Dat heb ik in elk geval nergens gelezen, maar correct me if I'm wrong. Er wordt alleen uitgelegd aan de mensen die zeggen 'dan gaan ze toch terug naar hun eigen land' waarom dát niet helemaal meer kan. Natuurlijk kan de belofte nu nooit meer geïnd worden, en dat is (nog steeds) hartstikke sneu. Maar de Molukkers hebben ook nog steeds het gevoel dat ze niet gehoord worden. Vanaf het begin is er al waanzinnig slecht gecommuniceerd en de Molukkers hebben dit volgens ons allemaal maar moeten accepteren. Zo werkt dat nou eenmaal niet. Dan kun je opstand verwachten. Alle middelen worden ingezet om wél gehoord te worden. Is het goed? Nee. Is het begrijpelijk? Vind ik wel.
. Aan de ene kant snap ik de Molukkers volkomen. Aan de andere kant denk ik ook 'let it go'. En dat beloftes door de staat niet worden nagekomen... Been there, done that, got the t-shirt. Maar dat geldt voor iedere Nederlander die ooit in NL gewoond heeft
.
.
, win-win. /grapjemoetkunnentoch?
!
) gaan gewoon te ver. Of de woningbouw nu een fout heeft gemaakt (wat ook menselijk is, imagine that) of niet.
.
. Maar ik doelde dan ook niet op de hele bevolkingsgroep, maar de specifieke mensen die zich wel tot bedreigingen hebben verlaagd.