170 honden gedood met donateursgeld van Hartstichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:22

Het zou niet slecht zijn als die onzin over het gebruiken van mensen als (onvrijwillige) proefpersonen uit deze discussie zou blijven (ijdele hoop in het licht van eerdere topics hierover).
Het is dermate onethisch dat het verbijsterend is dat mensen die optie zelfs maar overwegen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:25

Zwerte schreef:
Dit is slechts 1 van dit soort reacties, ik richt me nu even op iedereen met deze denkwijze:
Beseffen jullie wel hoe gruwelijk hypocriet dit is? Jullie vinden een mensenleven even waardevol als een dierenleven....totdat die mens iets heeft gedaan wat jullie fout vinden? Dus bij mensen mag je wel gaan bepalen wie meer waard is en wie meer recht heeft op leven? Eigenlijk plaatsen jullie criminelen/pedoseksuelen dus nog onder al het dierenleven. Wat geeft jullie het recht om deze mensen volledig af te schrijven en over te mogen beslissen? En ondertussen maar wijzen naar mensen die een mens iets belangrijker vinden dan een dier.... Echt mensen, kijk eerst eens in de spiegel!

nou ik plaats zeker sommige criminelen als minder dan het laagste..
en dat is omdat ze het leven van onschuldige mensen en of kinderen hebben verknald en soms moorden hebben gepleegd. Deze mensen hebben dus zelf het leven van een onschuldige genomen om er zelf beter van te worden - dan wens ik ze zeker dezelfde slachtoffer of erger toe.
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 05-09-14 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:26

en vrijwillige proefpersonen bestaan al :) Ben ik zelf ook :) Maar testen waarbij de dood als gevolg is, daar zullen mensen zich niet zo snel voor aanmelden en zal altijd een tekort voor zijn ;)

Maar veel mensen geven hun lichaam later ook aan de wetenschap.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:29

sneeuwpop schreef:
en dat is omdat ze het leven van onschuldige mensen en of kinderen hebben verknald en soms moorden hebben gepleegd. Deze mensen hebben dus zelf het leven van een onschuldige genomen om er zelf beter van te worden - dan wens ik ze zeker dezelfde slachtoffer of erger toe.

Oke, dus haat met haat bestrijden? En geweld met geweld bestrijden? En waar blijft beschaving dan en democratie?

Kijk naar landen die dit soort dingen wel invoeren.. Zou je in zo'n land willen wonen?

Ik werk elke dag met personen die de mist in zijn gegaan en he... Het zijn net mensen ;)

Oordeel niet als je er níks van af weet.. en die wereld nog nooit hebt gezien want mén je weet echt niet waar je het over hebt..

Ongeloof echt.. :wow:

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:32

Nessah schreef:
Oke, dus haat met haat bestrijden? En geweld met geweld bestrijden? En waar blijft beschaving dan en democratie?

Kijk naar landen die dit soort dingen wel invoeren.. Zou je in zo'n land willen wonen?

Ik werk elke dag met personen die de mist in zijn gegaan en he... Het zijn net mensen ;)

Oordeel niet als je er níks van af weet.. en die wereld nog nooit hebt gezien want mén je weet echt niet waar je het over hebt..

ga eens een poosje werken met de slachtoffers.....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:34

sneeuwpop schreef:
Zwerte schreef:
Dit is slechts 1 van dit soort reacties, ik richt me nu even op iedereen met deze denkwijze:
Beseffen jullie wel hoe gruwelijk hypocriet dit is? Jullie vinden een mensenleven even waardevol als een dierenleven....totdat die mens iets heeft gedaan wat jullie fout vinden? Dus bij mensen mag je wel gaan bepalen wie meer waard is en wie meer recht heeft op leven? Eigenlijk plaatsen jullie criminelen/pedoseksuelen dus nog onder al het dierenleven. Wat geeft jullie het recht om deze mensen volledig af te schrijven en over te mogen beslissen? En ondertussen maar wijzen naar mensen die een mens iets belangrijker vinden dan een dier.... Echt mensen, kijk eerst eens in de spiegel!

Ok, dan heb je er dus ook geen problemen mee om honden en katten te gebruiken voor dierproeven. Die maken zonder pardon een onschuldig muisje dood namelijk! En waarom? Alleen omdat ze dat leuk vinden of een hapje te eten. Pfff wat een vreselijke beesten! Dan mag je ze gerust hetzelfde aandoen volgens jouw redenatie.

sneeuwpop

Re: 170 honden gedood met donateursgeld van Hartstichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:36

Zwerte, je vergelijking gaat aan alle kanten mank, dus ga daar niet op in.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:39

ik vind het ronduit eng dat er mensen zijn die liever nog 1000en mensen per jaar zien sterven aan ziektes als kanker omdat ze niet willen doneren vanwege proefdiergebruik..gatver, daar krijg ik echt buikpijn van..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:40

sneeuwpop schreef:
Nessah schreef:

ga eens een poosje werken met de slachtoffers.....

