Stop Jo Frost?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Re: Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:15

Ja, mijn ouders deden er ook alles aan om mij te laten stoppen met huilen, maarja op zo'n moment wilde ik dat niet snappen, dus dan was het altijd maar weer ''sttt rustig maar, huilen helpt niet'' en dan waren ze weer in de weer met tygerbalsem en mijn benen masseren. Uiteindelijk was ik weer rustig, helemaal uitgeput en viel ik gelijk in mijn bed in slaap

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:16

Het verbaast mij echt enorm dat er een stop jo frost groep is. Ik vind haar juist geweldig! Aardig, duidelijk en pakt de kern van het probleem aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:18

Nou niks mis mee hoor :) Wat een gezeur van die groep :=

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:19

Zat net nog naar t programma te kijken.
Waar Jo rustig blijft en het kind op een vriendelijke maar strenge manier aanpakt omdat het krijst, had ik het kind allang een tik verkocht en gezegd dat het dan iets heeft om werkelijk om te janken.
Spijt me zeer maar sommige ouders zijn echt te soft. Jo vind ik wel een goeie manier hebben!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:19

Als ik de reacties zo lees op Twitter dan zoeken ze achter iedere borstvoedmoment een probleem. Want er moet een reden zijn waarom het kind dat 25x pd. wil. Vastzitten in een gewoonte kan natuurlijk niet.

Ook zijn time-outs 'heftig'. En op dat moment vraag ik mij dan af waarom je een kind op de wereld hebt gezet wanneer je een time-out al heftig vindt. Hoe moet het dan in de grote boze wereld daarbuiten? Daar gebeuren echt wel wat heftigere dingen dan time-outs. :=

In één keer stoppen met bv is ook absoluut uit den boze.
Dat een goed resultaat zichtbaar was maakt daarbij niet uit, kind zal nu vast op haar 25e jaar bij een psych zitten om er over te praten. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:23

Gefrustreerde kippetjes daar dus. Dat je nog de moeite neemt om twitter door te lezen. :P

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:25

Nou ja, als je over dit onderwerp een goeie discussie wil kunnen houden moet je toch ook proberen je in de 'andere kant' te verdiepen?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:25

VivaByoux schreef:
Zat net nog naar t programma te kijken.
Waar Jo rustig blijft en het kind op een vriendelijke maar strenge manier aanpakt omdat het krijst, had ik het kind allang een tik verkocht en gezegd dat het dan iets heeft om werkelijk om te janken.
Spijt me zeer maar sommige ouders zijn echt te soft. Jo vind ik wel een goeie manier hebben!

Nou zeg, er zijn ook genoeg andere manieren die niet meteen soft zijn, om nou te gaan slaan... Is ook niet echt Jo haar manier hoor.

Ik vind dat Jo het prima doet, ze ziet goed welke problemen er daadwerkelijk spelen en wat er anders moet.
Mijn eerste gedachte bij het cold turkey stoppen met de bv was ook wel 'aaah sneu', vergelijk het maar met een kind haar lievelingsknuffel afpakken, zo en nu slaap je voortaan maar zonder.
Maar ach, ze at vrolijk mee haha vond het wel grappig, goeie zet ook om moeders even weg te sturen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:27

Oh ja zeker, maar na tig pagina's van 't zelfde zou ik er wel klaar mee wezen :D

Staat ook een smilie achter hé. :)

@pearlie slaan gebeurd meer uit frustratie. Ik snap die opmerking dan ook wel hoor. Maar goed is het dan ook weer niet :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 10-03-15 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:27

Nouu wat een aflevering weer joh :P
Dacht dat die van vorige week al erg was maar dit komt ook aardig in de buurt.

Kind van 2 nog aan de borstvoeding en maar zeuren en tietje pakken van mammi :=
Pappa die niks in huis doet, niks van opvoeding af weet of zelfs van de keuken.
En een jonge meid die geen aandacht krijgt door die --- kinderen.

Wat een softies zeg :7

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:32

Mijn man is eens binnengelopen bij een vergadering van een jeugdbegeleidingsorganisatie. (da's een leuke voor scrabble) Als je het al niet was, zou je daar een naarling kunnen worden! Echt van die geitenwollen sokken die alles beredeneren naar een 'slechte jeugd.' Nee dan kijk ik liever naar Jo. :D

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:32

Ik ben uberhaupt te lui om twitter erbij te pakken, dus ik was wel blij met de samenvatting :P.

