Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:59

KarinLF schreef:
yentl2010 schreef:
Ik zie dit nu nooit bij Labradors :)

Het zijn altijd weer dit soort honden die in t nieuws komen

Jij zegt het,ik dacht het...........................

Maar zeg je zoiets hardop dan kun je veel kritiek verwachten................

http://www.vandaag.be/binnenland/144991 ... onden.html ??
Ohnee???
7 bouviers en VIER LABRADORS

Anoniem

Sammy_xxs schreef:
Ja kom op hoor, die reactie slaat gewoon nergens op. Of ben ik nou de enige die dat zo leest?
Ik ben zo vaak omver gelopen, niet eens alleen door honden maar ook paarden en andere mensen.
Iemand omver lopen is echt heel gevaarlijk.

Mijn oma is gestruikeld over der kat. Nadat de kat haar flink had aangevallen. Ze moest 3 maand revalideren. En ze heeft er nog steeds last van.

Dus ja omver lopen kan gevaarlijk zijn. En als je het allemaal zo goed weet. Meld je aan bij de politie :)

Anoniem

Fiffill schreef:
Sammy_xxs schreef:
Nou als mijn honden ontsnappen, zal de een wel luisteren, Maar de ander loopt ook weg hoor. Die denkt "Jeehh feest ik ga lekker overal kijken en lopen en rennen"...die komt pas als hij vind dat tie genoeg heeft gelopen. Geen reden om hem neer te schieten van verder doet hij weinig kwaad.

Maar jouw hond bijt dan blijkbaar geen auto, bijt geen mens/hond en valt geen agent aan :)*

Precies. Als de honden in kwestie nou kinderen hadden geknuffeld en kusjes hadden gegeven had deze situatie zich niet voor gedaan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:00

Sammy_xxs schreef:
geerke schreef:
nee...we leven inderdaad niet in het wild....honden horen geen andere honden te grijpen en zeker geen mensen te bijten.En mensen moeten ook eens ophouden met honden te willen hebben in een stad.Honden moeten gewoon lekker kunnen ravotten op een groot stuk grond,of erf.In plaats van de hele dag opgesloten te zitten in een huis en 3x per dag aan een lijntje te moeten plassen.Dat is geen hondenleven.Ik vind het ook niet vreemd dat er gefrustreerde honden zijn...

Ga jij ook weer in meervoud... ze hebben geen mensEN gebeten. Het is allemaal zwaar opgeblazen. Honden horen niet los, nee maar als een ontsnapt kan je er weinig aan doen. Dat is gewoon pech, maar dan hoeft de hond nog niet neergeschoten te worden.

Ik woon ook in de stad, en mijn honden zijn alles behalve gefrustreerd. Ik doe heel veel met ze, en ze zijn altijd heerlijk voldaan. Zijn ze thuis merk ik niet eens dat ze er zijn, zo lui dat ze zijn. Dat zal niet zo zijn als ze gefrusteerd zijn, ze hebben genoeg uitdaging dus honden niet in de stad? Flauwekul is dat!

Maar goed uit de Facebook van de eigenaar maak ik op dat ze zelf in de buurt was. Lijkt me dus dat de honden ook niet onder apel stonden.

En honden die ontsnapt zij kattenkwaad uit halen?? Ik schaar dit niet onder her kopje kattenkwaad hoor :n

En de enige die en schuldig en degene is die dit verhaal opblaast is niemand minder dan de eigenaar zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:00

Bij elke rassen zitten er rotte appels tussen. Ook bij labradors en poedels etc.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:01

@sammy_xxs
Als je weinig ervaring hebt met honden, heb je ook geen ervaringen met het lezen van de honden.
Helemaal in een hectische situatie.

Dat zie ik zelfs bij onze schapen: onze schaapskudde is zeer mak en veel mensen zijn niet gewend aan schapen en zetten het op een rennen als de schapen eraan komen :D waardoor ze nog harder mee gaan rennen. En schapen eten geen eens mensen. :Y)

Als ik met mijn 2 labradors loop, zijn er ook altijd mensen die bang zijn van honden en daardoor de honden helemaal verkeerd begrijpen. Het is mijn taak als eigenaar, om de honden bij me te roepen en af te leggen, zodat de mensen 'veilig' voor hun gevoel kunnen passeren. Ik vraag ook altijd of ze hem willen benaderen/aaien. Vaak proberen ze het en vinden het geweldig als ze commando's kunnen geven en de honden dan een truukje doen: zodat ze het gevoel hebben om de honden te kunnen sturen.

