Naaktfoto's celebs verspreid...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:19

Buiten alles wat al gezegd is over victim blaming, en waar ik het geheel mee eens ben, begrijp ik niet dat Geryon durft te zeggen dat zij Jennifer Lawrence nu minder waardeert nadat ze de foto's heeft gezien. Jij hebt het lef om deze foto's te bekijken die zonder toestemming verspreidt zijn (iets wat een seksuele misdaad is) en dan heeft ZIJ iets fout gedaan? Dat is omgekeerde wereld. Jij bent degene die op enorm nare wijze iemands privacy schendt, zij heeft niemand kwaad gedaan met haar foto's.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:24

Leuk als mijn beste vriendin zou zeggen dat ik de slet van het dorp bent. Ben je niet echt beste vrienden ;)..

Anyway, ik maak zelf geen naaktfoto's, nooit gedaan ook, dus het is niet daarom dat ik mensen die zulke foto's maken verdedigd.

Als een vriendin van jouw, die jij al jaren kent, tegen je zegt, dat ze naaktfoto's van zichzelf heeft, is ze dan ineens minder leuk? Minder waardevol in jouw ogen?

Ik heb een vriendin die afgelopen zomer tegen mij heeft verteld dat ze weleens SM clubs bezoekt. Vond ik ook wat vreemd, het is niet mijn ding... Maar ik vind haar niet ineens minder leuk. Als zij de behoefte heeft om op dat gebied zulke dingen te doen, prima, ze gaat haar gang maar. Ik blijf haar net zo waardevol vinden als daarvoor.

Als je iemand om zulke redenen, zoals naaktfoto's of SM clubs, minder waardevol gaat vinden, dan vind ik dat bekrompen. Kijk, poep en plas seks.. Als een vriendin dat zou opbiechten zou ik het best raar vinden, natuurlijk, want het is anders.. En alles wat anders is, word al snel raar gevonden.. Maar alsnog, minder waardevol, minder leuk hoe ze met mij omgaat... Neuj. Met mij heeft ze geen poep op plas seks, dus ze gaat haar gang maar met anderen. Daar ga ik haar niet om veroordelen.

Ik moet wel zeggen, het is theorie. Soms zijn er gewoon vooroordelen die in je hoofd schieten zonder dat je er iets aan kan doen. Ik had ook bij het lezen van het nieuwsbericht, oow, stom meiden, dan had je die foto's niet moeten maken.. Maar gelukkig ga ik niet meteen uit van mijn eerste gedachte en reactie en kan ik ook nadenken of het nuanceren... Mij in de ander verplaatsen en me niet vasthouden aan het eerste beeld wat ik had. Dat lukt 9 van de 10 keer en 9 van de 10 keer ben ik een open persoon.. Maar ik ben niet heilig. Maar dat is mens eigen. Ik stap wel eens in een vooroordeel fout, dat ik mensen die anders zijn raar vind of met het vingertje ga wijzen. Gelukkig kan ik daar over het algemeen langs kijken.. De keren dat ik het niet kan, maak ik een fout.. Want ik ben een mens..

Net zoals dat de sterren mensen zijn en een fout hebben gemaakt in het vertrouwen van iCloud... Of een fout in het maken van die foto's..

Of misschien vinden ze het wel helemaal geen fout, dat kan ook.

Maar hoe dan ook, ze blijven wie ze zijn, fout of geen fout, naaktfoto of geen naaktfoto. Ze worden er niet minder of meer door.

@Killyenn: Absoluut mee eens.. Wel haar erop veroordelen, maar vervolgens wel de foto's zelf bekeken hebben. Daar moet je wel wat moeite voor doen, want die staan niet op nieuwssites, maar op sites zoals Reddit en 4chan.. Ik heb ze zelf niet gezien. Hoewel ik wel - eerlijk toegegeven - me moest tegenhouden om te gaan kijken, maar uiteindelijk niet gedaan... Maar wie is hier dan fout? Geryon of Jennifer? In mijn ogen Geryon...

Thesserd

Re: Naaktfoto's celebs verspreid...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 16:53

Via Geenstijl en Wtf.nl kan je de foto's ook vrij makkelijk bekijken, 1 klik op een linkje vanuit daar :') Maarja, de titels van die betreffende websites zeggen natuurlijk al genoeg. Zelf vind ik wtf.nl heerlijk, over het algemeen wel vriendelijk maar heerlijk onzinnig nieuws en onzinnige en grappige foto's e.d. :Y)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:56

Snap sowieso nooit waarom je naaktfoto's moet gaan maken dus vind het dom. Als je jezelf wilt bekijken ga dan voor de spiegel staan en wilt een ander je bekijken dan moet die maar langskomen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:16

Het maakt niet uit of je het nu wel of niet zelf zal doen -naaktfoto's maken- dat zij het hebben gedaan was hun zaak.
En nu moeten we niet opeens de zaken omdraaien -wat dom van ze!- want het is hun privé leven, en ze deden hier niemand kwaad mee.

