Mensen worden steeds asocialer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 01:10

__Maartje schreef:
Wat kimz_angel denk ik probeert duidelijk te maken is dat sommige mensen een goede reden hebben om niet op te staan die niet aan de buitenkant te zien is. Als ik bv. migraine heb en noodgedwongen met de bus naar huis moet, zou ik ook niet op kunnen staan aangezien ik dan tijdelijk tot halfzijdig verlamd ben :+ Gelukkig heb ik maar 2x migraine gehad afgelopen jaar :Y)

Natuurlijk is het onwaarschijnlijk dat alle mensen in de bus hun plaats niet af konden staan, dus dat vind ik niet netjes. Kan misschien ook wel zijn dat sommige mensen het gewoon niet durven.

Jij begrijpt me :D
Ik bekijk het van situatie tot situatie.
Je hebt ook echt van die mensen die denken ik ben oud en ik MOET zitten.
Het voorbeeld wat hier boven gegeven word met een noodstop klopt wel. Maar in mijn situatie is de kans groot met mij te willen vast grijpen. Ik mijn schouder terug beschadig en ze er dan niks meer aan willen doen. En heb ik voor de rest van mijn leven een schouder die 3-4 op een dag uit de kom springt :).
*en nee het is niet alleen vanwege mijn schouder dat ik niet gemakkelijk mijn plaats afsta*

Toen ik pas eraan geopereerd was liepen mensen er ook gewoon zonder pardon tegen :').En het was nu niet bepaald dat je het niet kon zien was nog roze tot in mijn gezicht . En geen jassen kunnen aan doen en half aangekleed zijn :').
Was altijd te hard in tranen om er iets van te kunnen zeggen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 02:04

Oliiviia schreef:
Sorry, maar ik vind dit echt asociaal.
Een abonnement (hier in België) kost echt wel veel, dus ja dan wil ik ook van dat voordeel kunnen genieten. Gewoon direct binnen kunnen en abonnement laten zien zodat ik misschien nog een plekje kan bemachtigen. Of als het lekker koud is buiten en je wilt zo snel mogelijk binnen, dan staan zulke mensen fijntjes in de weg....

Mag ik je er even op wijzen dat je betaalt voor het gebruik van het Ov en niet voor je zitplaats. Wil je Eem eigen zitplaats dan moet je maar een auto nemen dan heb je altijd een zitplaats.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 02:05

purny schreef:
Oliiviia schreef:
Sorry, maar ik vind dit echt asociaal.
Een abonnement (hier in België) kost echt wel veel, dus ja dan wil ik ook van dat voordeel kunnen genieten. Gewoon direct binnen kunnen en abonnement laten zien zodat ik misschien nog een plekje kan bemachtigen. Of als het lekker koud is buiten en je wilt zo snel mogelijk binnen, dan staan zulke mensen fijntjes in de weg....

Mag ik je er even op wijzen dat je betaalt voor het gebruik van het Ov en niet voor je zitplaats. Wil je Eem eigen zitplaats dan moet je maar een auto nemen dan heb je altijd een zitplaats. En bovendien geniet je al van dat voordeel want een abonnement is goedkoper dan losse kaartjes of een Ov. chipkaart.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 06:17

Ik val misschien wat laat in het topic maar m'n bek valt open.
Ts verbeter de wereld en begin bij jezelf. Daar is nog een hoop winst te behalen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:59

Toad schreef:
Ik sta er soms van te kijken hoe asociaal mensen zijn nu ik 7 maanden zwanger ben. Zo stond ik al 15 min bij de visboer te wachten en toen vond een man het toch nodig om voor te dringen. Ook in het ov biedt niemand zijn plekje aan! Ze kijken gewoon heel bewust de andere kant op. Dat vind ik toch niet zo netjes.

