Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:00

Het is echt niet normaal hoeveel haaien er hier zwemmen. Ik moest 2 maanden geleden het water uit omdat er een 3.5meter hamerhaai zat. 5 seconden en was het water uit :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:06

LadyMadonna schreef:
Adriana schreef:
http://nos.nl/artikel/2013674-australis ... -ooit.html

Het lijkt erop dat haaien daar een plaag worden. 5 meter lang vindt ik toch wel heftig...
Vooral dat ze Dolfijnen aanvallen dat is nieuw voor mij, vallen ze nu alles aan?

Wellicht is er voedsel schaarste? Voor mensen een eenvoudige oplossing: uit het water blijven.

Heb je enig idee hoeveel mensen afhankelijk zijn in die streken van het (strand)toerisme? Stel dat er langs de Noordzeekust haaien zouden verschijnen ..... En de overheid zou gewoon zeggen: dan blijf je maar uit het water..... wij doen er niets aan..... Weg toerisme, weg Duitse (kust)bezoekers.... weg inkomsten van duizenden en duizenden gezinnen....

Gewoon door enkele gestoorde haaien die buiten hun normale gebied jagen....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:47

Kan ik niet wakker van liggen slimmerik. Wij mensen hebben ons al genoeg met de natuur bemoeit

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:29

Dan zouden ze imo ook gewoon de Noordzee stranden moeten afsluiten, als dat ooit gebeurde. Die haaien denken niet 'laten we de mensen eens fijn terroriseren, kunnen ze lekker niet zwemmen!', die zijn gewoon naar voedsel/territoria op zoek. Maar ik vrees dat er ook hier een klopjacht zou zijn, wegens economische redenen...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:18

En hoe zou het nou komen dat er niet genoeg voedsel is.... Komt vast niet door ons ;)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:35

Ik ben het met je eens, Lienek. Maar wie gaat de overheid daarvoor aanspreken? kassa kassa, de vissers gaan mooi niet stoppen met (over)bevissen voor een paar haaien. Dat de rest van het zee- ecosysteem daar ook mee geholpen zou zijn is voor hun niet interessant.