederland/Europa nog lang niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:55

Ik lees net dat mijn woonplaats 50 mensen op zou moeten vangen....
Wat zijn nou 50 mensen?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:58

Tytonidae schreef:

Allereerst ben ik het met je eens dat het asielzoekersbeleid op de schop moet.

Als iedereen roept dat 'we' vol zitten in Europa, denk je dan niet dat de omliggende landen vol zitten? En als je op de vlucht bent, zou je dan ook niet streven naar de meest ideale situatie voor je nieuwe toekomst? En als je wordt voorgeschoteld dat dat in NL is, zou je dan 'settelen' voor Turkije? En ben je in Turkije geweest in de opvangcentra? Is de situatie daar echt zo rozengeur en maneschijn? Als jij nu zou moeten vluchten en Irak is je buurland en Frankrijk is iets verder reizen waar vlucht jij dan heen?
Laatst bijgewerkt door Sees op 04-09-15 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:59

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:02

Laatst bijgewerkt door blokje op 04-09-15 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:03

Zulke pagina's kan ik niet zo serieus nemen.. Dus lijkt me niet.

Afbeelding

:+

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:04

PVV volgers?
En dan vooral de groep.
Oogkappen op en dan de boodschap verkondigen: NEDERLAND IS VOL.
Ze zoeken het maar uit.

Ga gewoon eens na wat jezelf zou doen.

Als ik moest vluchten zou ik ook een land kiezen waar mijn kinderen een toekomst kunnen opbouwen.
(dan denk ik aan veiligheid etc)
Natuurlijk wordt het mooier gemaakt in de oorlogslanden dan werkelijk is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:07

Sjonge wat bekrompen die website :r

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:08

Afbeelding

Ja dus PVV vriendjes.