Monstertruck in publiek Haaksbergen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Re: Monstertruck in publiek Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:21

Mn vriend en ik kennen er helaas een paar die letterlijk in de prak in t Zh liggen..zover gaat t redelijk. In ieder geval van de in af. We zien af en toe fb updates.

Vind t wel raar dat die bestuurder vast moest zitten. Alsof die t expres doet mensen aanrijden.
Tuurlijk is er t een en ander fout gegaan..
Hopelijk krijgt ook hij de juiste hulp om na dit alles verder te kunnen zover mogelijk.

En bizar hoe die gemeente/ burgemeester of dergelijke reageert.. Daar klopt t niet helemaal..
Hopelijk vinden ze de oorzaak van het ongeval.
En kunnen alle mensen die in het ziekenhuis liggen of t degene die t van dichtbij meegemaakt hebben geheel herstellen van dit trauma. En natuurlijk de nabestaanden van de overleden mensen in rust en stilte rouwen.

@ prutmuts... Dat moet echt verschrikkelijk zijn om daar te staan.. Krijg alleen al kippenvel van t lezen wat jij hebt getypt over je dochtertje.. Brrr sterkte!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:33

Merry98: De bestuurder van de truc zat vast wegens de bescherming van zichzelf.... Laat ik het zo zeggen, er waren genoeg mensen die deze man wat aan wilde doen!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:36

Prutsmuts schreef:
Burgemeester lijkt wel erg fout. Geeft meteen een spreekverbod aan de man van de organisatie ( die vrij mondig was ) en is zo dom te zeggen dat hij niets van een monstertruck wist.
Werkelijk in elke winkel hing een poster met dit erop en in beide weekkrantjes. Weet niet onder welke steen hij dan heeft gelegen.
Buiten dat is het nu al duidelijk dat het overduidelijk in de aanvraag stond.

Ondertussen zijn er nog mensen aan het vechten en zijn er mensen in rouw.Ik denk dat het op zijn plaats is dat hier meer aan gedacht wordt dan het vingerwijzen nu.

De verhalen zijn echt zo vreselijk!
We zitten hier constant met een misselijk gevoel.
We hebben bloemen gelegd en mijn dochtertje heeft haar knuffelbeer aan Tim "meegegeven".
De bloemenzee is enorm indrukwekkend. De mensen die staan te huilen, van groot naar klein, ontzettend aangrijpend.
Iedereen kent wel iemand die betrokken is.
Heb is gewoon afschuwelijk!

Sterkte. Zat Tim bij je dochtertje in de klas?

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:57

Dat de chauffeur wordt aangehouden is normaal bij dit soort ongevallen. Hij is nu vrij maar wel ondergedoken. De man is helemaal stuk.
Het vreemde is dat er mensen zijn die die man wat aan willen doen. Mensen die er totaal niet bij betrokken zijn!
Betrokkenen zijn daar totaal niet mee bezig.

Nee, mijn dochtertje is nog niet schoolgaand. Maar de kindjes speelden samen in de speeltuin.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:51

Om 20.25 uur op NPO 2 komt er een uitzending over dit drama bij Brandpunt. Het blijkt dat de chauffeur helemaal niet verzekerd is en ook nog aangeklaagd wordt voor een ongeluk wat hij vier jaar geleden heeft veroorzaakt met zijn show.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:08

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:19

Heel bizar hoe zo'n stuntteam zo slordig te werk heeft kunnen gaan en dat er doden moesten vallen voordat het naar buiten kwam.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 21:23

Man wat erg..

Heb afgelopen week een stuk in de Gelderlander gelezen van zijn kant, dat raakte me wel. En nu lees ik dit, Bah.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:39

Dat hij geen aansprakelijkheidsverzekering heeft vind ik ook echt vreselijk.

Van een kale kip kun je niet plukken. :/

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:20

Ik vind het aan de ene kant sneu voor deze man dat hij hier de rest van z'n leven mee moet om zien te gaan (als hij hier geen trauma aan over heeft gehouden is hij niet menselijk) maar aan de andere kant vind ik het een gepaste straf voor hoe onprofessioneel, ondoordacht en ronduit roekeloos te werk ging in zijn shows. En vind het walgelijk dat de families nu waarschijnlijk met lege handen achter zullen blijven.. Liever heb je natuurlijk je familielid of geliefde terug, maar dit maakt het hele proces natuurlijk nog veel ingewikkelder.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 02:48

Sneu voor hem omdat hij hier de rest van zijn leven mee om moet zien te gaan?

