Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:Omdat niemand het prettig vindt. Het liefst wil natuurlijk iedereen lekker de ruimte en de stoelen om zich heen.. Zo werkt het niet in het OV. En ik ga geen rekening houden met iedereen die van alles kan mankeren. Tenzij de bus vol is, dan sta ik als eerste op voor iemand die zwanger is, slecht ter been, of gewoon oud.
Rowdine schreef:saddledancer schreef:Nou nou rowdine, een beetje rustiger kan ook wel he, iets over op de bal spelen en niet op de man misschien?
daarbij betaal je helemaal niet voor een zitplek maar voor vervoer. Ik krijg namelijk geen geld terug als er geen zitplek voor mij is, en dat zou wel het geval zijn als ik daarvoor betaald heb, want Dan is gekochte dienst niet aan mij geleverder is niets mis met even vragen of de tas aan de Kant kan, of is dat soms al teveel sociale interactie voor de maatschappij van tegenwoordig?
en op de vraag of ik Dan zou gaan staan, weet ik eerlijk gezegd niet, het is me nog nooit overkomen dat iemand nee zei. Ik denk dat ik zou zeggen 'vind je het erg als ik je tas Dan even voor je weghaal als dat jou teveel moeite is?' met een heel lief glimlachje erbijen Dan luid genoeg dat de halve bus t kan horen
Zie m'n vorige bericht
Ik schrik gewoon van sommige reacties hier (niet die van jou) en kan me er idd enorm over opwinden dat het er tegenwoordig zo aan toe gaat in een dienst die door iedereen betaald is. Dan heb je toch ook gelijke rechten? Als het iemand niet is opgevallen dat het druk is in de bus (wat imo al vreemd is, maargoed), en er wordt gevraagd of de tas weg kan, prima. Maar dat gezucht en gekreun, en het niet optillen van een tas wanneer je ziet dat iemand naast de stoel staat en niets durft te vragen vind ik schandalig.
Anyway, ik reis gelukkig met de auto, dus heb er geen last van
MarlindeRooz schreef:Ja echt heel sneu voor je zoon Brainless, maar als het druk is kan je niet verwachten dat anderen gaan staan omdat hij problemen heeft. Maar ik snap hoe lastig het voor hem is.
Babsiej schreef:Nee hoor geen pesten. Het zal mij verder een zorg zijn wie er naast mij zit en kan het ook niet aflezen van de buitenkant. En anders is het zijn probleem. Dan inderdaad een andere manier van vervoer regelen.
Brainless schreef:Babsiej schreef:Nee hoor geen pesten. Het zal mij verder een zorg zijn wie er naast mij zit en kan het ook niet aflezen van de buitenkant. En anders is het zijn probleem. Dan inderdaad een andere manier van vervoer regelen.
Wel als je bewust mensen uitkiest waaraan jij ziet dat ze het echt niet graag willen.
smurffie schreef:Zie je... Communicatie is zoooo moeilijk. Hij had het ook gewoon kunnen zeggen ipv zorgen dat mensen te laat komen. Dat zijn nou de buschaffeurs die een bewaker mee krijgen omdat ze ruzie krijgen in de bus.
FNews schreef:Ik zet mijn tas ook altijd op de stoel naast me. Als ze vragen of ze daar mogen zitten haal ik mijn tas meteen weg. Als ze het niet vragen hebben ze pech
Rowdine schreef:Ik denk dat je dit niet zo moet opvatten Brainless.
Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen zijn er mensen, gezonde mensen, die liever niemand naast hun willen omdat sommige mensen stinken, te dik zijn, een puist hebben, of whatever. Als zij chagrijnig zitten te kijken, dan snap ik Babsiej wel.
In het geval van jouw zoon zal zij dat ongetwijfeld niet express doen, als ze van z'n achtergrond zou weten.
Babsiej schreef:Tsja als je niet wil dat iemand naast je komt zitten, ga je zelf lekker staan![]()
Overprikkeld, trauma's ... Heel vervelend voor de persoon maar dat is de consequentie in het openbaar vervoer. Ik ga ook altijd juist zitten bij de mensen waarvan het eruit ziet dat ze het, het minst willenMijn tas staat in de trein altijd op schoot, hoef ik niet in de gaten te houden of er misschien iemand wil zitten
Gillbo schreef:FNews schreef:Ik zet mijn tas ook altijd op de stoel naast me. Als ze vragen of ze daar mogen zitten haal ik mijn tas meteen weg. Als ze het niet vragen hebben ze pech
En dit vind ik nou aso. Jij bezet een ZITplaat met jou tas en dan moet iemand aan jou vragen of die daar alsjeblieft mag zitten. Ik zou je tas aan de kant geflikkerd hebben. Je ziet toch dat er iemand wil zitten dan zorg je maar dat je tas weg.
Gillbo schreef:smurffie schreef:Zie je... Communicatie is zoooo moeilijk. Hij had het ook gewoon kunnen zeggen ipv zorgen dat mensen te laat komen. Dat zijn nou de buschaffeurs die een bewaker mee krijgen omdat ze ruzie krijgen in de bus.
Waaat. Echt ik val zowat van mijn stoel.
Hij zou dit niet eens hoeven zeggen!! Ik vind het een geweldige actie want als je mensen er op aanspreekt krijg je vaak een grote bek maar als iemand zo op deze manier aan het denken wordt gezet, en niet alleen 1 perdoon maar de hele bus dan bereik je veel meer.
smurffie schreef:Zie je... Communicatie is zoooo moeilijk. Hij had het ook gewoon kunnen zeggen ipv zorgen dat mensen te laat komen. Dat zijn nou de buschaffeurs die een bewaker mee krijgen omdat ze ruzie krijgen in de bus.