De 3e wereldoorlog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quanneh

Re: De 3e wereldoorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:18

Ikzelf denk het ook niet. Maar, de Islam is niet per definitie IS he, er zijn genoeg moslims die ook fel tegen IS zijn.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:22

Goh dit topic met veel interesse gelezen en heel toevallig kan ik echt heel goed in Emmaa_ meningen vinden.

Er vanuitgaand dat elk probleem in de wereld een vuurtje is, geloof ik dat zodra er eentje te hard opgestookt wordt alle andere vuurtjes automatisch naar het maximale groeien en dat de wereld in een soort rijtje domino steentje omvalt, waarbij de kans zeer klein is dat iemand het ook maar overleeft. Als voorbeeld: want tegen de tijd dat weet ik veel Rusland heeft besloten een raket (type kernwapen) op Amerika af te schieten, heeft Amerika dit alweer ontdekt en wordt vanuit hun basiskamp ook een raket afgeschoten (type kernwapen). Ervan uitgaand dat geen van beide zijdes de raket kunnen stoppen, is het boem en de wereld zal een zeer snelle ondergang hebben met mens en alles wat leeft op aarde.

Daarom maak ik mij niet druk over een volgende oorlog, aangezien je dan maar beter kunt zorgen dat je op een snel en pijnloze manier sterft. Of je dan als eerste gaat of als laatste maakt dan namelijk ook niet meer uit.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:27

nadeel is. bestrijd je IS dan komen er andere slechte mannen aan de macht..
Maar op dit moment word IS een bedreiging voor de wereld en niet voor 1 land.

Kuggur

Krijg hier een beetje het horrorfilmgevoel bij, gezellig samen griezelen.
Tip, kans op escalatie is kleiner als je je niet bang laat maken door de propaganda (van welke zijde in het conflict dan ook), en je gezond verstand blijft gebruiken.

Fearlien

Ik heb eigenlijk bijna niks gelezen maar als er 1 komt, ze hebben echt wel iets aan Nederland hoor. En dan voornamelijk aan Rotterdam, de havenstad. En laat ik daar nou net wonen.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:28

Fearlien schreef:
Ik heb eigenlijk bijna niks gelezen maar als er 1 komt, ze hebben echt wel iets aan Nederland hoor. En dan voornamelijk aan Rotterdam, de havenstad. En laat ik daar nou net wonen.. :=

Er zijn wel meer havensteden in Europa, dus denk niet dat dat echt een toegevoegde waarde heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:28

Kuggur schreef:
Tip, kans op escalatie is kleiner als je je niet bang laat maken door de propaganda (van welke zijde in het conflict dan ook), en je gezond verstand blijft gebruiken.

Ik heb het idee dat dit hier ook wel gebeurt. Maar het is nou immers een situatie die goed is om te bespreken, juist om die angst uit de wereld te helpen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:29

Quanneh schreef:
Ikzelf denk het ook niet. Maar, de Islam is niet per definitie IS he, er zijn genoeg moslims die ook fel tegen IS zijn.

Maar de moslims die niet achter IS staan zinn ook niet veilug voor IS.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:29

Ach ik woon op het Binnenhof waar Wilders loopt. Denk dat ze daar veel meer achter zitten.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:30

Emmaa_ schreef:
Fearlien schreef:

Er zijn wel meer havensteden in Europa, dus denk niet dat dat echt een toegevoegde waarde heeft.

Rotterdam is een wereld have. Belangrijk voor heel de wereld. Zulke havens heb je niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:36

blokje schreef:
Dood.

Je wilt toch niet horenbij een groep die onschuldigen uitmoord.
En bekeer je je dan uit angst of uit geloof.
Ben zelf christelujk zie me zelf niet bij IS horen.

Ik bekeer me dan niet door angst, of voor het geloof. Ik zou me dan bekeren omdat ik gelukkig ben met mijn leven en dat nog niet wil opgeven. Daarbij bekeren is in dit geval, bekeren aan de Islam. Met de Islam is niets mis, het zijn de groepen die onder naam van het geloof misdrijven plegen.

