Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:27

Ik vind ook absoluut dat het meisje te mager is. Maar ze hebben haar ook niet heel handig op de foto gezet. Volgens mij heeft ze geen geschikte panty aan. Panty's kunnen het licht heel raar ombuigen in de schijnwerpers. Daarom hebben bijvoorbeeld balletdanseressen voor optredens speciale panty's aan. Anders krijgen ze voor het oog hele rare dunne vervormde benen.
Volgens mij zijn haar benen erg dun, maar had het er niet zo extreem dun uit hoeven zien als wat nu op de foto te zien is.

manubres

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:31

Een bovengrens voor te dikke mensen lijkt me onzin...op dit moment dan. Want het ideaalbeeld is nog steeds zo slank mogelijk en als je van die dunne modellen op de foto zet, versterk je het ideaalbeeld alleen maar....Als je té dikke modellen op de foto zet is er (bijna) niemand die denkt ja, dat wil ik ook.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:33

Wat maakt 'skinny shaming' zoveel beter dan 'fat shaming' denk ik dan.
Als we ongezond dunne modellen verbieden, moeten we ook ongezonde plus sized modellen verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:35

JudArthos schreef:
Wat maakt 'skinny shaming' zoveel beter dan 'fat shaming' denk ik dan.
Als we ongezond dunne modellen verbieden, moeten we ook ongezonde plus sized modellen verbieden.

Amen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:36

Ontwerpers en stylisten blijven toch liever voor de dunnere modellen kiezen omdat kleding daar nu eenmaal beter op zit.
Dat is iets wat een dikke 20 jaar geleden al zo was ( denk aan Kate Moss toen ze net begon) en dat zal altijd zo blijven denk ik.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:36

Ik schrok toch ook toen ik net de foto bekeek :oo
Haar benen zijn wel heel erg dun!

De foto van de advertentie met 'beach body ready' lijkt me al eerder een normale modellenmaat.
Wil ik niet mee zeggen dat dat volgens mij een normale maat is he.
Ik heb zelf trouwens ongeveer 36/38 en krijg vaak nog te horen dat ik te 'mager' ben.
Maar zoiets is heel vreemd in je eigen hoofd of visie. Want 5jaar geleden woog ik 5kilo minder en voel mij nu zeker niet meer goed met een paar kilo extra. Ook al zeggen mensen soms dat er nog bij moet.

Zo'n foto's van te magere modellen doen voor niemand goed. Want ook al zeggen mensen dat ze het lelijk vinden en ongezond, onbewust ga je opnieuw naar jezelf kijken en je schuldig voelen voor die pizza of dat chocolaatje.
Ze willen het zo hard afschilderen dat dit normaal is. Maar voor 99% van de vrouwen is dat helemaal niet haalbaar! En de overige moeten zich constant eten ontzeggen of zich te pletter zweten in de fitness..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:37

minikatje schreef:
Het is een advertentie van een merk wat kleding maakt dat alleen goed staat op kapstokken

Dit soort opmerkingen.. echt walgelijk.

JudithGigi

rapido schreef:
Ontwerpers en stylisten blijven toch liever voor de dunnere modellen kiezen omdat kleding daar nu eenmaal beter op zit.
Dat is iets wat een dikke 20 jaar geleden al zo was ( denk aan Kate Moss toen ze net begon) en dat zal altijd zo blijven denk ik.

Niet alle kleding, maar de kleding die hun ontwerpen. Er is genoeg mooie kleding die juist op een voller iemand mooier staat dan op iemand met minder figuur.

Sheran

manubres schreef:
Een bovengrens voor te dikke mensen lijkt me onzin...op dit moment dan. Want het ideaalbeeld is nog steeds zo slank mogelijk en als je van die dunne modellen op de foto zet, versterk je het ideaalbeeld alleen maar....Als je té dikke modellen op de foto zet is er (bijna) niemand die denkt ja, dat wil ik ook.

Waarmee je dus het beeld afgeeft dat te dunne mensen niet geaccepteerd worden, en te dikke wel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:38

JudArthos schreef:
rapido schreef:

Niet alle kleding, maar de kleding die hun ontwerpen. Er is genoeg mooie kleding die juist op een voller iemand mooier staat dan op iemand met minder figuur.

