Arc_En_Ciel schreef:Ik heb zelf absoluut geen problemen met andere geloofsovertuigingen, maar ik vindt dat dit aardig ver gaat.
Natuurlijk moeten we tolerant zijn en ruimte maken voor het hebben van een afwijkend geloof, maar ik ben het er niet mee eens dat er zelf bij Walibi een ruimte moet komen voor hen. Waarom alleen voor islamitische bezoekers? En waarom kunnen zij niet thuis bidden, of in de moskee?
Je kunt ook tever gaan met ruimte maken voor andere geloven. Ik heb zelf namelijk het gevoel dat de islaam (wel en niet bewust) de wereld overneemt. En dit klinkt misschien achterlijk, maar daar neigt het toch echt naar, wat dan weer niet prettig is, omdat dat de situatie voor groepen als bijv. de IS, makkelijker maakt.
Door steeds maar ruimte te maken voor een bepaald geloof, komt er toch ooit een punt waarop dit ten koste gaat van onze eigen levensstijl.
Wat ik nog even aan mijn post toe wilde voegen:
Een pretpark is niet religieus en ik zie niet waarom het religieus zou moeten worden.
Mijn moeder laat me net zien dat er ook Arabische chocoladeletters verkrijgbaar zijn bij de Hema. Waarom al die exclusiviteiten voor mensen uit een land wat hier niet is? Waarom al die moeite doen voor een geloof wat oorspronkelijk niet bij het land hoort?
Dat er door Walibi aan gedacht wordt is imo al een signaal dat de islaam teveel overheerst in Nederland.