Jonge moslims delen 15.000 gratis korans uit op Koningsdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:52

quibusjes schreef:
Ik snap wel waar de opmerking vandaan komt. In de bijbel staan nogal veroordelende verhalen. Los van het feit wat je van de bijbel of ander religieus boek vindt, hoort het niet in een dergelijke ruimte. Ik wil graag op vakantie plezier hebben, als ik zou weten dat er een bijbel zou liggen hoef ik de kamer niet.

Doe toch normaal :') hij ligt niet open op het bed versen naar je te schreeuwen. Ik denk dat er weinig hotels voor je overblijven want doorgaans liggen er zelfs bijbels in F1 hotels :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:52

purny schreef:
Zoiets ligt bij mij echt niet in de weg.

Wees daar maar heel blij mee! Ik dacht dat dat vanzelfsprekend was, maar stel je eens voor dat je je zou ergeren zodra je een bijbel oid tegenkomt in een openbare ruimte :(:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:53

Ik vind het een erg mooi gebaar!

jessdaniels

Re: Jonge moslims delen 15.000 gratis korans uit op Koningsdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:55

Er worden elke dag ook bijbels en infoboekjes uitgedeeld op Utrecht centraal, dus daar kan je beter ook niet meer komen hoor! Straks krijg je "het" nog :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:55

Kom je gezellig bij vrienden thuis, kom je na een leuke avond ineens een bijbel in dw boekenkast tegen....oh neeeeeee :wow:
Gelijk smaakt het eten dan niet meer -O-

_O-

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:08

Een folder over homogenezing zouden jullie ook niet erg vinden?
Het maakt mij niet uit of er ergens een bijbel ligt, maar ik wil wel de keuze hebben om daar dan te verblijven ja of nee. Ik vind het zo bijzonder dat religie altijd maar een vrije weg krijgt, terwijl als je daar anders over denkt je meteen uitgelachen wordt. Ik tolereer alle denkwijzes, maar mag er van mezelf gelukkig wel volkomen mee oneens zijn. Dat levert alleen maar leuke gesprekken op met mijn vrienden (van allerlei religies en ideeën). Ik distantieer me echter wel van mensen die hier niet normaal over kunnen praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:09

Het ligt in een laatje in je nachtkastje die je 9 van de 10 keer niet eens open doet. 8)7

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:10

quibusjes schreef:
Ik snap wel waar de opmerking vandaan komt. In de bijbel staan nogal veroordelende verhalen. Los van het feit wat je van de bijbel of ander religieus boek vindt, hoort het niet in een dergelijke ruimte. Ik wil graag op vakantie plezier hebben, als ik zou weten dat er een bijbel zou liggen hoef ik de kamer niet.

En er staan ook mooie verhalen in. :+ het is een boek. Het ligt in een lade. Heb je totaal geen last van. Er zijn zelfs mensen die op een hotelkamer of in een huisje sliepen zonder te weten dat er een bijbel in het kastje lag.. megagevaarlijk! Plezier wordt niet ontnomen door een liggend boek in een lade. Als jij je plezier laat afhangen door zoiets futiels wens ik je veel sterkte in je leven. Maar vooral met het boeken van vakanties. ;)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:18

Ik heb laatst nog even stilgestaan bij het fenomeen 'bijbel in hotelkamer'.

Zag er nl een liggen in een laatje naast het bed in een hotel in Marrakesh. Dat vond ik toch wel bijzonder en een bewijs van respect voor de diverse geloven. Ik vroeg me toen wel af waarom er niet ook een Koran lag, maar denk dat het gewoon vanuit de 'traditie' hotelkamer = nieuwe testament voortkomt en dat er verder niet bijzonder lang over is nagedacht.