Daar werk ik mee :) Met beide.

Daarnaast kunnen daders ook slachtoffer zijn. Loop je een dagje met me mee? Je hebt een casus in je pb :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:43

sneeuwpop schreef:
Zwerte, je vergelijking gaat aan alle kanten mank, dus ga daar niet op in.
aan alle kanten nog wel? Kan je dat toelichten? Ik stel het wellicht wat extreem om mensen te laten nadenken maar echt, zo krom is de vergelijking niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:58

Sowieso is het compleet onzinnig om te discussiëren over onvrijwillig gebruik van menselijke proefkonijnen, er is geen discussie over mogelijk omdat het simpelweg een optie is of zal worden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-09-14 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:59

vuurneon schreef:
Sowieso is het compleet onzinnig om te discussiëren over onvrijwillig gebruik van menselijke proefkonijnen, er is geen discussie over mogelijk omdat het simpelweg een optie is of zal worden.

Inderdaad :) En gelukkig maar :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:01

Precies en indien het overbodig is om te testen op dieren, zal men er ook niet op mogen testen. Die commissies zitten er niet voor jan met de korte achternaam én proefdiervrij doet al veel om alternatieven te helpen ontwikkelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:53

vuurneon schreef:
Precies en indien het overbodig is om te testen op dieren, zal men er ook niet op mogen testen. Die commissies zitten er niet voor jan met de korte achternaam én proefdiervrij doet al veel om alternatieven te helpen ontwikkelen.

Ja maaaarrrr, dan hebben we niks meer om tegenaan te schoppen, behalve:

gekvanfleur schreef:
ik vind het ronduit eng dat er mensen zijn die liever nog 1000en mensen per jaar zien sterven aan ziektes als kanker omdat ze niet willen doneren vanwege proefdiergebruik..gatver, daar krijg ik echt buikpijn van..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:24

Nessah schreef:
en vrijwillige proefpersonen bestaan al :) Ben ik zelf ook :) Maar testen waarbij de dood als gevolg is, daar zullen mensen zich niet zo snel voor aanmelden en zal altijd een tekort voor zijn ;)

Maar veel mensen geven hun lichaam later ook aan de wetenschap.

Euhm.... onder bepaalde omstandigheden, maar dat is dan in een vergevorderd stadium van beproeven van nieuwe medicijnen, wordt er wel degelijk potentieel dodelijke medicatie op mensen getest. En zijn mensen wel degelijk bereid om iedere strohalm aan te grijpen.

Een dierbaar familielid had vergevorderde kanker en was feitelijk zowat opgegeven, en heeft meegedaan aan een trial. 2 groepen werden willekeurig ingedeeld, de ene groep kreeg een zwaarder regime.

Mijn familielid heeft het gehaald.... Was ze in de andere groep ingedeeld dan was ze nu dood.

Mijn familielid werd echter in ieder stadium heel goed begeleid en voorgelicht en wist dat ze een risiso nam. Maar een risico is beter dan de zekerheid te sterven. In die omstandigheid willen mensen graag hun leven in handen van de medische wetenschap geven.

Dat mensen hier suggereren om op onvrijwillige slachtoffers te experimenteren is werkelijk te debiel voor woorden. Met zon mentaliteit kan je beter naar Noord Korea verhuizen.

De VS voerde ten tijde van de koude oorlog overigens ook experimenten uit op onvrijwillige slachtoffers. Helaas niet alleen in gevangenissen, maar ook in instellingen voor geestelijk gehandicapten, en soms zelfs gewoon door een heel dorpje met radioactiviteit te besmetten... Tja grenzen blijken soms maar dunnetjes.

Mensen in gevangenschap onvrijwillig blootstellen aan experimenten, is echt een enorme stap voor de mensheid... richting dictaturen en schrikbewind.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:35

Mijn mening hierover? Simpel, de gevangenissen zitten overvol, ga daar eens kijken voor proefkonijnen. Daar blijf ik nu eenmaal bij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:06

Snollygoster schreef:
Mijn mening hierover? Simpel, de gevangenissen zitten overvol, ga daar eens kijken voor proefkonijnen. Daar blijf ik nu eenmaal bij.

