Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:ja hoor...slechte thuissituatie.Dat is een excuus om in je verdere leven allerlei rottigheid uit te halen.
Mijn mening?Als je op vijfjarige leeftijd bewust een hondje verdrinkt zit er iets compleet verkeerd in je bovenkamer.En belooft niet veel voor de toekomst.
Verder vraag ik mij af wat een zesjarig meisje buiten doet met een piepklein pupje van 13 weken zonder begeleiding...
geerke schreef:normaal gesproken weet je toch niet wat voor effect het heeft als je een pup onderwater houdt?Helemaal niet als je vijf bent.Heel apart dit,klopt gewoon niet.
xBontfire schreef:geerke schreef:normaal gesproken weet je toch niet wat voor effect het heeft als je een pup onderwater houdt?Helemaal niet als je vijf bent.Heel apart dit,klopt gewoon niet.
Nou het lijkt me als je snapt dat jij niet adem kan halen onder water dat je snapt dat een hond dat ook niet kan. Ook op die leeftijd, wellicht dat je niet weet dat je er dood aan gaat maar misschien heeft hij het in zijn omgeving opgevangen.
Maar wat ik probeer te zeggen is dat ik denk dat hij nooit heeft kunnen weten wat voor een impact dit ging hebben, wat voor een impact de dood heeft.![]()
Verder kan het natuurlijk altijd blijken dat hij kronkels in zijn hoofd heeft, maar dan vind ik nog dat men hem in ieder geval moet proberen te helpen. We hebben het wel over een heel jong mens hier, iemand die eigenlijk een volwassen iemand nodig heeft om hem normen en waarden bij te brengen. Om hem te leren wat goed is en wat fout is en als je dit kind nu alleen maar gaat straffen dán kun je er geld op in zetten dat het niks meer wordt met hem.
En met straffen bedoel ik niet iets simpels ik bedoel zoals mensen zeggen hier dat hij maar opgesloten moet worden. Natuurlijk moet hem heel goed duidelijk gemaakt worden dat dit niet door de beugel kan en daar mag hij ook zeker voor gestraft worden. Maar ik vind daarna moet er wel iemand voor hem zijn wie dit voorval kan laten gaan en hem gaat helpen met positieve benadering, dit jongetje heeft denk ik echt iets belangrijks gemist in de opvoeding en tijdens het opgroeien.
xBontfire schreef:Ik las net ook dat empathie ook deels word bijgebracht tijdens de opvoeding in dit topic geloof ik?
En ook al heeft het jongetje kronkels in zijn hoofd dan moet hij nog geholpen worden, alleen op een andere manier.
geerke schreef:xBontfire schreef:Ik las net ook dat empathie ook deels word bijgebracht tijdens de opvoeding in dit topic geloof ik?
En ook al heeft het jongetje kronkels in zijn hoofd dan moet hij nog geholpen worden, alleen op een andere manier.
dat gaat vast niet lukken bij ouders die hun schouders ophalen als hun zoontje een hondje verdrinkt.
Ayasha schreef:Sizzle schreef:Dat kun je zo niet zeggen.
Het kan net zo goed onderdrukt zijn.
Ik kan ook zonder veel gevoel muizen doden voor onderzoek.
Jij bent geen 5.