Ik wilde eigenlijk nog even terugkomen op het 'alles uitleggen/in overleg doen'.
Ik vind dat namelijk (zeker bij 2/3 jarigen) helemaal niet altijd verstandig. Ik ben van mening dat een kind af en toe ook gewoon iets moet kunnen doen omdat het hem gezegd wordt. Dit is ook een belangrijke vaardigheid: luisteren en 'bevelen' opvolgen wanneer dat nodig is. Dat hoeft niet altijd, maar soms wel (denk aan een noodsituatie, maar bijv. ook aan opdrachten opvolgen in de klas).

Wat ik in klassen op de basisschool veel heb gezien, is dat kinderen geen opdrachten meer kunnen/willen opvolgen tenzij ze het er zelf mee eens zijn. Simpel gezegd missen ze een stukje discipline, en zijn ze misschien een beetje te goed in het zelf kritisch nadenken. Soms is dat handig, maar soms ook niet: ook in je werk zul je situaties tegenkomen waarin je gewoon even moet slikken en luisteren, en dan helpt het als je dit kent en gewend bent, en niet altijd denkt overal over te kunnen discussieren. Ik denk dus dat het belangrijk is om een balans te vinden in je opvoeding tussen 'luisteren wanneer het moet' en 'discussieren wanneer het mag/kan'.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:33

Sammie schreef:
Gefrustreerde kippetjes daar dus. Dat je nog de moeite neemt om twitter door te lezen. :P

Ben er ook maar snel mee gestopt. :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:34

Kinderen bij je in bed ... Gezellig :-D
Die van mij liggen regelmatig bij mij
Heerlijk vindt ik dat ...
Liever als n snurkende zwetende vent langs je !!
Is het opvoedkundig verantwoord , Nee dat niet ...

Dochter is een slechte slaper als van heel Jong Af aan ...
10.000 dingen geprobeerd . Niets helpt .
Bij mij in bed slaapt ze Lekker door .
Ik leg weleens de misschien vergezochte link dat , omdat ze geboren is door ingeleide bevalling en stort bevalling ze wellicht nog niet helemaal klaar was voor t wereldje buiten mamma s buik ..
Ach ... Laat ze maar lekker bij me slapen .
Komt vanzelf n dag dat ze liever in d'r eigen bedje ligt

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:41

Sofy schreef:
Ik ben uberhaupt te lui om twitter erbij te pakken, dus ik was wel blij met de samenvatting :P.

Ik wilde eigenlijk nog even terugkomen op het 'alles uitleggen/in overleg doen'.
Ik vind dat namelijk (zeker bij 2/3 jarigen) helemaal niet altijd verstandig. Ik ben van mening dat een kind af en toe ook gewoon iets moet kunnen doen omdat het hem gezegd wordt. Dit is ook een belangrijke vaardigheid: luisteren en 'bevelen' opvolgen wanneer dat nodig is. Dat hoeft niet altijd, maar soms wel (denk aan een noodsituatie, maar bijv. ook aan opdrachten opvolgen in de klas).

Wat ik in klassen op de basisschool veel heb gezien, is dat kinderen geen opdrachten meer kunnen/willen opvolgen tenzij ze het er zelf mee eens zijn. Simpel gezegd missen ze een stukje discipline, en zijn ze misschien een beetje te goed in het zelf kritisch nadenken. Soms is dat handig, maar soms ook niet: ook in je werk zul je situaties tegenkomen waarin je gewoon even moet slikken en luisteren, en dan helpt het als je dit kent en gewend bent, en niet altijd denkt overal over te kunnen discussieren. Ik denk dus dat het belangrijk is om een balans te vinden in je opvoeding tussen 'luisteren wanneer het moet' en 'discussieren wanneer het mag/kan'.

Deels met je eens. Er is af en toe niks mis met 'omdat ik het zeg'.
Toch werkt uitleggen vaak wel, bij mijn peuterdochter in ieder geval wel. Als ik kortweg zeg dat iets niet mag of kan, kan ik een driftbui verwachten terwijl wanneer ik het even kort maar duidelijk uitleg waarom het niet mag of kan, ze het 9 van de 10 keer gewoon accepteert.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:42

Ik ging even een filmpje opzoeken om te kijken naar wat ze precies doet, en ik heb maar 1 minuut gezien van dit filmpje (misschien dat ik zo nog door ga kijken), maar ik vind haar nog behoorlijk rustig; https://www.youtube.com/watch?v=2nJgPfLtsAg . Bah, 0:27. Zo'n kind moet gewoon even een paar keer een opdonder krijgen (kan ook een verbale opdonder zijn) en dan is het wel klaar. Walgelijk gewoon, ik denk dat we juist blij moeten zijn dat er mensen zijn zoals Jo Frost.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:45

Ik ontken inderdaad ook niet dat uitleggen werkt. En ik vermoed dat ik het zelf ook vaak zou doen, mijn ouders deden dat bij mij ook :). Hoewel ik bij het dochtertje van mijn vriendin (net 2) ook wel merk dat de uitleg vaak nog niet landt: het gaat er dan meer om dat er wat extra aandacht aan haar mening gegeven wordt, dan dat ze snapt wat je uitleg inhoudt. Hoewel dat bij die kleintjes natuurlijk erg moeilijk testen is ;).

