12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:24

Het grote gevaar van deze mensen is inderdaad dat ze dood willen gaan voor hun overtuiging want martelaar zijn is het hoogste wat je kunt bereiken. Daar hebben ze inderdaad een dikke streep voor en maakt ze ook zo verschrikkelijk link. Dit is nooit en te nimmer goed te praten maar zal wel weer van invloed zijn op de mensheid en de algemene vrijheid van meningsuiting en ze zitten overal ter wereld.
Kijk maar hoeveel medelanders, die toch hier zijn opgevoed, zich haasten om te kunnen vechten voor I S. Hoe vrij en tolerant onze samenleving is geweest tegenover andersdenkenden, als het zo doorgaat dan komt er vanzelf weer een periode dat tolerantie heel ver te zoeken is en zijn we weer helemaal terug bij af.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:25

R12312 schreef:
Als er een groep eelt op hun ziel heeft zijn het juist de moslims. Wat die de afgelopen jaren naar hun hoofd hebben gekregen........

Het eelt zal bij de meeste nooit dik genoeg worden, bij mij ook niet. Afschuwelijke reacties lees ik hier. Geloof me, 99,9% van de moslims walgen van het extremisme. Vreselijk voor de moslims om continue dit soort reacties te lezen. En nee, ik ben geen moslim, wel een half marokkaanse met een groot deel van mijn familie die moslim is. De opmerkingen doen mij al pijn, laat staan hen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:26

bigone schreef:
Het grote gevaar van deze mensen is inderdaad dat ze dood willen gaan voor hun overtuiging want martelaar zijn is het hoogste wat je kunt bereiken. Daar hebben ze inderdaad een dikke streep voor en maakt ze ook zo verschrikkelijk link. Dit is nooit en te nimmer goed te praten maar zal wel weer van invloed zijn op de mensheid en de algemene vrijheid van meningsuiting en ze zitten overal ter wereld.
Kijk maar hoeveel medelanders, die toch hier zijn opgevoed, zich haasten om te kunnen vechten voor I S. Hoe vrij en tolerant onze samenleving is geweest tegenover andersdenkenden, als het zo doorgaat dan komt er vanzelf weer een periode dat tolerantie heel ver te zoeken is en zijn we weer helemaal terug bij af.

Het grootste gevaar is dat jongetjes op hele jonge leeftijd in trainingskampen worden geplaatst onder dwang en daar compleet gehersenspoeld worden. Dat zijn degene die de aanslagen plegen.

BigOne

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:29

Die jongetjes zijn gewoon Nederlandse jongetjes die hier op straat, buurthuizen en sommige moskeeën radicale ideeen krijgen ingefluisterd. Niks strafkamp, ik heb het over medelanders.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:30

R12312 schreef:
Begrijp vanuit de NOS App dat de identiteit van de daders inmiddels bekend is.

Dat zou toch geweldig zijn.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:33

bigone schreef:
Die jongetjes zijn gewoon Nederlandse jongetjes die hier op straat, buurthuizen en sommige moskeeën radicale ideeen krijgen ingefluisterd. Niks strafkamp, ik heb het over medelanders.

Er is maar een heel klein gedeelte wat in Nederland radicale ideen krijgt. De aanslagplegers komen uit Syrie en Algarije, en die worden van jongsafaan in een trainingskamp onder dwang geplaatst en gehersenspoeld.

Het gros van de mensen uit die landen zijn dolgelukkig dat ze in Nederland wonen en veilig zijn.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:35

pien_2010 schreef:
R12312 schreef:
Begrijp vanuit de NOS App dat de identiteit van de daders inmiddels bekend is.

Dat zou toch geweldig zijn.

Ze hebben ze alleen nog niet.
Het zou volgens de nieuwssite om teruggekeerde Syriëgangers gaan..... Dat gaat flink reactie geven als dat blijkt te kloppen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:36

R12312 schreef:
bigone schreef:

Er is maar een heel klein gedeelte wat in Nederland radicale ideen krijgt. De aanslagplegers komen uit Syrie en Algarije, en die worden van jongsafaan in een trainingskamp onder dwang geplaatst en gehersenspoeld.