Ik merk dit ook. Ik ben 9 maanden zwanger en als ik een volle tram in loop dan kijkt iedereen naar m'n buik, maar nie-mand staat op of vraagt of ik misschien wil zitten. Ik deed dit overigens wel altijd voor zwangeren en ouderen en ik had verwacht dat dat vrij normaal was. Niet dus, mag gewoon met m'n zere poten en dikke buik blijven staan :')
Verder niet vreselijk ofzo, maar vind het wél behoorlijk aso.

Tigress

Re: Mensen worden steeds asocialer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:03

Dat is ook aso :j Mensen die hoe dan ook beter even een zitplaats kunnen krijgen (zwanger, oud, iets in het gips/met krukken etc) krijgt bij mij mijn plaatsje als de bus vol zit of als ik op een gunstigere plek zit :j
Zit het 4 stoelen plekje vol als ik daar ook zit en iemand met krukken komt eraan gelopen, dan krijgt die mijn plekje bijvoorbeeld :j
Belachelijk is het gewoon ook toen ik eens in de bus stond vanwege de drukte, er een oude dame binnen kwam in de bus (die duidelijk slecht te been was) en dat jongeren dan even breder gingen zitten, de andere kant uit keken, oordopjes in deden...en dat de buschauffeur nog moest omroepen wie er voor deze dame ging opstaan :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:10

Als we al moeten gaan staan voor zwangere vrouwen, dan moeten we ook maar gaan staan voor hele dikke mensen. Die hebben ook moeite met staan en hun evenwicht te bewaren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:20

Sammie schreef:
Als we al moeten gaan staan voor zwangere vrouwen, dan moeten we ook maar gaan staan voor hele dikke mensen. Die hebben ook moeite met staan en hun evenwicht te bewaren.

Die opmerking vind ik echt not done...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:21

Dat is nou precies wat er bedoeld wordt in dit topic, dit soort denkwijzes en uitspraken.. Volgens mij is het nog altijd een wereld van verschil of je zwanger bent of gewoon veel vet heb. En als je valt, is er echt wel ietsje meer schade aan 1 of 2 personen..

Maargoed, drie keer zwanger geweest, en ging niet vaak met de bus. Maar als ik ging dan merkte ik gelukkig wel dat er nog veel behulpzame mensen zijn. Wanneer ik instapte en de bus was vol, dan bleef ik gewoon staan. Dat ik zwanger was vond ik persoonlijk geen reden dat mensen voor mij moesten staan, hoewel ik dit omgekeerd wel altijd doe. Dat ik een evenwichtprobleem heb zie je ook niet snel aan de buitenkant, behalve als de bus een beetje onbenullig reed, dan kan je dit ook niet verbergen..

Maar er waren toch echt wel veel mensen die me hun zitplaats aanboden. Als ze nog zaten zei ik dat ik het heel aardig vond, maar dat ik er toch zo uit moest dus bleef wel ff staan (weet je hoe eng het is om te verplaatsen als de bus al rijdt? ) Maar als ze al opstonden dan maakte ik er wel gebruik van, vind het gewoon heel aardig aangeboden en hun kunnen ook niet zien dat ik er juist nog meer moeite mee heb om in een rijdende bus te gaan zitten of staan: dus dat werd altijd wel een rare plof..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:25

Opstaan ligt aan de situatie.
Zo zat ik in een drukke trein en kwamen er dames van net pensioen leeftijd de coupe in. Helemaal opgedirkt (zeg maar een masker van make-up) en met een R waar je u tegen zei. Ze keken ontzettend arrogant de coupe in en toen zei er 1 "gaat er nou helemaal niemand voor ons opstaan?" Tja, sorry maar als je zo'n bek heb sta ik echt niet op, zeker als ze goed ter been de coupe in komen wandelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:26

Sammie schreef:

Mensen, don't feed the troll!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:29

purny schreef:
Sammie schreef:

Die opmerking vind ik echt not done...

