Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:20

ja, dat is bitter, zou zo het niet mogen gaan nee

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 16:04

Houden jullie elkaar wel even heel. :j ik wil graag dat het topic open blijft voor discussie maar zit niet te wachten op beschuldigingen over en weer van rascisme, slaven handel enz. Vecht dat of per pb uit of open een nieuw topic.

Ik ben niet rascistisch maar er mag wel gezegd worden als dat is vastgesteld dat criminaliteit is gestegen bij de toename van het aantal illegalen. Dat is voor mij hetzelfde als is vastgesteld dat vooral paars/groenharige mensen met muts een overval heeft gepleegd, je mag zeggen dat de meeste paars/groen harigen met muts crimineel zijn. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:04

purny schreef:
Nederland is zo makkelijk. Stel er komt hier in de toekomst ook een oorlog, zijn wij dan ook zo snel in een ander land voorzien van verblijfsstatus, gratis zorg en gratis geld? Vast niet. Wij kunnen wat dat betreft doodvallen. Kijk maar eens wat er hier alleen al aan zorgcentra leeg staat. Laat de mensen daarin wonen en niet in een huurwoning.

Zo'n 70 jaar geleden waren wij in oorlog met Duitsland en als we toen geen hulp hadden gehad van allerlei landen spraken we nu allemaal Duits en leefden we onder een nazi-regime...
Bovendien hebben we enorm veel steun gehad, waardoor we in 70 jaar ons land weer goed konden opbouwen.
We zijn niet doodgevallen :) en dat zal in een eventuele andere oorlog ook niet gebeuren.

M.i. Ben je verplicht je medemens te helpen in tijden van nood. En natuurlijk kunnen we niet iedereen opvangen hier, maar dit vind ik wel eg kortzichtig :\

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:25

We hebben wel veel steun gehad, maar dat heeft geen 70 jaar geduurd hoor. En als Japan Pearl Harbour niet had gebombardeerd had Amerika ook volgehouden met het verrek daar maar in Europa (en mag ik heel subtiel opmerken dat de geallieerden wisten dat er kampen waren en dat er zelfs door DE is aangeboden om mensen te ruilen tegen goederen en wapens en dat dit is geweigerd).

En die welvaartsstaat die we in de jaren 90 hadden hebben we ook al lang niet meer. En die is ook niet dankzij die steun van toen. Dat heeft de generatie van na de oorlog grotendeels zelf opgebouwd. Gelukkig ook nog grotendeels van kunnen genieten, want wat er nu van over is is natuurlijk niet heel veel in vergelijking met toen.

Op de een of andere manier vind ik dat ook niet te vergelijken. Wij zijn híer geholpen, wij helpen óók daar... Wij vechten ook dáár. Maar wat we niet kunnen doen is al die mensen hier heen halen en hier huizen en geld gaan geven, omdat ze niet mogen werken of omdat ze zelf niet willen werken. En dan snap ik dat het heel zuur is als je al dik 5 jaar op een wachtlijst staat voor een huis, netjes je belastingen betaald, werkt voor je centen, geïnvesteerd heb in een opleiding en dan komt er ofwel een vluchteling die dolblij is met een huis en z'n best wil doen ofwel een cententrekker (en ja die zitten er ook gewoon tussen) die denkt ah mooi.. ik heb een huis en ik hoef niet te werken, want geld krijg ik toch wel. En meer heb ik niet nodig.

Van de week een korte rapportage op tv over vluchtelingenboten naar Koss. Eerst een boot met illegale migranten vanuit Afrika met mensen die van de boot afsprongen en een gat in de lucht sprongen. Vervolgens een boot vanuit Syrie met gezinnen en veel meer kinderen en die waren alleen maar opgelucht. Blij.. Die reageerden heel anders dan de mensen vanuit Afrika. En dáár zat voor mij nou het verschil. Die laatste groep was gewoon heel anders 'blij' dan die eerste groep. En die laatste zal wrs blij zijn met alles, die eerste zullen er nog hard achter moeten komen in wat voor omgeving ze nu terecht zijn gekomen. Want gratis opleidingen, gouden straten, werkgelegenheid e.d. zit er voor hun niet in.

En als iemand nog een manier weet om die mensen te helpen..zonder 36 miljard op jaarbasis uit te geven en honderdenduizenden huizen en alles wat er bij komt kijken graag.. ik heb het gouden ei helaas nog niet gevonden :(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:39

Ik ben het eens met Sammie.
Daarbij wordt het scheef kijken naar deze mensen alleen maar in de hand gewerkt door ze met voorrang een woning te geven, ingericht en wel en onze kinderen nog langer moeten wachten op een huis. Ze komen nu echt met scheepsladingen hierheen omdat het het beloofde land is. Ik vraag mij af waar het ophoudt.

purny

Re: Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:43

Wat ik niet snap. Waarom moeten die mensen in onze huurhuizen terwijl in heel Nederland oude zorgcentras leegstaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:48

Ik zag afgelopen week een stukje dat er een stel vluchtelingen in een omgebouwd kantoorpand zaten. Er zat een man in de raamopening met een nieuwe gsm te spelen en dan vraag ik me echt af waar ze hier mee bezig zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:58

chanicha schreef:
Ik zag afgelopen week een stukje dat er een stel vluchtelingen in een omgebouwd kantoorpand zaten. Er zat een man in de raamopening met een nieuwe gsm te spelen en dan vraag ik me echt af waar ze hier mee bezig zijn.

