Femke_Tweety schreef:Maar net als met kinderen (als je wijs bent) zul je waarschijnlijk met die mensen ook geen heel chique gelegenheid kiezen. (down, zwaar demente oma, verstandelijke beperking etcetera)
Maar iets dat past bij wat ze wel leuk vinden en "aankunnen"
Wegstoppen hoeft niet, alstjeblieft niet zelfs. Die tijd hebben we wel gehad hoop ik.
Maar in een luxe restaurant hoort een bepaalde sfeer en bepaald gedrag. Meestal niet geschikt voor jongere kinderen. Of mensen met bepaalde aandoeningen. Waarbij die mensen voor mij dus niets minder zijn dan een ander, laat dat duidelijk zijn! Maar op bepaald vlak wel anders
Als ouders nu echt verstandig zouden zijn, dan kiezen ze iets dat voor hun kind haalbaar is. Een kind met ern heftige en drukke vorm van adhd zou ik inderdaad niet meenemen naar ern luxe restaurant waar men erg op etiquette gesteld is.
Doe je het kind geen lol mee, en de overige gasten ook niet.
Het lijkt er een beetje op alsof men zich minder dan vroeger realiseert dat sommige dingen wel passend zijn, en andere dingen minder.
Een beetje alsof "Wij hebbe er ook reg op om hier te etuh, dus niemand mag seure ofer ons gedrag of dat van ons princcessje"
Uiteraard is dit extreeeeem gechargeerd, maar het geeft wel een beetje de tendens aan die ik soms lijk te proeven.
En dat vind ik jammer.
Kies iets dat leuk is voor het gezelschap waar je mee bent. Met kinderen is dat nu eenmaal meestal anders dan wanneer je met zijn tweeen romantisch uit eten wilt. En nog weer anders dan een zakelijke lunch.
en vooral je zelf ook niet,