Ik zou zeggen: heb dan ballen en meld jezelf aan als vrijwilliger voor het testen van medicijnen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:28

De gevangenissen in Nederland zitten zo overvol, dat er Noorse gevangenen hier worden geplaatst, om tenminste nog een paar gevangenbewaarders aan het werk te houden :') Zo overvol zitten die. Puh-lease.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:33

minikatje schreef:
Misschien moeten alle veganextremisten dan maar hopen dat de maatschappij gezonder gaat leven.
Slechts een deel is erfelijk, de rest is aangegeten.
En nu ga ik vast bokt over mij heen krijgen. Maar als je weet dat je een erfelijke aandoening hebt, dan krab je je toch 2 keer achter de oren voordat je aan kinderen begint?

Het neemt niet alle ziektes weg, maar vermindert wel.
Dierproeven zijn een noodzakelijk kwaad zolang wij met oogklepjes blijven lopen en niet onszelf aanbieden als proefpersoon.

En het bedreigen van het gezin vd onderzoeker vind ik al helemaal zot.

Geef ik je helemaal gelijk in. Vorige keer zag ik bij TLC een moeder van 3 kinderen. De eerste had een afwijking, niet aan het hart of iets anders maar een genetische afwijking waarbij ze een misvormd gezicht had. Haar andere 2 kinderen hadden dit ook want het was erfelijk aangelegd. Dan neem je toch geen kinderen meer?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:35

randalinpony schreef:
Nessah schreef:

Mensen in gevangenschap onvrijwillig blootstellen aan experimenten, is echt een enorme stap voor de mensheid... richting dictaturen en schrikbewind.

Dan ga je naar mijn mening terug naar WW2.. kan je niet maken om deze mensen te dwingen. Geef ik je gelijk in.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:45

Snollygoster schreef:

Hier ben ik het mee eens (maar dan wel de erge criminelen). Ik kan niet begrijpen waarom voor proeven onschuldige dieren (dieren zijn altijd onschuldig) gebruikt worden, in plaats van schuldige mensen. Waarom schuldige mensen meer recht hebben op een (goed) leven, dan een onschuldig dier, want dat zal de reden wel zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:57

Geryon schreef:
Snollygoster schreef:

Hier ben ik het mee eens (maar dan wel de erge criminelen). Ik kan niet begrijpen waarom voor proeven onschuldige dieren (dieren zijn altijd onschuldig) gebruikt worden, in plaats van schuldige mensen. Waarom schuldige mensen meer recht hebben op een (goed) leven, dan een onschuldig dier, want dat zal de reden wel zijn.

Hoeveel kennis heb jij van de tweede wereldoorlog??
Definieer de mate van "erge crimineel" en who the *** do you think you are.... om die maat te bepalen??

Wij zijn woest omdat er ergens een, in onze ogen, onschuldige burger wordt onthoofd en vervolgens wordt hier doodleuk voorgesteld om precies hetzelfde te doen..??? Leg eens uit.......

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:20

Who the *** do you think you are zeg je maar tegen je moeder ofzo, niet tegen mij. Mijn post was gewoon netjes en niet persoonlijk.

Ik ben een mens en mensen hebben meningen. Genoeg reden om een 'maat' te bepalen voor mijzelf. Ennuh, er zit nogal een verschil tussen een onschuldige burger en een schuldige burger die mensen heeft verkracht of whatever.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:23

ikke schreef:
Geryon schreef:

Hoeveel kennis heb jij van de tweede wereldoorlog??
Definieer de mate van "erge crimineel" en who the *** do you think you are.... om die maat te bepalen??

Wij zijn woest omdat er ergens een, in onze ogen, onschuldige burger wordt onthoofd en vervolgens wordt hier doodleuk voorgesteld om precies hetzelfde te doen..??? Leg eens uit.......

Kan ook wel wat rustiger hoor, wij zeggen onze mening ook gewoon op een rustige manier :')
Om een onschuldige burger ben ik ook woest, een schuldige burger niet. Van mij mogen ze gerust op criminelen zoals Dutroux, Janssen, De Gelder of Breivik experimenteren, dat zijn verloren gevallen. Psychopaten en pedofielen, daar heb ik geen medelijden mee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:25

Ik denk dat je pedoseksuelen bedoelt. Als je wilt gaan testen op mensen die bepaalde dingen denken, heb je waarschijnlijk ineens een heleboel testslachtoffers extra. :D

Verder vind ik het ergens best een beetje eng om te bedenken dat mensen met zo'n gedachtegang stemrecht hebben. :=