Nou kom ik net terug van familiebezoek in Afrika en het viel mij op dat vrijwel iedereen een smartphone of iig mobiel heeft. Er lopen mensen uit krottenwijken met superhippe kleding en hoge pumps (maar dat kost bijna niks, want onze kleding uit de zak van max wordt daar op markten voor zeer weinig verkocht) en een mobiel. Pinautomaten hebben ze bijna nergens, maar in elk klein dorpje waar maar drie bouwvallige groentekraampjes staan kan je wel met je mobiel geld betalen :? Als een soort chipknip.

Vraag me niet hoe het kan, want daar ben ik nog niet achter gekomen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:07

Nou ook net op t nieuws. Kos kan t niet meer aan al die vluchtelingen en er zijn inmiddels rellen uitgebroken onder vluchtelingen en illegale migranten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:40

Terugsturen dan maar denk ik?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:57

Gemiddeld duizend migranten per dag in kos!!

En in Salou is het inmiddels ook al feest :(

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:11

In Salou? Heb ik zeker gemist.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:13

Het verbaasde mij ook, maar er is inmiddels een dode te betreuren. Zie rtlnieuws.:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:17

Echt te achterlijk voor woorden dit! Illegale zooi verkopen en dan bij een inval naar beneden springen maar het is de schuld van de politie dus reden voor rellen :x

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:52

Toch altijd zo. Ik zeg gewoon terugsturen. Mensen vinden zichzelf superheilig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:02

De illegale migranten zouden van mij best terugkunnen, dat zullen de meeste ook gewoon gaan. Zij hebben nl. geen recht om hier te blijven. Maar ja ze hebben wel recht om heel dat circus te mogen doorlopen, ookal s van te voren duidelijk dat t antwoord nee is. De mensen die uit IS gebied komen is wellicht een ander verhaal. Maar dan is de vraag is die opvang tijdelijk of wordt dat permanent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:15

En wie garandeert niet dat daar ook IS Strijders tussen zitten?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:19

Kos is wel heel tegenstrijdig, aan de ene kant de vakantie vierende zonaanbidders op het strand en iets verderop wat vluchtelingen die onder een zeiltje daar overnacht hebben.

hier werd eerder Salou genoemd, daar zijn inderdaad rellen, maar dat had toch verder niets met vluchtelingen te maken?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:19

purny schreef:

in ieder geval wel mensen die vluchten voor IS.
Ik denk niet dat er echte IS strijders weg gaan daar, die blijven juist daar om te vechten toch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:27

Knakker schreef:
purny schreef:

in ieder geval wel mensen die vluchten voor IS.
Ik denk niet dat er echte IS strijders weg gaan daar, die blijven juist daar om te vechten toch?

Dat zou je denken ja... Maar er kunnen ook een aantal naar hier trekken om aanslagen voor te bereiden.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:27

heb je inderdaad gelijk in, ja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:02

Knakker schreef:
Kos is wel heel tegenstrijdig.. (...) hier werd eerder Salou genoemd, daar zijn inderdaad rellen, maar dat had toch verder niets met vluchtelingen te maken?

Nee met illigale migranten. Edit: hmm nee t is idd niet erg duidelijk of t een illegale zijn. er staat alleen migrant. En dat ze iets illegaals deden.. :D maar in t stuk van kos staat ook enkel migrant en daarvan is zeker bekend dat ze (nog niet) legaal zijn.

En die komen op kos ook.. en helaas is kos ook niet t enige eiland met die problemen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-08-15 09:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:08

Wel sneu dat dat land ook nog deze problemen heeft..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:11

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:48

karuna schreef:
Ik ben niet rascistisch maar er mag wel gezegd worden als dat is vastgesteld dat criminaliteit is gestegen bij de toename van het aantal illegalen. Dat is voor mij hetzelfde als is vastgesteld dat vooral paars/groenharige mensen met muts een overval heeft gepleegd, je mag zeggen dat de meeste paars/groen harigen met muts crimineel zijn. :D

Als op een betrouwbare manier werd vastgesteld dat de criminaliteit gestegen is bij de toename van het aantal illegalen, dan mag je dat inderdaad met zoveel woorden zeggen. Niets op tegen.

Maar op basis van een vaag verhaal, dat je waarschijnlijk zelf hebt verzonnnen, een link maken tussen vreemdelingen en criminaliteit, dat is racisme.