Dat had hij zich vier jaar geleden moeten afvragen. Je zou denken dat hij zich zo schuldig zou voelen dat hij er zeker voor zou zorgen dat zoiets niet nog een keer gebeurde. Maar hij heeft zich schijnbaar niet zo schuldig of vervelend over gevoeld. En dat vind ik heel erg.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 02:59

Verder niet om hem te verdedigen ofzo (want dat verdient hij niet..) maar hoe weet je nou of hij zich wel of niet schuldig voelt daarover? Ik kan me zelf geen ergere kwelling voorstellen dan het idee dat ik levens verwoest heb, als hij ook maar een beetje mens is zal dat voor hem toch ook zo zijn. Ik heb er moeite mee om dat iemand toe te wensen.. Een gigantische idioot is het natuurlijk wel, dat hij na die gebeurtenis nog steeds zo roekeloos reed. Ze hadden hem toen al z'n rijbewijzen af moeten pakken en hem verbieden dergelijke show te geven (als daar uberhaupt al een fatsoenlijke regelgeving voor bestaat.. zo niet hoop ik toch dat daar nu heel veel aandacht aan besteed wordt)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:40

Vind gemeentes en evenementenorganisaties eigenlijk de enige echte falenden in dit verhaal, na het zien van Brandpunt...
Geen controle op niks en nooit!
Wanneer die hun werk hadden gedaan, had meneer-Monstertruck niet zonder verzekering kunnen stunten én hadden ze voor een deugdelijke veiligheid gezorgd :o
Deze man heeft ook levenslang (hoe je het ook wilt zien), maar de betreffende ambtenaren stempelen vrolijk verder op 'vergunningen'.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:58

Ook dat..

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:06

Zowel de chauffeur als de gemeente zijn schuldig m.i.
Verhaal van de gemeente rammelt aan alle kanten.
Maar nu ik dit allemaal lees....
Pfff, hele verhaal kent alleen maar verliezers.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:08

Ik vind het trouwens wel een raar verhaal daar in Asten hoor. 6 mensen aanrijden en niemand die daar iets van weet...???

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:32

Aanklagen voor moord. Dat lijkt mij de beste optie. Als de man daadwerkelijk in het verleden al een keer de fout in is gegaan door met een motor het publiek in te rijden dan kan hem alleen dit aangerekend worden. Verder zou de gemeente ook flink aansprakelijk gesteld moeten worden omdat zij hun huiswerk niet gedaan hebben.

monica73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:31

Aanklagen voor moord.....in het strafrecht krijgt iemand alleen die aanklacht als de betreffende persoon met voorbedachte raden iemand van het leven beroofd. Dood door schuld bedoel je? Het lijkt mij niet dat die man express op mensen in heeft gereden. Roekeloos, dat is het wel. Helemaal als het al eerder is gebeurd. Mensen die deze vergunning hebben afgegeven zouden zich kapot moeten schamen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:25

Moord is idd onmogelijk

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:41

Prutsmuts schreef:
Ik vind het trouwens wel een raar verhaal daar in Asten hoor. 6 mensen aanrijden en niemand die daar iets van weet...???

Helaas deed de gemeente van Haaksbergen hun huiswerk niet goed.
Nieuws van 4 jaar terug blijft als het om alleen gewonden (niet oneerbiedig bedoelt) gaat niet zo hangen, alleen wel bij het plaatsje zelf waar het gebeurd is.

Deze zogenaamde stuntman, professioneel is hij allerminst anders heb je je zaken wel op orde, heeft denk ik een beetje last van hoogmoed en leerde vooral niet van zijn voorgaande fout.

Doodslag ten laste leggen wat mij betreft. Moord kan alleen als er bewezen wordt dat hij het met opzet deed volgens mij.

Diep en diep triest dat dit gebeurd is....

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:57

Jis_ schreef:
Prutsmuts schreef:

Helaas deed de gemeente van Haaksbergen hun huiswerk niet goed.
Nieuws van 4 jaar terug blijft als het om alleen gewonden (niet oneerbiedig bedoelt) gaat niet zo hangen, alleen wel bij het plaatsje zelf waar het gebeurd is.

Deze zogenaamde stuntman, professioneel is hij allerminst anders heb je je zaken wel op orde, heeft denk ik een beetje last van hoogmoed en leerde vooral niet van zijn voorgaande fout.

Doodslag ten laste leggen wat mij betreft. Moord kan alleen als er bewezen wordt dat hij het met opzet deed volgens mij.

Diep en diep triest dat dit gebeurd is....

Een ongeval bij een evenement wordt toxh ergens geregistreerd? De gemeente Asten zegt van niets te weten. Vind ik vreemd.
Ik wil het niet goedpraten hoor, allerminst! Ik weet wat de impact hier in het dorp is dus kan me niet voorstellen dat was daar is gebeurt dan niet eerder aan de grote klok os gehangen.
Krijg een Beetje het gevoel dat er enorm gegraven wordt om die man aan de schandpaal te nagelen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:02

Misschien was de gemeente van Asten er niet bij betrokken? Dat het door een particulier georganiseerd was..

Heb even gegoogled (god wat een raar werkwoord, hoe typ je dat) en kan zo snel helemaal niks vinden in de periode januari 2010 - december 2010. Vaag.