Het gros van de mensen uit die landen zijn dolgelukkig dat ze in Nederland wonen en veilig zijn.

Dat ben ik met je eens maar daarom hoeven we niet onze ogen te sluiten over die ene die weer vijf anderen overtuigd om mee te doen. De jongeren die nu vertrekken om IS te steunen, ofwel als vechter ofwel als bruid, die moeten ze nooit en te nimmer meer toegang tot een westers land geven.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:39

Ik vind het zo verschrikkelijk. Ik ben een tijdje omgegaan met een meisje die ook moslims was. En echt waar. De ''echte'' moslims zijn juist 100% tegen dit soort daden. Echt waar. Ben wel zat van die stomme racistische opmerkingen.

Ik heb hier geen goede woorden voor, vind het gewoon verschrikkelijk.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:40

Ik hoop echt dat het niet zo is, al zou dat wel veel verklaren. Ik snap de zachte aanpak rond de syriestrijders sowieso niet. Misdaden tegen de mensheid plegen en dan terugkomen.

En eerlijk gezegd vind ik de lopende rechtzaken echt een flop.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:41

Hoeveel onschuldige mensen (moslims?) zouden de Europese landen gecombineerd al vermoord hebben in Irak/Pakistan in hun strijd tegen het terrorisme (of zo zeggen de hoge piefen in de VS)? Of zijn die levens minder waard omdat deze mensen niet in Europa leven? Maar daar wordt niet naar gemaald..
Maar dat is misschien weer een andere discussie..

Nogmaals: ik walg van wat er vandaag gebeurd is, maar ik hoop dat mensen die dingen gaan roepen over moslims in het algemeen wel na gaan denken..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:43

Emmaa_ schreef:
Ja, vooral lekker blijven porren want dan vallen er straks niet 12 doden maar 120. We maken toch ook niet met zijn allen het christendom belachelijk? En we posten toch ook geen verschrikkelijk racistische cartoons over het jodendom? Nee, want dan zou de pleuris echt gigantisch uitbreken. Ik keur helemaal niks goed en ik vind ook niet dat er moet worden toegegeven aan dit soort lui, maar ik vind dat er wel eens gekeken mag worden naar de manier waarop dit tijdschrift zijn satire brengt.

Nee, dat doen ze in het midden oosten wel (en fors erger dan wij hier acceptabel vinden). Als dat wel mag en wij niet is dat op zijn minst hypocriet te noemen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:44

Martine_R schreef:
Hoeveel onschuldige mensen (moslims?) zouden de Europese landen gecombineerd al vermoord hebben in Irak/Pakistan in hun strijd tegen het terrorisme (of zo zeggen de hoge piefen in de VS)? Of zijn die levens minder waard omdat deze mensen niet in Europa leven? Maar daar wordt niet naar gemaald..

Nogmaals: ik walg van wat er vandaag gebeurd is, maar ik hoop dat mensen die dingen gaan roepen over moslims in het algemeen wel na gaan denken..

ik snap werkelijk niet wat dit ermee heeft te maken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:45

Furrow schreef:
Martine_R schreef:

ik snap werkelijk niet wat dit ermee heeft te maken.

Dat mensen zò kwaad worden om de dood van 12 Europeanen en niet nadenken bij de schade die Europa aanricht in andere landen? Mensen wijzen graag naar anderen maar steken niet graag de hand in eigen boezem.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 07-01-15 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:46

Martine_R schreef:

Als we nog verder de geschiedenis in gaan hebben wij als Nederlanders ook niet de meest leuke dingen gedaan. Maar goed, dat doet niet af aan de verschrikkelijke gebeurtenis.

Maar ik ben t helemaal eens met je dat er teveel onzin over moslims wordt geroepen met als grote aanvoerder...........Geert Wilders.

Vanavond is Yassin Elforkani wederom bij Jinek. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen, hij spreekt over het algemeen bijzonder wijs.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:47

Je hoeft daar niet ver de geschiedenis voor in hoor, R12312..

