@sammy_xxs
Als je weinig ervaring hebt met honden, heb je ook geen ervaringen met het lezen van de honden.
Helemaal in een hectische situatie.
Dat zie ik zelfs bij onze schapen: onze schaapskudde is zeer mak en veel mensen zijn niet gewend aan schapen en zetten het op een rennen als de schapen eraan komen

waardoor ze nog harder mee gaan rennen. En schapen eten geen eens mensen.
Als ik met mijn 2 labradors loop, zijn er ook altijd mensen die bang zijn van honden en daardoor de honden helemaal verkeerd begrijpen. Het is mijn taak als eigenaar, om de honden bij me te roepen en af te leggen, zodat de mensen 'veilig' voor hun gevoel kunnen passeren. Ik vraag ook altijd of ze hem willen benaderen/aaien. Vaak proberen ze het en vinden het geweldig als ze commando's kunnen geven en de honden dan een truukje doen: zodat ze het gevoel hebben om de honden te kunnen sturen.
Ik weet niet of de agent een ervaren hondenman is, maar als 2 honden agressief rondlopen en uitvallen, snap ik best dat kiest voor de veiligheid van jezelf, je partner en de mensen om je heen : dat is ook hun vak.
Je zal het gedrag van de hond maar verkeerd interpreteren en de hond valt wel aan.
Achteraf is het altijd gemakkelijk oordelen en veroordelen. Maar ik denk dat de agent, gegeven de situatie, goed gehandeld heeft.
Het is sneu voor de hond. Als de eigenaar goed had opgelet, had dit niet hoeven gebeuren.