Ik weet niet of de agent een ervaren hondenman is, maar als 2 honden agressief rondlopen en uitvallen, snap ik best dat kiest voor de veiligheid van jezelf, je partner en de mensen om je heen : dat is ook hun vak.
Je zal het gedrag van de hond maar verkeerd interpreteren en de hond valt wel aan.

Achteraf is het altijd gemakkelijk oordelen en veroordelen. Maar ik denk dat de agent, gegeven de situatie, goed gehandeld heeft.
Het is sneu voor de hond. Als de eigenaar goed had opgelet, had dit niet hoeven gebeuren.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 12:01

Fiffill schreef:
Sammy_xxs schreef:
Ja kom op hoor, die reactie slaat gewoon nergens op. Of ben ik nou de enige die dat zo leest?
Ik ben zo vaak omver gelopen, niet eens alleen door honden maar ook paarden en andere mensen.
Iemand omver lopen is echt heel gevaarlijk.

Ze zegt dat ze zelf een keer bijna omver is gelopen door een hond, niet dat DAT gevaarlijk is maar dat er andere mensen zijn die gewond raken als ze hun honden uit elkaar willen halen. Dat gebeurd idd wel vaker.

Nou zoals ik het las, gebruikte ze dat als voorbeeld hoe gevaarlijk het kan zijn...maar misschien lees ik het verkeerd.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:01

Sammy_xxs schreef:
Nou nou,zowat omver gelopen, zoo gevaarlijk :roll:

Was jij erbij? >;)
Voor iemand met bepaalde gezondheidsproblemen in de rug, en dan nog bijna omvergelopen worden door een lompzwaar beest dat met grote snelheid in de rug springt is dat echt niet "prettig".

Ik geef maar even aan dat het ook een bejaarde, klein kind of gehandicapte had kunnen zijn die daar toevallig liep. En ik heb mijn rug naar de filistijnen en dan ook nog zo'n hond er tegenaanklappen, leuk joh.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 30-08-14 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:02

love_western schreef:
Bij elke rassen zitten er rotte appels tussen. Ook bij labradors en poedels etc.

Ja precies maar ik vind het heel jammer dat er nu weer zo wordt gedaan omdat dit toevallig staffords zijn...
ik heb twee jaar op een dierenartsen praktijk stage gelopen en daar werden wij vaker bijna gebeten door chi's dan door een groot ras, zoals een stafford.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:02

Sammy_xxs schreef:

Onderschat het nu niet...
Kennissen van me zijn zo hun oma verloren, omver gelopen door een spelende hond, heup gebroken en helaas te zwak om de operatie te overleven.

Ook een jonger iemand kan zo een breuk oplopen.
En als sommige gewrichten wat ongunstig breken, kan iemand daar een leven lang last van hebben.

Ik heb het idee dat mensen bij slechts een krasje van een hond of 'alleen maar' omver gelopen worden, niet mogen zeuren van jou.

Er zijn genoeg mensen die niets met honden hebben, die willen ook niet besnuffeld, besprongen of bekwijld worden door een hond.
Hoe onschuldig dat in hondenland misschien ook is.

Ik zie op Facebook voorbij komen dat mensen niet ongevraagd contact moeten zoeken met een hond en als ze dat wel doen, stap voor stap uitgelegd hoe het wel moet.
Maar een hond die een eigenaar die zijn eigen hond verdedigd, bijt, dat mag niet overdreven worden?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:03

:roll:
Laatst bijgewerkt door PintoNatal op 30-08-14 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 12:05

janouk schreef:
@sammy_xxs
Als je weinig ervaring hebt met honden, heb je ook geen ervaringen met het lezen van de honden.

