Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:26

melody7 schreef:
Het is toch te bizar voor woorden := iemand moet eens een katholieke kerk in een islamitisch land neerploffen, dan staat alles op zn kop. Nederland is echt gek om steeds maar aan te passen aan mensen die er zelf voor kiezen om in een ander land met een andere cultuur aan te passen..

Precies en ze worden er zelfs om verdreven en vermoord in een islamitisch land.
Maar ze durven zeg om in een niet islamitisch land erom te vragen zodat ze er kunnen gaan bidden.

Dat is erg krom en oneerlijk.

Blue_Eyes

Re: Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:29

Dus, omdat men elders de christenen slecht behandelt, moeten wij hier de moslims slecht behandelen?
Dat is er eentje in de categorie van die vrouw die van de week mijn boodschappen probeerde te jatten met de woorden: 'Ja, hebben ze vanmorgen ook bij mijn gedaan, dus doet ik dat nou bij jou.'

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:29

Nee het is niet krom of oneerlijk.

Jullie denken 'Wij mogen dat ook niet daar' maar vergeten dat wij het wel mogen in Nederland maar verbieden het de moslims (ook Nederlandse inwoners).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:32

Jullie mogen zeggen wat jullie willen, maar ik vind het krom en oneerlijk.

Moeten jullie christelijke en of katholieke gelovigen eens gaan proberen in een islamitisch land......dan is het gelijk hommeles.

Dat bidden doen ze maar in een moskee elders en of thuis.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:32

Arc_En_Ciel schreef:
Ik heb zelf absoluut geen problemen met andere geloofsovertuigingen, maar ik vindt dat dit aardig ver gaat.
Natuurlijk moeten we tolerant zijn en ruimte maken voor het hebben van een afwijkend geloof, maar ik ben het er niet mee eens dat er zelf bij Walibi een ruimte moet komen voor hen. Waarom alleen voor islamitische bezoekers? En waarom kunnen zij niet thuis bidden, of in de moskee?

Je kunt ook tever gaan met ruimte maken voor andere geloven. Ik heb zelf namelijk het gevoel dat de islaam (wel en niet bewust) de wereld overneemt. En dit klinkt misschien achterlijk, maar daar neigt het toch echt naar, wat dan weer niet prettig is, omdat dat de situatie voor groepen als bijv. de IS, makkelijker maakt.
Door steeds maar ruimte te maken voor een bepaald geloof, komt er toch ooit een punt waarop dit ten koste gaat van onze eigen levensstijl.

Wat ik nog even aan mijn post toe wilde voegen:
Een pretpark is niet religieus en ik zie niet waarom het religieus zou moeten worden.
Mijn moeder laat me net zien dat er ook Arabische chocoladeletters verkrijgbaar zijn bij de Hema. Waarom al die exclusiviteiten voor mensen uit een land wat hier niet is? Waarom al die moeite doen voor een geloof wat oorspronkelijk niet bij het land hoort?
Dat er door Walibi aan gedacht wordt is imo al een signaal dat de islaam teveel overheerst in Nederland.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:33

Ragdollcat schreef:
Jullie mogen zeggen wat jullie willen, maar ik vind het krom en oneerlijk.

Moeten jullie christelijke en of katholieke gelovigen eens gaan proberen in een islamitisch land......dan is het gelijk hommeles.

Of je dood omdat je een ander geloof dan hun hebt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:33

Mee eens Arc_En_Ciel.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:34

Precies, Mira283.

Daarom snap ik het niet........

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:34

Waarom je dat in winkels vindt? Om dezelfde reden dat je nu een gebedsruimte in Walibi vindt. Het trekt een groep aan. Het verkoopt. Het brengt geld in het laatje. Het maakt winst. Kassa kassa. Tjing tjing. En daar is het elk bedrijf en winkel om te doen, zoveel mogelijk winst. Als ze door buitenlandse producten in hun gamma te stoppen extra geld kunnen verdienen, dan zijn ze slim bezig :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:42

Wat zitten hier toch een hoop Bokkers die menen veel te weten, maar geen kaas van religie en bijbehorende gebruiken hebben gegeten.

Ineens snap ik waarop de PVV hier en daar nog wat stemmen krijgt; allemaal lui die er geen verstand van hebben en ipv zich in te lezen in de materie en zich te verdiepen in religie maar in het wilde weg gaan zitten roepen.
Walgelijk. En wat ik met walgelijk bedoel is hoe dom en kortzichtig sommigen kunnen zijn. Ik verbaas me er gewoon iedere keer weer over :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-14 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:43

Ankie2011 schreef:
Wat een buitensporige reacties zeg op het inrichten van een gebedskamertje van 10 vierkante meter. Als je hier alle reacties leest denk je dat het gebedskamertje als snel leidt tot een bezetting van Walibi door de Islamitische Staat en binnenkort het onthoofden van pretparkbezoekers :') . Wat zijn we weer lekker verdraagzaam...

_O-

Het gaat er om dat Nederland niet meer Nederland is met al die moskeeën en gebedskamers, het krijgt zo langzamerhand de overhand. Onze eigen cultuur is aan het verdwijnen, dat wil je toch ook niet?