Nou ik wel :D Ik stel ‘m niet voor niks. En ja hij zal best wat provoceren overkomen, maar dat is omdat ik eigenlijk hoop dat jullie nadenken waarom je voor een zwangere vrouw op zou moeten staan. Voor oudere mensen snap ik, maar waarom zou je voor een zwangere vrouw op moeten staan? Waarom wordt er moeilijk gedaan dat iemand voor dringt bij een zwangere vrouw, dat is toch bij niemand netjes of normaal. Iemand anders zei het al zwanger zijn is geen ziekte. Als je vervolgens zegt moeite met evenwicht, ik kan vallen. Dat kunnen hele dikke mensen ook. En dan heb ik écht over heel dik, evenals mensen die dus moeilijk te been zijn. Zou men ook voor op moeten staan. Dus dan vind ik de opmerking over dan ook opstaan voor hele dikke mensen ook normaal. Maar nee.. dat is not done.. Waarom niet. Die mensen kunnen toch ook moeite hebben met hun evenwicht. Niet alleen zwangere vrouwen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:34

O zoo..... Ik sta wel altijd op voor ouderen, maar ik kom weinig zwangere vrouwen tegen... waarschijnlijk zijn ze bij mij allemaal aan de pil....

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:36

ik heb niet alle reacties gelezen hoor maar wil toch ook wel mijn verhaal delen over hoe asociaal mensen tegenwoordig zijn.

Ik ben nu 21 en werkte 6 jaar bij de jumbo, eerst waren de klanten nog vriendelijk en als er een keertje iets voorviel maakte dat niet zoveel uit maar werd wel serieus genomen.
de afgelopen jaren(zeg 2 a 3 jaar) waren er dagelijks klanten die mij afsnauwde omdat ze even moesten wachten, ook de gezichten die erbij hoorde.

heb nu ook ontslag genomen en werk in de horeca, ik merk hoeveel verschil t is. gasten bij het cafe kunnen een minuutje wachten zonder die gezichten erbij te trekken. bij de jumbo kreeg je nooit een dankje wel ook van je collega's/leidinggevende en bij de horeca alleen maar.

en tja veel mensen proberen te stelen bij de jumbo, vooral oudere en jongeren(die dan een blikje energie gaan stelen........ van 30 cent....)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:38

Daar had ik al antwoord op gegeven: als je valt omdat je dik bent, heb je alleen jezelf ermee. Als je valt omdat je zwanger bent, heb je kans dat je onherstelbare schade aan je baby brengt. Lijkt me heel naar om mee te maken dat omdat jij van mening bent dat het hetzelfde is, en vervolgens een ambu mag komen omdat een zwangere is gevallen met nare afloop.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:39

Ook voor hevig zwaarlijvige mensen sta ik op :j Maar dat komt mede omdat mijn vriendin obesitas heeft en ik op die manier weet hoe veel pijn lang staan kan doen, en hoe knudde busreizen is.
Waarom er voor mij wel een verschil in zit, is omdat je met een zwangere vrouw met twee levens te maken hebt. Een verkeerde val en er kan iets met het kind gebeuren.
Zoals eerder gezegd, ook voor mensen die slecht te been zijn sta ik op. Is voor mij niet meer dan normaal, een stukje fatsoen naar de ander tonen :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:50

Voor dikke mensen sta ik mijn plek niet af. Wel loop ik soms weg omdat er een dik persoon naast mij komt zitten. Al hoewel ik eerder moet zeggen, half op mij komt zitten. Als je niet in 1 stoel past moet je niet naast iemand gaan zitten die daardoor half geplet word.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:58

Marocje schreef:
Dat is nou precies wat er bedoeld wordt in dit topic, dit soort denkwijzes en uitspraken.. Volgens mij is het nog altijd een wereld van verschil of je zwanger bent of gewoon veel vet heb. En als je valt, is er echt wel ietsje meer schade aan 1 of 2 personen..