Klopt ben ik met je eens maar High Fashion is nog altijd hetgeen het meest in de glossy's staan.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:41

Maar als je een normaal slank model met een beetje trucage op de foto zet kan je haar best ongezond dun laten lijken. Imo voorkomt een ondergrens in gewicht/BMI wat dat betreft niet dat je dat beeld ziet, dat komt pas als de industrie zelf besluit om dat beeld niet meer te tonen.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 04-06-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:42

Blijf ik me wel afvragen, als ze kleding willen verkopen, waarom maken ze het dan enkel voor dunne mensen??
Want als de rest er niet mee staat, dan kopen die dat toch ook niet?
Of net als Hollister of we was dat, met maten tot M of L, omdat ze zich niet willen associeren met 'dikkere' mensen. >;)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:43

Echt zeg, wat een kinderachtig gedoe allemaal.
Dit meisje is gewoon zo, hongert zichzelf niet uit en met fotografie & Photoshop kan je alles mensen. :\

Vind het echt te ver gaan dat mensen gewoon de grond in worden gedrukt omdat ze 'te dun' zijn , de mensen die zoveel ophef en scheldwoorden naar haar toe reageren zijn gewoon stikjaloers omdat ze zelf hun dromen of doelen nooit gehaald hebben, vreselijk !

A M E N

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:44

_/-\o_

Martinklok schreef:
Echt zeg, wat een kinderachtig gedoe allemaal.
Dit meisje is gewoon zo, hongert zichzelf niet uit en met fotografie & Photoshop kan je alles mensen. :\

Vind het echt te ver gaan dat mensen gewoon de grond in worden gedrukt omdat ze 'te dun' zijn , de mensen die zoveel ophef en scheldwoorden naar haar toe reageren zijn gewoon stikjaloers omdat ze zelf hun dromen of doelen nooit gehaald hebben, vreselijk !

A M E N

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:47

Ik krijg trouwens het idee dat mensen denken dat modellen gedwongen worden, maar niemand dwingt je om model te worden hoor... Ze kunnen eisen aan modellen stellen maar als zij akkoord gaan met die eisen (dun zijn) dan doen ze dat toch zelf? Dan is dat toch prima, als modellen dat willen doen? Waarom moeten 'wij' beslissen voor die meid wat ze eet of hoe ze eruit ziet of hoe ze leeft? Als zij dit niet had gewild had ze 1. niet door gegaan, 2. de klus niet aangenomen of 3. een andere agency gezocht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:48

Haute Couture word op maat gemaakt.
Wel geshowd door size 0 modellen maar gekocht en gedragen door dames met een maatje meer die al in de herfst van hun leven zijn en nogal wat te besteden hebben.

Meisjes van 16 ( zo oud zijn die dunne modellen vaak want het zijn nog kinderen) kopen geen Haute Couture...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:50

Sheran schreef:
manubres schreef:

Waarmee je dus het beeld afgeeft dat te dunne mensen niet geaccepteerd worden, en te dikke wel.

Het gaat er niet om of ze wel of niet geaccepteerd worden, maar het gaat om het effect dat het heeft op (jonge) meisjes....het dunne ideaalbeeld is vaker een trigger voor meisjes om anorexia te krijgen dan dat te dikke mensen een trigger zijn voor meisjes om teveel te gaan eten....

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:52

Danique schreef:
Ik krijg trouwens het idee dat mensen denken dat modellen gedwongen worden, maar niemand dwingt je om model te worden hoor... Ze kunnen eisen aan modellen stellen maar als zij akkoord gaan met die eisen (dun zijn) dan doen ze dat toch zelf? Dan is dat toch prima, als modellen dat willen doen? Waarom moeten 'wij' beslissen voor die meid wat ze eet of hoe ze eruit ziet of hoe ze leeft? Als zij dit niet had gewild had ze 1. niet door gegaan, 2. de klus niet aangenomen of 3. een andere agency gezocht.

Jup !
En Agency's willen echt niet dat hun modellen zichzelf uithongeren.
Waarom niet? ... Dan worden ze ziek, en verdient het bureau veel minder geld aan een model dan dat ze zouden kunnen doen.
Dat het werk zwaar is dat is bekend, maar als je het niet aankan moet je er gewoon mee stoppen.

Doutzen is ook 3 cm 'te breed" volgens de perfecte maten.
Ja, ook zij is een paar keer terug gevlogen naar NL omdat het toen niet goed ging.
En nu, ze verdient miljoenen per jaar en is super gezond bezig, heeft 2 kinderen, een leuke man, dus gewoon een goed leven :D
Ligt er ook gewoon aan hoe je te werk gaat hoor, en als een 'graatpakhuis" door het leven gaat dan kan je hier zelf misschien geen eens aan doen, want zo ben je nou eenmaal.
Wat moet je dan, jezelf doodeten, ook al helpt dit niets ? .... :')

Sheran

Ja, maar dat vind ik idd ook een kwestie van opvoeding, en verbieden gaat me echt een stap te ver. Onwenselijk? Misschien. Maar verboden? Nee. Als jouw figuur verboden wordt op billboards, hoe slecgt ga je je dan wel niet voelen?

