5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:28

Afgezien van het feit dat het niet vast staat dat hij geen empathie kent doel ik eigenlijk meer op reacties die er vanuit gaan dat zo'n kind later iedereen gaat neerschieten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:36

Als hij een pup die niet van hem is verzuipt denk ik dat je wel mag concluderen dat zijn empathie iig maar heel beperkt is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:12

Dat kun je zo niet zeggen.
Het kan net zo goed onderdrukt zijn.
Ik kan ook zonder veel gevoel muizen doden voor onderzoek.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:27

Heb het topic doorgelezen en wil ook even mijn mening over dit onderwerp delen.

Toen ik het verhaal voor het eerst las walgde ik er echt van, vreselijk hoe kan zo'n knul het verzinnen om zoiets te doen. En ik vind dat je wel kan zeggen dat het wel voorbedachte rade was, hij was immers niet verbaasd dat het hondje dood was het was eerder de bedoeling.

Toch vind ik inderdaad de opmerkingen 'opsluiten die handel' of 'hetzelfde met hem doen' volledig de plank mis slaan. Denk na, misschien - immers schijnt de thuis situatie slecht te zijn - krijgt het jongetje nooit aandacht en negatieve aandacht is ook aandacht.

Ik zelf vind ook dat dit jongetje de kans moet krijgen om geholpen te worden, per direct zodat het probleem gedrag wellicht nog verholpen kan worden. Positief benaderen helpt vaak, is bij dieren toch ook zo? Het punt is juist dat je goed gedrag juist moet belonen.

En voor de mensen die vinden dat dit jongetje een hele straf verdiend.. ik denk dat de straf dat hij 'het jongetje is die die puppy verdronk' is al zwaar genoeg voor hem gaat wegen op latere leeftijd. Is het niet door de omgeving dan is het wel in zijn eigen hoofd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:32

ja hoor...slechte thuissituatie.Dat is een excuus om in je verdere leven allerlei rottigheid uit te halen.
Mijn mening?Als je op vijfjarige leeftijd bewust een hondje verdrinkt zit er iets compleet verkeerd in je bovenkamer.En belooft niet veel voor de toekomst.
Verder vraag ik mij af wat een zesjarig meisje buiten doet met een piepklein pupje van 13 weken zonder begeleiding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:34

Dat heeft toch niks met een excuus te maken? Dat is hoe het kan werken als je een genetische predispositie hebt.
Maar op deze leeftijd is daar nog niets van te zeggen.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:36

geerke schreef:
ja hoor...slechte thuissituatie.Dat is een excuus om in je verdere leven allerlei rottigheid uit te halen.
Mijn mening?Als je op vijfjarige leeftijd bewust een hondje verdrinkt zit er iets compleet verkeerd in je bovenkamer.En belooft niet veel voor de toekomst.
Verder vraag ik mij af wat een zesjarig meisje buiten doet met een piepklein pupje van 13 weken zonder begeleiding...

Ik denk dat het jongetje zeker wist dat het hondje dood zou gaan maar hij weet (denk ik) echt niet wat voor een impact dat gaat hebben op de rest van zijn leven en op het leven van het meisje. Dus ik denk niet dat hij het echt gezien heeft als 'rottigheid' uithalen. Verder noem ik het ook niet als een excuus maar het kan wel een aanleiding zijn.

In het topic las ik dat de moeder van het meisje wel in de buurt was maar het ongeval niet van dichtbij meegemaakt heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:40

normaal gesproken weet je toch niet wat voor effect het heeft als je een pup onderwater houdt?Helemaal niet als je vijf bent.Heel apart dit,klopt gewoon niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:45

Dit is hoe dan ook niet goed te praten en te vergoeilijken, het is absurd abnormaal wat dat kind had gedaan en dan is ie nog maar 5 jaar, echt ontzettend ziek en verknipt, eng gewoon.

Zeker omdat hij heel goed wist wat hij deed en dat is abnormaal.

En dan zulke houding van die ouders ook nog eens...........klinkt niet goed, daar zit de ellende en daar begint het mee...............

Dat beloofd niks goeds en eigenlijk triest ook, maar dat moet nu maar eens aangepakt gaan worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:47

Natuurlijk klopt het niet, ik denk dat daar iedereen het wel over eens is.

Je kunt echter ook niet doen alsof je met 5 volwassen bent. Met 4 denken nog veel kinderen dat ze onzichtbaar zijn als ze de handen voor hun ogen houden.....tot zo ver realiteitszin.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:48

geerke schreef:
normaal gesproken weet je toch niet wat voor effect het heeft als je een pup onderwater houdt?Helemaal niet als je vijf bent.Heel apart dit,klopt gewoon niet.

Nou het lijkt me als je snapt dat jij niet adem kan halen onder water dat je snapt dat een hond dat ook niet kan. Ook op die leeftijd, wellicht dat je niet weet dat je er dood aan gaat maar misschien heeft hij het in zijn omgeving opgevangen.

Maar wat ik probeer te zeggen is dat ik denk dat hij nooit heeft kunnen weten wat voor een impact dit ging hebben, wat voor een impact de dood heeft. :)
Verder kan het natuurlijk altijd blijken dat hij kronkels in zijn hoofd heeft, maar dan vind ik nog dat men hem in ieder geval moet proberen te helpen. We hebben het wel over een heel jong mens hier, iemand die eigenlijk een volwassen iemand nodig heeft om hem normen en waarden bij te brengen. Om hem te leren wat goed is en wat fout is en als je dit kind nu alleen maar gaat straffen dán kun je er geld op in zetten dat het niks meer wordt met hem.