Maargoed, drie keer zwanger geweest, en ging niet vaak met de bus. Maar als ik ging dan merkte ik gelukkig wel dat er nog veel behulpzame mensen zijn. Wanneer ik instapte en de bus was vol, dan bleef ik gewoon staan. Dat ik zwanger was vond ik persoonlijk geen reden dat mensen voor mij moesten staan, hoewel ik dit omgekeerd wel altijd doe. Dat ik een evenwichtprobleem heb zie je ook niet snel aan de buitenkant, behalve als de bus een beetje onbenullig reed, dan kan je dit ook niet verbergen..

Maar er waren toch echt wel veel mensen die me hun zitplaats aanboden. Als ze nog zaten zei ik dat ik het heel aardig vond, maar dat ik er toch zo uit moest dus bleef wel ff staan (weet je hoe eng het is om te verplaatsen als de bus al rijdt? ) Maar als ze al opstonden dan maakte ik er wel gebruik van, vind het gewoon heel aardig aangeboden en hun kunnen ook niet zien dat ik er juist nog meer moeite mee heb om in een rijdende bus te gaan zitten of staan: dus dat werd altijd wel een rare plof..

Dit is anders vind ik! Jij gaat niet de mensen aanstaren om een plek te hebben ...

Nu ms heel even een stomme vraag in het algemeen waar ik ws kritiek op ga krijgen:
Als je weet dat je buik je in de weg zit, waarom dan met ov reizen als je niet zeker weet dat je een zit plaats hebt.
Dan neem je toch zelf het risico om dat weet dat je daar kan vallen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:02

Oh ja want met het OV reizen is altijd een keus :P

Als je van A naar B moet en je hebt geen auto, geld voor een taxi of iemand die je kan brengen, dan moet je wel toch?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:03

Klopt, denk dat je daar idd een heel groot verschil mee maakt, en dat merk ik overal: zolang je ergens al niet van uitgaat, kan het je echt meevallen hoe behulpzaam mensen kunnen zijn. Als het spontaan is, en niet omdat het eigelijk wordt verwacht/gevraagd..

Je tweede (in het algemene) vraag: Ik kan me best voorstellen dat mensen met een maatje meer, wel met het OV moeten reizen. Niet iedereen heeft een auto (tot zijn beschikking). Dus om dan maar noodgedwongen thuis te blijven omdat je anders het risico loopt niet te kunnen zitten het OV? Nee, dat lijkt me toch ook geen goede zaak?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:15

Ik heb het niet op de dikkere mensen maar op de zwangere vrouwen als je weet dat alles echt te zwaar is.En je tegen het einde loopt om dan nog het risico te pakken met het ov.
Omdat hier meerdere mensen zeggen van als zij valt dan vallen ze met 2.
Misschien is het dan een gedacht om.niet op de spitsuren te reizen :) ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:17

Ach als je het risico kan lopen om te vallen dan maar ook gewoon gelijk voor altijd thuis blijven. Want je kan ook vallen als je op straat loopt...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:21

kimz_angel schreef:
Ik heb het niet op de dikkere mensen maar op de zwangere vrouwen als je weet dat alles echt te zwaar is.En je tegen het einde loopt om dan nog het risico te pakken met het ov.
Omdat hier meerdere mensen zeggen van als zij valt dan vallen ze met 2.
Misschien is het dan een gedacht om.niet op de spitsuren te reizen :) ?

Het is een goed idee om dat niet te doen, maar helaas heb je op sommige afspraken geen invloed of je moet plotseling ergens heen, verzin het maar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:22

Sammie schreef:

Aso, dus. Ik sta wel op voor mensen die slecht ter been zijn om wat voor reden dan ook. Dat de rest van de wereld alleen aan zichzelf denkt moet de wereld zelf weten :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:23

Ik ook en ik ben ook zo'n kreng dat jongeren sommeert op te staan als ik al sta en er komen mensen de bus binnen die slecht ter been zijn. Erg hé?