De enige die kwaad heeft gedaan is de gek die heeft lopen hacken, en online heeft gezet.

Zelf zal ik nooit zulke foto's maken (denk ik nu dan ;)) Maar dat betekend niet dat ik het niet respectloos vind dat ze hun privacy hebben geschonden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:19

Dit is gewoon de digitale equivalent van door een slaapkamerraam gluren, en iedereen die die foto's bekijkt is eigenlijk net zo slecht bezig als degene die ze gestolen heeft. Niet normaal dat sommige mensen dan ook nog het lef hebben om die vrouwen nog de grond in te praten, wie is hier nu de viezerik 8)7 |o

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:21

Dat is natuurlijk niet hetzelfde, maar je ben ook dan zeker slecht bezig.
Vooral als je dan ook nog eens commentaar erop gaat hebben!
Deze meiden/vrouwen wilden het helemaal niet op internet hebben, dus beschuldig ze dan ook niet van vanalles.. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:23

Yasmijntje schreef:
Dat is natuurlijk niet hetzelfde, maar je ben ook dan zeker slecht bezig.

Volgens mij doen sommige mensen net zo veel moeite als die hackers om ze te bekijken, het is meer een verschil in computer kennis dan daadwerkelijk een verschil in de intentie >;)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:27

Dat is waar..
Ik bedoel meer, volgensmij hebben een aantal mensen van het forum waaronder ik ook de meest 'normale' foto's gezien, bij het lezen van een artikel.
Dat vind ik persoonlijk net hetzelfde als een account hacken..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 17:27

liedje89 schreef:
Dit is gewoon de digitale equivalent van door een slaapkamerraam gluren, en iedereen die die foto's bekijkt is eigenlijk net zo slecht bezig als degene die ze gestolen heeft. Niet normaal dat sommige mensen dan ook nog het lef hebben om die vrouwen nog de grond in te praten, wie is hier nu de viezerik 8)7 |o

True thing :j

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:30

Doanique schreef:
Oh nee, een blote kont. En dat in 2014. :oo

:))

Tsjá. D'r zijn wel van die kereltjes die het helemaal geweldig vinden om foto's van naakte beroemde vrouwen te zien, en daar dan ook belachelijk veel moeite voor doen.
Als je er gewoon over nadenkt ziet elke vrouw met een goed verzorgd lichaam er naakt zo uit, en eigenlijk is het dus niet zo heel bijzonder. Best wel kinderachtig dus.

Ik vind het trouwens wel apart dat ze allemaal naaktfoto's hadden. Niet ieder mens heeft toch naaktfoto's van zichzelf? Sterren dus blijkbaar wel allemaal?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:30

Geryon: Dat iemand seks heeft en hoe ze haar seksleven zelf wil leiden moet ze zelf weten. Waarom meteen een slet? Tijd dat dat woord afgeschaft mag worden. Overigens kom je zelf ook niet echt leuk over door zo over je vriendin te praten.

Ik ben wel benieuwd of jij een man die met veel meiden te bed is gegaan ook een slet noemt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:32

Arc_En_Ciel schreef:
Doanique schreef:

Tsjá. D'r zijn wel van die kereltjes die het helemaal geweldig vinden om foto's van naakte beroemde vrouwen te zien, en daar dan ook belachelijk veel moeite voor doen.
Als je er gewoon over nadenkt ziet elke vrouw met een goed verzorgd lichaam er naakt zo uit, en eigenlijk is het dus niet zo heel bijzonder. Best wel kinderachtig dus.

Ik vind het trouwens wel apart dat ze allemaal naaktfoto's hadden. Niet ieder mens heeft toch naaktfoto's van zichzelf? Sterren dus blijkbaar wel allemaal?

Geen idee hoeveel er precies op die lijst stonden, maar er zijn honderden sterren, zo'n lange lijst zal het ook weer niet geweest zijn :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:33

Arc_En_Ciel schreef:
Doanique schreef:

Er zijn genoeg mensen die naaktfoto's van zichzelf hebben maar die van de gewone mens is niet bijzonder om te hacken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:35

@Yasmijntje: dat is inderdaad wel wat anders. Ik snap sommige nieuwsbronnen ook niet helemaal, gisteravond bij DWDD zat de hele tafel te vertellen dat het zielig was voor die dames en niet door de beugel kon en vervolgens waren de foto's wel in beeld :?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:53

ElineS schreef:
Leuk als mijn beste vriendin zou zeggen dat ik de slet van het dorp bent. Ben je niet echt beste vrienden ;)..