Dat zie ik zelfs bij onze schapen: onze schaapskudde is zeer mak en veel mensen zijn niet gewend aan schapen en zetten het op een rennen als de schapen eraan komen :D waardoor ze nog harder mee gaan rennen. En schapen eten geen eens mensen. :Y)

Als ik met mijn 2 labradors loop, zijn er ook altijd mensen die bang zijn van honden en daardoor de honden helemaal verkeerd begrijpen. Het is mijn taak als eigenaar, om de honden bij me te roepen en af te leggen, zodat de mensen 'veilig' voor hun gevoel kunnen passeren. Ik vraag ook altijd of ze hem willen benaderen/aaien. Vaak proberen ze het en vinden het geweldig als ze commando's kunnen geven en de honden dan een truukje doen: zodat ze het gevoel hebben om de honden te kunnen sturen.

Ik weet niet of de agent een ervaren hondenman is, maar als 2 honden agressief rondlopen en uitvallen, snap ik best dat kiest voor de veiligheid van jezelf, je partner en de mensen om je heen : dat is ook hun vak.
Je zal het gedrag van de hond maar verkeerd interpreteren en de hond valt wel aan.

Achteraf is het altijd gemakkelijk oordelen en veroordelen. Maar ik denk dat de agent, gegeven de situatie, goed gehandeld heeft.
Het is sneu voor de hond. Als de eigenaar goed had opgelet, had dit niet hoeven gebeuren.

Ja je heb ook gelijk, wat ik al vaker heb gezegd is ik snap het wel van die agent. Maar wat ik gewoon niet snap is, waarom ga je dan op die honden af als je weet dat je geen verstand heb? en dat je bang bent? Dan ben jij gewoon niet de juiste persoon die dat probleem moest hanteren, had het aan een ander overgelaten!
Maar dat is niet gebeurd, en iedereen zegt dan ja je moet er op dat moment heen. Geloof mij nou maar er zijn zoveel agenten er hadden vast wel een paar tussen gezeten die ervaring hebben met honden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:06

PintoNatal schreef:
Neem aan dat je geen agent wordt als je gezondheidsproblemen in de rug hebt.
En als je wel agent bent en met zulke problemen kampt dan werk je normaal niet.

Nee, maar het ging over wat voor gevolgen hond-hond agressie kan zijn. Want er zijn mensen die denken dat hond-hond agressie alleen maar vervelend is voor honden en niet voor mensen.
Even deze uitleg voor de op alle slakjes zoutleggende mensjes hier.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 30-08-14 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:06

@dees_daan het was niet in een park hoor toen die honden op me afkwamen ?
Was bij diegene thuis zijn terrein honden die je zo pakken (inbrekers en mensen die ongevraagd op terrein komen )
Die vrouw vondt het apart dat ze mij niet aan zijn gevlogen .
Maarja

Weet je we kunnen het wel zo gigantisch opblazen allemaal maar dat heeft nu geen zin meer ;)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 12:07

LBLGypsyCobs schreef:
Sammy_xxs schreef:

Onderschat het nu niet...
Kennissen van me zijn zo hun oma verloren, omver gelopen door een spelende hond, heup gebroken en helaas te zwak om de operatie te overleven.

Ook een jonger iemand kan zo een breuk oplopen.
En als sommige gewrichten wat ongunstig breken, kan iemand daar een leven lang last van hebben.

Ik heb het idee dat mensen bij slechts een krasje van een hond of 'alleen maar' omver gelopen worden, niet mogen zeuren van jou.

Er zijn genoeg mensen die niets met honden hebben, die willen ook niet besnuffeld, besprongen of bekwijld worden door een hond.
Hoe onschuldig dat in hondenland misschien ook is.

Ik zie op Facebook voorbij komen dat mensen niet ongevraagd contact moeten zoeken met een hond en als ze dat wel doen, stap voor stap uitgelegd hoe het wel moet.
Maar een hond die een eigenaar die zijn eigen hond verdedigd, bijt, dat mag niet overdreven worden?

Ja daar zeg je ook wat, een oma...die zijn een stukie kwetsbaarder he.
IK ben ook omver gelopen, had gekneusde jeukbeen, een hersenschudding en een dikke knie. Maar levensgevaarlijk kom op hoor, we zijn niet van porselein gemaakt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:08

Sammy_xxs schreef:
janouk schreef:
@sammy_xxs

Ja je heb ook gelijk, wat ik al vaker heb gezegd is ik snap het wel van die agent. Maar wat ik gewoon niet snap is, waarom ga je dan op die honden af als je weet dat je geen verstand heb? en dat je bang bent? Dan ben jij gewoon niet de juiste persoon die dat probleem moest hanteren, had het aan een ander overgelaten!
Maar dat is niet gebeurd, en iedereen zegt dan ja je moet er op dat moment heen. Geloof mij nou maar er zijn zoveel agenten er hadden vast wel een paar tussen gezeten die ervaring hebben met honden.