Een kamer niet willen omdat er een bijbel in ligt vind ik persoonlijk nogal ver gaan. Natuurlijk staan er verhalen in die op verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden, maar het is aan de persoon die het boek leest (of niet) om daar een conclusie uit te trekken. Met een koran op de kamer zou ik overigens ook geen enkel probleem hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:22

Als een folder over homogenezing ergens tussen de andere folders over boerengolf en het schema van de vuilnis ligt, nee dan kan ik me bepaald daar niet over opwinden :+

Het is wat anders als jij met je homopartner bij dw balie staat en samen met de sleutel specifiek die folder in je handen krijgt met afkeurende blik erbij :=
Dan zou ik ook ergens anders gaan slapen.

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:26

Ik reageer alleen op de reactie die voor mij wel normaal over komt. Het klopt helemaal wat je zegt, ik ben denk ik de laatste persoon die vindt of in ieder geval verwacht dat de wereld zich aan mij moet aanpassen. Ik wil alleen wel zelf mijn eigen keuzes kunnen maken en vindt het wel erg storend dat veel mensen vinden dat religie respect verlangt. Dat vind ik te ver gaan, tolereren natuurlijk, maar respect is volgens mij iets wat je positief waardeert.

Leuk om te zien dat er zoveel reacties zijn op mijn opmerking *\o/*. Geeft weer wat meer discussie en discussie is +:)+ Ik ga weer verder met mijn leuke en tolerante leven voor nu.

Shadow0 schreef:
quibusjes schreef:
Los van het feit wat je van de bijbel of ander religieus boek vindt, hoort het niet in een dergelijke ruimte. Ik wil graag op vakantie plezier hebben, als ik zou weten dat er een bijbel zou liggen hoef ik de kamer niet.

Maar waarom zou je jezelf zo open zetten om je voortdurend te ergeren aan alle zaken? Je laat er dan alleen maar je eigen vakantie mee verpesten.

Het is niet echt realistisch om te verwachten dat de hele wereld zich aan jou gaat aanpassen... de bijbel is dan nog wel het minste wat je tegenkomt denk ik. Beetje incasseringsvermogen en relativering maakt je eigen leven een stuk makkelijker en leuker.

Of het 'hoort', daar verschillen dus duidelijk de meningen over. Ze liggen er omdat andere mensen vinden dat het wel 'hoort'.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:30

Geef eens antwoord op je eigen vraag?
Is jouw dag verpest als je een folder tegen komt over homogenezing?

Ik ben 'buitenlander' en krijg af en toe folders in de bus om tegen buitenlanders te stemmen (die krijgt iedereen), ik vind dat eerder schattig dan dat ik het een probleem vind.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:31

Ik zou me er ook niet aan storen, ik begrijp alleen de link tussen hotelkamer en op straat uitdelen niet goed. Ik heb de koran overigens al gelezen, ik had een hele tijd geleden met een vriend uit saudi arabie een gesprek over de absurditeit van sommige dingen die in de zogenaamde heilige boeken staan. En aangezien we beide geen flauw idee hadden waar de ander het over had, heb ik de koran gelezen, en hij de bijbel. Hij had meer werk dan ik :D
Ik ben overigens zeer overtuigd atheist :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:34

quibusjes schreef:
Ik ga weer verder met mijn leuke en tolerante leven voor nu.

Jij wil werkelijk beweren dat jij tolerant bent terwijl je in een adem zegt géén bijbel op je hotelkamer te willen. Want dat bederft je plezier?? Kom zeg.. Een boek, een folder noem het maar op is een dood iets. Het ligt ergens.. Dat kan er jaren en jaren liggen zonder ooit aangeraakt te worden. Het heeft geen macht. Je geeft het zelf zoveel macht door er zo absurd over te doen?

