quibusjes schreef:Een folder over homogenezing zouden jullie ook niet erg vinden?
Het maakt mij niet uit of er ergens een bijbel ligt, maar ik wil wel de keuze hebben om daar dan te verblijven ja of nee. Ik vind het zo bijzonder dat religie altijd maar een vrije weg krijgt, terwijl als je daar anders over denkt je meteen uitgelachen wordt. Ik tolereer alle denkwijzes, maar mag er van mezelf gelukkig wel volkomen mee oneens zijn. Dat levert alleen maar leuke gesprekken op met mijn vrienden (van allerlei religies en ideeën). Ik distantieer me echter wel van mensen die hier niet normaal over kunnen praten.
Zolang die folder of die manier van denken niet opgedrongen wordt, moeten ze dat lekker doen. Er zijn helaas altijd mensen die een andere mening/opvatting hebben. Of ik het daar wel of niet mee eens ben is niet van belang, het gaat erom wat ik ermee doe. Niks dus in dit geval.
Iets anders vind ik het als ik bewust naar een anti homo (om het zo maar even grof uit te drukken) beurs o.i.d. ga. Dan laat ik bewust zien dat ik voorstander ben. Maar een folder/bijbel/whatever verbranden heeft totaal geen nut, je bereikt er niemand mee. En een folder kun je gewoon weggooien...