Amaris

Bij dunne modellen denk ik meer aan 'dit is blijkbaar het ideaalbeeld'
Bij +size modellen denk ik eerder 'ze willen laten zien dat de kleding ook in grote maten te verkrijgen is'.

Bij dunne modellen zal ik mijn beker B&J misschien een keer laten staan (niet echt natuurlijk maar als voorbeeld)
Bij +size modellen zal ik niet denken 'laat ik snel een beker B&J gaat eten!'

Dat is het verschil tussen die twee.

Mensen die dat niet snappen, die snap ik weer niet helemaal....

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:54

Amaris..ik zei al precies hetzelfde :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:56

Misschien omdat jij wellicht aanleg hebt om wat voller te worden, Amaris? Want ik denk dat wel: oh, real women have curves... ik moet er op de een of andere manier wat bij zien te eten. En dat is ook niet goed, want niet iedereen kan zo makkelijk extra aankomen. En veel ijs eten is nooit een gezonde oplossing.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:56

manubres schreef:
Het gaat er niet om of ze wel of niet geaccepteerd worden, maar het gaat om het effect dat het heeft op (jonge) meisjes....het dunne ideaalbeeld is vaker een trigger voor meisjes om anorexia te krijgen dan dat te dikke mensen een trigger zijn voor meisjes om teveel te gaan eten....

Bullshit, dit is géén trigger voor anorexia. Anorexia is een ziekte die veel meer invloeden heeft. Sterker nog, vaak is pésten een trigger voor anorexia.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:00

Sheran schreef:
Misschien omdat jij wellicht aanleg hebt om wat voller te worden, Amaris? Want ik denk dat wel: oh, real women have curves... ik moet er op de een of andere manier wat bij zien te eten. En dat is ook niet goed, want niet iedereen kan zo makkelijk extra aankomen. En veel ijs eten is nooit een gezonde oplossing.

Huh? Mijn post ging over het verwoorden van een gevoel en de B&J is gewoon een voorbeeld omdat iedereen dat wel snapt en over het algemeen lekker vindt en over het algemeen niet met de liters naar binnen werkt omdat het gewoon vette hap is.

Hoezo heb ik aanleg om dik te worden?

IK ben ook totaal niet gevoelig voor dat graatmagere modellen gedoe. Maar we weten allemaal dat heel veel mensen dat wel zijn.

En dan bedoel ik maar te zeggen: de meeste mensen (jongeren? meiden?) willen vast graag dun zijn maar niemand zal nav een tijdschrift met +size modellen gaan denken: laat ik eens zo worden.

Slecht? Misschien wel. Staat het vollere figuur veel mensen erg goed? Jazeker.

Maar zo werkt het nou eenmaal.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:01

saddledancer schreef:
moeten ze dan ook een maximaal bmi aanhouden voor vrouwen die op tv Komen, of op billboard's of waar dan ook? Want dat is ook niet gezond. En wat is ongezond? Waar leg je die grens, tussen 16 en 26 mag je op een bill board, anders niet? Ik zie t niet gebeuren, en ik vind t ook niet nodig.

Wat is dit voor vergelijking? Een internationaal model heeft voor vele mensen een voorbeeldfunctie. Als een te dun iemand niet als model mag worden gebruikt, mogen er ineens geen dikke mensen meer op tv? Niemand heeft gezegd dat dunne mensen niet op tv mogen.

Gebruik mensen met een gezond gewicht voor voorbeeldfuncties. En gebruik de maten van je doelgroep. Zalando had eerder altijd veel te dunne modellen, er zijn weinig mensen die zich daar aan kunnen meten en dan is het lastig om te zien hoe de kleding bij jouzelf staat. Zolang de modellen kleinere maten dragen dan verkocht wordt zijn de modellen gewoon te dun voor de doelgroep.

Ik vind het trouwens wel apart dat de "dunne mensen' zich zo aangevallen voelen.
Iedere keer wanneer iemand zegt dat dat te dun is wordt de vergelijking gemaakt dat dikke mensen dan ook niet mogen. Maar heeft iemand gezegd dat de dikke mensen dat wel mogen? Het gaat hier toch over de veel te dunne mensen die als voorbeeld worden neergezet? Zowel dikke als dunne mensen moeten niet als voorbeeld worden neergezet.