Molukkers willen Nederlands gezin weg

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gruis

Berichten: 1315
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:51

Niemand zegt dat de doodsbedreigingen prima zijn volgens mij? :? Dat heb ik in elk geval nergens gelezen, maar correct me if I'm wrong. Er wordt alleen uitgelegd aan de mensen die zeggen 'dan gaan ze toch terug naar hun eigen land' waarom dát niet helemaal meer kan.
Natuurlijk kan de belofte nu nooit meer geïnd worden, en dat is (nog steeds) hartstikke sneu. Maar de Molukkers hebben ook nog steeds het gevoel dat ze niet gehoord worden. Vanaf het begin is er al waanzinnig slecht gecommuniceerd en de Molukkers hebben dit volgens ons allemaal maar moeten accepteren. Zo werkt dat nou eenmaal niet. Dan kun je opstand verwachten. Alle middelen worden ingezet om wél gehoord te worden. Is het goed? Nee. Is het begrijpelijk? Vind ik wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:13

Trieste zaak, dit ;(. Aan de ene kant snap ik de Molukkers volkomen. Aan de andere kant denk ik ook 'let it go'. En dat beloftes door de staat niet worden nagekomen... Been there, done that, got the t-shirt. Maar dat geldt voor iedere Nederlander die ooit in NL gewoond heeft :').

En Marjoow... Wat zet jij jezelf te kakken zeg, ongelooflijk :D.

Anoniem

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:19

Molukkers gaan erg ver voor hun familie. Dus ja ook deze generatie(die in Nederland zijn geboren) 'vechten' voor datgene wat hun beloofd is.

Keur alleen de manier niet goed.

Maar ik ga straks nog langs mijn omaatje. Benieuwd als zij meer weet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:22

Iedereen weet dat ze nooit meer een eigen staat zullen kunnen krijgen, je wanhopig vasthouden aan een belofte is in dit geval gewoon jezelf voor de gek houden... Heel vervelend voor hun, maar natuurlijk niet iets waar de huidige generatie Nederlanders wat aan kan veranderen.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap echt waar ze vandaan komen qua eisen. En ik vind ook dat ze zeker een goed punt hebben.

We kunnen natuurlijk Friesland afsteken en de Molukkers daar zetten 8-), win-win. /grapjemoetkunnentoch?

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:45

love_western schreef:
Molukkers gaan erg ver voor hun familie. Dus ja ook deze generatie(die in Nederland zijn geboren) 'vechten' voor datgene wat hun beloofd is.

Keur alleen de manier niet goed.

Maar ik ga straks nog langs mijn omaatje. Benieuwd als zij meer weet.

Is dat een excuus? Eerwraak oid tolereren we toch ook niet? Dat zijn ook mensen die gewoon erg ver gaan voor hun familie?

De molukkers die daar nu wonen zullen vast niet allemaal rond de 70 zijn. En al wel zolang in Nederland. Dan mag je aannemen dat hun kinderen en kleinkinderen gewoon in nederland zijn opgevoed en naar school zijn geweest? En dus sowieso al vernederlandst zijn en op de hoogte zijn van de samenleving, of ze nou wel of niet in een molukse wijk wonen. Vind het meer lijken op alles denken te kunnen maken door valse principes voor hun "cluppie" te kunnen opkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:38

W_Empress schreef:
love_western schreef:
Molukkers gaan erg ver voor hun familie. Dus ja ook deze generatie(die in Nederland zijn geboren) 'vechten' voor datgene wat hun beloofd is.

Keur alleen de manier niet goed.

Maar ik ga straks nog langs mijn omaatje. Benieuwd als zij meer weet.

Is dat een excuus? Eerwraak oid tolereren we toch ook niet? Dat zijn ook mensen die gewoon erg ver gaan voor hun familie?

De molukkers die daar nu wonen zullen vast niet allemaal rond de 70 zijn. En al wel zolang in Nederland. Dan mag je aannemen dat hun kinderen en kleinkinderen gewoon in nederland zijn opgevoed en naar school zijn geweest? En dus sowieso al vernederlandst zijn en op de hoogte zijn van de samenleving, of ze nou wel of niet in een molukse wijk wonen. Vind het meer lijken op alles denken te kunnen maken door valse principes voor hun "cluppie" te kunnen opkomen...

Verdiep je eens in de cultuur zou ik zeggen.

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:44

love_western schreef:
W_Empress schreef:
Is dat een excuus? Eerwraak oid tolereren we toch ook niet? Dat zijn ook mensen die gewoon erg ver gaan voor hun familie?