Anyway, ik maak zelf geen naaktfoto's, nooit gedaan ook, dus het is niet daarom dat ik mensen die zulke foto's maken verdedigd.

Als een vriendin van jouw, die jij al jaren kent, tegen je zegt, dat ze naaktfoto's van zichzelf heeft, is ze dan ineens minder leuk? Minder waardevol in jouw ogen?

Ik heb een vriendin die afgelopen zomer tegen mij heeft verteld dat ze weleens SM clubs bezoekt. Vond ik ook wat vreemd, het is niet mijn ding... Maar ik vind haar niet ineens minder leuk. Als zij de behoefte heeft om op dat gebied zulke dingen te doen, prima, ze gaat haar gang maar. Ik blijf haar net zo waardevol vinden als daarvoor.

Als je iemand om zulke redenen, zoals naaktfoto's of SM clubs, minder waardevol gaat vinden, dan vind ik dat bekrompen. Kijk, poep en plas seks.. Als een vriendin dat zou opbiechten zou ik het best raar vinden, natuurlijk, want het is anders.. En alles wat anders is, word al snel raar gevonden.. Maar alsnog, minder waardevol, minder leuk hoe ze met mij omgaat... Neuj. Met mij heeft ze geen poep op plas seks, dus ze gaat haar gang maar met anderen. Daar ga ik haar niet om veroordelen.

Ik moet wel zeggen, het is theorie. Soms zijn er gewoon vooroordelen die in je hoofd schieten zonder dat je er iets aan kan doen. Ik had ook bij het lezen van het nieuwsbericht, oow, stom meiden, dan had je die foto's niet moeten maken.. Maar gelukkig ga ik niet meteen uit van mijn eerste gedachte en reactie en kan ik ook nadenken of het nuanceren... Mij in de ander verplaatsen en me niet vasthouden aan het eerste beeld wat ik had. Dat lukt 9 van de 10 keer en 9 van de 10 keer ben ik een open persoon.. Maar ik ben niet heilig. Maar dat is mens eigen. Ik stap wel eens in een vooroordeel fout, dat ik mensen die anders zijn raar vind of met het vingertje ga wijzen. Gelukkig kan ik daar over het algemeen langs kijken.. De keren dat ik het niet kan, maak ik een fout.. Want ik ben een mens..

Net zoals dat de sterren mensen zijn en een fout hebben gemaakt in het vertrouwen van iCloud... Of een fout in het maken van die foto's..

Of misschien vinden ze het wel helemaal geen fout, dat kan ook.

Maar hoe dan ook, ze blijven wie ze zijn, fout of geen fout, naaktfoto of geen naaktfoto. Ze worden er niet minder of meer door.

@Killyenn: Absoluut mee eens.. Wel haar erop veroordelen, maar vervolgens wel de foto's zelf bekeken hebben. Daar moet je wel wat moeite voor doen, want die staan niet op nieuwssites, maar op sites zoals Reddit en 4chan.. Ik heb ze zelf niet gezien. Hoewel ik wel - eerlijk toegegeven - me moest tegenhouden om te gaan kijken, maar uiteindelijk niet gedaan... Maar wie is hier dan fout? Geryon of Jennifer? In mijn ogen Geryon...

Haha laat me niet lachen zeg.. Ze was de slet van het dorp en dat wist zij en iedereen. Om te doen alsof ze dat niet is, is juist alsof je haar niet accepteerd. Lekkere vrienden ben je dan!! Maar hee, wel erg goed van je dat je dat laatste op bokt zet ipv zoals eerder onwijs sneu op andere sites :D

Niniane schreef:
Geryon: Dat iemand seks heeft en hoe ze haar seksleven zelf wil leiden moet ze zelf weten. Waarom meteen een slet? Tijd dat dat woord afgeschaft mag worden. Overigens kom je zelf ook niet echt leuk over door zo over je vriendin te praten.

Ik ben wel benieuwd of jij een man die met veel meiden te bed is gegaan ook een slet noemt.

Mischien moet je eens opzoeken wat de definitie van slet is. Ik kom niet leuk over doordat ik en mijn vriendin een echte en eerlijke vriendschap hadden, waarin we elkaar accepteerden en leuk vonden zoals we echt waren. Waarin zij gewoon een slet, zoals waar ze bekend om stond en zelf ook wilde zijn, en ik ga niet doen alsof ze het niet is, want dat geeft alleen maar aan dat je dat niet helemaal accepteerd van iemand.