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:45

Aryana schreef:
Ankie2011 schreef:
Wat een buitensporige reacties zeg op het inrichten van een gebedskamertje van 10 vierkante meter. Als je hier alle reacties leest denk je dat het gebedskamertje als snel leidt tot een bezetting van Walibi door de Islamitische Staat en binnenkort het onthoofden van pretparkbezoekers :') . Wat zijn we weer lekker verdraagzaam...

_O-

Het gaat er om dat Nederland niet meer Nederland is met al die moskeeën en gebedskamers, het krijgt zo langzamerhand de overhand. Onze eigen cultuur is aan het verdwijnen, dat wil je toch ook niet?

Nederland heeft amper een eigen cultuur

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:48

@ANightAway

Nee, dat heb jij niet meer mee mogen maken gezien jouw leeftijd.. jammer hoor.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:50

Aryana schreef:
@ANightAway

Nee, dat heb jij niet meer mee mogen maken gezien jouw leeftijd.. jammer hoor.

:')

Nouja dan mag jij me wel gaan vertellen wat echt bij de nederlandse cultuur hoort

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:51

Aryana schreef:
vuurneon schreef:
In Australië:
Vreselijk die Nederlanders, wat een volk!
http://www.mikadonet.nl/artikel.php?artikel_id=1710

Nou ja zeg wat een vergelijking! dementerende Nederlanders :')

Je snapt het dus wel! Waarom dan zo overtrokken reageren op een l*llig kamertje in Walibi?
(Enne het gaat over bejaardentehuizen, niet alle bejaarde is dement natuurlijk ;) ik vrees dat er namelijk wel mensen gaan vallen over speciale moslim tehuizen)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-09-14 21:56, in het totaal 2 keer bewerkt

doerakjeg2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:52

Aryana schreef:
_O-

De 'Nederlandse' cultuur zal toch wel veranderen, of je het nu wilt of niet. Ik hoor hier mensen telkens maar roepen over de Hollandse cultuur, maar beseffen jullie wel dat die cultuur er bijvoorbeeld 50 jaar geleden nog heel anders uitzag? Mensen zijn zo bang voor verandering, terwijl verandering ook goed kan zijn. Zo ben ik blij dat de vrouw een stuk meer rechten heeft gekregen de afgelopen 100 jaar. En dat de slavernij is afgeschaft. Dat was voor de mensen indertijd misschien ook een stukje van de 'Nederlandse' cultuur wat werd weggehaald, maar uiteindelijk is iedereen blij dat het toen verboden is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:52

ANightAway schreef:
Nederland heeft amper een eigen cultuur

Nou ja, dat is niet helemaal waar, Nederland heeft wel een eigen cultuur. Maar onze cultuur is juist ook ontstaan uit het feit dat wij als klein stukje aarde dat groot was in handel, altijd veel contact hebben gehad met andere culturen. Onze grootste symbolen - tulpen en aardappels - zijn bijvoorbeeld helemaal niet Nederlands van oorsprong. Onze cultuur wordt constant verrijkt en veranderd, door alles wat erin gebeurt. Maar guess what? Dat is met andere culturen niet anders.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:53

Lol dames.
Ik was het aan het googlen op de nederlandse cultuur, omdat Ik mij eigenlijk niets kan bedenken wat echt nederlandse cultuur is behalve fietsen en schaatsen en niet Welkom zijn gedurende etenstijd.
Maar er blijken toch hele lijsten te zijn met dingen die men ALS nederlandse cultuur bestempeld, al heb Ik daar mijn vraagtekens bij.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:54

Neem eens een kijkje op sites als The Netherlands by Numbers of Stuff Dutch People Like. Wij hebben echt wel een eigen cultuur. Maar daar denken we zelf niet over na :P

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:58

Ankie2011 schreef:

Het gaat helemaal niet om dat ene kamertje, het gaat veel verder dan dat. Van die kamer heeft niemand last, van het feit dat er al zoveel islamitische mensen in Nederland zijn, dat Walibi de inkomsten kan verhogen door zich te richten op hen, mogelijk wel. Misschien niet nu, maar we zijn blijkbaar hard op weg om van Nederland 'het Islamitische land in het Noorden' te maken. En als je je dan bedenkt dat de Islaam toch wel het geloof is wat op het moment de meeste mensen heeft die het liefst iedereen zouden bekeren, wordt het idee van problemen in de toekomst toch wel realistisch.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:58

Ik heb niet alles gelezen maar heeft iemand al gezien dat dit artikel bijna twee jaar oud is? :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:59

Waaaat? Serieus? :') Nou ophef voor niets dus :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:59

Ankie2011 schreef:

Ik vind degene die roepen dat er dan ook een christelijke mogelijkheid moet zijn nog erger. Alle kerken lopen leeg hier want niemand gaat naar de kerk. :') als die mensen dit nodig hebben waarom niet. Zo lang ik niet opgelegd word dat ook te moeten doen zie ik geen probleem. Noch door de moskee, rk kerk of wat dan ook. ik ben niet gelovig, dat is mijn keuze. Wie wel geloofd mag die keuze ook maken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:00

Hhilde schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar heeft iemand al gezien dat dit artikel bijna twee jaar oud is? :=

Kun je nagaan, de wereld draait nog steeds door en ik woon sinds die 2 jaar nog steeds niet tussen 40 moskeeën :D

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:06

Laatst bijgewerkt door ANightAway op 12-09-14 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt