Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Strasshorse schreef:Ik ben het er wel en niet mee eens, meisjes van 14/15 krijgen ook kinderen waar ze niet voor kunnen zorgen en niet weten hoe ermee om te gaan dus hun ook maar verbieden dan?en hoe kan je zoiets gebeuren, zit in een klein hoekje of je bent zwanger als je niks van anti conceptie gebruikt.
aan de andere kant kinderen kiezen er ind niet voor dus vind dit een lastige. Iedereen heeft het recht op kinderen maar het moet niet zo zijn dat het kind straks net zo beschadigd is als de ouders zelf
Citaat:Mijn mening is uiteraard ernstig gekleurd door de situatie waar ik inzit. Maar het rechtssysteem en de ondersteuningen ken ik ondertussen van binnen en van buiten. En daar zitten meer gaten in dan een panty waar je 3 uur door het bos mee bent geklauterd.
Citaat:Ik vind de verwijzing naar de natuur eigenlijk nogal de plank misslaan. Wij mensen leven allang niet meer volgens de oerwetten van de natuur, als we dat wel zouden doen zou het een stuk minder druk zijn op deze planeet. Dus is het ergens niet meer dan logisch om maatschappelijke randvoorwaarden te stellen aan het krijgen van kinderen, omdat de kinderen waar het hier om gaat volgens de wetten van de natuur hun eerste levensjaren al niet zouden overleven.
Citaat:Ik vind de verwijzing naar de natuur eigenlijk nogal de plank misslaan. Wij mensen leven allang niet meer volgens de oerwetten van de natuur, als we dat wel zouden doen zou het een stuk minder druk zijn op deze planeet. Dus is het ergens niet meer dan logisch om maatschappelijke randvoorwaarden te stellen aan het krijgen van kinderen, omdat de kinderen waar het hier om gaat volgens de wetten van de natuur hun eerste levensjaren al niet zouden overleven.
Amaris schreef:Maar ze heeft duidelijk geen idee WAAROM vrouwen daar zoveel kinderen krijgen.
Dat heeft een specifieke reden en daar zouden ze iets aan moeten doen. Maar dan moet de hele politiek op de schop en tja... we hebben het wel over Afrika natuurlijk....
Varekaj schreef:Is dat hier niet zo dan? Het zijn de kinderen en volwassenen van nu die werken en daarmee afdragen aan de ondersteuning van de ouderen, en onze kleinkinderen gaan op hun weer afdragen voor onze zorg later. Hoop ik.
rainbow8 schreef:Liesje1611:
- Waarom alleen het vrouwelijke deel?? Er is ook nog zoiets als een mannelijk deel.. Een staafje of spiraaltje plaatsen is vaak een te ingrijpende handeling voor dat soort mensen. Is er bij jou wel eens een spiraaltje geplaatst?? Als er nog geen kids uitgekomen zijn is dat een aardig pijnlijke aangelegenheid. En dan heb ik het nog niet eens over een staafje dat operatief verwijderd dient te worden na 3 jaar...
hyppolyte schreef:Ja maar wij hebben iets minder kindertjes nodig voor onze oudedagvoorziening. Bovendien hoeven die niet fysiek voor ons te zorgen. En daarnaast is het niet de hoofdreden van de hoeveelheid kindertjes daar.
Killyenn schreef:Wat is er dan duidelijk? Dat de meerderheid het wil? Hoe is dat gemeten? Hebben ze daadwerkelijk iedereen ondervraagd of zijn dat bijvoorbeeld mensen die op hun website gestemd hebben? Oftewel is de ondervraagde groep ook daadwerkelijk representatief? En zo ja, betekent dat ook daadwerkelijk iets?
Cer schreef:Ik vind sowieso niet dat mensen zomaar kinderen zouden moeten kunnen krijgenEr zijn veel te veel ouders die het helemaal niet aankunnen, veel te veel mishandelde en in de steek gelaten kinderen en ouders die kinderen niks te bieden hebben.. Het is een bijzonder voorrecht wat eigenlijk veel te groot is voor gedeelte van de mensheid om te kunnen handelen..
maar ja, wie gaat dat toetsen
safina schreef:Vraagje aan mensen die voorstander zijn van gedwongen anticonceptie bij mensen die verstandelijk beperkt zijn:
Hoe zien jullie dat praktisch voor je? Wanneer zou iemand hier in aanmerking voor moeten komen? Hoe kan dat objectief bepaald worden? Wie beslist dat en op grond van welke criteria?