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:50

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:52

Irma_Maandag schreef:
Wie zei ook alweer dat er geen beledigende / satirische (interpreteer hoe je wil) cartoons over (bv) christenen zouden worden gemaakt? (als link, opdat niemand zich beledigd voelt):
http://i77.photobucket.com/albums/j54/I ... 8756_n.jpg

Inderdaad en daar zijn geen extremisten over gevallen.
En zeker niet gemoord.

Sorry maar veel mensen van dat geloof sporen gewoon niet en hebben dusdanig een steekje los dat ze een gevaar vormen voor de wereld.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:53

Ik schrik niet eens meer van zulk soort berichten. Het verbaast mij niks meer dat dit gebeurd. En dat vind ik eng. Het lijkt wel tot de orde van de dag te horen. Niet lang geleden hoorden we over een gijzeling in Australië.

Mensen die zichzelf moslims noemen, die richten dit aan. Ik geloof er niet in dat er een godsdienst is die het toestaat te moorden uit naam van God of Allah (of waar je ook in gelooft). Dit zijn verknipte figuren die uit zijn op macht. Het is belachelijk dat zulke dingen gebeuren.

Maar, vroeg of laat is Nederland aan de beurt, en ik ben nou niet echt vol vertrouwen in onze politieke mensen. Rustig over nadenken en er over praten, alsof dat ooit iemand heeft geholpen. Op het nieuws van 8 uur sprak een Moslim namens een communicatieorgaan (?) van Moslims. Die zei: Hard aanpakken! En daar kan ik alleen maar achter staan.

Geert Wilders vond ik ook keihard in zijn uitspraken, en terecht. Alleen sta ik niet achter hem vanwege zijn racistische uitspraken, want nogmaals. Ik geloof niet dat de Islam dit wilt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:54

Wat zouden feitelijk de gevolgen (voor Nederland) kunnen zijn als de daders inderdaad teruggekeerde Syriëgangers zijn?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:59

Ik hoop dat men er eindelijk snelrecht door kan krijgen dat bij verlaten van NL naar een gebied als Syrië (in tijde van oorlog, indien men aan de strijd mee zal doen enz,enz,enz...), men automatisch de NL nationaliteit verliest, maar ook het land niet meer in mag...... (Ofzoiets)

Ook: dat het risico van die teruggekeerde Syriëgangers hoger mag worden ingeschaald als men tot nutoe heeft gedaan, en de kans op aanslagen op NL grondgebied aanzienlijk is gegroeid, na dit statistiek in Parijs.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:00

Jolien87 schreef:
Wat zouden feitelijk de gevolgen (voor Nederland) kunnen zijn als de daders inderdaad teruggekeerde Syriëgangers zijn?

Niks.. Maar ik hoop dat er wel in heel Europa een wijze les uit wordt getrokken.

Wat mij betreft zou men de grens wel mogen sluiten voor Syriëgangers. Ben je er geweest en wil je terug? Jammer dan! Gewoon terugsturen! En dan internationaal signaleren in heel Europa, zodat ze het leven heel erg zuur gemaakt wordt.

Maar goed, in Europa is het maar pappen en nathouden. Put dempen als het kalf verdronken is.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:01

Geen idee, meer mensen die gerechtelijk vervolgt worden? In ieder geval spreken veel landen erover dat de moslim radicalisering niet meer geminimaliseerd kan worden. Dus een terechte strengere aanpak, wat sowieso op zijn plaats is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:02

Syriegangers mogen lekker daar blijven. Doei!! Jij wilt weg? Blijf dan weg...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:04

Daatje schreef:
R12312 schreef:
Als er een groep eelt op hun ziel heeft zijn het juist de moslims. Wat die de afgelopen jaren naar hun hoofd hebben gekregen........

Het eelt zal bij de meeste nooit dik genoeg worden, bij mij ook niet. Afschuwelijke reacties lees ik hier. Geloof me, 99,9% van de moslims walgen van het extremisme. Vreselijk voor de moslims om continue dit soort reacties te lezen. En nee, ik ben geen moslim, wel een half marokkaanse met een groot deel van mijn familie die moslim is. De opmerkingen doen mij al pijn, laat staan hen.

Waar zijn dan de moslims die massaal afstand nemen van dit tuig.
Je hoort en ziet ze niet in het publieke debat.