En met straffen bedoel ik niet iets simpels ik bedoel zoals mensen zeggen hier dat hij maar opgesloten moet worden. Natuurlijk moet hem heel goed duidelijk gemaakt worden dat dit niet door de beugel kan en daar mag hij ook zeker voor gestraft worden. Maar ik vind daarna moet er wel iemand voor hem zijn wie dit voorval kan laten gaan en hem gaat helpen met positieve benadering, dit jongetje heeft denk ik echt iets belangrijks gemist in de opvoeding en tijdens het opgroeien.

edit: maar ieder zijn mening hoor, wil geen verwijten maken maar wilde de mijne graag even delen. :)
Laatst bijgewerkt door xBontfire op 04-08-15 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:49

Sizzle schreef:

Jij bent geen 5.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:51

xBontfire schreef:
geerke schreef:

Nou het lijkt me als je snapt dat jij niet adem kan halen onder water dat je snapt dat een hond dat ook niet kan. Ook op die leeftijd, wellicht dat je niet weet dat je er dood aan gaat maar misschien heeft hij het in zijn omgeving opgevangen.

Maar wat ik probeer te zeggen is dat ik denk dat hij nooit heeft kunnen weten wat voor een impact dit ging hebben, wat voor een impact de dood heeft. :)
Verder kan het natuurlijk altijd blijken dat hij kronkels in zijn hoofd heeft, maar dan vind ik nog dat men hem in ieder geval moet proberen te helpen. We hebben het wel over een heel jong mens hier, iemand die eigenlijk een volwassen iemand nodig heeft om hem normen en waarden bij te brengen. Om hem te leren wat goed is en wat fout is en als je dit kind nu alleen maar gaat straffen dán kun je er geld op in zetten dat het niks meer wordt met hem.

En met straffen bedoel ik niet iets simpels ik bedoel zoals mensen zeggen hier dat hij maar opgesloten moet worden. Natuurlijk moet hem heel goed duidelijk gemaakt worden dat dit niet door de beugel kan en daar mag hij ook zeker voor gestraft worden. Maar ik vind daarna moet er wel iemand voor hem zijn wie dit voorval kan laten gaan en hem gaat helpen met positieve benadering, dit jongetje heeft denk ik echt iets belangrijks gemist in de opvoeding en tijdens het opgroeien.

Dat is dus de draad los...gebrek aan empathie.Dat is vrij ernstig.
Zie regelmatig filmpjes voorbij komen van jongere kinderen in tranen omdat ze zich in ene beseffen dat het stukje vlees wat ze eten eerst dier is geweest.Dus empathie op die leeftijd is heel normaal.Behalve als je een afwijking hebt,zoals in dit geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:52

Dat je emoties kan onderdrukken heeft niks met leeftijd te maken. Dat kunnen baby's al... Denk aan die kinderen die in een kelder opgroeien en niet praten of huilen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:54

Ayasha schreef:
Sizzle schreef:

Jij bent geen 5.

_/-\o_

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:55

Ik las net ook dat empathie ook deels word bijgebracht tijdens de opvoeding in dit topic geloof ik?

En ook al heeft het jongetje kronkels in zijn hoofd dan moet hij nog geholpen worden, alleen op een andere manier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:57

xBontfire schreef:
Ik las net ook dat empathie ook deels word bijgebracht tijdens de opvoeding in dit topic geloof ik?

En ook al heeft het jongetje kronkels in zijn hoofd dan moet hij nog geholpen worden, alleen op een andere manier.

dat gaat vast niet lukken bij ouders die hun schouders ophalen als hun zoontje een hondje verdrinkt.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:57

Dat jullie hier zo lang over door kunnen melken zeg, ik zie steeds dit topic bovenaan staan bij actieve onderwerpen. :')

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:59

geerke schreef:
xBontfire schreef:

dat gaat vast niet lukken bij ouders die hun schouders ophalen als hun zoontje een hondje verdrinkt.

Nee dat snap ik, daarom noemde ik ook de thuis situatie. Die zal dan wel zijn hele leven al niet zo denderend zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:01

Chasey schreef:
Dat jullie hier zo lang over door kunnen melken zeg, ik zie steeds dit topic bovenaan staan bij actieve onderwerpen. :')

:') dat heb je wel vaker op een forum....doorgemelk :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:04

Ayasha schreef:
Sizzle schreef:

Jij bent geen 5.

Ja en?

Dus enerzijds moet hij net zo wijs zijn als een volwassene en tegelijkertijd kan het niet zo zijn dat hij net als een volwassene gevoelens onderdrukt ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:06

nou...ik ben 50 ik ben nog nooit iemand tegen gekomen in mijn leven(en ikzelf ook niet)die gevoelens van een pup verdrinken moest onderdrukken :7

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:07

Toch zal het je verbazen hoeveel boertjes er in Nederland nog een zak kittens in de sloot dumpen. Gewoon aardige boertjes, die best prima met hun koeien omgaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:08

Dat is natuurlijk heel mooi Geerke maar je kent niet iedereen in de wereld he :)

Ik ken wel de verhalen van kinderen met dit gedrag. Van mensen die met deze doelgroep hebben gewerkt. Geen van die kinderen kwam uit een zorgeloze thuissituatie.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:12

Serie moordenaar Jeffrey Dahlmer is ook begonnen op jonge leeftijd met het martelen en vermoorden van beesten. Ze daarna te ontleden enzo.

Ik denk altijd direct dat het kleine moordenaartjes in de dop zijn.