De molukkers die daar nu wonen zullen vast niet allemaal rond de 70 zijn. En al wel zolang in Nederland. Dan mag je aannemen dat hun kinderen en kleinkinderen gewoon in nederland zijn opgevoed en naar school zijn geweest? En dus sowieso al vernederlandst zijn en op de hoogte zijn van de samenleving, of ze nou wel of niet in een molukse wijk wonen. Vind het meer lijken op alles denken te kunnen maken door valse principes voor hun "cluppie" te kunnen opkomen...

Verdiep je eens in de cultuur zou ik zeggen.

Dooddoener van de dag. Met een afwijkende mening, moet je je er eerst maar eens in gaan verdiepen. Stel je een concrete vraag om evt je mening te kunnen aanpassen, wordt er weer geroepen dat je je maar moet gaan verdiepen. Maar goed, blijkbaar snap je dit soort chantage en bedreigings acties volledig als je je er maar in verdiept. Dat zal ik dan maar aannemen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:47

Ik heb me erin verdiept en ik snap chantage en bedreiging niet, hoor :D. Of het nu cultuur is of niet, je gedraagt je naar de in de maatschappij geldende normen en waarden, niet als een barbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:50

Tjah belofte is belofte. Woningbouw heeft nu ook toegegeven dat ze fout zaten. Want er zijn degelijk Molukkers die in dat huisje wouden wonen. Dus daar zijn ze boos over.

En Molukkers cultuur kun je niet vergelijken met onze cultuur. Met trouwen, overlijden en geboorten hebben ze hele andere 'regels' dan wat wij hebben. Is een hele hechte gemeenschap in deze wijk. Maar ook een hele veilige wijk.

Zo heeft mijn oma een poos haar raampje niet goed kunnen sluiten. Zodra het regende kwamen ze naar buiten om er een zeiltje over te doen.

Toen mijn opa overleed kwamen ze elke dag langs met koffie en cake. Zoveel dat we het gegeven moment gingen verdelen. Ook hielden ze een stilte gebed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:52

We hebben een andere cultuur, dus bedreigen, bekladden en dergelijk wangedrag is oké *\o/*!

Alsjeblieft, love_western, dat is natuurlijk de grootste bullshit die er is. Belofte of geen belofte, je kunt normaal met de woningbouw om de tafel gaan, daar hoef je geen mensen voor te bedreigen of woningen voor te bekladden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:56

_San87_ schreef:
We hebben een andere cultuur, dus bedreigen, bekladden en dergelijk wangedrag is oké *\o/*!

Alsjeblieft, love_western, dat is natuurlijk de grootste bullshit die er is. Belofte of geen belofte, je kunt normaal met de woningbouw om de tafel gaan, daar hoef je geen mensen voor te bedreigen of woningen voor te bekladden.

Moeilijk lezen he. Zoals ik al vaker zeg ik keur het gedrag ook niet goed.

En je doet nu alsof alle Molukkers dit gedaan hebben. Scheer ze niet allemaal over 1 kam. Want dat is wat hier veel gebeurd in dit topic.

En ze gaan om de tafel met de gemeente en woningbouw. Die geven ook toe dat ze fout zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:59

love_western schreef:
Moeilijk lezen he. Zoals ik al vaker zeg ik keur het gedrag ook niet goed.

En je doet nu alsof alle Molukkers dit gedaan hebben. Scheer ze niet allemaal over 1 kam. Want dat is wat hier veel gebeurd in dit topic.

En ze gaan om de tafel met de gemeente en woningbouw. Die geven ook toe dat ze fout zitten.


Nee, lezen is helemaal niet moeilijk. Maar jij komt steeds dwepen met dat de cultuur zo anders is, alsof het dat oké maakt. Dat is allemaal leuk en aardig verder, maar de Molukkers die zich misdragen hebben (dus nee, ik bedoel niet alle Molukkers, maar dat leek me uit de context wel duidelijk, als je het over lezen hebt ;)) gaan gewoon te ver. Of de woningbouw nu een fout heeft gemaakt (wat ook menselijk is, imagine that) of niet.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:03

Waaw. Waaw. Waaw. Waaw.

De ultieme domheid in dit topic. Waaw. Met Marjooooooooww als een van de uitschieters.

Die ene die het huis beklad heeft: domdomdom en ik denk dat ie dat ook wel te horen krijgt van zn omgeving (overigens werd gisteren in het nieuws gezegd dat het huis (nog) leeg staat dus van wegpesten van een inwonend gezin is volgens mij geen sprake?).