Er rennen 2 agressieve honden op je af; jij gaat me vertellen dat je dan niet bang bent? Of op z'n minst geen stap opzij zou doen? Kom op zeg, het gaat hier om het grotere plaatje; er zijn klachten binnen gekomen over agressieve honden, liever die meteen uitschakelen dan dat er straks nog iemand gebeten wordt.
Je kan niet even gaan wachten tot d'r iemand komt met z'n clickertje en een verdovingspistooltje.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 30-08-14 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:08

:roll:
Laatst bijgewerkt door PintoNatal op 30-08-14 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:09

Sammy_xxs:

Omdat je het op dat moment ten eerste niet voor het kiezen hebt wat betreft 'melding' uitkiezen, zul je gewoon op de melding af moeten gaan. Daarbij komt dat je niet weet hoe de situatie is, en dus pas op het moment zelf kan inschatten of je 'bang' bent of niet; maar dan ben je er al en zul je dus ook (helaas) moeten handelen. Ik weet niet of je weet hoe zoiets gaat, maar er staan echt geen 100 agenten op een rijtje te wachten en te discussiëren over wie er wel of niet op een hond af durft te gaan; als je moet, dan moet je. Dat is een risico van het vak namelijk. En waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Misschien was deze agent inderdaad niet de juiste persoon voor deze melding; maar liever dat, dan helemaal niemand op de plek zelf; want eer dat je er dan iemand op hebt gezet kan de situatie ook weer verder ge escaleert zijn… En wat moet je dan..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:09

PintoNatal schreef:
Zoolgangster schreef:
Nee, maar het ging over hoe gevaarlijk hond-hond agressie kan zijn.

Dan kan je nergens meer komen, want als je ernstige rugproblemen hebt en je loopt op straat, glijd uit en je valt...
of iemand rijdt je omver, iemand fietst tegen je aan, iemand struikelt zelf en valt...
ja nu waren dit loslopende honden.... maar omdat er dus mensen op straat met gezondheidsproblemen kunnen lopen moeten ze afgeschoten worden... vreemde beredenering heb jij...

Misschien moet je even teruglezen PintoNatal waar de discussie over ging/gaat want dit heeft er echt helemaal niks mee te maken.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:10

Fiffil, ik zie geen agressieve honden? Als die honden op mij af waren komen rennen was ik gewoon blijven staan hoor...
Die honden komen idd op die agent afgerend maar imo niet in aanvals stand hoor.

Mijn hond ziet er heel anders uit in aanvals stand.

Jennyj01

Jonge het is toch duidelijk dat deze man onder druk niet gezond kan functioneren. Levensgevaarlijk gast dit.

Zoolgangster

@Sammy ik zeg niet dat het in mijn geval levensgevaarlijk was, maar ik bedoel dat het onzin is om hond-hond agressie niet voor mensen gevaarlijk te noemen.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 30-08-14 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:11

Jennyj01 schreef:
Jonge het is toch duidelijk dat deze man onder druk niet gezond kan functioneren. Levensgevaarlijk gast dit.

ja, dadelijk rent er een persoon op hem af in aanval... schiet hij die ook maar meteen neer.... :roll: :roll: :roll:

PintoNatal

Zoolgangster schreef:
@Sammy ik zeg niet dat het in mijn geval levensgevaarlijk was, maar ik bedoel dat het onzin is om hond-hond agressie niet voor mensen gevaarlijk te noemen.

Dat zal ik ook nooit doen, ik heb zelf ervaring met hond-hond agressie en hond-mens agressie.

sneeuwpop

Sammy_xxs schreef:

tuurlijk, de agenten moeten nog een poosje wachten op andere agenten met eventueel meer ervaring....
en dan vallen er per ongeluk nog een paar slachtoffers..... ach ja.... kon die ook niks aan doen aangezien hij te weinig ervaring had in de ogen van iemand die het achteraf beter weet.....