Heb je de bijbel ooit wel eens gelezen? Of een folder over homogenezing? 'Het' in je handen houden wordt je niet gelijk 'besmet' of één van hen. Sterker nog.. het kan je inzicht geven in bepaalde denkwijzes, zonder het er mee eens te zijn. Met iets lezen of iets vasthouden wordt je niet gelijk één van hén. Er zijn atheisten die de bijbel en de koran beter kennen dan een gemiddelde christen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 29-04-15 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:35

jessdaniels schreef:
quibusjes schreef:

Doe toch normaal :') hij ligt niet open op het bed versen naar je te schreeuwen. Ik denk dat er weinig hotels voor je overblijven want doorgaans liggen er zelfs bijbels in F1 hotels :')

Dat lijkt me overigens wel super grappig :D _O-

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:36

Zolang als ik 'nee, bedankt' kan zeggen mogen ze van mij van alles uitdelen of in een hotelkamer neerleggen. In Almere stond er iemand loeihard te schreeuwen dat hij Jesus had gevonden en dat iedereen zich moest bekeren, Jesus zou de ware koning zijn en je leven zou heel veel beter worden als je hem maar ging volgen. Het was een promotie voor één of andere gospel kerk. Ik kon vervolgens de mensen om mij heen niet meer verstaan... Kijk dan word ik giftig! Ga je geloof ergens anders staan uit te dragen en niet op een koningsdag viering!!

Verder heb ik de Koran zien liggen bij een kraam en het 'book of mormon' bij, uiteraard, een andere kraam. Prima, kan mij daar niet aan storen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:39

quibusjes schreef:

Want een bijbel infecteerd de hele kamer? :') dit slaat alles hoor.... Je legt hem in een laatje en voila :)

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:44

Sizzle, mijn dag is niet verpest, maar vindt het wel degelijk even vervelend, net als wanneer ik een item over dierenmishandeling zie. Ik hou nou eenmaal niet van onrecht en zou de dag betreuren als het me allemaal koud laat.
We gaan nu volgens mij wel heel erg van het oorspronkelijke onderwerp af, is dat erg?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:47

Daar liggen ze eigenlijk al standaard. (en soms ook niet meer, want dan worden ze niet meer aangevuld of ze zijn net gejat := ) De meeste mensen hebben het niet eens in de gaten dat er in het nachtkastje een bijbel (heeft) gelegen.

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:48

Ik, als bekeerd atheist, heb op een christelijke basisschool gezeten en ken de bijbel denk ik inderdaad beter dan sommige christenen. Er staan verschrikkelijke verhalen in over een god die een compleet dorp vernietigd omdat het niet volgens de waarden en normen van hemzelf leeft. Een god die een man test door te vragen of hij zijn eigen zoon wil vermoorden. Ik kan genoeg nare voorbeelden geven. Ik heb dus zeer bewust en overwogen besloten dat het een boek is waar ik me niet in kan vinden.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:50

quibusjes schreef:
Een folder over homogenezing zouden jullie ook niet erg vinden?
Het maakt mij niet uit of er ergens een bijbel ligt, maar ik wil wel de keuze hebben om daar dan te verblijven ja of nee. Ik vind het zo bijzonder dat religie altijd maar een vrije weg krijgt, terwijl als je daar anders over denkt je meteen uitgelachen wordt. Ik tolereer alle denkwijzes, maar mag er van mezelf gelukkig wel volkomen mee oneens zijn. Dat levert alleen maar leuke gesprekken op met mijn vrienden (van allerlei religies en ideeën). Ik distantieer me echter wel van mensen die hier niet normaal over kunnen praten.

Zolang die folder of die manier van denken niet opgedrongen wordt, moeten ze dat lekker doen. Er zijn helaas altijd mensen die een andere mening/opvatting hebben. Of ik het daar wel of niet mee eens ben is niet van belang, het gaat erom wat ik ermee doe. Niks dus in dit geval.
Iets anders vind ik het als ik bewust naar een anti homo (om het zo maar even grof uit te drukken) beurs o.i.d. ga. Dan laat ik bewust zien dat ik voorstander ben. Maar een folder/bijbel/whatever verbranden heeft totaal geen nut, je bereikt er niemand mee. En een folder kun je gewoon weggooien...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:51

Ik vind het niet off-topic.
Het principe is imo gelijk.