Echt, ik moet bijna lachen om al die mensen die roepen "DAN MOETEN ZE MAAR TERUG NAAR HUN EIGEN LAND".

Nou... raad eens... DAT WAS OOK DE BEDOELING!
En de mensen wilden niet liever!

Die kwamen echt voor de lol hier op die boot, in de kou en ellende om in barrakken weggestopt te worden. Nou! Feest!

Maar ze mochten/konden niet terug.

En toen zijn er afspraken gemaakt met gemeentes "dit wordt jullie woongebied" en dat is een harde afspraak.

En nu wordt die afspraak gewoon weer opzij gesmeten. Logisch dat mensen boos worden. Molukkers zijn een uiterst trots volk.

Er is dus geen sprake van discriminatie, er is gewoon sprake van je niet aan de afspraak houden. Niet netjes! Alweer niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:09

Amaris schreef:
Waaw. Waaw. Waaw. Waaw.

De ultieme domheid in dit topic. Waaw. Met Marjooooooooww als een van de uitschieters.

Die ene die het huis beklad heeft: domdomdom en ik denk dat ie dat ook wel te horen krijgt van zn omgeving (overigens werd gisteren in het nieuws gezegd dat het huis (nog) leeg staat dus van wegpesten van een inwonend gezin is volgens mij geen sprake?).

Echt, ik moet bijna lachen om al die mensen die roepen "DAN MOETEN ZE MAAR TERUG NAAR HUN EIGEN LAND".

Nou... raad eens... DAT WAS OOK DE BEDOELING!
En de mensen wilden niet liever!

Die kwamen echt voor de lol hier op die boot, in de kou en ellende om in barrakken weggestopt te worden. Nou! Feest!

Maar ze mochten/konden niet terug.

En toen zijn er afspraken gemaakt met gemeentes "dit wordt jullie woongebied" en dat is een harde afspraak.

En nu wordt die afspraak gewoon weer opzij gesmeten. Logisch dat mensen boos worden. Molukkers zijn een uiterst trots volk.

Er is dus geen sprake van discriminatie, er is gewoon sprake van je niet aan de afspraak houden. Niet netjes! Alweer niet!

_/-\o_ _/-\o_

En ze kunnen heel duidelijk laten weten als iemand in hun cultuur iets fouts heeft gedaan. Kneiterhard zijn ze daarinm

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:09

love_western schreef:
En Molukkers cultuur kun je niet vergelijken met onze cultuur. Met trouwen, overlijden en geboorten hebben ze hele andere 'regels' dan wat wij hebben. Is een hele hechte gemeenschap in deze wijk. Maar ook een hele veilige wijk.

Dat is heel mooi, best en prachtig. Dat maakt niet dat ze zich niet aan de nederlandse wet hoeven houden of hun eigen regels erop na mogen houden als die in strijd zijn met de wet. Dat wil ook niet zeggen dat je maar woningbouwverenigingen moet gaan bedreigen, of nog erger, onwetende burgers die gewoon een leuk huisje zien.

Je blijft ook maar roepen dat de woningbouwvereniging zijn fout heeft toegegeven. Weinig keus he...?

Een hele veilige wijk, ja, als je 1 van hen bent misschien Het tegendeel heeft die meneer op tv wel laten zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:12

W_Empress schreef:
love_western schreef:
En Molukkers cultuur kun je niet vergelijken met onze cultuur. Met trouwen, overlijden en geboorten hebben ze hele andere 'regels' dan wat wij hebben. Is een hele hechte gemeenschap in deze wijk. Maar ook een hele veilige wijk.

Dat is heel mooi, best en prachtig. Dat maakt niet dat ze zich niet aan de nederlandse wet hoeven houden of hun eigen regels erop na mogen houden als die in strijd zijn met de wet. Dat wil ook niet zeggen dat je maar woningbouwverenigingen moet gaan bedreigen, of nog erger, onwetende burgers die gewoon een leuk huisje zien.

Je blijft ook maar roepen dat de woningbouwvereniging zijn fout heeft toegegeven. Weinig keus he...?

Een hele veilige wijk, ja, als je 1 van hen bent misschien Het tegendeel heeft die meneer op tv wel laten zien...

hoezo weinig keus? Het is een feit dat ze fout zitten. Komen hun belofte niet na.

En de wijk is veilig. Ook voor de Nederlanders die in de flatten wonen. Heb al een voorbeeld genoemd.

Alleen de media is gewoon sensatie geil.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:14

Fijn dat jullie op de man gaan spelen als er een mening voorbij komt die je niet hebben kan. Noem het domheid, ik zet mezelf te kakken? Prima, wat jullie willen. Verandert helemaal NIKS aan het feit dat ik bij mijn mening blijf.