Dat jullie dit allemaal zeggen geeft maar weer aan hoe bekrompen JULLIE zijn door meteen een oordeel te hebben. En een waardeoordeel hebben aan een simpel woordje dat gewoon iets aanduidt. :')

Jij zit er echt mee dat mensen mannen en vrouwen anders vinden he.Zelf ervaring mee? :(:) Ja ik noem dat dan ook een slet, duh!

edit; zin veranderd omdat het sarcastisch over kwam
Laatst bijgewerkt door Geryon op 03-09-14 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:01

Ik denk dat je er zelf goed aan doet om de definitie van slet op te zoeken, dan zul je namelijk zien dat het een waardeoordeel is en niet een 'simpel woordje wat gewoon iets aanduidt'.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:04

@Geyron: Als je een scheldwoord gebruikt om iemand te beschrijven is dat toch logischerwijs een waarde oordeel (want als je het opzoekt is dat de definitie van slet "scheldwoord; ontuchtige vrouw"). Trouwens, de jaren '50 belden, ze willen hun mening terug :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:18

Slet is niet per se een scheldwoord. Sommige definities hebben het inderdaad over ontuchtig, het overschrijden van de morele standaarden wat betreft seks. Maar als je vindt dat er dat er niets mis mee is met het overschrijden van die morele standaarden, zou je er ook geen waardeoordeel aan moeten hebben :)

Onwijs leuk en vooral origineel grapje liedje89!

Overigens, niniane, mijn laatste alinea, de emoticon was niet sarcastisch bedoeld. Het was een serieuze vraag, want ik kan er ook niet tegen dat meisjes sletten zijn en jongens zelfs stoer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:22

Ik ben nog geen enkele situatie tegengekomen waarin het woord slet als positieve benaming gebruikt werd. Dat is het dan ook niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:26

Voor sommigen positief, voor sommigen (de meeste) negatief en voor anderen zit er helemaal geen oordeel aan.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 18:28

Dit topic is niet geopend om te discussiëren over wat het woord slet betekent en wat je er mee bedoelt als je het tegen iemand zegt :+ overigens snap ik sowieso niet wat een 'slet' te maken heeft met het maken van naaktfoto's die voor haar zelf of haar partner bestemd is...?

Geryons mening verbaast mij sowieso niks. Typisch iets voor mannen om zo te reageren als hun vinden dat een vrouw te ver gaat. Volgens mij vinden mannen dat ergens diep van binnen eng ofzo, als een vrouw zomaar zoiets doet, zo zelfbewust is en zo veel zelfvertrouwen heeft, ook wat betreft haar eigen lichaam ;) gelukkig ken ik ook mannen die niet zo denken.

Edit, volgens mij ben je trouwens niet eens een man? XD dat is wel bijzonder.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 03-09-14 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:29

Hoef je ook niet te snappen want het heeft er ook niets mee te maken :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:03

Geryon schreef:
Slet is niet per se een scheldwoord. Sommige definities hebben het inderdaad over ontuchtig, het overschrijden van de morele standaarden wat betreft seks. Maar als je vindt dat er dat er niets mis mee is met het overschrijden van die morele standaarden, zou je er ook geen waardeoordeel aan moeten hebben :)

Onwijs leuk en vooral origineel grapje liedje89!

Overigens, niniane, mijn laatste alinea, de emoticon was niet sarcastisch bedoeld. Het was een serieuze vraag, want ik kan er ook niet tegen dat meisjes sletten zijn en jongens zelfs stoer.

Over het algemeen is slet niet iets dat positief wordt gezien en een benaming die door mannen én vrouwen gebruikt wordt om iemand even flink de grond in te trappen. Maar hee, als jouw vriendin de ambitie heeft om met zoveel mogelijk mannen te slapen, prima maar door de zwaarte van het woord slet en eentje die vaak alleen vrouwen naar het hoofd krijgen toegeslingerd ben ik er niet zo'n fan van.

Maar ik heb er wel ervaring mee ja. Mijn ex vond het heel normaal om opmerkingen te maken zoals dat mannen nu eenmaal meer autoriteit hebben en beter zijn in het zakenwereldje etc. Met die relatie was ik héél snel klaar. En mij is recent ook het etiket van ''makkelijk'' opgehangen ook al heb ik amper wat gedaan om het te verdienen. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:11

Dat kan ik me voorstellen ja. Had ook wel van te voren moeten zeggen wat ik met slet bedoel of gewoon een ander woord moeten gebruiken :j Omdat zovelen een vrouw (en niet eens een man inderdaad) negatief zien als ze veel seks met verschillende mannen/vrouwen heeft en dan een slet noemen.

Die ex van je :oo Oke, ik vind vrouwen en mannen ook niet precies hetzelfde zoals feministen dat vinden, maar dit gaat te ver :=