Dierenmishandeling of een oorlogsfilm is een directe daad van onrecht.
Een folder is een stukje papier. Dat kun je niet vergelijken.
Of ik het eens of oneens ben met de inhoud is irrelevant. Dat doet helemaal niets met mijn stemming. Niemand dwingt mij immers om daar iets mee te doen.
Zet het terug in de kast/la/folderbak. Tadaaa probleem weg.
Als jij niet van dierentuinen houdt, hoef je toch ook niet de folder van artis te bestuderen :?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:56

quibusjes schreef:
Er staan verschrikkelijke verhalen in over een god die een compleet dorp vernietigd omdat het niet volgens de waarden en normen van hemzelf leeft. Een god die een man test door te vragen of hij zijn eigen zoon wil vermoorden.

Dat zijn twee verhalen uit het oude testament. In het hotelkamers/vakantiehuisjes ligt doorgaans enkel het nieuwe testament.

En nogmaals er staan ook mooie verhalen in. En zeker in het NT.

Ik zie nog steeds het probleem niet van het liggen in kastje in een hotelkamer.. Er liggen ook zeepjes, shamppo, kledinghangers en soms een fohn. Of wat dacht je van die vieze dekens in de kast. Lekker laten liggen. Niet gebruiken..Geen last van.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:03

Nou, je noemt 2 van de meest bekende bijbelverhalen op uit een oud testament :') dat laat wel zien dat je de bijbel beter kent dan de meeste christenen ja.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:11

''Ons grote doel is dat er over tien tot vijftien jaar in alle hotelkamers naast een bijbel ook een koran ligt'', zegt Ali Houri van de Alkhattab Foundation, die dit idee mogelijk wil maken. ''Vorig jaar nam ik dit initiatief op persoonlijke titel in Roermond.'

Voor mij is het interessant was er daadwerkelijk in de Koran Staat, en die Terroristen doen niks wat Maar ook met de Koran te maken heeft!
In die Koran Staat echt wat anders...
Ik vind het natuurlijk goed dat die mensen willen laten zien dat de Islam compleet anders is, en niet gebasseerd is op geweld en mensen uitmoorden.. Dat we in ieder geval een ander beeld krijgen dan alleen 'Geweld' in onze oren, zodra we het Geloof Islam horen.

Met de mensen heb ik totaal geen moeite mee, ze zijn net zoals ons. Ik woon in duitsland en zie echt overdreven veel buitenlandse mensen. Voor Duitsland ben ik ook buitenlander.
Nu waar ik woon dat is een stad en in die stad is 1 op de 5 mensen buitenlands en 1 op de 10 heeft als geloof Islam.
Ik heb daar geen Problemen mee, totaal niet.. Maar hier wordt ik gedwongen als vrouw om alles voor een man te doen als hij me wat zegt..
En ja, ook met mijn werk in een grote Supermarkt. ik wordt aangesproken met dat ik iets moet doen (bijvoorbeeld prijs goedkoper maken, wat ik pas laat op avond doe of niet) en ik moet het doen want ik hoor te gehoorzamen aan de man. (is me letterlijk gezegt) >;)
En dan heb ik hem even goed zijn plaats laten zien dat hier in duitsland onze mannen anders met hun vrouwen omgaan, Dat vrouwen ook wat te zeggen hebben, hij was erg boos Maar heeft me verder met rust gelaten. ~~}>

Gelukkig maak ik ook hele lieve mensen mee :)

En een Koran naast mijn bed in het Hotel? Misschien een Idee als mensen naar het Hotel gaan dat ze aangeven kunnen of die mensen graag een Bijbel of Koran bij het bed mogen of geen Bijbel of Koran.
Natuurlijk heb ik er geen Problemen mee als er in het nachtkastje een Koran en/of Bijbel ligt, ik maak het kastje dicht en zie het niet Meer,