Jongens, het is 50 jaar geleden. Hun cultuur mag dan wel zo trots zijn, maar je leeft wel in Nederland. Volgens mij hebben onze voorouders óveral wel wat fout gedaan. Moeten we daarom iedereen maar anno 2014 nog gaan voortrekken? Dat ze dan toen hebben gedaan, prima. Ik was er niet bij dus daar ga ik niet over oordelen.

Wél vind ik dat er anno 2014 gewoon ruimte moet zijn voor verandering (want, ik quote mijzelf aangezien er niet op gereageerd word: een hoop is veranderd in 50 jaar).

Ik vind het belachelijk om tegenwoordig nog een wijk of straat te hebben waar maar 1 cultuur zou mogen wonen. Want jullie roepen aan de ene kant dat het Nederlanders zijn, maar een Nederlander mag daar niet wonen? Nee op dat gebied zijn het ineens weer Molukkers. Ik vind dat mensen met andere culturen zich ook moeten gaan verdiepen in elke andere cultuur en dat ze IEDEREEN moeten respecteren daarin. En dat er dan nog steeds aparte wijken zijn waar andere culturen niet binnen mogen komen vind ik keiharde discriminatie. Want, omwille van je cultuur word je geweigerd.

We leven in 2014, niet meer in 1950

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:19

Nederland heeft jaren terug die afspraak gemaakt. Slim? Niet slim? Doet er niet toe. Een afspraak vervalt niet omdat het 'lang geleden' is. Die afspraak staat nog steeds, het zou de gemeente sieren zich daar gewoon aan te houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:24

@Marjoow, je mening is gestoeld op 'feiten' die niet kloppen. Als je dan vervolgens weigert je wat in te lezen over de recente geschiedenis... Ja, dan zet je jezelf wel te kakken, ja :D.

Overigens ben ik het zeker met je eens dat er na zoveel jaar best e.e.a. kan veranderen en met dat oude zeer mag het ook wel een keer afgelopen zijn. Het is niet de schuld van de huidige Nederlandse generatie dat de Nederlandse regering er vroeger, onbedoeld, een puinzooi van heeft gemaakt.

Iemand stelde ook zeer terecht de vraag wanneer de 'schuld' dan ook is afgelost, 50 jaar, 100 jaar, 200 jaar... Als het aan sommige groepen ligt, is die schuld nooit afbetaald, volgens mij :'). Verder vind ik wel dat wanneer je een afspraak maakt, je je ook aan die afspraak moet houden. Toch vind ik ook dat afspraken die jaren geleden zijn gemaakt, best weer eens onder de loep mogen worden gehouden.


Amaris schreef:
Nederland heeft jaren terug die afspraak gemaakt. Slim? Niet slim? Doet er niet toe. Een afspraak vervalt niet omdat het 'lang geleden' is. Die afspraak staat nog steeds, het zou de gemeente sieren zich daar gewoon aan te houden.


De gemeente heeft er niks mee te maken. De woningcorporatie wel.

Anoniem

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:27

Die afspraken mogen absoluut wel eens onder de loep genomen worden, maar niet op deze manier. Zomaar afspraken breken zonder enig overleg is gewoon niet netjes. Als ze Nederlandse gezinnen in een Molukse wijk willen plaatsen zal dit in overleg moeten gebeuren als het aan mij ligt. En misschien zie ik dit verkeerd hoor, maar ik heb zo het vermoeden dat de Molukse gemeenschap hier best voor open staat, als het maar goed besproken wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:28

Emmaa_ schreef:
Die afspraken mogen absoluut wel eens onder de loep genomen worden, maar niet op deze manier. Zomaar afspraken breken zonder enig overleg is gewoon niet netjes. Als ze Nederlandse gezinnen in een Molukse wijk willen plaatsen zal dit in overleg moeten gebeuren als het aan mij ligt. En misschien zie ik dit verkeerd hoor, maar ik heb zo het vermoeden dat de Molukse gemeenschap hier best voor open staat, als het maar goed besproken wordt.


Het is van beide kanten niet goed aangepakt, dat staat buiten kijf :j.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:33

_San87_ schreef:
@Marjoow, je mening is gestoeld op 'feiten' die niet kloppen. Als je dan vervolgens weigert je wat in te lezen over de recente geschiedenis... Ja, dan zet je jezelf wel te kakken, ja :D.

