Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Krijg hier een beetje het horrorfilmgevoel bij, gezellig samen griezelen.
Tip, kans op escalatie is kleiner als je je niet bang laat maken door de propaganda (van welke zijde in het conflict dan ook), en je gezond verstand blijft gebruiken.
Emmaa_ schreef:Fearlien schreef:Ik heb eigenlijk bijna niks gelezen maar als er 1 komt, ze hebben echt wel iets aan Nederland hoor. En dan voornamelijk aan Rotterdam, de havenstad. En laat ik daar nou net wonen..
Er zijn wel meer havensteden in Europa, dus denk niet dat dat echt een toegevoegde waarde heeft.
blokje schreef:Dood.
Je wilt toch niet horenbij een groep die onschuldigen uitmoord.
En bekeer je je dan uit angst of uit geloof.
Ben zelf christelujk zie me zelf niet bij IS horen.
blokje schreef:Emmaa_ schreef:
Ik heb eigenlijk bijna niks gelezen maar als er 1 komt, ze hebben echt wel iets aan Nederland hoor. En dan voornamelijk aan Rotterdam, de havenstad. En laat ik daar nou net wonen..
Er zijn wel meer havensteden in Europa, dus denk niet dat dat echt een toegevoegde waarde heeft.
Rotterdam is een wereld have. Belangrijk voor heel de wereld. Zulke havens heb je niet veel.
Kuggur schreef:Mensen zijn toch apart. Mijn hele jeugd werd er geprobeert je van de duivelse aard van de Sovjet Unie te overtuigen.
Na de val daarvan duurde het niet lang voor er een nieuwe aartsvijand was gevonden.
Worden jullie daar niet achterdochtig van? Zie je niet hoe er gemanipuleerd wordt?
Het is de reactie van schapen, en ik weet uit ervaring hoe gemakkelijk stuurbaar zo'n kudde wordt als ze menen bedreigd te worden...
Kuggur schreef:bigone schreef:Helaas, de oorlog is al bezig alleen hebben veel mensen dat nog niet door, drie aanslagen vandaag waaronder in Tunesie met doden onder de toeristen. Hotel ben ik al een paar keer geweest en nu lees je er over, dus oorlog die komt , nee die is al even bezig.
1. Over welke oorlog heb je het precies, je bent daar wat vaag over.
2. Ik heb de indruk (maar kan het mis hebben), dat je meent dat Nederland momenteel aan een oorlog deelneemt. In dat geval zou het interessant zijn te horen hoe jij "oorlog"definieert.
Emmaa_ schreef:Manipulatie? Als een onschuldige medewerker van een fabriek onthoofd wordt in een Westers land is er toch wel rede om wellicht een beetje na te gaan denken. Angst is wat anders dan de realiteit aanvaarden, en de realiteit is nou eenmaal dat er een serieuze dreiging vanuit de hoek van de IS komt.
Kuggur schreef:Krijg hier een beetje het horrorfilmgevoel bij, gezellig samen griezelen.
Tip, kans op escalatie is kleiner als je je niet bang laat maken door de propaganda (van welke zijde in het conflict dan ook), en je gezond verstand blijft gebruiken.