Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwerte schreef:Dit is slechts 1 van dit soort reacties, ik richt me nu even op iedereen met deze denkwijze:
Beseffen jullie wel hoe gruwelijk hypocriet dit is? Jullie vinden een mensenleven even waardevol als een dierenleven....totdat die mens iets heeft gedaan wat jullie fout vinden? Dus bij mensen mag je wel gaan bepalen wie meer waard is en wie meer recht heeft op leven? Eigenlijk plaatsen jullie criminelen/pedoseksuelen dus nog onder al het dierenleven. Wat geeft jullie het recht om deze mensen volledig af te schrijven en over te mogen beslissen? En ondertussen maar wijzen naar mensen die een mens iets belangrijker vinden dan een dier.... Echt mensen, kijk eerst eens in de spiegel!
sneeuwpop schreef:nou ik plaats zeker sommige criminelen als minder dan het laagste..
en dat is omdat ze het leven van onschuldige mensen en of kinderen hebben verknald en soms moorden hebben gepleegd. Deze mensen hebben dus zelf het leven van een onschuldige genomen om er zelf beter van te worden - dan wens ik ze zeker dezelfde slachtoffer of erger toe.
Nessah schreef:Oke, dus haat met haat bestrijden? En geweld met geweld bestrijden? En waar blijft beschaving dan en democratie?
Kijk naar landen die dit soort dingen wel invoeren.. Zou je in zo'n land willen wonen?
Ik werk elke dag met personen die de mist in zijn gegaan en he... Het zijn net mensen
Oordeel niet als je er níks van af weet.. en die wereld nog nooit hebt gezien want mén je weet echt niet waar je het over hebt..
Ongeloof echt..
sneeuwpop schreef:Zwerte schreef:Dit is slechts 1 van dit soort reacties, ik richt me nu even op iedereen met deze denkwijze:
Beseffen jullie wel hoe gruwelijk hypocriet dit is? Jullie vinden een mensenleven even waardevol als een dierenleven....totdat die mens iets heeft gedaan wat jullie fout vinden? Dus bij mensen mag je wel gaan bepalen wie meer waard is en wie meer recht heeft op leven? Eigenlijk plaatsen jullie criminelen/pedoseksuelen dus nog onder al het dierenleven. Wat geeft jullie het recht om deze mensen volledig af te schrijven en over te mogen beslissen? En ondertussen maar wijzen naar mensen die een mens iets belangrijker vinden dan een dier.... Echt mensen, kijk eerst eens in de spiegel!
nou ik plaats zeker sommige criminelen als minder dan het laagste..
en dat is omdat ze het leven van onschuldige mensen en of kinderen hebben verknald en soms moorden hebben gepleegd. Deze mensen hebben dus zelf het leven van een onschuldige genomen om er zelf beter van te worden - dan wens ik ze zeker dezelfde slachtoffer of erger toe.
sneeuwpop schreef:Nessah schreef:Oke, dus haat met haat bestrijden? En geweld met geweld bestrijden? En waar blijft beschaving dan en democratie?
Kijk naar landen die dit soort dingen wel invoeren.. Zou je in zo'n land willen wonen?
Ik werk elke dag met personen die de mist in zijn gegaan en he... Het zijn net mensen
Oordeel niet als je er níks van af weet.. en die wereld nog nooit hebt gezien want mén je weet echt niet waar je het over hebt..
Ongeloof echt..
ga eens een poosje werken met de slachtoffers.....
vuurneon schreef:Precies en indien het overbodig is om te testen op dieren, zal men er ook niet op mogen testen. Die commissies zitten er niet voor jan met de korte achternaam én proefdiervrij doet al veel om alternatieven te helpen ontwikkelen.
gekvanfleur schreef:ik vind het ronduit eng dat er mensen zijn die liever nog 1000en mensen per jaar zien sterven aan ziektes als kanker omdat ze niet willen doneren vanwege proefdiergebruik..gatver, daar krijg ik echt buikpijn van..
Nessah schreef:en vrijwillige proefpersonen bestaan alBen ik zelf ook
Maar testen waarbij de dood als gevolg is, daar zullen mensen zich niet zo snel voor aanmelden en zal altijd een tekort voor zijn
Maar veel mensen geven hun lichaam later ook aan de wetenschap.
minikatje schreef:Misschien moeten alle veganextremisten dan maar hopen dat de maatschappij gezonder gaat leven.
Slechts een deel is erfelijk, de rest is aangegeten.
En nu ga ik vast bokt over mij heen krijgen. Maar als je weet dat je een erfelijke aandoening hebt, dan krab je je toch 2 keer achter de oren voordat je aan kinderen begint?
Het neemt niet alle ziektes weg, maar vermindert wel.
Dierproeven zijn een noodzakelijk kwaad zolang wij met oogklepjes blijven lopen en niet onszelf aanbieden als proefpersoon.
En het bedreigen van het gezin vd onderzoeker vind ik al helemaal zot.
Snollygoster schreef:Mijn mening hierover? Simpel, de gevangenissen zitten overvol, ga daar eens kijken voor proefkonijnen. Daar blijf ik nu eenmaal bij.
Geryon schreef:Snollygoster schreef:Mijn mening hierover? Simpel, de gevangenissen zitten overvol, ga daar eens kijken voor proefkonijnen. Daar blijf ik nu eenmaal bij.
Hier ben ik het mee eens (maar dan wel de erge criminelen). Ik kan niet begrijpen waarom voor proeven onschuldige dieren (dieren zijn altijd onschuldig) gebruikt worden, in plaats van schuldige mensen. Waarom schuldige mensen meer recht hebben op een (goed) leven, dan een onschuldig dier, want dat zal de reden wel zijn.
ikke schreef:Geryon schreef:
Hier ben ik het mee eens (maar dan wel de erge criminelen). Ik kan niet begrijpen waarom voor proeven onschuldige dieren (dieren zijn altijd onschuldig) gebruikt worden, in plaats van schuldige mensen. Waarom schuldige mensen meer recht hebben op een (goed) leven, dan een onschuldig dier, want dat zal de reden wel zijn.
Hoeveel kennis heb jij van de tweede wereldoorlog??
Definieer de mate van "erge crimineel" en who the *** do you think you are.... om die maat te bepalen??
Wij zijn woest omdat er ergens een, in onze ogen, onschuldige burger wordt onthoofd en vervolgens wordt hier doodleuk voorgesteld om precies hetzelfde te doen..??? Leg eens uit.......