Overigens ben ik het zeker met je eens dat er na zoveel jaar best e.e.a. kan veranderen en met dat oude zeer mag het ook wel een keer afgelopen zijn. Het is niet de schuld van de huidige Nederlandse generatie dat de Nederlandse regering er vroeger, onbedoeld, een puinzooi van heeft gemaakt.

Iemand stelde ook zeer terecht de vraag wanneer de 'schuld' dan ook is afgelost, 50 jaar, 100 jaar, 200 jaar... Als het aan sommige groepen ligt, is die schuld nooit afbetaald, volgens mij :'). Verder vind ik wel dat wanneer je een afspraak maakt, je je ook aan die afspraak moet houden. Toch vind ik ook dat afspraken die jaren geleden zijn gemaakt, best weer eens onder de loep mogen worden gehouden.


Amaris schreef:
Nederland heeft jaren terug die afspraak gemaakt. Slim? Niet slim? Doet er niet toe. Een afspraak vervalt niet omdat het 'lang geleden' is. Die afspraak staat nog steeds, het zou de gemeente sieren zich daar gewoon aan te houden.


De gemeente heeft er niks mee te maken. De woningcorporatie wel.



50 jaar geleden was het woonbeleid nog gewoon in handen van de gemeente,toen bestonden er nog geen wooncorporaties.

Jessix

Berichten: 16522
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:35

_San87_ schreef:
Ik heb me erin verdiept en ik snap chantage en bedreiging niet, hoor :D. Of het nu cultuur is of niet, je gedraagt je naar de in de maatschappij geldende normen en waarden, niet als een barbaar.

Dat snappen de meeste Molukkers ook niet hoor. Er zitten nou eenmaal altijd wat rotte appels tussen elk volk.. :')

Het is jammer dat het meteen een beeld schijnt te geven van hoe een heel volk of groep mensen zou zijn of denken. Er zijn Molukse wijken met blanke Nederlanders er tussen, veel Molukkers zijn met een blanke Nederlander getrouwd, er zijn heel veel Nederlands/Molukse kinderen die nu al van middelbare leeftijd zijn en/of jonger, er zijn ook zat Molukse mensen die buiten de wijken wonen.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:44

Jessix schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb me erin verdiept en ik snap chantage en bedreiging niet, hoor :D. Of het nu cultuur is of niet, je gedraagt je naar de in de maatschappij geldende normen en waarden, niet als een barbaar.

Dat snappen de meeste Molukkers ook niet hoor. Er zitten nou eenmaal altijd wat rotte appels tussen elk volk.. :')

Het is jammer dat het meteen een beeld schijnt te geven van hoe een heel volk of groep mensen zou zijn of denken. Er zijn Molukse wijken met blanke Nederlanders er tussen, veel Molukkers zijn met een blanke Nederlander getrouwd, er zijn heel veel Nederlands/Molukse kinderen die nu al van middelbare leeftijd zijn en/of jonger, er zijn ook zat Molukse mensen die buiten de wijken wonen.


Joh :') zou je niet zeggen nav dit topic :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42086
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:45

geerke schreef:
50 jaar geleden was het woonbeleid nog gewoon in handen van de gemeente,toen bestonden er nog geen wooncorporaties.


En wat doet dat af aan het feit dat het de wooncorporatie is die NU een fout heeft gemaakt? Zij gaan NU over het woonbeleid en hebben zich niet aan de afspraken gehouden. Dat is niet de schuld van de gemeente.


Jessix schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb me erin verdiept en ik snap chantage en bedreiging niet, hoor :D. Of het nu cultuur is of niet, je gedraagt je naar de in de maatschappij geldende normen en waarden, niet als een barbaar.

Dat snappen de meeste Molukkers ook niet hoor. Er zitten nou eenmaal altijd wat rotte appels tussen elk volk.. :')

Het is jammer dat het meteen een beeld schijnt te geven van hoe een heel volk of groep mensen zou zijn of denken. Er zijn Molukse wijken met blanke Nederlanders er tussen, veel Molukkers zijn met een blanke Nederlander getrouwd, er zijn heel veel Nederlands/Molukse kinderen die nu al van middelbare leeftijd zijn en/of jonger, er zijn ook zat Molukse mensen die buiten de wijken wonen.


Lijkt me nogal wiedes, inderdaad :D, zie alleen dit topic al voor wat betreft de Nederlanders _O-. Maar ik doelde dan ook niet op de hele bevolkingsgroep, maar de specifieke mensen die zich wel tot bedreigingen hebben verlaagd.

Volgens mij zijn er ook niet zo veel Molukkers meer die nog echt last hebben van dat oude zeer?