Maar vinden jullie het 'kunnen luisteren omdat het moet' ook een (belangrijk) opvoedkundig doel, net als het 'voor jezelf kunnen denken'? Ben erg benieuwd naar de meningen! Want dat is wat ik begrijp van wat de anti-Jo Frost groep voorstaat: altijd in discussie, altijd uitleggen, altijd het kind z'n zegje laten doen. En ik denk dat je dan die (in mijn ogen belangrijke) eigenschap van 'kunnen luisteren' niet leert.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:18

Persoonlijk vind ik haar methode goed en krijg je zowel blij kinderen als blije ouders.
Er zijn momenten dat kinderen hun zegje mogen doen. Maar ook momenten dat er gewoon geluisterd dient te worden.
En trapzitten is nog nooit iemand slechter van geworden.
Overspannen ouders en onhandelbare kinderen zonder regels of gezag is veel kwalijker.

tegenwoordig moet er overal wat achter gezocht worden lijkt het wel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 07:48

Wij hadden vroeger geen time outs etc, wel eens in de hoek maar het was de hoe of flinke billenkoek. Angst hebben voor je ouders, dat is schadelijk, niet een time out.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:05

Ik ben leerkracht en bij mij is nee ook nee. Ik geef kinderen ook wel eens een time out door ze naar de gang te sturen. Daarna praten over wat er is gebeurd en evt excuses. Krijgt het kind niks van hoor.

Bij mijn schoonzusje wordt nee nog wel eens ja en daardoor luistert mijn neefje soms bar slecht. Hij moet dan ook niet zoveel van mij hebben want ik ben toch zooo streng! Bij mij mag je nou eenmaal niet op de bank springen. En als ik daar al twee keer voor gewaarschuwd heb en hij doet het nog een keer terwijl hij kijkt of ik het zie, tja dan is hij het bokje en staat hij even op de gang. Helaas word ik dan door mijn zwager streng genoemd..

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:06

Best frustrerend al die onderzoeken en meningen.
Opvoedende tik van vroeger is nu mishandeling.
Structuur is nu beperking.
Maar dan lees ik weer dit artikel en dan denk ik waar zijn we nou helemaal mee bezig.
http://www.npowetenschap.nl/nieuws/arti ... deren.html
Overwaardering van je kind maakt dat het een narcist word?
Alle onderzoekers spreken elkaar tegen.
Respect voor normen en waarden is vaak ver te zoeken.
Ouders moeten vaak een groot deel van de opvoeding overlaten aan onderwijzers en oppassers.
Ik vind het niet raar dat veel ouders het steeds moeilijker vinden om te bepalen wat nou goed is naar de buitenwereld en je eigen ideeën te volgen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:11

Holy moly, stelletje debielen die anti-Frost mensen.

Alsof je tijdens een woede-uitbarsting en vreselijke huilbui even rustig aan je kind kan vragen hoe hij zich nu voelt en waarom :')

Edit: ik denk dat alle methodes in de 'te' vorm schadelijk zijn voor het kind. Je moet de dingen die voor jou en je kind werken mee pakken en vooral niet doorslaan in iets. Alles met mate :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:15

Als docent zou ik juist graag zien, dat ouders hun kinderen weer eens wat strenger aanpakken. Dat softe gedoe werkt in het nadeel van het kind en daarmee in het nadeel van hun opleiding.
Vergeet niet dat je als ouder het beste voor je kind wilt, maar dit zelf verpest en de scholen opzadelt met onnodige problemen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:20

Ik vind jo goed. Ze "wint" wel van het kind( nou ja moeders door haar ideen )
Zonder haar was kind de baas in huis.

Ik had laast een paar weken dat mijn zoon niet kon slapen en ging k*tten in bed. Ben ik tegen de kast gaan zitten. En dan hoofd in mijn armen(soort balletje). Zo van. Zit er wel maar ok weer niet (zag ik ooit bij jo.). En dat hielp.

Ze straft een kind door rustig te zijn. Ipv schreeuwen. En 'hardhandig' zijn

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:42

Ik vind haar ook geweldig.
Alleen sommige mensen doen haar na op een manier wat alsnog geen nut heeft. Net als vorige week met Scotje :+... die werd ook een paar x op de trap gezet op een rare wijze.

Vind het overdreven dat mensen haar willen stoppen.