Side note: ik ben niet gelovig en ben ook niet van plan om te bekeren (aan welke geloof dan ook). Maar mocht ik kiezen tussen dood of bekeren, dan zie ik dat dan wel weer. Mocht mijn leven er op het bidden na, er nog hetzelfde uit zien. Dan zou ik kiezen om te bekeren ipv de dood.

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:41

Nee bang ben ik er niet voor ik weet eigenlijk niet waarom. Ik snap alleen niey waarom mensen een oorlog beginnen of meestal zich er in mengen om het vrede te laten worden

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:45

Mensen zijn toch apart. Mijn hele jeugd werd er geprobeert je van de duivelse aard van de Sovjet Unie te overtuigen.
Na de val daarvan duurde het niet lang voor er een nieuwe aartsvijand was gevonden.
Worden jullie daar niet achterdochtig van? Zie je niet hoe er gemanipuleerd wordt?
Het is de reactie van schapen, en ik weet uit ervaring hoe gemakkelijk stuurbaar zo'n kudde wordt als ze menen bedreigd te worden...

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:46

blokje schreef:
Emmaa_ schreef:

Rotterdam is een wereld have. Belangrijk voor heel de wereld. Zulke havens heb je niet veel.

Rotterdam kwam geloof ik op de tweede plaats van grootste wereld havenstad. Shanghai kwam op plaats 1. Belangrijk is hij wel, maar als ze dan toch de grootste stroom willen afsnijden moeten ze dus naar China, ook meer mensen en land als ze dan toch zo van macht houden. Kunnen ze ook nog de grote getallen export tegen houden, wat de goederen stroom naar Europa ook direct verminderd. Voor Europa is Rotterdam samen met Antwerpen geloof ik de belangrijkste, wat ik ooit gehoord heb.

Als ze dan toch een land willen kiezen om in Europa te veroveren kunnen ze beter gaan voor 1 van de landen met het vetorecht. Dus Rusland (als die het zelf niet zijn), Groot-Brittannië, Frankrijk of Duitsland. Meer land, meer macht in Europa politiek , liggen op grondlegervoering ook niet slecht, grote aantal mensen die je weer zou kunnen inzetten in/voor je leger ipv te vermoorden.

Meer voordelen, 1 groot nadeel. Deze landen zijn waarschijnlijk ook een van de moeilijkst om onder controle te krijgen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:51

Kuggur schreef:
Mensen zijn toch apart. Mijn hele jeugd werd er geprobeert je van de duivelse aard van de Sovjet Unie te overtuigen.
Na de val daarvan duurde het niet lang voor er een nieuwe aartsvijand was gevonden.
Worden jullie daar niet achterdochtig van? Zie je niet hoe er gemanipuleerd wordt?
Het is de reactie van schapen, en ik weet uit ervaring hoe gemakkelijk stuurbaar zo'n kudde wordt als ze menen bedreigd te worden...

Wordt je er achterdochtig van Ja. Heeft het dan weer zin Nee. Wij zullen als burgers kunnen nooit achterhalen wat nou de echte waarheid is en wat nou niet en wat nou wel en niet gemanipuleerd is. Af en toe heb ik zelfs zo'n achterdochtige gedachten dat ze zelfs bewust af en toe informatie laten lekken. Het enige wat je zelf kunt doen is het beste van je leven maken en hopen dat al het gezeur jouw leven uiteindelijk niet beïnvloed.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:03

En niet alles geloven wat je voorgelogen wordt "weapons of mass destruction" weet je nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:11

Manipulatie? Als een onschuldige medewerker van een fabriek onthoofd wordt in een Westers land is er toch wel rede om wellicht een beetje na te gaan denken. Angst is wat anders dan de realiteit aanvaarden, en de realiteit is nou eenmaal dat er een serieuze dreiging vanuit de hoek van de IS komt.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:26

Hitler had ook erg veel macht, je zag hoeveel mensen hem geloofden en uiteindelijk word het een hele kudde. Ook stromen er weer mensen af van die kudde, want ze komen achter de waarheid.

Ik mag hopen dat GB nu niet zo slap is als in de WOII. Ik lees op dit moment een boek over de WOII, maar heftig hoor. Ik kan niet begrijpen dat 1 persoon zo vol met haat kan zitten en zoveel mensen wil uitmoorden. En dan vervolgens een hele groep kan creëeren die hetzelfde als hem denkt. :n

Ik hoop dat ik de WOIII niet in ons land hoef mee te maken. Ik ben nu niet bang en ik wil er ook niet teveel bij nadenken. Ik weet wel dat je niemand meer zo kan vertrouwen als vroeger...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:30

GB slap in de tweede wereldoorlog?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:38

Kuggur schreef:
bigone schreef:
Helaas, de oorlog is al bezig alleen hebben veel mensen dat nog niet door, drie aanslagen vandaag waaronder in Tunesie met doden onder de toeristen. Hotel ben ik al een paar keer geweest en nu lees je er over, dus oorlog die komt , nee die is al even bezig.

1. Over welke oorlog heb je het precies, je bent daar wat vaag over.
2. Ik heb de indruk (maar kan het mis hebben), dat je meent dat Nederland momenteel aan een oorlog deelneemt. In dat geval zou het interessant zijn te horen hoe jij "oorlog"definieert.

Ik bedoel de oorlog die onpeilbare personen menen te moeten voeren tegen mensen die niet hun overtuiging delen(geloof verdom ik het om te noemen want deze moordpartijen kunnen door geen enkel boek gerechtvaardigd worden). Vaag uitgelegd maar je snapt het vast. Verderop in het topic vermeld je de propaganda waardoor wij altijd wel "bang" gemaakt worden voor een denkbeeldige vijand. Ik heb altijd geweigerd om dat te accepteren( en dat met ouders en grootouders die behoorlijk geleden hebben onder WO2) echter, nu is er wel degelijk een vijand alleen is hij niet te pakken en te stoppen en dat maakt me woest. Juist omdat er zoveel onschuldige mensen worden af geknald en alleen maar om te zorgen dat landen helemaal kapot gaan en de bevolking zich dan in wanhoop tot IS richten want dan kunnen ze overleven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:22

Vroeger had je Hitler en tegenwoordig heb je IS

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:42

Emmaa_ schreef:
Manipulatie? Als een onschuldige medewerker van een fabriek onthoofd wordt in een Westers land is er toch wel rede om wellicht een beetje na te gaan denken. Angst is wat anders dan de realiteit aanvaarden, en de realiteit is nou eenmaal dat er een serieuze dreiging vanuit de hoek van de IS komt.

IS is de laatste in het rijtje Mujhahedin (spelling?), al quaida, enz. Mening van meer kritisch/anders denkenden is dat de VS die allemaal financierd(e). Vraag is nu of IS buiten de lijntjes kleurt en VS regie kwijt is, of dat ze gebruikt worden voor de aanslagen in Europa, want na elke aanslag komen er meer beperkingen voor de gewone burgers. Inmiddels staan we met 1 been in een politiestaat, maar van die veiligheid komt bar weinig terecht.
Kuggur schreef:

Gezond verstand of eerder gezonde weerstand is grotendeels reden dat dit hele gedoe nog niet geklapt is. De bevolking wil geen oorlog, die betaald de prijs en vindt die terecht veel te hoog. Er is nog een hoop ellende en propaganda nodig om dat te veranderen, gelukkig en helaas, want die stampvoetende kleuters met grote mensen wapens willen wel.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:45

Eulogy schreef:
GB slap in de tweede wereldoorlog?

In het begin wel, later hadden ze wel meer macht. Ze zullen uiteraard in al die jaren nu wel machtiger zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:14

Ik heb niet alles doorgelezen hoor.

Ik denk dat er wel eens een derde wereldoorlog kan komen. Wanneer? Dat kan niemand zeggen. Ik denk alleen niet dat het een ouderwets "we knallen iedereen af"spelletje word maar dat het een oorlog is die op economisch en technologisch gebied gespeeld zal worden.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:23

@Tamary
Ik weet niet of je de IS kan vergelijken met de moedjahedien ... die waren namelijk eerst toch wel "goed", totdat de Russen het land uit verdreven waren, waarna ze tegen elkaar gingen vechten om de macht? Bij de moedjahedien hadden de vrouwen het ook makkelijker ...